Doar 168.000 de elevi vor face ore remediale, prin programul „Școala după școală”, anunță secretarul de stat Radu Szekely. Ministerul Educației a anunțat că au fost 259.000 fără acces la orele online

Foto: captura conferinta

Doar 168.000 de elevi vor face ore de recuperare, numite „ore remediale”, prin programul național „Școala după școală”, a anunțat Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul Educației, la o conferința online „Zoom pe educația remedială”. Numărul este cu 91.000 mai mic decât cel al elevilor identificați chiar de Ministerul Educației la începutul acestui an, că nu au avut deloc acces la școala online în ultimul an, din lipsa de dispozitive sau a conexiunii la internet.
UPDATE: Secretarul de stat Radu Szekely a precizat pentru Edupedu.ro că această diferență este dată de numărul elevilor de liceu care vor face ore remediale prin programul ROSE și care nu intră în acest buget.

Oficialul a declarat că fondurile de 30 de milioane de euro din programul ministerial dau posibilitatea de acces la ore remediale unui număr de 168.000 de elevi. Este vorba despre elevi din clasele primare și gimnaziale.

„Este o ocazie de a pilota acest sistem acum pentru că am reușit să identificăm, ministerul a reușit să identifice și sursele de finanțare și într-adevăr este un proiect finanțat prin fondurile POCU (n. red. Programul Operațional Capital Uman), fonduri necheltuite până în prezent. Vorbim de 30 de milioane de euro și 168.000 de elevi care vor avea acces”, a declarat secretarul de stat Szekely.

Acesta a mai spus că bugetul a fost făcut pe baza datelor colectate de minister din școli.

”(…) În momentul de față, noi având grupul țintă identificat din școli înaintea depunerii proiectului, numărul era relativ clar, ne-am bazat pe aceste date care fuseseră deja colectate și în funcție de asta s-a făcut bugetul și în funcție de acest număr școlile pot să organizeze cursuri remediale, ca parte a programului „Școala după școală”, a explicat oficialul.

Tot Szekely a spus că potrivit „datelor colectate de Ministerul Educației, la sfârșitul semestrului I al acestui an școlar, în jur de 259.000 nu au avut condiții de participare la lecțiile online, deci pentru ei este această situație de recuperare a orelor la care nu au avut acces din alte cauze care nu au ținut neapărat de ei. Apoi mai este o dimensiune, dimensiunea de remediere, cuvântul remediere te face să te gândești la un om bolnav, la o situație de boală, însă este o situație care trebuie corectată. Adică acești copii rămân în urmă, ajung într-o clasă superioară fără (…) sunt rămași în urmă mult timp și pentru ei trebuie organizate nu numai de recuperarea a materiei pierdute, ci pur și simplu de a merge mult mai mult în spate și ai ajuta să devină funcționali pe anumite competențe pentru ca și ei să atingă un nivel suficient pentru a trece mai departe.”

Reamintim că programul de ore de recuperare a fost promovat intens de către ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, înainte de începutul semestrului II al acestui an școlar. Acesta a anunțat că un profesor ar fi plătit cu suma de 100 de lei brut pentru fiecare oră remedială.

Regulile de participare la aceste ore prevăd că elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună și pot face aceste ore în alte școli decât cele în care învață. Vor fi organizați în grupe de câte 12 și trebuie să dovedească prin documente că sunt eligibili.

Foto: captură conferință online/Radu Szekely

Exit mobile version