ULTIMA ORĂ Directorii de școli să fie aleși prin vot de profesorii titulari cu normă întreagă din școlile respective, anunță Sorin Cîmpeanu: “Voi lupta cât pot de eficient pentru asta”

89.559 de vizualizări
Calendar oficial mobilitate
Foto: OECD
Directorii de școli vor fi aleși prin vot de profesorii titulari din școlile respective, anunță Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, la Antena3. Acesta a declarat că va lupta cât poate de eficient pentru a impune, politic, acest sistem de alegere a directorilor din școli.

Întrebat ce se poate face în acest moment cu numirea directorilor cărora le expiră mandatele în această perioadă, Cîmpeanu a spus că “abia aștept să organizez într-adevăr profesionist și apolitic aceste concursuri pentru inspectorii generali, pentru a ajunge mai apoi la numirea directorilor care nu trebuie să se facă așa cum se face acum, de azi pe mâine, din pixul unui inspector general.

Vă anunț că voi lupta cât pot de eficient ca alegerea unui director de școală să se facă pe baza deciziei votului profesorilor titulari din școala respectivă, care au normă întreagă. Cei care au normă fragmentată nu știu în care școală să voteze, e mai complicat. Dar cu siguranță cei care au normă în școală au o un ascendent și au o influență unii asupra altora și cu siguranță vor ști cum să aleagă un manager. Ăsta este sistemul cel mai corect prin care un profesor într-o școală își alege liderul.

Cred că numărul greșelilor va fi mult mai mic dacă vom reuși să impunem, politic desigur, acest sistem”, a spus Cîmpeanu.

Profesorii titulari sunt profesorii care au promovat concursul național de Titularizare în învățământ și care au fost angajați pe perioada nedeterminată în unitatea de învățământ respectivă.

Cîmpeanu a mai declarat marți că, dacă școala nu se va putea deschide în format clasic, trebuie adoptate schimbări la examene, pe care nu le dorim.

Iar despre creșterile de salarii pentru profesori, Cîmpeanu a spus că “prioritate am să dau cheltuielilor de funcționare a școlilor“.

Foto: OECD


78 comments
  1. Referitor la alegerea directorului de școală, eu cred că acesta ar trebui să fie un manager cu experiență, nu cel mai bun cadru didactic. Un profesor foarte bun este bine să facă ore de excepție pentru elevi. Managerul ar trebui să fie un gospodar, sa știe ce trebuie pentru ca actul educational sa se desfășoare în cele mai bune condiții.
    Pledez pentru un director-manager, nu pentru un profesor care renunță la catedră pentru a face ceva la care nu se pricepe.

  2. Exista unele directoare puse politic, ba la comanda PSD, ba la comanda PNL, care isi terorizeaza colegii cadre didactice cu niste regulamente abuzive si non-sens, cu legi interne si reguli inventate peste noapte, exemplele cele mai bune se vad la scoli renovate de primari PSD, unde si-au impus o sluga ca director acolo, sluga ce vrea la randul ei sa fie slugarita de ceilalti profesori si se crede Ceausescu peste aceea scoala! Astfel de abuzuri trebuie sa inceteze, sa nu mai fie pus director niciun cadru didactic, sa fie angajat manager ca la spital, prin concurs! Degeaba-i pe afara vopsit gardul, daca inauntru este necuratul. Cam asa se vede de la Targoviste.

  3. Sunt manager la un spațiu de joaca,experienta 14 ani de lucru cu organizarea de evenimente pt copii,inclusiv cu dizabilități. Am avut ca si colega o persoană cu liceul pedagogic terminat fara a avea nici cea mai mica aptitudine in acest domeniu….lucrul cu ce avem mai de pret …copiii
    Deasemenea nici pe departe abilitățile manageriale/administrative aferente unei bune organizari.Acum este educatoare. M a speriat foarte tare acest lucru.Va las sa trageti concluzii .

  4. Nu concurs. Nu exista studii universitare pentru management în învățământ. Directorul de școală își dovedește calitățile de manager prin activitatea sa. Este necesară însă o perfecționare a sa periodică. Un bun cadru didactic trebuie lăsat la catedră nu ales director.
    P. S. Și ministrul trebuia ales prin concurs, numit politic.

  5. Să meargă la concurs. Și acesta să fie pe criterii reale, nu politică și pile! Există directori care habar nu au ce cuprinde Legea educației! Câte prostii îi trec prin cap acestui ministru! Nu mai bine ai lupta, să scoți dosarele pline de falsuri, de la evaluarea profesorilor?

