Procedura pentru elevii care se întorc la școală pe 2 iunie, pentru pregătirea de Evaluare Națională și Bacalaureat

85.726 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministrul Educației a prezentat în această seară procedura care se va aplica în toate școlile gimnaziale și liceele, în perioada 2-12 iunie, pentru elevii de clasele a VIII-a și a XII-a care se întorc la clase pentru pregătirea de Evaluare Națională și Bacalaureat. “Îi familiarizăm pe copii și îi învățăm cum anume ar trebui să se comporte și la examenele naționale, unde vom urma aceeași procedură”, a declarat Anisie, la Realitatea Plus.

Evaluarea Națională va începe pe 15 iunie, iar Bacalaureatul pe 22 iunie cu probele scrise, după care elevii vor susține probele de competențe. “Aici avem în lucru câteva propuneri referitoare la aceste probe de competențe, luăm în calcul posibilitatea ca acestea să se desfășoare online, dar decizia o vom prezenta săptămâna viitoare, după ce ne vom consulta marți în ședința Comisia de Dialog Social”, a anunțat Anisie.

Procedura pentru elevii care se întorc la școală pe 2 iunie – declarațiile făcute de Monica Anisie, la Realitatea Plus:
  • “Dacă la ora 9:00 vin primii 10 elevi, la 9:20 vine următoarea grupă de 10 elevi. La intrarea în școală, la poarta școlii va fi întâmpinat elevul de către un cadru medical și i se va lua temperatura, după care elevii vor parcurge un culoar bine definit de către unitatea de învățământ în curtea școlii, vor ajunge în fața ușii unde vor avea covorașe cu dezinfectant, se va realiza igienizarea interiorului școlii cu o zi înainte, iar cu oră înainte de pătrunderea personalului și elevilor vor fi deschise ferestrele pentru aerisire.
  • Vor merge să se spele pe mâini, vor primi dezinfectant, vor primi măști asigurate de către Ministerul Educației, vor fi îndreptați către sala de curs.
  • În sala de curs nu vor intra mai mult de 10 elevi și un cadru didactic. Vor rămâne în sala respectivă 2 ore dacă sunt clasa a VIII-a, 3 ore dacă sunt clasa a XII-a sau a XIII-a, pentru aceste cursuri de pregătire care sunt opționale.
  • O oră de curs va dura 50 de minute, va urma o pauză de 10 minute. În această pauză, rugămintea mea către cadre didactice și elevi este să nu interacționeze cu alte grupe de elevi și de aceea astăzi, discutând cu reprezentanți din județul Timiș, a fost acolo o propunere că poate și pauzele să fie date diferențiat și după ce se încheie cursurile vor fi conduși elevii de către cadrul didactic spre ieșire.
  • Vor arunca masca pe care au folosit-o în timpul cursurilor, vor primi de la școală o altă mască și vor pleca spre casă.
  • Este o procedură la care ne-am gândit, poate va suferi unele modificări.
  • Această procedură va fi asemănătoare [cu procedura care va fi aplicată la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat 2020 – N.Red.], de fapt îi familiarizăm pe copii și îi învățăm cum anume ar trebui să se comporte și la examenele naționale, unde vom urma aceeași procedură”.
  • “Examenele vor începe pe 15 iunie – Evaluarea Națională, iar Bacalaureatul – avem o modificare – susținem întâi probele scrise începând pe 22 iunie, după care vom susține probele de competențe. Aici avem în lucru câteva propuneri referitoare la aceste probe de competențe, luăm în calcul posibilitatea ca acestea să se desfășoare online, dar decizia o vom prezenta săptămâna viitoare, după ce ne vom consulta marți în ședința Comisia de Dialog Social”.

Amintim că toate școlile și grădinițele au fost închise de pe 11 martie 2020 și până în septembrie, pentru a limita răspândirea noului coronavirus. O excepție o reprezintă, însă, clasele a VIII-a și a XII-a. Școlile gimnaziale și liceele se vor deschide 2 săptămâni, în perioada 2-12 iunie, pentru a realiza pregătirea elevilor din clasele terminale.

