Înscrierile la BAC 2023 și la Evaluarea Națională 2023 se prelungesc până la data de 16 iunie, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, după ședința de Guvern. Decizia vine în contextul în care greva profesorilor continuă luni, 12 iunie.
„Așa cum știți, conform calendarului actual, pe 13 iunie ar fi trebuit să se termine perioada de încheiere a situațiilor școlare pentru clasa a VIII-a și pentru clasa a XII-a sau clasa a XIII-a la seral și frecvență redusă. Această dată se va prelungi până pe 16 iunie. În cazul celorlalte clase nu se impun, în acest moment, modificări, ele având cursuri până pe 16 iunie. Deci, practic, în acest moment, toate clasele, toți elevii până pe 16 iunie trebuie să aibă situația școlară încheiată. La fel, înscrierile pentru bacalaureat și pentru Evaluarea Națională se vor prelungi până pe 16 iunie”, a spus Ligia Deca.
- Au avut loc mai multe modificări la calendarul examenului de Bacalaureat 2023 în contextul grevei generale din educație, declanșată pe 22 mai. Inițial, termenul de înscriere la Bacalaureat era până pe 7 iunie. El a fost prelungit apoi până pe 9 iunie, iar, recent, până pe 13 iunie, marți, ca probele de competențe să înceapă de miercuri, 14 iunie, cu 2 zile mai târziu față de planificarea stabilită din septembrie.
Probele de competențe în limba română, de competențe lingvistice într-o limbă de circulație internațională și de competențe digitale (TIC) vor fi echivalate cu mediile obținute în liceu de candidații la BAC 2023, potrivit ministrului Educației.
Săptămâna trecută, Ministerul Educației a cerut unităților de învățământ numărul elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a/XIII-a cu situația școlară încheiată, potrivit surselor Edupedu.ro.
Articol în curs de actualizare
8 comments
Pe vremea lui Ceausescu, in satul natal, unul dintre parintii mei a fost profesor pe toata perioada activa si director de scoala 12 ani, iar eu am fost elev al acelei scoli. Fara urma de apreciere eronata, spun ca am avut in acea scoala, in acele vremuri, profesori la toate materiile mult mai buni si mai ales mult mai dedicati decat a avut parte fiul meu atat la scoala generala, cat si la cea mai buna clasa a celui mai bun liceu din marele oras in care acum locuim. Ca sa nu fiu banuit de prea mult subiectivism, am sa spun ca si profesorii pe care i-am avut in liceu, liceul meu fiind cotat atunci cam pe locul 5 sau 6 in oras, au fost de asemenea mult mai buni si mai dedicati decat ai fiului meu.
Am sa mai spun ca in acea scoala mica din amaratul meu de sat, am avut laborator de chimie complet utilat, fiecare elev avea pe masa tot instrumentarul necesar si se facea laboratorul pe bune, am avut laborator de biologie/anatomie dotat cu tot ce se poate imagina ca intrumentar si materiale didactice : microscop la fiecare elev, insectare, schelet uman, mulaje cu anatomia corpului uman, diverse organe sau animalute in borcane de formol, etc., plus proiector, televizor, pick-up, radio. Toate aceste materiale didactice erau folosite la ore, elevii vedeu cu ochii lor, erau angrenati in tot felul de activitati educationale, lucruri practice, lot scolar cu o mica gradina si solar, laborator foto, profesor de muzica caruia ii placeau mult copii ,care stia sa cante la mai multe intrumente si care incerca sa ne initieze, cunoscator si de franceza sau engleza un om extraordinar !
Am avut baza sportiva extrem de bine utilata : terenuri sportive pentru fotbal, baschet, handbal, aparate pentru gimnastica cum ar fi barna, paralele, cal cu manere, am avut mingi adevarate pentru rugby, fotbal, baschet, am avut corturi si multe altele, cam tot ce se poate imagina, inclusiv vreo doua biciclete.
