ULTIMA ORĂ Greșeală descoperită de un profesor în corectura digitalizată a grilelor de la simularea Evaluării Naționale 2024: Elevi cu punctaje diferite acordate de cei doi evaluatori la același item și acceptate de platformă, care a făcut media notelor / Mihaela Popa: Platforma trebuie să aibă un filtru la grilă, care să nu permită trecerea peste o greșeală umană

38.489 de vizualizări
Grile corectate diferit la simularea Evaluarii Nationale 2024 / Foto: Mihaela Popa
Platforma digitalizată a Ministerului Educației prin care au fost corectate lucrările elevilor de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2024 a permis înregistrarea de punctaje diferite acordate de către cei doi profesori evaluatori la subiectele de tip grilă și a făcut o medie cu o diferență acceptată a notelor de cel mult 1 punct, a declarat pentru Edupedu.ro profesoara de matematică Mihaela Popa. Concret, un elev a primit punctaje diferite la un subiect grilă de la cei doi corectori, iar platforma informatică a făcut media celor două punctaje.

«Am luat 8,50, dar trebuia să iau 9». Un semnal pentru platforma de corectare de la Evaluarea Națională. La partea grilă, platforma trebuie să sesizeze dacă sunt diferențe! Acolo trebuie să fie identică toată corectarea! Avem 3 elevi care au obținut la grilă punctaje diferite de la cei doi corectori! O singură greșeală la grilă înseamnă jumătate de punct mai puțin pentru elev!“, a atras atenția Mihaela Popa, pe pagina sa de Facebook.

Contactată de Edupedu.ro, profesoara de matematică de la Colegiul „Vasile Alecsandri” din Iaşi a explicat că este inacceptabil ca platforma de corectare digitalizată folosită în premieră pentru notarea lucrărilor elevilor și care va fi utilizată și la examenul propriu-zis de Evaluare Națională din vară să permită înregistrarea a câte două punctaje diferite acordate de către cei doi profesori corectori la același subiect grilă și apoi să facă automat o medie a notelor celor doi evaluatori, așa cum s-a întâmplat la corectarea lucrărilor de la simulare.

În prezent, sistemul informatic – platforma de corectare digitalizată a lucrărilor elevilor – a permis ca profesorii să înregistreze note diferite la orice tip de subiect, indiferent dacă el e grilă sau deschis – condiția fiind doar ca diferența totală între cele două punctaje acordate de profesorii evaluatori să fie mai mică de 1 punct.

Profesoara Mihaela Popa a explicat pentru Edupedu.ro că, în urma susținerii de către elevii de clasa a VIII-a a simulării Evaluării Naționale 2024, „am primit tabelul cu notele acordate de către cei doi profesori evaluatori pe fiecare teză a elevilor noștri și baremele de corectare. Au fost câte doi profesori evaluatori pe fiecare teză, profesori care nu au știut unul de celălalt pentru că au corectat în platformă lucrările scanate. Noi, profesorii de la clasă, am primit ambele evaluări ale celor doi profesori corectori, evaluări care în final nu au diferența mai mare de 1 punct, ceea ce verifică platforma. În schimb, discutând cu copiii am văzut că există diferențe între punctajele acordate de cei doi profesori la același subiect grilă, unde nu este acceptabilă eroarea. Având în vedere că cei doi profesori nu se pot consulta, așa cum se întâmpla până acum la corectarea clasică și își dădeau seama că au greșit, propunerea mea este ca platforma să sesizeze orice fel de diferență de punctare la grilă și să nu accepte înregistrarea punctajelor diferite“.

Este o nedreptate pentru elev să primească o notă diferită de cea pentru care îl punctează baremul. Fiecare grilă este notată cu 0,5 puncte. Deci este foarte important, în economia întregii teze, ca grilele să fie corectate cu aceeași seriozitate ca problemele deschise. Platforma trebuie să aibă un filtru la grilă, care să nu permită trecerea peste o greșeală umană. În total, acum teza poate avea o abatere de maximum 1 punct diferență între cei doi corectori, aceasta fiind diferența acceptată de platformă la toate subiectele, indiferent că sunt grilă sau nu. Propunerea mea este să nu mai existe nicio diferență acceptată de platforma digitalizată la subiectele grilă“, a declarat Mihaela Popa, pentru Edupedu.ro.

Aceasta a atras atenția și că acceptarea de către platformă a unei diferențe de 1 punct în notarea acordată de către cei doi profesori corectori este foarte largă, având în vedere că există un singur subiect care nu este grilă, la care elevii pot obține 3 puncte. Un punct diferență înseamnă o treime din nota la cel mai dificil subiect de examen.