Citește și:


39 comments
  1. Buna ziua,

    Tocmai prin faptul că statul român nu a oferit până acum nici o garanție privind protecția acestor copii, avem garanția că statul român nu își asumă riscul contaminării acestor copii.
    Tocmai de aceea, această garanție trebuie cerută în mod explicit. Nu este vorba despre a astepta “sa ni se dea, să ni se facă”, ci de o confirmare forțată, o obligație, o impunere a statului. Mai precis, nu avem alternative pentru liceu: ni se impune o singură variantă. Și cu atât mai mult, fiind forțați, aceste garanții trebuie cerute. Si cu atât mai mult, cu cât există soluții sigure de a susține aceste examene, soluții ce nu sunt dorite și nu sunt oferite de statul român.
    Și da, aveți dreptate, dacă acești copii nu au respectat condițiile de siguranță până acum, este problema părinților și nu face obiectul acestei discuții.
    Mulțumesc.

  2. Bună ziua,
    Înțeleg ce spuneți dvs dar este alegerea dvs. sa va expuneți sau nu și apoi, nu va expuneți copiii în mod direct.
    Pentru aceste examene, vorbim de expunerea directă a unor copii adică statul român a făcut această alegere, in locul copiilor dar nu le garantează sănătatea, din contră, îi expune la risc.
    Dacă nu se prezintă la examene, pierd un an de școlarizare.
    In alte țări s-au găsit soluții care permit protectia totală a copiilor și chiar în România, sunt Universități care permit alternative.
    Lăsând la o parte cazurile particulare adică faptul că sunt copii cu probleme de sănătate care nu pot purta mască pentru că se sufocă, temperatura le este mai ridicata, clorul le irită și mai mult căile respiratorii, și riscul contaminării este mult crescut față de alți copii. Ce fac acești copii? Ce nivel de performanță pot avea în condițiile date?
    Dacă statul român afirmă că are grijă de copiii noștri, cine va răspunde dacă
    toți acești copii vor fi infectați in urma acestor examene?
    Mulțumesc.

    1. Buna ziua,
      De ce credeti ca doar statul este respunsabil pentru tot ce se intampla?
      Cine este ,,statul””?
      Nu cumva noi, cetatenii acestei tari, suntem statul?
      De ce trebuie sa faca altcineva ceva in locul nostru?
      Sa decida altcineva, in locul nostru?
      Da, cei care iau aceste decizii stiu sigur ca elevii pot sustine aceste examene.
      Vor fi in siguranta la scoala!
      Credeti ca elevii acestia nu s-au intalnit cu alti elevi pe strazi, in parcuri? Au stat ei la distanta recomandata unii de altii cand s-au revazut dupa izolare?!
      Si ne facem griji ca merg la scoala!
      Daca aveti copii stiti lucrurile acestea la fel ca mine.

  3. Bună ziua,
    Dacă nu este periculos, starea de alertă nu este justificată, nici măștile, nici termoscanarea, nici spitalele cu bolnavi, nici măsurile de distanțare socială, nici dezinfectarea continua și lista poate continua.
    Dacă nu este periculos, statul român ar trebui sa garanteze acest lucru.
    Deci așteptăm aceste garanții.
    Mulțumesc.

    1. Buna ziua,
      Virusul este periculos si trebuie sa luam toate masurile de siguranta recomandate!
      In aceste conditii trebuie sa ne continuam viata, sa ne adaptam noilor conditii, sa mergem la locul de munca, sa mergem la scoala, sa facem sport, sa dam examene, etc.
      Credeti ca putem sa ne oprim pentru o perioada de ….numeni nu stie cat, din tot ce faceam inainte de pandemie?
      Eu am plecat de acasa la serviciu, unde lucrez cu oamenii, in fiecare zi de la inceputul pandemiei, si nu mi-a multumit nimeni, asa cum le multumeste toata mass media medicilor, casierilor din supermarketuri!
      Stau in fiecare zi cu masca si manusi 10 ore si stiu sa ma protejez, sa incerc sa nu intru in contact mai mult decat este necesar cu oamenii necunoscuti care imi vin in fata.
      Copiii mei au inteles ca trebuie sa mergem inainte, dar sa ne luam masuri de siguranta pentru ca virusul este periculos atunci cand esti neglijent!!