Am avut profesoara de istorie responsabila cu organizarea de excursii, pare incredibil acum, dar pe vremea lui Ceausescu aceasta profesoara a reusit sa organizeze inclusiv doua excursii in strainatate, una a fost la Budapesta iar cea de-a doua in Bulgaria, multe alte excursii foarte frumoase in tara pe care mi le amintesc cu drag, bine organizate, cazari foarte bune si pe d-na profesoara pe post de ghid.
La fiecare 5 ani profesorii erau chemati la Bucuresti la perfectioanare , exigenta era mare, examene grele, orele erau pregatite bine acasa, lucrarile corectate imediat, in calitate de director mergeai la familiile celor de o anumita etnie sa-i aduci pe copii la scoala, veneau cateva zile , apoi iar te duceai dupa ei, te ocupai de toate problemele administrative, periodic primeai inspectori in control de la Inspectoratul Scolar care participau la ore pentru a evalua prestatia profesorului si nivelul de pregatire al elevilor si nu era deloc o formalitate !
Salariul cu tot cu functia de director nu cred ca a depasit vreodata suma de 3000-3200 lei, era asadar o idee mai mare decat salariul mediu de atunci !
Pe parcursul intregii perioade a scolii generale, una dintre cele mai bune din oras, si pe tot parcursul liceului cotat ca cel mai bun din oras, fiul meu de felul lui extrem de dornic de a invata, foarte ambitios si competitiv, cu rezultate foarte bune la olimpiade si la alte concursuri, nu a tinut in mana un microscop sau o eprubeta, nimic din ce spuneam mai sus nu s-a intamplat, nu a avut un inspector la clasa in control, a fost doar in doua sau trei excursii de o zi fara cazare pentru ca atatea s-au organizat !
Insa ceea ce eu am perceput in calitate de parinte, este ca fiul meu a avut parte de profesori cu prestatii mediocre si chiar de au fost vreo doi sau trei care si-au facut treaba, in general am perceput o mare durere in cur fata de copii ! Iar cea mai mare durere in cur am vazut-o in pandemie, saptamani intregi fiul meu ca si altii de altfel, in prag de bacalaureat, a stat inchis intr-o camera fara sa fie sunat nici macar o singura data de diriginte sau de alt profesor, fara niciun pic de suport moral sau logistic iar doamna ministru era de o incoerenta ( ma abtin sa zic mai mult) care probabil a exasperat multi parinti, pentru ca in final sa se decida anularea examenelor la facultate si participarea pe baza de dosar cu notele de la bacalaureat, o mare nedreptate pentru copiii buni, fiind imposibil sa departajezi corect pe niste subiecte foarte usoare, asa ca au intrat alandala, graficele de redistribuire la facultati care nu se suprapuneau, totul online in pandemie, un mare consum de energie si bani cheltuiti, din puntul meu de vedere , efectiv o loterie, fara nicio legatura cu idee de selectie corecta, sistemul efectiv a mictionat pe toata munca fiului meu din cei 12 ani de scoala si l-a amestecat cu cei mediocrii cu note generale pe intreg liceul la materiile importante de chiar sub 6 sau 7. Ca sa nu mai zic ca am vazut destule rezultate dubioase in urma contestatiilor, inteleg ca au gresit la o materie, dar sa vezi ca fac unii contestatie la cele trei probe si la toate sau la doua dintre ele primeste peste un punct dupa contestatie ? Apoi atmosfera de la sedintele cu parintii… pai mi-a fost dat sa aud din gura profesoarei : ,,D-na judecator va felicit pentru ce casa frumoasa v-ati facut!” si alte asemenea gesturi fata de unii parinti si desigur se intampla si invers !
Ca sa ma fac bine inteles, la scoala generala unde parintele meu a fost director, am fost tratat poate chiar cu mai mare exigenta decat restul elevilor , atat de catre propriul parinte, cat si de catre ceilalti profesori si nu am avut parte de niciun privilegiu. Profesorii aveau respectul parintilor si al elevilor, aveau prestanta si aveau si autoritate. Salarii nu prea aveau nici atunci si totusi isi faceau datoria cu mult mai multa seriozitate !