Apreciez că datele au fost atât de transparente și că am putut discuta cu copiii punct cu punct pe fiecare subiect în parte. Sper ca această practică să existe și la contestațiile de la Evaluarea Națională și elevul să poată să aibă acces la corectarea fiecărui item din lucrarea sa de Evaluare Națională, cu punctajul dat de fiecare dintre cei doi corectori“, a precizat Popa.

  • Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației să anunțe care sunt modificările pe care le va opera în platformă, ca urmare a greșelilor de corectare sesizate. Vom publica răspunsul când îl vom avea. Întrebările trimise de Edupedu.ro către Ministerul Educației și la care așteptăm răspuns sunt următoarele:
  • Ce va face Ministerul Educației în acest caz? Veți opera modificări în platformă pentru eliminarea punctajelor greșite și recalcularea notelor?
  • Câte asemenea greșeli sunt pe fiecare județ în parte la nivel național?
  • De ce a permis platforma înregistrarea de punctaje diferite la testele grilă?
  • Veți elimina din platformă posibilitatea ca aceasta să înregistreze tipuri de notări diferite la subiectele grilă, la Evaluarea Națională 2024?
  • Veți menține la 1 punct limita acceptată a diferenței de notare între evaluatori, având în vedere că subiectele I și II de la Matematică sunt integral grilă, deci nu ar trebui să permită nicio diferență de punctare, iar subiectul III notat cu 3 puncte este cel la care profesorii pot face diferență de notare atât de mare?

32 comments
  1. Sunt foarte dezamagita eu ca si parinte… Nu va inchipuiti cum este copilul… Dupa barem, ne-am asumat greselile si am trecut mai departe. Dupa” afisarea” rezultatelor, surpriza si intrebarea “Si eu unde am gresit?”. Dupa ce s-a discutat la clasa, concret, pe lucrare, raspunsul a fost “Posibil sa nu ii fi placut exprimarea”. Serios??? Si eu ce sa inteleg? Copilul ce sa inteleaga? Ce avem de imbunatatit? Exprimarea? Care conform profesorului de la clasa si al celui de la meditatii, este “in regula” si notat cu “foarte bine”. Diferente in corectare la gramatica, care fiecare dintre noi stie ca e aproape matematica pura. Sau poate adjectivul nu e acelasi pentru toti profesorii. Mda. Irelevant ca au fost platiti sau nu. Irelevant ca platforma nu functioneaza in parametri. Irelevante comentariile noastre… Relevant este ca da, totul este politic si dezamagirea copiilor, care acum, la doua-trei luni pana la examen, sunt bulversati si au inca o grija in plus, “Oare va fi la fel la examenul propriuzis?”.

  2. Multe greșeli în corectarea lucrărilor, care dau naștere unor frustrări maxime în rândul copiilor. În urma verificării lucrării cu borderoul, s-au descoperit nenumărate situații unde profesorii au punctat o problemă fără rezolvare și au depunctat o cerință rezolvată corect. Ce explicație pot da copilului în situația în care profesorul a depunctat-o cu 0,2 la o cerință rezolvată corect la gramatică și nu la literatură unde putem spune ca interpretarea nu a fost la obiect? Păcat de efortul tuturor copiilor care au abordat această simulare cu seriozitate și s-au trezit cu astfel de nedreptăți.

  3. Punctaj maxim acordat de un profesor corector, zero de către celălalt, deși exercițiul este lucrat corect, după cum a verificat copilul cu profesorul de la clasă. Probabil a fost întrerupt și a uitat omu’ unde a rămas. Că poate și nu îl trage nimeni la răspundere! Exerciții cu răspuns exact. Și frustrarea copilului? Dezamagirea?
    Despre asta de ce nu vorbim la știri? Neglijența ar trebui să se plătească.

  4. Sunt multi copii cu diferențe de 90 sutimi între corectori la limba română.

    Dar ce e mai neașteptat sunt multi elevi cu diferențe de 80 de sutimi la … Matematică cu subiecte unde un elev punctează maxim iar altul 0 (și nu e vorba de grilă)

    ‼️
    O soluție simplă ar fi reintroducerea diferenței acceptate între corectori de maxim 50 de sutimi
    ‼️

  5. Sunt lucrari unde raspunsurile corecte nici nu au fost luate in calcul,păcat de eforturile depuse de acesti copii .An de an experimente pe fiecare generație .