  4. Am citit comentariile tuturor si incerc sa inteleg din ce motiv parintii se tem de acele ore de pregatire sau de examen. Daca copiilor si tinerilor li se explica, acasa in familie, de ce este important sa nu-ti fie teama de virus, sa respecti cu strictete toate recomandarile medicilor legate de distantarea sociala, de igiena ( spalat pe maini cu apa si sapun, adus de acasa daca scoala nu are, dezinfectant-spirt pus intr-o sticluta pe care o putem purta in buzunar) atunci toti vor intelege, si vom intelege ca nu este periculos sa mergem la scoala, la locul de munca, la plimbare, la intalnire cu prietenii.
    Si noi avem copiii cu examene nationale, a VIII a si a XII a, si am discutat cu ei sa mearga acele 8 zile la scoala pentru ca nu este periculos, nu trebuie sa ne fie teama unii de ceilalti!
    Noi spunem DA pentru sustinerea examenelor nationale si admitere in invatamantul superior, chiar daca avem copii cu note maxime la materiile de examen si ar trece cu brio aceasta etapa din viata lor, cu notele din perioada V-VIII sau IX-XII.
    Respectam scoala si dascalii!

  5. Buna seara!
    Profesorul va împărți clasa în grupe omogene de câte maxim 10 elevi și zilnic va face activitatea de pregătire pentru examen doar cu o grupă, pentru ceilalți elevi va trimite activitatea on-line. S-a recomandat rezolvarea subiectelor, Testelor trimise de MEC.
    La clasele a VIII-a lucrurile ”se rezolva” sunt doua discipline de examen se poate roti cu săptămăna , dar la bacalaureat unde sunt atâtea discipline este mai dificil.
    Elevul nu trebuie să stea în școala mai mult 120 minute cel de la clasa a VIII-a si maxim 180 minute, cel de la clasele a XII-a-XIII-a . Când aerisești, când faci pregătire?

  6. BĂTAIE DE JOC,

    Sunt mama unui copil de clasa a VIII-a și am si unele nedumeriri pe care o să încerc să vi le aduc la cunoștiință punctual.

    – cine ne sigură că acest concurs se va desfășura în condiții de maximă siguranță față de copiii noștri?

    – dacă domnul premier nu rezistă nici 5 minute cu masaca pe față, cum să reziste un copil timp de 2-3 ore, în condiții de stres și la 30 de grade.

    – DOAMNA MINISTRU nu este în stare să poarte mască nici măcar la un interviu însă are pretenția ca un copil să o poarte în condiții de stres, la temperaturi de peste 30 de grade, timp de2-3 ore, unii dintre ei având și probleme grave de sănătate, probleme care se pot agrava din cauza stresului sau și mai rău în situația infectării. Iar copilul, cu masca pe față, mască care oprește oxigenarea, trebuie să rezolve cu rezultate bune, și pentru ce?!

    – ce se va întâmpla cu acel copil care are probleme de sănătate și în urma desfășurării concursului va fi infectat de un asimptomatic? Cine va răspunde?

    – ce șanse au copii care nu au avut curent electric, internet și nu au avut de așa zisă scoală online?

    – cât credeți că se poate recupera într-o săptămână de zile?

    – ce faceți cu acei copii care se îmbolnăvesc în acea săptămână de așa zisă pregătire?

    – chiar nu se putea, pentru siguranța copiilor și nu numai, să se anuleze acest examen și departajarea să se facă pe media anilor din generală iar pentru bac media anilor de liceu?

    -nu faceți decât să discreditați întregul sistem e învățământ. Adică nu pot fi avute în vedere mediile întrucât din punctul de vedere al ”nu știu cui” notarea la clasă nu s-a făcut corect.

    – de ce în alte țări se poate și la noi nu? Care este MAREL CÂȘTIG dacă se desfășoară aceste examene?

    SEMNEAZĂ UN PĂRINTE INDIGNAT și care știe că cel puțin la clasele copiilor săi, impresia și dorința generală este în concordanță cu ceea ce v-am scris.

    CONSULTAȚI PĂRINȚII
    PĂRINȚII ȘI NU AȘA ZISELE ASOCIAȚII LA CARE NU SUNTEM MEMBRI ȘI NU AM SEMNAT PENTRU CA ELE SĂ NE REPREZINTE

    CEREȚI ȘCOLILOR SĂ VĂ TRANSMITĂ ADEVĂRATELE OPȚIUNI ȘI PĂRERI ALE COPIILOR ȘI ALE PĂRINȚILOR.

