ULTIMA ORĂ Ministrul Educației: Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt foarte importante pentru a putea ști unde ne aflăm, după aproape un an de predare online. Organizarea să fie la nivelul fiecărei școli

65.284 de vizualizări
Elevii nemultumiti de BAC
Ministrul Educației anunță organizarea Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. După ce anul trecut ele au fost anulate din cauza pandemiei COVID-19, “pentru anul acesta vom lua o decizie; consider că sunt foarte importante, pentru a putea ști unde ne aflăm după aproape un an de predare online, dar organizarea să fie la nivelul fiecărei școli/clase”, a declarat Sorin Cîmpeanu pentru Edupedu.ro.

Ministrul a amintit că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a “nu s-au organizat anul trecut”.

Întrebat când vor fi susținute de elevi, anul acesta, Cîmpeanu a răspuns: “De obicei erau în aprilie-mai. Pentru anul acesta vom lua o decizie; consider ca sunt foarte importante pentru a putea ști unde ne aflăm după aproape un an de predare online, dar organizarea să fie la nivelul fiecărei școli/clase”.

La clasa a II-a, elevii susțin testarea la Limba română – Scris, Limba română – Citit și Matematică. La clasa a IV-a, elevii vor fi evaluați la Limba română și la Matematică. La clasa a VI-a, testarea este organizată la Limbă și comunicare, precum și la Științe ale Naturii.

Amintim că rezultatul evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a NU se pune în catalog, nu se anunță public, nu stă la baza ierarhizării copiilor, ci se comunică fiecărui părinte în parte și pe baza lui învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, acolo unde identifică probleme.

Evaluarea de la clasa a VI-a are rol de preorientare școlară către un anumit tip de școală profesională sau liceu, iar rezultatele de la a IV-a sunt folosite de Ministerul Educației și pentru diagnoză de sistem, pentru verificarea rezultatelor curriculumului la final de ciclu primar și eventuale recalibrări ale conținuturilor predate la clasă.

Copiii susțin aceste testări în clasa în care învață și în așezarea normală în bănci, subiectele fiind pe două numere. Subiectele sunt realizate de Ministerul Educației, iar părintele poate verifica în siguranță (notele nu se trec în catalog) dacă învățătorul i-a subevaluat sau supraevaluat copilul, iar la nivel de școală se poate vedea care este progresul majorității elevilor dintr-o clasă din a II-a până în a IV-a.

Când au fost programate Evaluările Naționale anul trecut, când au fost și anulate

Calendar Evaluarea națională la final de clasa a II-a 2020

11 mai 2020: Limba română – Scris
11 mai 2020: Limba maternă – Scris
12 mai 2020: Limba română – Citit
12 mai 2020: Limba maternă – Citit
13 mai 2020: Matematică
14 mai 2020: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit

Calendar Evaluarea națională la final de clasa a IV-a 2020

19 mai 2020: Limba română
20 mai 2020: Matematică
21 mai 2020: Limba maternă

Calendar Evaluarea națională la final de clasa a VI-a 2020

27 mai 2020: Limba și comunicare
28 mai 2020: Matematică și Științe ale Naturii


23 comments
  1. Da!Aveţi dreptate!Ei îi pun pe toţi elevii de II-a, IV-a şi de a VI-a, chinuiţi de învăţătura asta online, la aceste teste sau evaluări naţionale!Nu e corect deloc!Şi aşa după cum am observat pe la cineva, dacă nu s-a putut da mărţişoare, atunci de ce se mai dau aceste teste inutile?Asta mă întreb eu!Acei elevi de a VIII-a, acolo înţeleg, ei nu pot scăpa de examenele de admitere la un liceu bun!Dar aceşti elevi de învăţătură primară, gimnazială, cum pot da aceste evaluări chiar după un an de pamdemie?
    Dacă am greşit cu ceva, să-mi spuneţi, dar eu dau pe dreptate!

  2. Eu propun sa se anuleze aceste examene de cl 2 ,4 ,6 a care au rol doar de stattistica si de a stresa copii inutil. Anul trecut s- au anulat , desi s- a lucrat pe online 3.luni. Anul acesta au faut un an online, tezele se anuleaza dar chinuim copii ca sa vedem ce? Nu se gandeste nimeni si la sanatatea psihica a copiilor care au stat un an in casa si au lucrat in online si acum ii ducem la scoala , ii aruncam asa direct in fata unui examen care oricum va avea rezultate foarte slabe , sa le scada si moralul bietilor copii.

  3. Tezele nu se dau, dar aceste teste (cls 2,4,6) care sunt date doar pentru a se face niste statistici inutile, se pot da!

  4. Aceste evaluări naționale sunt inutile.Nu ne ajunge nouă elevii ca avem atâtea pe cap?!Mie rușine ca traiesc in aceasta țară.Notele nu te reprezinta.Notele reprezinta cat ai putut învăța.Nu inteleg de ce trebuie să învățăm asa multa matematică. De EX : vrei sa fii fotograf.De ce trebuie să învățăm toata matematica?Majoritatea lecțiilor din materii nu te ajuta cu nmc.In concluzie nu mai chinuiți elevii si liceenii pentru ca majoritatea dintre ei au depresie, anxietate, anxietate socială sau altii chiar vor sa se sinucidă din cauza presiunii de la școală.Ei nu mai au timp deloc pentru ei.Iar voi vreti sa va faca o societate mai bună dar ei cand vor fi mai mari o sa părăsească această țară.De aceea nouă nea scăzut numărul populației din România.Pentru ca aceasta societate e foarte de prost gust.

