Propun acordarea de calificative „admis/respins” la muzică, desen, educație fizică, spune ministrul Educației ca o rezolvare la diminuarea „goanei după note”. Declarația a fost făcută în conferință de presă de la sediul Ministerului Educației.
„Nu trebuie să de motivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, a mai declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care se poziționează astfel î ndezbaterea lansată după ce o învățătoare a solicitat printr-o petiție publică renunțarea la festivitățile publice de premiere din școli.
„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițională în sistemul de învățământ romanesc. Sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie să fie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt, pe deoparte, încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte la fel de importantă e susținerea echității – accesul egal la o educație de calitate – trebuie îmbinate aceste lucruri.
Nu trebuie sa ducem competiția la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere.
Una dintre soluțiile pe care vă invit să le luați în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note prezentă mult prea mult, din păcate, în școala românească, părinții care vor mult prea mult note mari pentru copiii lor, pot să înțeleg că își doresc premii pentru ei, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acordă note la discipline precum muzica, desen, educație fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu „admis/respins”, o mare parte din această competiție ,care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public,” a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.
Declarațiile integrale aici:
Foto: © Pavalache Stelian | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
17 comments
La religie ar trebui scoasa notarea!
La religie nu ar trebui scoasa notarea, ci, introdusa o alta disciplina: istoria religiilor, pur teoretica, nu cu invatat pe de rost de rugaciuni si sfinti. Sa poti afla despre toate religiile si cultele pur teoretic si sa fii notat. Si da, sunt de acord ca pentru: muzica desen, limbi straine sa fie doar admis/respins. Sunt chestii ce tin de talent, de vocatie, subiective. Nu as trece in veci la aceste discipline spre exemplu un elev care nu stie care sunt culorile complementare sau notele muzicale sau sa conjuge verbul a fi/ a avea in limba straina. Sunt acolo in programe niste chestii minimale de atins si daca esti atat de bou sau nepasator incat sa inveti sa amesteci niste culori, sa scrii niste note muzicale sau sa inveti niste forme/ terminatii verbale in limba straina, atunci da, chiar meriti sa fii respins. Inca mai stiu idioti care intre verde si albastru cred ca iese maro. Si ca Salam canta opera…Foarte buna decizia si sper sa se mai extinda si la alte discipline.
Bună ziua!
Strict referitor la predarea religiei în școală este necesară (nu este vorba ca sa nu o predea preoții) aceasta este predata de profesori calificati care au studiat 4 ani care au studiat
facultatea de Teologie. Într-o societate în care ne aflăm, avem strictă nevoie de ora în care elevul se simte mai degajat și poate ajunge sa descopere lucruri utile pentru viața fără sa le fi auzit în familie sau la biserica dacă acești copii sunt sau nu încurajați sa ajungă de către părinți.
În schimb referitor la media copilului, ar fi bine eliminarea procentului mediei din gimnaziu si sa se introducă admiterea pe baza mediei doar a EN.
Performanta nu se obtine (doar) prin competitie, asa cum e citat ca a sustinut dl. ministru, ci prin cultivarea dorintei de a excela in gasirea celei mai bune solutii pentru un topicul si nu pentru a concura cu altii (care pot fi cei mai meditati, cei mai norocosi la un moment dat, dar nu neaparat cei mai buni). Adevarata competitie e cu tine insuti si pentru aceasta e necesar exemplul unor pedagogi pasionati de profesia aleasa si capabili sa transmita elevilor ca notele sunt doar niste consecinte formale ale curiozitatii de invatare si ale implicarii si dedicarii cu care intreprinzi un demers intr-o disciplina (fondul / continutul).
La un moment dat, toate aceste idei născute, probabil, la cafeaua de dimineață, din curiozitatea infantilă a acestui ministru slab pregătit, ar trebui blocate. Este un experiment sinistru ce face acest om cu învățământul românesc!
Și în învățământul gimnazial vocațional artistic sau sportiv tot cu admis/respins dorește să stimuleze performanța?
Și care ar fi nivelul pentru admis la educație fizică? Elevul să-si aducă tenișii în sacoșă? Asta e măsură benefică intr-o perioadă în care explodează obezitatea și bolile metabolice la copii?
Nea caisă, fă, bre, săli de sport, dă, dom’le, bani pentru echipamente sportive în toate școlile, crește numărul de ore de sport, introducând ansamblurile sportive în norma profesorului de educație fizică, iar copiii vor veni cu drag la ore! Notele au rostul lor, dacă ai condiții pentru activitate!
Copiii vor fi intr-o derută totală!
Este o vorbă: nu știi dacă-ti place, până nu încerci! Cum vor descoperi copiii noștri care le este vocația, dacă tot scădem standardele și dacă le tot inducem ideea că se poate și cu foarte puțin?