  6. platforma e zero. total nefuntionala , total inutila. sa trimiti o poza ca pdf nu e digitalizare. mai grav e ca s-a inlaturat platforma care functiona cu o mizerie. consumul de hartie a crescut cu asa zisa digitalizare. aceeasi greseala la 100 de lucrari ,in acelasi centru de examen nu se va mai vedea. si cu toate astea echipa de incompetenti de la minister inca e acolo.

  7. Am sesizat această eroare încă de săptămâna trecută, și am transmis-o și către inspectoratul școlar.

  8. Exista o problema la corectura de la simulare. Sunt subiecte la matematica de exemplu unde un profesor a acordat punctaj maxim si celalalt 0, dar platforma nu sesizeaza. Ar trebui sa fie notificate in platforma si aceste diferente mari de punctaj per exercitiu, nu doar la nota finala. Nu se paote ca un profesor sa considere un exercitiu rezolvat perfect si al doilea complet gresit…

  9. deci eroarea umana tot exista si degeaba ii zic eu copilului sa fie atent cand transcrie raspunsurile pe grila…
    Pai ia sa corecteze 3 profesori, se elimina eroarea grosolana si sa se faca media celorlalte 2, ca sa fim si noi, parintii, mai linistiti.

  10. Cum se poate intampla ca la limba romana un profesor da nota maxima iar altul zero. Daca a-si citi testul nu se poate intampla asa ceva. Si la foarte multe subiecte unul da maxim puncte iar a doilea da zero. Din pacate testele nu sunt citite.

  11. Și la limba română au fost asemenea situații, și nu puține, la exercițiu unde trebuia notată valoarea de adevăr a enuntului. Cum e posibil ca unui evaluator să i se accepte punctajul, iar celuilalt nu, pe același răspuns al elevului?
    Corectarea aceasta parcă trebuia să elimine erorile umane!

    1. Și eu am descoperit la lb.română că un evaluator a bifat altă variantă de răspuns decât avea copilul în lucrare,astfel a pierdut punctajul la 3 exerciții . Asta înseamnă – 6 puncte din 100.

  12. O mizerie de simulare . Ce spuneți de aceasta situație: la simularea de limba română, prima nota este 9,6 iar a doua nota de 8 ,2, deci o diferență de 1,4 puncte. Vin alți corectori care ce credeți ca fac schimba notele astfel încât sa iasă aceeași nota obținută initial 9,2 si 8,6,). Cu asa corectori se vor comporta. la fel și la examenul propriu zis, acești copii sunt condamnați din start de aceste cadre didactice.

    1. În momentul în care apare aceasta diferenta mai mare de 1 punct lucrarea este automat repartizata către alți 2 profesori dar aceștia nu știu punctajul acordat de primii doi..deci nu au cum sa schimbe notele astfel încât sa obțină aceeași nota finala. Eu am corectat la matematica și am primit câteva lucrări din aceasta categorie cu diferențe de punctaj și nu era înregistrat în sistem.nici una dintre notele date de cei care au corectat prima data. Îți poți da seama ca sunt lucrări redistribuite doar din simplul fapt ca le primești pe parcursul perioadei de corectare și nu l a început când sunt toate încărcate…atât altfel nu ai nici o informație despre ele. Mult succes

  13. Este si mai grav. La o lucrare unul din cei doi profesori corectori a introdus corect raspunsul si nu a primit copilul nici un punct.

  14. Punctajele nu sunt acordate de profesor la subiectele tip grilă!!!! Profesorul doar introduce in aplicație răspunsurile elevului!

    1. Dacă așa ,, funcționează ” platforma lucrurile sunt mult mai grave decât par mai ales că Ministerul NU vine cu niciun comunicat pe tema aspectelor tehnice cu toate că este primul experiment pe scară largă în care sunt sesizate atâtea probleme de funcționare.

      De obicei în relația cu autoritățile am observat că atunci când acestea NU neagă că ar exista problema înseamnă că e mult mai rău decât pare.

      PS

      La câți bani a costat platforma corectarea la grilă ar trebui sa se facă automatizat (cu exceptia cazurilor speciale cum ar fi corectarea repetată a răspunsului inițial)

    2. Atunci a greșit aplicația? La Tulcea, la română, s-a greșit în masă la grile. Oricine își aruncă o privire pe coloanele borderoului observă erorile. La un item, care are răspuns corect ”adevărat” și a fost bifat de elev, nu a primit punct, chiar dacă evaluatorul a trecut corect răspunsul copilului! Alt elev care a răspuns la fel, a primit punctajul, dar în alt caz a primit punctaj și elevul care a răspuns ”fals” la același item! Dacă nu se remediază platforma, nu știu ce va fi! Sperăm ca și la examen să avem acces la borderouri (oare?).