    PENTRU ALTE PROSTII, MINISTERUL EDUCAȚIEI ÎN FRUNTE CU MINISTRUL AU CERUT TOT FELU DE RAPOARTE ȘI STATISTICI

  7. Bătaie de joc în continuare.

    Sunt mama unui copil de clasa a VIII-a și am si unele nedumeriri pe care o să încerc să vi le aduc la cunoștiință punctual.

    – cine ne sigură că acest concurs se va desfășura în condiții de maximă siguranță față de copiii noștri?

    – dacă domnul premier nu rezistă nici 5 minute cu masaca pe față, cum să reziste un copil timp de 2-3 ore, în condiții de stres și la 30 de grade.

    – doamna ministru nu este în stare să poarte mască nici măcar la un singur interviu, dar are pretenția ca un copil în condiții de stres, la 30 de grade, timp de 2-3 ore, unii și cu probleme de sănătate, să poarte mască, să se concentreze la examen în condiții de oxigenare minimă și să mai dea și rezultate.

    – ce se va întâmpla cu acel copil care are probleme de sănătate și în urma desfășurării concursului va fi infectat de un asimptomatic? Cine va răspunde?

    – ce șanse au copii care nu au avut curent electric, internet și nu au avut de așa zisă scoală online?

    – cât credeți că se poate recupera într-o săptămână de zile?

    – ce faceți cu acei copii care se îmbolnăvesc în acea săptămână de așa zisă pregătire?

    – chiar nu se putea, pentru siguranța copiilor și nu numai, să se anuleze acest examen și departajarea să se facă pe media anilor din generală iar pentru bac media anilor de liceu?

    -nu faceți decât să discreditați întregul sistem e învățământ. Adică nu pot fi avute în vedere mediile întrucât din punctul de vedere al ”nu știu cui” notarea la clasă nu s-a făcut corect.

    – de ce în alte țări se poate și la noi nu? Care este MAREL CÂȘTIG dacă se desfășoară aceste examene?

    SEMNEAZĂ UN PĂRINTE INDIGNAT și care știe că cel puțin la clasele copiilor săi, impresia și dorința generală este în concordanță cu ceea ce v-am scris.

    CONSULTAȚI PĂRINȚII
    PĂRINȚII ȘI NU AȘA ZISELE ASOCIAȚII LA CARE NU SUNTEM MEMBRI ȘI NU AM SEMNAT PENTRU CA ELE SĂ NE REPREZINTE

    CEREȚI ȘCOLILOR SĂ VĂ TRANSMITĂ ADEVĂRATELE OPȚIUNI ȘI PĂRERI ALE COPIILOR ȘI ALE PĂRINȚILOR.

    PENTRU ALTE PROSTII, MINISTERUL EDUCAȚIEI ÎN FRUNTE CU MINISTRUL AU CERUT TOT FELU DE RAPOARTE ȘI STATISTICI

  8. Eu înțeleg așa, la momentul actual:
    – ne relaxam dar nu schimbam mare lucru
    – elevii cu boli cronice nu au voie la pregătire, dar vin la examen; profesorii cu boli cronice nu au voie la pregătire dar sunt buni la corectare, evaluare, nu mai zic de supraveghere
    – protocolul de la examen e același cu cel de la pregătire, deci oprim examenul la fiecare ora, schimbam măști, ne spălăm pe mâini, fiecare sală decalat sa nu se întâlnească elevii sau profesorii (cu mănușile de facem, le schimbam la fiecare ora că nu s-a înțeles)
    – profesorii fac pregătire cu elevii la școală apoi merg acasă să facă și cu cei care nu au vrut pregătire în școală și bineînțeles, celelalte ore din încadrare ( mă refer aici la profesorii de liceu)….
    – profesorii cu boli cronice care nu sunt primiți la pregătire dar sunt buni pentru corectare, evaluare, daca sunt suplinitori vor trebui să meargă la examenul de titularizare, nu? Cu același protocol probabil…vreo 5-6 ore in sala de examen că așa se obișnuiește, cu masca pe fata in luna iulie…(sau și aici le schimba din ora in ora…)
    Și totul pentru orgoliul Dnei ministru care susține că are “multe petiții ale elevilor și părinților” pentru a susține examenul de bacalaureat…restul, care oricum sunt majoritari, nu contează!
    Și nu, nu d-na ministru va fi cea care va purta responsabilitatea unor eventuale îmbolnăviri ale elevilor sai profesorilor ci directorii, care vor fi puși la zid că nu au știut să gestioneze corect situațiile!
    Halucinant, dar se pare că asta se urmărește, îmbolnăvirea unui număr mare de elevi și profesori și revenirea la alte situații de urgență, pentru că, nu-i așa, din casa nu poți protesta decât virtual!