  5. Cum se vor da evaluările la clasele unde invatatoarele fac doar ore online pentru că și-au luat certificate medicale?

  6. Aceste evaluari sunt complet inutile si nu reflecta decat degringolada din sistemul românesc de invatamant, preocupat de tot felul de situatii, rapoarte si activitati care sa deturneze atentia de la scopul scolii, acela de a sadi in oameni informatii care sa ii ajute sa inteleaga lumea in care traiesc.
    Invatamantul a ajuns sa se desfasoare acasa, fiind realizat prin intermediul parintilor, meditatorilor si altor activitati extraculiculare sustinute financiar de catre parinti, in timp ce profesorii se ocupa in cel mai bun caz de diferite raportari, statistici si interese personale.
    In scoala nu se mai invata decat cate putin din fiecare, pe repede inainte, fara a fixa nimic pentru toata viata. Un tavalug de informatii care iti trec pe la ureche cu o viteza ametitoare, fara a intelege prea bine ce este cu ele, pentru ca ora urmatoare se preda (daca se preda) altceva, o alta informatie, pe care daca ai prins-o / inteles-o, bine, daca nu, poate o vei intelege anul urmator cand se va relua…. daca se va relua ….
    Si nu ma refer aici la faptul ca ar fi mai slab invatamantul online decat cel fizic la scoala. Ba chiar din contra …..
    Evaluarile in discutie, lispite de utilitate in vremuri normale, sunt cu atat mai neavenite in vremuri de pandemie si invatamant online. Era tot ceea ce lipsea in acest an….. stresul organizării si participarii, in vremuri atipice, la ceva lipsit de importanta….
    Sper cu tarie sa se revina asupra acestei idei neinsiprate.

  7. Evaluările din primar și gimnazial sunt complet inutile. La sfârșitul clasei a 8a ar trebui să se dea examen și să se excludă procentul notelor di clasele V-VIII. Iar pentru facultate obligatoriu examen. Nu poți să faci facultate pe bază de dosar care mai are și durată de doar 3 ani.

  8. A, deci clasa a XIa nu are nevoie de simulări pentru bac dar putem sa dam niste teste inutile pentru clasele II, IV, VI? Genial.

    1. Sunt niste porcarii. Am fost evaluator si nu an putut sa comunic nimic parintilor(eu nu am dreptul, iar conducerea le a comunicat niste coduri…feedback fix branza). Timp si nervi pierduti zile intregi pe hartogaraie si corectat pe niste calduri…EGAL CU 0.

    2. Sunteti normal,domnule? Copiii de la clasa a VI-a au facut exclusiv ore online in multe scoli. Ce sa evaluezi la niste elevi care mult timp nici nu au avut de pe ce sa intre la ore?

  9. Aceste evaluări nu sunt utile nimănui, doar poate celor din inspectoratele școlare, care fac tot felul de statistici, ca să își păstreze postul.
    Pe profesori și pe învățatori, aceste inutile evaluări ii tintuiesc toată ziua în scoala, in vreme de pandemie.
    Ministrul Sănătății isi punea problema ca se îmbolnăvesc profesorii dacă li se dau mărțișoare.
    Dar când circula aceeași teza de evaluare intre proful de mate, cel de fizica și cel de biologie, nu se contamineaza?
    Faceți ceva, dl Ministru al Sănătății, și opriți acest ministru al Educației din faptul ca forțează lucrurile.

    1. Ciudat e ca nu se organizeaza pentru clasele de a VII-a si respectiv,de a XI-a! Daca tot ne facem treaba cu niste simulari fara rost pentru acest an scolar. Acest ministru nu realizeaza pe ce lume traieste!

  10. La clasele primare NU SE FAC IERARHIZĂRI ale copiilor, cel puțin de când s-a introdus evaluarea prin calificative (1999). E bine de știut!

    1. Ministrul acesta nu stie asa ceva! E total pe dinafara. pe langa faptul ca elevii au fost chinuiti un an intreg cu orele online,acum se mai pune si de o evaluare! E total depasit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO „Tinerii se implică în acțiuni de voluntariat și semnează petiții, dar nu înțeleg simțul civic”, spune cercetătorul IRES, Antonio Amuza. El recomandă îmbunătățirea curriculei, tinerii să vadă ce înseamnă „cu adevărat implicarea civică” – studiu

Studiul „Provocările tinerilor din România. Analiză şi recomandări” al Institutului Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) indică faptul că deși tinerii se implică în acțiuni de voluntariat și semnează petiții,…
Vezi articolul

Noul concept de Matematică fără raționament sau cum ratează Ministerul Educației să testeze competențele din programă la examenele naționale pe care le organizează – analiza profesorului Ovidiu Șontea

Subiectele de Matematică de la examenele naționale din ultimii 20 de ani ratează să testeze o parte din competențele prevăzute în programa pentru această disciplină după care profesorii predau și…
Vezi articolul

Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi…
Vezi articolul