  15. Platforma este o afacere nu o binefacere.
    Digitalizarea prin pozarea hârtiei nu a adus si automatizarea proceselor fix unde se putea face si anume la borderou.

    Problema e mult mai gravă decât pare deoarece statistic vorbind si extrapolând ar putea fi mii de lucrări greșite deci mii de destine afectate

  16. Stati linistiti, ca la corectura clasica e jale de ani buni…. Cine mai verifica ceva dupa contestatii… nimeni!!! Zici la contestatii a corectat Dzeu. Plus ca, daca vrei sa vezi lucrarea dupa contestatii, nu o vezi corectata, o vezi cum a predat o copilul, fara borderou. O mizerie de ex. plin de erori umane si subiectivism la ro ce se rasfrang asupra copiilor. Un ex despre noroc sau ghinion in multe situatii.

  17. Ma bucura esecul acestui experiment!!!!!! Toti prof seriosi corectau cu mare atentie in formatul vechi! Doar nesimtitii copiau borderouri.Se dovedește ca omul sfinteste locul, nu metoda de corectare ! Experimente, experimente…si atat!

  18. eu am găsit la itemul 5 cu răspuns fals/ adevărat ca era scris “fals” de ambii evaluatori și la unul era 0, la celalalt era 1, pt același răspuns la aceeași întrebare.
    Nu vorbesc ca la un rezumat am găsit 20 puncte și la celalalt evaluator 13. Eu am dat 12, deci….perfecțiunea nu e chiar întruchipata.

  19. Atât s-a putut… Greu cu digitalizarea în sistemul bugetar, minesweeper este nivelul maxim de competență digitală. Vai de copiii noștri!

    1. Chiar credeți că are vreo legătură competența digitală a unui profesor cu evaluarea unei lucrări? Sunt oameni, pot greși. Și la nivelul lor de minesweeper au reușit să se adapteze să predea online într-un timp record de câteva zile, pe când companii multinaționale foarte avansate s-au digitalizat într-un an. Cereți evaluarea electronică direct pe grilă, dacă asta vă doare. Sau oferiți-vă voluntari un grup de părinți să corectați grila, că aia o poate face chiar oricine. Problema cea mai gravă este că ați început să separați profesorii în două: ăia buni (mediatatorii) și ăia răi (care dau note), când în fapt sunt aceiași oameni în relații contractuale diferite cu dumneavoastră. Respectați-i pe toți și poate veți avea revelația unei evoluții a sistemului de învățământ. BTW, eu nu predau la stat, dar pun pariu că dumneavoastră acolo ați învățat de ați acumulat atâtea frustrări. Și vă dau dreptate, vai de copilul dumneavoastră!

      1. Exact si profesorii sunt oameni și tot ei nu pot înțelege când copilul este tot un OM si si el la rândul lui poate gresi ! Dupa tot profesorii vin si cearta copilul dupa S.N. ca nu a citit bine textul sau nu a făcut bine calculul . Cum sa înțelegem asta ? Deci profesorii sunt oameni si au dreptul de a gresi, iar copii sunt oameni si sunt certați si pedepsiți pentru greseala pe au făcut-o!
        Da S.N. a fost grea dar nu vi se pare ciudat de ce copii au diferențe de 64% din nota de la prima simulare și a doua ? Prima a fost corectata “manual” ,iar ce-a de a doua “digital” si diferenta e între 64% nota mai mica de la a doua simulare decât la prima !
        Ar trebui sa fie total invers pentru ca defiecare data copii dupa prima simulare luau note “mici” si dupa se puneam la treaba ca vedeau si simțeau ca trebuie sa tragă! De ce profesorii nu sunt “certați ” pentru greșeală lor ? De ce doar copiii sunt certați pentru greșelile lor ? Si știți care e diferența ca voi ca profesori trebuie sa dați !exemplu! , tot voi greșiți si tot voi spuneți ca copiii nu s-au pregătit! Sunteți oamenii adulți și !PROFESORI! iar copiii invata de la voi chiar dacă greșesc sunt copii nu au studiile ca voi PROFESORI!
        Si din vina profesorilor copiii sunt certați, descurajați si chiar intra în depresie!

  20. Problemele sunt mult mai grave de atat… La clasa s-au discutat unele lucrari si diferentele sunt clare!! Nu stim cum se puncteaza si nu avem drept de replica, din pacate… Iar copiii raman dezamagiti si cu frustrari.

