ULTIMA ORĂ Peste 15.000 de elevi care erau în clasa a VIII-a la începutul acestui an școlar nu au fost înscriși la Evaluarea Națională, conform datelor Ministerului Educației

37.912 vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministerul Educației a anunțat că doar 161.500 de elevi au fost înscriși automat la Evaluarea Națională, de către școlile la care sunt. Este o diferență de peste 15.500 de elevi între numărul celor care erau înscriși la începutul anului școlar în clasa a VIII-a și numărul celor care acum figurează în statistica de examen. Asta înseamnă 8,8% din totalul celor raportați ca fiind înscriși în clasa a VIII-a, adică 1 din 10 elevi.

La simularea Evaluării Naționale, din luna martie, au fost prezenți 164.009 elevi, cu peste 2.500 de elevi mai mulți decât au ajuns să fie înscriși la examenul propriu-zis. La începutul anului școlar 2023-2023, erau peste 177.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, arătau datele oficiale.

Ministerul Educației nu a prezentat situația acestora, nu a precizat dacă sunt repetenți, dacă au abandonat școala sau dacă sunt elevi care nu au fost înscriși de către școli și ce motive stau în spatele acestor absenți, iar în comunicatul actual nu explică în niciun fel această diferență. 15.500 de elevi înseamnă echivalentul a 620 de clase cu câte 25 de elevi fiecare.

Într-un comunicat dat duminică la prânz, instituția arată că examenul va fi organizat în 3.553 de unități de învățământ/centre de examen.

Înscrierile la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a sunt făcute automat de către secretariatele școlilor, elevii sau părinții nu depun nicio cerere și nici nu pot opta să nu fie înscriși, potrivit regulamentelor în vigoare.

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII 2023) se va desfășura în perioada 19 iunie – 4 iulie 2023. Conform situației centralizate de către Ministerul Educației pe baza informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene, peste 161.500 de absolvenți ai clasei a VIII-a au fost înscriși în vederea susținerii examenului, organizat în 3.553 de unități de învățământ/centre de examen.

Calendarul probelor de examen

Prima probă, Limba și literatura română, va avea loc luni, 19 iunie și va fi urmată de proba la Matematică, miercuri, 21 iunie. Proba la Limba și literatura maternă este programată joi, 22 iunie. Toate cele trei probe sunt scrise.

Primele rezultate vor fi afișate miercuri, 28 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise prin mijloace electronice, în zilele de 28 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 29 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00).

Candidații care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai candidaților minori.

Rezultatele finale vor fi afișate marți, 4 iulie.

Regulile din zilele de examen

Accesul candidaților în unitățile de învățământ/centre de examen este permis în intervalul orar 8:00 – 8:30. Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate valid și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru.

Probele încep la ora 9:00, când candidații vor primi broșura cu subiectele și hârtie ștampilată pentru ciorne (acolo unde este cazul, pot fi solicitate și pagini suplimentare).

Timpul de redactare a subiectelor din cadrul fiecărei probe scrise este de 120 de minute (două ore), calculate după completarea casetei de identificare. Asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta, conform procedurilor.

Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană/a Municipiului București de Organizare a Evaluării Naționale, în baza prevederilor procedurii specifice cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale în anul 2023.

Probele sunt monitorizate audio-video.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a oricărui tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și a telefoanelor mobile și a  instrumentelor electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare. De asemenea, se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen. Nu sunt acceptați în examen candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop.

Alte informații utile privind desfășurarea acestui examen sunt publicate aici.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități privind desfășurarea Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil pe durata probelor scrise (19 – 22 iunie, între orele 8:00 – 16:00).

Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița vor fi evaluate digitalizat în cadrul programului-pilot lansat anul trecut.

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat prin coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Codurile individuale vor fi distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, este media generală la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la probele din cadrul Evaluării Naționale”.


9 comments
  1. Dintre elevii care nu au fost înscriși au fost și elevi cu CES. Probabil, numărul celor cu CES care nu susțin examenul este maxim 1% din numărul total de elevi, dar trebuie luat in considerare și acest aspect. Mai există și elevii corigenți. Repetenți sunt puțini. Majoritatea celor care nu au fost înscriși automat și t elevii corigenți.

  2. Aceasta e “performanța” unui sistem educational centrat pe câteva “colegii centenare”. Elevii care nu intra in scolile “bune” sunt împinși afara din sistem. Unii mai norocoși se duc in alte tari sa învețe acolo. Mulți se pierd si abandonează. Poate intr-o zi va face cineva o analiza sa vadă câți elevi au parte de destine frânte de un sistem anacronic si corupt.

  3. Se poate că elevii să își continue studiile și fără acest examen.Ei se pot înscrie în perioada 3-7 iulie,în școală de care aparțin,direct la o școală profesională.Pt cei din zona Neamț,le recomand școala profesională din cadrul Colegiului Tehnic Forestier cod 613,pt meseria de tâmplar,unde se pot înscrie și fete și băieți,care după absolvire,își pot continua apoi studiile pe liceu.

