ULTIMA ORĂ Medalie de aur, trei medalii de argint, una de bronz și două mențiuni de onoare pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Lingvistică – IOL 2024 din Brazilia FOTO

52.492 de vizualizări
Foto: Facebook.com/ Olimpiada de Lingvistică din România – OLR
Elevii olimpici români au obținut o medalie de aur, trei medalii de argint, o medalie de bronz și două mențiuni de onoare la Olimpiada Internațională de Lingvistică – IOL 2024 din Brazilia. Șapte elevi sunt de la licee de stat, iar unul de la un liceu privat.

Acestea sunt rezultatele anunțate de organizatori la festivitatea de premiere transmisă online marți, 30 iulie, la ora 9 seara – ora României.

România este reprezentată de către 8 eleve și elevi, împărțiți în două echipe și însoțiți de 3 profesori coordonatori.

Cel puțin 38 de țări au participat la competiție, potrivit informațiilor de pe site-ul IOL Brasilia 2024.

Iată elevii români și premiile obținute de aceștia:

  • Luiza-Teodora Mihai, Colegiul Național Iași – medalie de aur
  • Matei Chirilă, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” Cluj-Napoca – medalie de argint
  • Mihaela Anghel, Liceul Teoretic „Alexandru Ghica”, Alexandria – medalie de argint
  • Karina-Adriana Stăncescu, Colegiul Național „Carol I”, Craiova – medalie de argint
  • Elena Păvăloaia, Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – medalie de bronz
  • Ioana Steliana Barbu, Colegiul Național „Spiru Haret”, Tulcea – mențiune de onoare
  • Sergiu Manea, Colegiul Național Pedagogic „Carmen Sylva”, Timișoara – mențiune de onoare
  • Ioana Stănoiu, Liceul Internațional de Informatică București (ICHB) – prima clasată la etapa națională

Elevii români participanți la Olimpiada Internațională de Lingvistică (IOL) au fost însoțiți de Roxana Preda, asistentă universitară dr. la Facultatea de Litere a Universității din București (FL-UB), Mihai Bratu – triplu medaliat la IOL, student la Universitatea Tehnică din Delft și Paul Helmer – fost participant IOL, cadru didactic asociat la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

Vlad Neacșu, Roxana Preda, Paul Helmer, Mihai Bratu și Tamara Ivanof / Foto: Facebook.com/ Olimpiada de Lingvistică din România – OLR

Pe lângă acești coordonatori, au mai fost implicați, potrivit reprezentanților organizatori ai olimpiadei de lingvistică din România: Dan Mirea – medaliat la IOL, membru al Juriului Internațional, doctorand la Universitatea Princeton, dr. Vlad A. Neacșu – premiant IOL, team-leader al delegației Hong-Kong (update: premiată cu mențiune de onoare la proba pe echipe) și începând din acest an, membru al Boardului IOL și Tamara Ivanof – premiantă IOL, voluntară la ediția din acest an a IOL (sursa).

Vlad Neacșu a obținut cu echipa din Hong Kong și o mențiune, două medalii de bronz și o medalie de argint.

Dan Mirea, Mihai Bratu, Roxana Preda și Paul Helmer / Foto: Facebook.com/ Olimpiada de Lingvistică din România – OLR

Elevii români au vizitat capitala Brasilia DF, grădina zoologică din oraș, au fost la Ambasada României din Brazilia și au luat parte la diverse jocuri de cunoaștere și integrare propuse de organizatorii din America de Sud.

Iată și premiile anunțate de organizatori la festivitatea de premiere:

GALERIE FOTO Olimpicii români la Olimpiada Internațională de Lingvistică 2024
O problemă de lingvistică, propusă de un fost medaliat român

„Pentru prima oară în istoria Olimpiadei Internaționale de Lingvistică, una din cele cinci probleme ale competiției individuale a avut «origini românești», potrivit reprezentanților organizatori ai olimpiadei din țară.

Compusă de Dan Mirea, dublu medaliat la IOL și actual membru al Juriului Internațional, problema 5 a fost despre limba yanyuwa, o limbă aborigenă din Australia cu doar 3 vorbitoare native rămase, scrie în postarea de pe Facebook a OLR.

„Elevii au descoperit o particularitate foarte interesantă și foarte rară în cadrul limbilor lumii: modul în care bărbații și femeile vorbesc «dialecte» distincte, care diferă la nivel gramatical. Problema presupune analizarea unor propoziții în cele două dialecte pentru a descifra similaritățile și diferențele dintre ele”, conform sursei citate.

VIDEO Premierea de la IOL 2024 Brazilia:

Articol în curs de actualizare.

În ce constă rezolvarea de probleme la lingvistică

La etapa internațională, elevii trebuie să rezolve 5 probleme de lingvistică în 6 ore. „Pentru aceasta e nevoie să analizeze niște date din limbi necunoscute pe baza cărora să extragă reguli gramaticale (să recunoască mărci de număr, de timp, de obiect, subiect etc.), să deducă reguli de formare a cuvintelor sau reguli care condiționează anumite transformări fonetice”, explica în interviul din anul 2021 Valentina Cojocaru, coordonatoare a lotului, când România obținuse o medalie de aur, două de bronz și o mențiune pe echipe.