    1. Tocmai din cauza acestor greșeli care se doresc ținute ascunse de mafia PSD ,părinții nu vor vedea niciodată lucrările copiilor și nici nu poți păstra dovezi(foto) după ele.Nu zic sa ne dea lucrările acasă să ne consultam și noi eventual cu alți profesori,sa vedem unde au greșit ,să înțelegem de ce au fost copii punctati într-un anumit fel,etc.Si de ce nu ? Că doar sunt lucrările copiilor noștri,ei sunt proprietarii pt.ca ei le-au scris…Se aude Dnu Avocat al așa zisului POPOR,mai degrabă avocat al diavolului ?Nu interesează pe nimeni oricum ce scriu eu aici pt ca majoritatea părinților ca de fapt a românilor este doar o masa amorfă de tâmpiți care nu fac nimic concret pt copii lor !Vad asta la ședințe unde vorbește toată lumea,pe grupe,unul peste altul; la sfarsit nici o concluzie ,nici o decizie,nici o dare de seama scrisă,nici o acțiune concreta.Venim boi și plecăm vaci …spre deliciul cadrelor didactice auto suficiente și…bine plătite care la final nu-și iau niciodată nimic de facut !!Dar ca sa revenim la treaba cu nota.Eu n-am înțeles ce reproșati sistemului.Pai nu asta trebuia să facă?Adică media celor două punctaje dacă diferența între ele nu este mai mare de un punct de Nota…In imaginea publicată vad punctajele 25 și 30 deci 5 puncte diferență care în nota se traduce in 0,5p de Nota (pentru că lucrare de 100 de puncte inseamna nota 10 adică 10puncte la 1 p. de Nota).Deci unde este problema daca diferența de notații e doar de 0,5 p?Iar replica cu copilul care a luat 8,5 in loc de 9 ce relevanta are ?Și înseamnă ca a văzut lucrarea ,că al meu in Pitești inca nu…E drept că aici e și patria mafiei PSD !Deci daca diferența a fost de 0,5 puncte între cele două punctaje media nu poate fi 0,5 (ca in exemplu).Pt că media între 25 și 30 este 27,5 adică 2,75p de Nota adică 0,25 peste minima de 2,5.Daca asta a făcut diferența (adică cu aceste 2,5p el a luat nota finală 8,5) cu media ar fi luat max 8,75 și nu 9 ! Ori nu știți voi să explicați unde e problema ori e una inventata…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Director în Poliţia Română, mesaje alarmiste către studenţi: În mediul online nimic nu mai e gratuit. Totul se reduce la bani, fie că vorbim de furt de date, de fraude, de spionaj şi chiar de atacuri bine direcţionate împotriva unor companii

Declaraţii alarmiste ale directorului Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR), Sorin Stănică. Acesta le-a spus studenţilor de la SNSPA, potrivit declaraţiilor…
Vezi articolul

FOTO Rezolvarea subiectelor la Matematică de la simularea Evaluării Naționale 2023. Profesoara Florentina Pavăl: Niciunul dintre itemi nu a creat probleme unui elev conștiincios, dar pentru rezolvarea lor este nevoie de spirit de observație

Florentina Pavăl, profesoară de matematică la Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni, a rezolvat pentru Edupedu.ro subiectele primite marți, 21 martie, de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2023.…
Vezi articolul

Ligia Deca, mesaj pentru elevi, studenți, profesori și inspectori: Noi, autoritățile centrale, trebuie să ne uităm mai mult la rezultatele învățării și poate mai puțin la proces, să avem o abordare mai puțin centralizată. Competențele se pot obține într-o varietate de moduri, varietate care să vă stimuleze și pasiunile, curiozitatea

Competențele elevilor și studenților se pot obține într-o varietate de moduri, a declarat azi ministrul Educației, Ligia Deca, la deschiderea anului universitar 2023-2024. Într-un mesaj transmis profesorilor, elevilor și studenților,…
Vezi articolul
Inspecția specială

DOCUMENT Cursuri de formare online pentru profesori, organizate de Ministerul Educației, ca să știe să folosească SIIIR și MATE, programe esențiale cu toate datele elevilor și școlilor. Participanții pot parcurge modulele în ritm propriu, potrivit informării

Cursuri de formare online pentru 45.000 de persoane care lucrează în învățământ sunt organizate de Ministerul Educației, astfel încât aceștia să știe să folosească SIIIR, platforma de administrarea a întregului…
Vezi articolul