Se faceau si atunci meditatii, cred ca erau chiar mai scumpe, asa ca ieseau bani frumosi, am auzit profesor care spunea ca mergea la mare cu banii de o masina ! Cu aceasta activitate nu am fost de acord nici atunci, nu sunt nici acum , dupa parerea mea educatia copiilor ar trebui sa se termine la clasa, temele ar trebui facute tot cu profesorii, copii ar trebui sa aiba timp liber dupa o anumita ora !
Din punctul meu de vedere orele suplimentare lucrate de copil sub forma de meditatie sau la presiunea parintilor, tot ce nu este din propria dorinta, inseamna abuz !
Educatie finaciara, educatie civica, istoria religiilor nu religie, sa fie invatati sa gandeasca, sa aiba o gandire critica, nu sa li se toarne !
Domnilor profesori si sindicalisti, in fata mea argumentul ca invatamantul este jos ca performante pentru ca salariile sunt mici nu tine, ba chiar ma revolta ! De acord salariile sunt mici, mai sunt si altii care ar merita salarii mai mari pentru cat muncesc, cine vreti sa vi le plateasca mai mari, dar pensia cine vreti sa v-o platesca, cei care acum ies pe geam si intra iar pe usa in timpul orelor si care nu stiu pe ce lume sunt? Atata timp cat rezultatele in invatamant sunt tot mai proaste, eu nu ma pot impaca cu gandul ca din munca mea sau a altora vi se maresc salariile si logic este sa vezi rezultate si apoi sa vina recompensa. unde lucrez eu asa este ! Sistemul de salarizare trebuie gandit ca la privat , esti profesor debutant dar ai rezultate bune, intr-un an iti dublam salariul chiar daca il depasesti pe unul cu 35 ani vechime care nu mai da rezultate !Nu corespunzi sau nu ai vocatie la intrarea in sistem, nu intri !
Restructuram programa scolara, informatii utile, relevante , ore interactive, mult mai aplicate, posibilitatea elevului de a alege o anumita programa in functie de preocuparile si abilitatile lui, stimularea exprimarii personalitatii, stimularea abilitatilor de comunicare, de a lucra in echipa, concentrarea pe integrare, stimularea gandirii rationale din punct de psihologic , recunoasterea si folosirea emotiilor in scop creativ!
Greva a început pe 22 .05 mai erau aproximativ 4 săptămâni până la vacanța, deci teoretic materia ar cam fi trebuit să fie predată. Să înțelegem că profesorii doresc prelungirea anului școlar că să nu rămână cu banii luați prin participarea la grevă? Chiar cu salarii mari sistemul de învățământ din România va fi tot varză.
👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👏🏻
Eu daca as fi in locul guvernantilor nu le- as da nici o marire sunt si alte categori care ar trebui marite salariile cum sunt muncitori din sectorul privat care chiar muncesc pe un salariu de nimic profesorii nu merita de multe ori nu fac nimic la ore iar la banchetele claselor a 8 – a nu au mai fost in greva s-au distrat si au mancat pe spatele elevilor si parintiilor
Despre copiii care ar fi trebuit să aibă mediile încheiate la ora asta vorbește cineva? Sau destinele lor nu contează. Cine vă dă dreptul să vă jucați cu viața și cu emoțiile unor copii? A face grevă în învățământ nu e același lucru cu a face grevă într-o fabrică de șuruburi. Este deja înfiorător ce se întâmplă.
Hai nu serios!!! Copiii de clasele non-terminale sunt in culmea fericirii, au o luna in plus de vacanta de vara anul asta! Cei din clasele terminale, ar trebui sa fie multumiti ca au scapat de prostiile de competente, in care pierdeau c el putin 3-4 zile pe la scoala, in caldura etc si acum pot repeta linistiti acasa ptr probele scrise, cele care conteaza cu adevarat! SAU pot veni la scoala ptr a lucra suplimentar ptr aceste probe.
In invatamant nu e ca in fabrica? Serios? Pai sa aplicam asta si la plata, de ce platim profesorul mai slab decat muncitorul din fabrica? Sau decat casierul?? Mai lasati tragedia, mai e cel putin o saptamana pana la evaluarea nationala, 2 saptamana pana la bac si daca se mai amana aceste examene 1-2 saptamani nu este nicio tragedie!