Și de unde aroganța asta de a pune disciplinele într-o ierarhie a importanței lor? Cum a stabilit că matematica este mai importantă decât muzica? A, ne raportăm tot la nenorocitele de examene finale, că doar ăsta e rostul școlii: să ia copilul notă mare la examene, nu să-i dezvolte o personalitate frumoasă, armonioasă…
Am spus-o și o repet: mai slab pregătit decât acest ministru, nu a mai fost niciunul!
Discriminare ! Dar cu notele la optionale , religie, informatica , tehnologie , Mai ales religia inutilă, cum faceti? Și la materiile astea, notele, sunt umflate rău! Mai bine, eliminati acel procent de 20% din media 5-8 și n-ar mai alerga atâția după note.
Pagano
Ce aveți cu notele la informatică??
Sau la tehnologie? Recunosc, vorbesc despre educația tehnologică făcută cum trebuie, nu la ce au făcut copiii mei în școală.
Religia ar trebui scoasă din școală și să rămână doar la biserică și în familie!Ce să caute popii în școli,să fie diriginți sau directori de licee și să mai aibă și gradații de merit!
Bună ziua !Cer public PNL și conducerii PNL și PSD și conducerii PSD sa analizeze activitatea și propunerile Ministrului Educației.Dupa opinia mea,domnul Ministru a lansat foarte multe propuneri privind schimbările din Educatie.Avertizez conducerile celor doua partide ca vor veni alegerile parlamentare din 2024.Multi profesori sunt dezamăgiți de activitatea și propunerile domnului ministru.Daca vreți sa mai aveți voturi și reprezentare în Parlament ,solicit public celor 2 partide sa interpelare activitatea Ministrului Educației. Solicit politicienilor care au voința politica sa nu mai aprobe propunerile domnului Ministru.Este vorba de stabilitatea și credibilitatea învățământului pe o durata de 10 ani.Domnul Ministru nu are viziune și strategie despre învățământ.Vrea schimbări cu orice preț.Rog conducerile celor doua partide politice aflate la guvernare sa îl oprească. Opiniile domniei sale nu trebuie făcute public pana nu exista o consultare cu decidenții politici.Mai gândiți va domnilor politicieni ai celor doua partide. Viitorul politic și imaginea voastră este afectata în fiecare zi prin propunerile domniei sale. Se generează multa confuzie și instabilitate în rândul elevilor și profesorilor .Educatia copiilor noștri nu este un joc de rol sau simulare la indemana propunerilor domniei sale.Faceti consultare prin referendum în rândul elevilor,profesorilor și părinților și apoi luați o decizie în acest sens.Politicienii din Comisiile de Învățământ ale Parlamentului României ați întrat intr o vacanta continua?Nu l mai lăsați pe domnul Ministru sa decidă.Va rog sa l interpelati în Parlament.Sa vedem ce argumente aduce pentru viitor.Va rog !
Si religia?
In ce calitate face propuneri acest individ care nu are studii in domeniul educatiei? Nici macar modulu’ psihopedagogic nu cred ca l-a urmat.
Propunerile au la baza vreo cercetare?
In sfârșit o idee foarte bună a ministerului. De teama unor note mici la probele de educatie fizica, unde baremele sunt destul de pretentioase, multi elevi isi fac rost de scutire pentru intreg anul scolar si nu participa la ore. La desen si muzica fiind putini profesori calificati , mai ales in mediul rural, profesorii cu care tin aceste ore, uneori ei insisi antitalente artistice, dau notele in functie de notele de la disciplinele de ,,baza,, ( Lb.si lit. romana, Matematica) pentru a nu strica media anuala si creaza prin mediile anuale umflate o imagine mai putin reala a nivelului elevului sau ,chiar, adevaratele talente artistice , fara posibilitati materiale, neavand un profesionist care sa le initieze, indrume si promoveze ,raman ascunse.
Numai urechisme la “profesionistul” acesta.
Toate aceste discipline sunt fundamentate științific și au didactici, nu impresii de conferință de presă.
Mai există în Ministerul acesta pedagogi, metodiști, mai există catedre de psiho-pedagogie în universitățile din țara asta, să îi mai taie din avântul demolator?
Vai, cum adica “admis/respins”? Sa fie “exceptional/minunat”, ca sa nu stresam pe nimeni!
Eu as propune mai multe instituții de stat pentru gradinita și cresa. Unde sa ne ducem copii?cum doriți sa și lucram,sa va plătim taxele și sa avem și grija de copii noștri???
Cum au lucrat si parintii nostri cate 10 ore in Comunism 6 zile pe saptamana. In ture, in schimburi, in tot felul de artificii si stand si cu orele la cozi si facand si mancare din 2 cartofi si un ou si crescand si 3-5 copii minim, ca nu faceai avort. Daca ei au reusit, reusesti si tu cu un singur plod snowflake.