  9. Directiile de sanatate publica isi vor da avizul pentru organizarea bac ului in scoli?.Pe ce criterii se se va aproba ca o unitate de invatamant poate sa primeasca un numar considerabil de elevi si profesori timp de cateva ore?Ce garantii ferme se ofera parintilor si copiilor ca nu se vor infecta in timpul examenelor?Impotriva cui ne indreptam in cazul in care ni se imbolnaveste chiar si un singur copil? CIine garanteaza sanatatea profesorilor care vor corecta lucrarile? BAC UL si Evaluarea Nationala nu se incheie in 3 zile…..urmeaza corectarea..afisarea….procese verbale de verificare de afisare de notare…apoi urmeaza contestatiile….introducerra datelor in sistem….din nou afisare….Deci e muuuuuulta tevatura.Mai ganditi va doamna Ministru.Sunteti pregatita sa raspundeti moral penal si administrativ pentru vina care se numeste ” zadarnicirea combaterii bolilor”Sunteti pregatita Doamna? De ce ascundeti faptul ca profesorii nu doresc sa vina la supraveghere si corectare? Nu stiti?

  10. Bună ziua, referitor la examenele de admitere/terminare liceu, este important să știm condițiile de examinare. Se mai știe ceva nou? Din ce știu eu, trebuie să îi aducem la școală, cu masca, vor sta într-un cub de plexiglas, in aceeași încăpere mai multe persoane, poate chiar cu aer condiționat. Sper sa se fi schimbat ceva. Găsiți mai jos câteva aspecte importante pe care trebuie sa le discutam și să le luăm în calcul aici: 1. Copiii pot fi foarte afectați psihic si pot suferi o trauma puternică din cauza acestor îngrădiri: masca= botniță, umilință, cub plexiglas= detenție, controale/ scanare = frică. Ca urmare, randamentul pentru examene este redus și trauma psihica suferită poate avea repercusiuni ulterioare. Noi adulții nu putem face fata la așa ceva fara sa fim afectați. Unde mai punem că este vorba de un examen, nu de participare la ore. 2. Foarte important este faptul că, sănătatea copiilor NU este asigurată prin aceste măsuri: masca limitează respirația corectă și facilitează respirarea microbilor eliminați, vor fi mai multe persoane in aceeași clădire/încăpere timp de câteva ore, respirând același aer, aparatul de aer condiționat sau deschiderea geamurilor cresc viteza de circulație a aerului in încăpere. 3. Folosirea tester-elor/ scanere-lor nu este concludentă, cu atât mai mult cu cât ei vor fi surescitați și pot fi și aceste device-uri infectate, cum deja avem exemple de genul acesta. 3. Unii copii pot avea deja afecțiuni care le pot fi agravate prin acest proces sau mai mult, prin infectare la fața locului.
    Dacă se mențin condițiile actuale de examinare, riscăm să îi infectam cu bună știință și să ii traumatizam pe viață. Nu există garanții că acest lucru nu se va întâmpla. Îmi exprim pe această cale o mare îngrijorare și dezacordul total în ce privește acest examen care, in condițiile prezentate mai sus poate afecta viața copiilor noștri.
    Putem găsi împreuna cu toți factorii implicați, variante sigure de examinare a copiilor.
    Examinarea la distanță poate fi utilizată, și eșalonata dacă nu se poate in aceeași zi în toate zonele țării, in funcție de posibilități, cu atât mai mult cu cât urmează să fie aplicată de exemplu în universități.
    Un alt exemplu este faptul că, in alte state UE se foloseste media anilor de studiu pentru admitere.
    Dar nimeni, in afară de România, nu își trimite copiii la moarte!
    Încă odată, îmi exprim dezacordul total pentru un mod de examinare in școală, descris că mai sus și consider că noi ca părinți, trebuie să cerem găsirea unor soluții optime pentru derularea examenelor, dacă vrem sa ne protejam copiii. Mulțumesc.