„Nu necesită o pregătire lingvistică în prealabil, ci doar cunoștințe minime de gramatică pe care le însușesc în școală la orele de română. În schimb, e nevoie de o abordare analitică, gândire laterală, intuiție culturală și deducție logico-matematică. Pentru prima etapă, adresată tuturor elevilor curioși și pasionați de lingvistică, subiectele constau în rezolvarea a 2 sau 3 probleme într-un interval de 3 sau 4 ore, în funcție de nivel”, mai spunea Cojocaru.

Deși olimpiada își are originile în 2003, România participă în mod oficial începând cu 2013, în 2005 și 2012 fiind vorba de participări ad-hoc, fără vreo selecție națională anterioară. Din 2013, echipa României s-a întors de fiecare dată cu câte un premiu, explica tot în 2021 Paul Helmer, fost olimpic internațional și implicat în coordonarea lotului.

Citește și:
Ministra Educației, liberala Ligia Deca, le-ar fi interzis profesorilor care coordonează loturile de elevi olimpici internațional să transmită informații presei, înainte să publice aceasta veștile despre olimpicii medaliați – surse
Trei medalii de aur și două de argint pentru elevii români, la Olimpiada Internațională de Fizică din Iran – IPhO 2024. Tot lotul provine de la un liceu privat
Două medalii de argint și două de bronz obținute de elevele românce la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Fete 2024
O medalie de aur, patru medalii de argint și o medalie de bronz, obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Matematică 2024 – România, pe locul 12 din 108 de țări
Patru medalii de aur și una de bronz, obținute de elevii români la Olimpiada Europeană de Fizică 2024. Toți cinci sunt de la același liceu privat / Descarcă problemele de concurs
Medalii de bronz și o mențiune pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Biologie 2024, din Kazahstan. Cei patru tineri sunt de la licee de stat
Opt medalii de aur, argint și bronz pentru elevii români, la Olimpiada Europeană de Geografie 2024, anunță Ministerul Educației
Cinci medalii de argint și una de aur pentru elevii olimpici români, la Balcaniada de Matematică pentru Juniori 2024 din Turcia
Trei medalii de argint și una de bronz pentru elevii români la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale, competiție inițiată de România acum 30 de ani
Trei medalii de aur și una de argint pentru elevii olimpici români, la Olimpiada Balcanică de Fizică 2024, anunță ministra Educației

2 comments
  1. De data asta, nu mai scrieți absolut nimic despre liceele de unde provin participanții (stat sau privat). Dacă erau toți de la privat, cu aia începea titlul. Hai că deja e extrem de comic. 😀

  2. Cand mai prezentati asemenea “succese”, n-ar strica sa specificati si cate medalii s-au acordat, in total. Nu de alta dar, tot aici (pe g4) am citit candva un articol scris cu mare mandrie si aplomb ca Romania a castigat vreo 4-5 medalii (argint, aur bronz) la nu stiu ce concurs international de vinuri. Toate bune si frumoase, pana am citit intr-o publicatie straina ca, la acel concurs, s-au oferit in jur de 800 de medalii, in total. Asa ca s-a cam dezumflat “mandria”. Oricum, tinerii romani merita felicitari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Un milion de elevi români (peste 33%) fac școala exclusiv online – Monica Anisie / Nu avem informații că vreun profesor nu ar fi fost plătit, pentru că a refuzat să facă ore online – Luminița Barcari

“Elevii care învață exclusiv online sunt aproximativ 1 milion de copii”, a declarat luni ministrul Educaţiei, Monica Anisie. Datele oficiale arată că în acest an școlar în România învață 2,9…
Vezi articolul

Profesorii care vor să fie în comisiile de la examenele din acest an vor fi aleși prioritar dintre cei care vor participa la simulările de la Evaluarea Națională și Bac – informare a Ministerului Educației

Ministerul Educației a trimis o informare, alături de procedura pentru simularea examenelor, în care anunță, prin inspectorate, că „se va avea în vedere și participarea profesorilor la activitățile de simulare”…
Vezi articolul

Detașare în interesul învățământului 2024. Până pe 17 mai se înregistrează acordurile pentru detașare. Lista documentelor necesare și model de cerere

Înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare, are loc în perioada 8-17 mai, potrivit potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Probele practice/orale…
Vezi articolul

SURSE Examenul de definitivat, în forma actuală, se organizează până în 2027 inclusiv, prevede proiectul Legii învățământului preuniversitar. Acesta va fi înlocuit cu examenul național de licențiere în cariera didactică / Sunt scose inspecțiile la clasă

Examenul de definitivat se va mai organiza până în anul 2027 inclusiv, în condițiile stabilite de Legea 1/2011, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, document obținut pe surse de…
Vezi articolul