Dar asa sunt romanii, “fiecare numai cu ce-l doare”… Pe noi profesorii “ne doare” de 18 ani, si mereu nu am facut nimic, sa nu fie afectati elevii…dar uite ca nu se mai poate! Ptr ca mentinand aceasta subfinantare, indirect sunt afectati si elevii! Inceracti sa ganditi mai in perspectiva, nu doar marunt, tinand cont doar de interesele proprii de moment… Se vor gasi supraveghetori, stati linistiti, la o adica aduc de la jandarmerie, politie etc…au de unde. Iar la corectat, la fel, se gases profesori non-grevisti… ptr ca nu e nevoie de atat de multi corectori, la un bac pe un judet cand ne cheama la instruire ptr corectare sunt 20-30 de oameni din cateva sute in total! Si pot sa dea mai multe lucrari unor oameni mai putini si extinde perioada de corectura cu cateva zile, ca nu vine sfarsitul lumii! Calmati-va… poti sa corectezi si cu 10-15 profesori pe judet la o materie, si pe astia ii gasesti, doar inspectori si directori la o adica.
Dacă aveți copii la școală, liniștiți-i, mediile se vor încheia. Nu dramatizați, nu e afectat destinul copiilor. Am și eu vecini, sunt într-o mare fericire. A venit vacanța mai devreme.
Lăsați destinele sfărâmate și situațiile înfiorătoare, că sunteți adult. Nu ar trebui să vă înfiorați așa ușor.
1.Daca inscrierile la Bac se prelungesc, înseamnă că eu fac o treaba din urmă!
2.Mie imi oprește din salariu pe mai si pe iunie, dar materia de pe mai si iunie trebuie recuperată, cu efort din partea mea, efort care trebuie plătit! Asta e o pedeapsă ca am facut grevă?
Ori acceptăm să se prelungească anul școlar, pentru că elevul trebuie să aibă treizeci și….sapt de școală si o materie acumulată, iar noi tr.sa facem materia si, implicit, tr.sa fim plătiți, ori facem.efortul recuperarii toți (elevi si noi) și, din nou, tr.sa fim plătiți!
Obs.Societatea plătește ( pentru faptul că nu a fost vigilentă in a forta de-a lungul timpului guvernul sa onoreze profesorii ) prin efortul copiilor ( cel de a aștepta, a se adapta la noile condiții etc.)!
3.A lăsa la alegerea directorului (cine poate recupera si cine nu mai are loc) e iarasi o metodă de dezbinare intre profesori! Evident, dă ,,șansa ” unui director de a se razbuna pe anumiți profesori neagreați!
Ce-i asta? ,,Câte ore incap in cinci zile?” Restul programei va fi recuperată cu efort și fara plată de fraieri?
Alt exemplu de cum gândesc ei pentru intreg sistemul: haotic!
4.Trebuie facute calcule concrete , clare, cu ce ne-au dat si luat , ptr.ca ne mint pe față:
Au taiat la grevă sal.pe aproape o luna si nu vor sa plateasca recuperari vs. marire (a spus dna ministru ca nu se face din urmă), adica 25% x 4 luni, ca sa ajungem sa plecam de unde au taiat ei! Adica noi le-am dat bani luna asta, sa ne dea ei cu țârâita, inclusiv pe vară, banii nostri in patru luni….
Ceva imi scapă!
ROLUL MOMENTULUI, OBLIGATORIU PENTRU LIDERII SINDICALI:
Să ia o suma S, să calculeze pe ofertă CLAR care e marirea propusă de guvern și sa ne-o prezinte!
Fiecare dintre noi să vedem dacă acceptăm sau nu, cu Google Forms, apoi sa vedem impreuna, in funcție de ce se întâmplă, ce stabilim!
CONCLUZIE:
Pentru tot ce se întâmplă prin deciziile decidenților, plătim noi, profesorii și elevii, adică societatea! De ce?
Pentru că i-am votat! Pentru că le-am dat puterea noastră pe care ei azi o exercită! Asupra noastră!
NOI TREBUIE SA FIM ATENȚI LA ALEGERILE NOASTRE!