  11. Si daca in dimineata zilei de bacalaureat elevul la triaj prezinta un banal 37.5 se v-a trimite acasa, sau ? A ratat examenul, caci doamna ministra l-a pus pe drumuri timp de 2 saptamani pentru pregatire. Deci degeaba totul.Doar daca nu se vor face clase izolatoare pentru astfel de situatii. Altfel ar fi o nedreptate pentru acel elev.

  12. Buna ziua,

    Fiica mea este eleva in clasa a XII -a si sufera de diabet tip 1 insulinodependent, deci o persoana vulnerabila in contextul actual. Evident ca analizam foarte bine daca merita riscul expunerii in cele doua saptamani de pregatire pentru bac. Pana sa fie monitorizati, profesorii, si aici ma refer la cei care predau materii de examen, nu s-au sinchisit in niciun fel sa ia legatura cu elevii ……. no comment! Intrebarea mea pentru dna ministru ar fi daca cineva s-a gandit ce se intampla cu acesti copii daca s-ar infecta inainte de bac sau inainte de admitere? ce fac ? pierd un an din viata sau cineva gandeste variante astfel incat acesti copii sa sufere cat mai putin de pe urma acestei pandemii…desi pagubele exista deja( stres, anxietate, teama si sa nu uitam ca au pierdut toate evenimentele de la finele unei etape importante din viata, pe care le asteptau ca o incununare a terminarii studiilor liceale, amintiri pe care nu le vor avea niciodata)

  13. Au lasat in “aer” copiii de clasa a 8-a care trebuiau sa dea saptamana viitoare probele vocationale la liceele cu specific :arte,sport ,muzica ,limbi straine.Nu preciziaza nimic cand si cum vor da aceste probe.Sunt multi copii in situatia aceasta care asteapta un raspuns.☹️

  14. Ce facem cu profesorii? Si pentru ei va exista aceași procedură, de luat temperatura, de dus la spălat pe mâini etc?
    Suntem de râsul lumii.
    Elevii nu vor veni, nu sunt obligați si nici nu trebuie să fie. Mi se pare doar o acoperire pentru a organiza examenele. Aceste examene nu se pot da în siguranță, dar nu vor să recunoască. Ce igienizare să se facă în clase cand sunt școli care se darama, care nu au apa curentă, care nu au condiții de spatiu de a baga cate 10 elevi in clasă ? Cum se va asigura transportul elevilor si al profesorilor de acasă la scoala si inapoi timp de 2,respectiv 3 zile?
    Doamna ministru, treziti-vă la realitatea din scolile din România !

    1. Doamna Cristina, elevii vor veni si inca in numar neasteptat de mare, trimisi de parinti inconstienti care 4 ani i -au lasat de izbeliste, iar acum asteapta minuni cu “porcul ingrasat in ajun” ! Ca deh! E un examen important pentru viitorul lor! Plus ca muuuulti merg pe varianta ca e “facatura” ! Inconstienta pe toata linia din partea parintilor !
      Stiu ce vorbesc fiind diriginta la clasa a opta ….

      1. Bună ziua! Sunt părinte de elev în clasa a VIII a si va spun ca la clasa noastră nu vor veni la pregătire și ne gândim și daca examenul merita sa riscam sanatatea si chiar viața lor . Asa am hotărât cu toții. Este un risc destul de mare atat pentru copii și familiile lor, cât și pentru profesori.
        Conform calendarului școlar, clasa a XII a termina pe 29 mai, iar clasa a VIII a pe 5 iunie. Este o absurditate să vrei să îți trimiți copilul ,pentru 8 zile- 8 iunie e liber, în condițiile în care vor fi peste 20 000 de cazuri si Dumnezeu știe câte decese, dar asa cum spuneați si dumneavoastră există, din pacate, părinți inconstienti. Poate se vor mai gândi după ce se informeaza din noile studii ale OMS prin care se arată că au apărut cazuri grave la copii și adolescenți.

  15. Pe bune ? Si vreti sa va si credem ? Ne luati de prosti ?

    Va invit sa faceti un test. Puneti-va masca pe figura si mergeti la un examen despre care stiti ca va decide viata.