  4. i-ati adus pe profesori in saracie NORMAL CA AVETI 15000 de elevi care nu au competente de gimnaziu, asta e, atatia bani s-au dat profesorilor, de atat au muncit cu elevii.
    Altii au pensii peste pensii, de serviciu, indemnizatii, ies la 45 de ani cu pensii foarte mari, asta se intampla cand nu platesti profesorii bine, de atatia ani, vor lucra exact de cat sunt platiti si isi vor cauta al 2 lea job
    Elevii de azi sunt adultii de maine , ei vor fi civilizati exact de cat au fost platiti profesorii ani la rand.

    1. adică doriți sa spuneți: dacă ar fi fost plătiți profesorii ar fi scos elevi de 10, nu au fost plătiți atunci au venit la ore și au dormit sau nu au muncit cu elevii, sau știau ce ar fi trebuit sa facă la ore dar pentru ca nu sunt plătiți tin pentru ei asteptind sa fie plătiti corect.
      Penibil, o asemenea justificare seamăna cu cea de pe vremea comuniștilor: am in sertar vreo doua zeci de romane de Nobel, dar din cauza comuniștilor nu pot sa le public, și a venit revoluția și am văzut toți ca sertarul era de fapt GOL!
      Aveti grija, de fapt arătați altceva cu aceasta postare!

  5. abandon, analfabetism…In timpul grevei si dupa f. multa lume este impotriva profesorilor ca nu fac performanta, dar au uitat legea in care profesorii erau obligati prin lege sa nu lase repetenti?
    Acuma, conform noii legi pot lasa repetenti si acuma o sa vedeti PERFORMANTA repetenti cat Siretul de mare, lege ce va fi aplicata numai de profesorii care au performanta si doresc performanta.
    Astazi am vazut pe acel domn cristache numit seful asociatilor de parinti pe un post de tv care era nedumerit ca multi copii de 10 au fost afectati de greva profesorilor. Acest domn nu stie ca cei de 10 sunt de fapt de 8. De 10 sunt 5-6% din elevi. Cei cu 5 si 6 sunt de fat de 3-4.
    Daca profesorii au dorit DEMNITATE, au sansa sa aiba DEMNITATE. Acei parinti care vin cu acele ATENTII sa fie raportati la politie imediat, sa nu accepte pentru ca, acei parinti tipa ca se ia cadouri de profesori HOTUL STRIGA HOTUL.
    Acei profesori care accepta aceste cadouri sa fie raportati de parinti la politie.
    Elevii sa fie notati la adevarata lor valoare nu dupa ,,ochi frumosi,,
    Un punct de mentionat la salariul profesorilor 25% la meritul de gradati se aplica la un nr. f mic de profesori. Nu este valabil ptr toti, doamna ministru trebuie sa informeze realitaea nu sa minta

  6. Conform unui asa zis studiu (nov. 2022) realizat de doua institutii toxice ISMB si CMBRAE: “Studiul evidenţiază motivația elevilor de a-și continua traseul educațional după clasa a VIII-a, exprimat într-un procent semnificativ de 99,27%, ceea ce poate constitui un indicator al conștientizării importanței învățării și al educației în planificarea carierei și a viitorului.”

    1. Nimeni nu vorbește de tradițiile de merit,că acestea nu sunt luate de profesorii merituoși ci sunt luate de incompetenți din învățământ,de piloși.
      Să se facă controale serioase în inspectorate,cel puțin în ultimii 5 ani,să se controleze dosarele celor care au beneficiat și beneficiază de așa ceva.Unii sunt abonați la această mizerie numită,,gradație de merit”.
      Cat despre elevii cu rezultate slabe la învățătură,aceștia sunt
      îînscriși în diferite programe pe bani europeni, gen PNRAS.Prin toate aceste programe doar se mănâncă niște bani pe acești elevi nu-i bagă nimeni în seamă,în continuare ei sunt marginalizați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Simulare națională Evaluare Națională 2024. Colțul lucrării nu se închide și nu se lipește, potrivit procedurii. Secretizarea se realizează în platforma de evaluare digitalizată – document

La simularea națională de la Evaluarea Națională 2024, colțul lucrării nu se închide și nu se lipește, după cum prevede procedura, document obținut de Edupedu.ro. Elevii de clasa a VIII-a…
Vezi articolul

Desființarea inspectoratelor școlare județene și „transformarea lor în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau de numiri, care trebuie să meargă spre administrația locală”, anunță vicepremierul Dan Barna, după întâlnirea de la Cotroceni

Desființarea inspectoratelor școlare județene și „transformarea lor în ceea ce ar trebui să fie, în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau…
Vezi articolul