    Iata opinia unui utilizator :

    ,,Doamna Anisie a spus clar ca nu asculta decat parerile celor care vor mentinerea in acest an a examenelor nationale.
    Adica nu o intereseaza nici o alta parere in afara de cea a domniei sale. Oricine e de alta parere, nu e ascultat – declaratia de la DIGI 24.
    Atunci ma intreb – de ce mai avem consultari publice?! Doar ca sa ne facem ca facem?!
    Care mai e deosebirea fata de perioada Dragnea atunci?
    ===
    Dumneaei a spus ca oricum decizia e deja luata. Adica toti cetatenii Romaniei sunt niste papagali, parerea lor nu conteaza.
    Nu conteaza nici parerea epidemiologilor, nici situatia evidenta a mizeriei din scoli. Toate astea nu au nicio importanta pentru doamna ministru.
    De prisos sa spun ca de la doamna Anisie nu am auzit nimic cu cap si coada. Doar “vom vedea”, “ne vom consulta”. Poate la remaniere o vedem prim-ministru, pentru ca avem experienta cu doamna Dancila.

    Sper insa sa aiba un copil care da evaluarea nationala sau Bac-ul si care sta impreuna cu bunicii.”

    1. Va fi un haos total, mai ales, în școlile rurale. După aceste examene și zile de pregătire se vor îmbolnăvi o grămadă de profesori și copii. Sper sa răspundă cineva pentru situația respectivă.

  16. Dupa 1.06 elevii din anii terminali nu mai au ore(au terminat anul scolar) Prin ce modalitate un profesor e obligat sa predea, daca el stie ca orele s-au terminat pentru acea clasa? De plata nu spune nimic(normal sunt ore suplimentare, de exemplu la o clasa de 30 elevi o ora de curs se multiplica cu 3 deoarece faci cu 10 elevi, in 2 saptamani sunt ceva ore)?

  17. Cum pot calatori în siguranță elevii din mediul rural pentru a ajunge la scoala aflată în mediul urban? Aici mă refer concret la cazul unui liceu la care 72% din elevi trebuie sa calătorească zilnic, cu microbuze pe distanțe ce variază între 20-6 km, pentru a ajunge la școală.
    Există vreun sprijin în acest sens?
    Dar dacă aceste ore de pregătire pot fi eficient realizate prin aplicația Classroom pe domeniul școlii?
    Consider aceste decizii sintetice și înțeleg acest lucru, dar sănătatea oricui este mai presus de orice realizare personală sau profesională.

  18. Dar nu ne spuneți nimic de copiii care sunt clasa a IV-a si intentioneaza sa se inscrie la examenul de admitere la colegiu. Este inadmisibil sa ii lasati la urma pe cei mai mici care inca nu au dezvoltate mecanismele necesare ca sa treaca cu bine peste primul examen al vietii lor. Poate veti veni in intampinarea nevoilor lor cu informatii noi.
    Multumesc!

  19. “Elevii vor merge pe culoare bine definite și vor merge să se spele pe mâini” Crede doamna ministru că este personal suficient care să stea să supravegheze acest lucru? “Elevii de clasa a VIIIa vor sta la școală 2 ore iar cei de clasa a XIIa 3 ore” Păi numai faptul că vor aștepta să li se ia temperatura, să se spele , să stea “cuminți” câte 10 în clase mai durează cel puțin 2 ore. Personalul școlilor insuficient.Examenele se vor desfășura într-o atmosferă de teamă . Totul este o mare bătaie de joc.Doamna ministru și cei din minister se gândesc la cv-urile lor și nu la binele elevilor.

    1. Nimeni nu ia in considerare timpul pana la scoala si inapoi acasa, metri patrati sau cubi al unei sali. Se vorbeste de maxim 10 elevi intr-o sala ( de 20 m2 sau 30 m2, dar poate sala este de 15 m2). Sa facem un calcul pt. 100 de elevi:
      – drumul 1 ora dus-intors in medie.
      -aprox. 2 ore pana la intrarea in clasa
      – 30 minute spalatul……
      – 2 ore pregatirea ( examenul) in conditii de stress
      Total 5 ore si 30 minute de expunere a copiilor.
      Consider cel mai mare experiment care se realizeaza pe copiii nostri si pe cadrele didactice, pe modelul “ scapa cine poate”

      1. hai sa fim seriosi cu calculele… daca tot vrei “model” atunci trebuie sa ai grija cum il faci: de aceea nu e usor de facut bine, dar toti “se pricep” sa “modeleze”
        timpii prezentati au grade de expunere diferita: densitatea de populatie si gradul de pericol de radical diferit de “drum”, “spalat” , “pregatitire” si nu cred ca avem date suficient de bune ca sa putem sa estimam numeric aceste valori;
        astfel incat cei care va “dati cu parerea” alaturi de “numere” nu sunteti decat diletanti… care pot fi foarte periculosi daca cineva chiar va ia in seama… inclusiv parinti si copii cu mintea usor influentabila (v. “influencer” de youtube)

  20. Ordinul nu precizează dacă aceste pregătiri se fac zilnic. Pe de altă parte, există
    profesori care au trei clase terminale, fiecare a câte 30 de elevi. Împărțiți în grupe de câte 10 elevi, rezultă 9 grupe. Adică acel profesor va preda 9 ore pe zi?

  21. Ați luat în calcul ca, la unele licee, majoritatea elevilor sunt navetiști? Și ca ajung și 70 80 odată?

  22. Vai de profesori!
    Cei de matematica și de lb romana au vina ca predau aceste materii de examen. Expuși, la dispoziția tuturor, și a celor trimiși la școală de părinți, și a celor ținuți acasă de părinți. Părinții forțează mana profesorilor sa le pună n note pe activitatea online sa le umfle mediile, chiar dacă elevii au doua note înainte de 11 martie. Plus ca acasă așteaptă lecții online elevii care nu sunt în clase terminale.
    V-ați gândit sa ii plătiți suplimentar pe profesorii de matematica și de lb romana?

  23. de ce nu echivaleaza competentele? aceste competente au valoare zero. sunt valabile un an si niciodata vreun angajator nu a cerut si nu va cere hartia de la competente. si in vremuri normale sunt pierdere de timp si bani.

    1. Imi spui te rog documentul (autoritate emitenta, nr de inregistrare, data) care spune ca sunt “valabile un an”?

      @Redactia: incercati sa clarificati acest lucru: “competentele” sunt parte a examenului de Bacalaureat (nivelul de competenta este tiparit pe diploma de bacalaureat – verso) si acesta NU are “data de expirare”. Aceasta legenda urbana se perpetueaza de prea mult timp ca sa nu fie enervanta deja 🙂

  24. Si profesorii cum se impart? La fiecare clasa exista 1profesor, clasele sunt de 25-30elevi. Ce face acel profesor? Cum preda tuturor elevilor din clasa daca ei sunt impartiti in 3sali, de ex?

    1. Pai după ce ii împarte în trei grupe, o sa vina în realitate la școală doar 2-3 din grupa. Și tu o sa faci ore conform orarului prestabilit pentru trei grupe. Adica care ora cu câte 2-3 elevi.
      Când are o trupa ora de mate sa zicem, celelalte grupe au una romana și cealaltă va face rugăciuni la Sf Duh. Ca pedepsiți sunt doar profii de mate și de romana.
      Iar după ore te vei grăbi acasă, ca vei face online cu chiulangii de a opta și cu clasele care nu sunt terminale. Succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiecte simulare județeană pentru Evaluarea Națională 2024. La limba română, elevii din Maramureș au avut să motiveze dacă momentele dificile pot fi depășite mai ușor cu ajutorul prietenilor

Elevii din județul Maramureș au susținut luni, 11 decembrie, proba scrisă la Limba română din cadrul simulării județene a Evaluării Naționale 2024. La subiectul I, unul dintre textele la prima…
Vezi articolul

Bacalaureat de toamnă 2024. Miercuri are loc proba la alegere. Candidații au putut alege dintre 10 discipline / Timpul de lucru – 3 ore din momentul în care toți din sala de examen primesc subiectele

Miercuri este ziua pentru a treia probă din Bacalaureatul 2024 de toamnă, potrivit calendarului de examen. Candidații vor susține examenul la una din disciplinele la alegere, în funcție de specializarea…
Vezi articolul

EXCLUSIV Acuzații grave de imixtiune în subiectele de la Bacalaureat 2024 – Mai mulți profesori ar fi fost aduși la cererea Ligiei Deca să pună presiune pe cei care fac subiectele să scadă dificultatea – surse / Ligia Deca: La nivelul conducerii ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare a subiectelor

Acuzații grave de imixtiune în grupurile de experți care au conceput subiectele de la Bacalaureatul 2024 și de presiune exercitate de conducerea politică a Ministerului Educației, cu scopul ca experții…
Vezi articolul