  6. Corect! Si fara prea multe hirtii ca se ingroapa in bibliorafturi cu fel si fel de prostii! Conditiile pentru functie si concurs de proiecte.

  7. Eu sper să nu se ajungă la o asemenea escrocherie! Să meargă la concurs, destul că inspectorii sunt aleși politic! Prea multe drepturi au primarii și “comunitatea” în numirea lor, ci nicidecum competențele! Și așa fac destule abuzuri, fiecare susținând câte un “nepot” sau altă “rudă”, când au loc restrângeri de activitate, completări de normă. Că doar ei semnează “hârtiile” de la dosar! Așa cum există Concurs de titularizare pentru profesori, la fel să fie și pentru directori. Așadar, la Concurs!

  8. O idee greșită din start:- având în vedere practica din anii precedenți, directorii numiți prin diverse tertipuri vor deține iar majoritatea locurilor în funcțiile de director.
    Faceți o evaluare din care să facă parte psihologii, pedagogi, oameni pregătiți pentru a se putea lua deciziile favorabile copiilor, nu partidelor și a oamenilor mediocrii.
    Reflectați.

  9. Ne-am intors in anii 1990,dar atunci toti votau.Deci alegem directori “simpatici”,”distractivi”,dar fara aptitudini manageriale.

  10. Doar titularii pot avea drept de vot!!rusine d.nule ministru…!!pai suplinitorii calificati si cu concurs de titularizare cum sunt numiti…discriminare!bravo!
    Si de pe cand ierati ministru platesc 60 lei pe formular de psihiatrie pt.dosar de titularizare…credeti ca este corect!!???

  11. Sunt mai multe probleme abordate:
    1. Titularizarea profesorilor
    Examenul de titularizare ar trebui păstrat. Cum se publică posturile … aici mai trebuie lucrat pentru că fiecare director publică ce vrea (el și consiliul profesoral). Orele vacante trebuie publicate … toate! Iar inspectoratele sa verifice. Daca se publică proiectele de încadrare și planul de scolarizare pe site-ul ISJ fiecare poate sa verifice … chiar dacă ISJ nu observă vor fi o mulțime de utilizatori care sa sesizeze eventualele inadvertente.
    2. Suplinitorul are aceleași drepturi ca și titularul deci ar trebui sa aibă drept de vot în luarea oricărei decizii (sunt de acord că sunt suplinitori mai buni decât titularii dar în niciun caz nu putem generaliza aceasta aserțiune).
    3. Numirea directorilor trebuie făcută prin concurs DAR … Prin concurs se stabilesc candidații care au competențe manageriale iar apoi, dintre aceștia, consiliul profesoral alege directorul (din consiliul profesoral fac parte toți profesorii care au ore în școală respectivă; i-aș exclude pe cei care nu au vechime de cel puțin un an în scoala respectivă și pe cei care au mai puțin de 4 ore/săptămână în școala respectivă … titulari sau suplinitori. Cât privește calitatea de expert in management … dati-mi voie sa fiu rezervată … foarte rezervată)
    4. In ceea ce privește numirea recentă a directorilor, cea cu delegație, fara concurs … o nota proasta pentru dl ministru care a afirmat că numirea ar trebui făcută de către consiliile profesorale dar a lăsat tot ISJ să numească directorii … pe criterii numai de ei știute. Era timp să emită un ordin prin care numirea sa fie făcută de consiliul profesoral până la 31 aug sau organizarea unui nou concurs (dintre experții în management din școală, daca există, și în urma prezentării unei oferte manageriale pe max. 2 pagini) – eventual și cu participarea a 2-3 reprezentanți ai părinților și elevilor. Nu fac parte dintre sustinatorii alegerii directorilor de către consiliul profesoral, sau elevi, părinți dar pentru jumătate de an sunt de acord cu dl ministru că această variantă este mult mai bună decât cea cu numirea de către consiliul de administrație al ISJ (de fapt, cu a inspectorului general, pentru că, știe toată lumea, consiliul de administrație nu are niciun cuvânt de spus în fața unui sef care îi numește sau îi eliberează din funcție când vrea el … cel puțin în acest moment). Așa că dl ministru ne-a “aburit” cu mesaje frumoase pe care le-a încălcat la câteva zile după ce le-a făcut … public. Cu efectele pe care le vedem.

    1. Bună ! Noi în învățământ cu diplome de profesori – ingineri – calitate atribuită de Universitatea, Politehnica din țara aceasta, suntem profesori suplinitor calificați, calitate dată de cei care NU au dat în viața lor un Concurs de titularizare .PS aceștia din urmă fie au intrat pe Post cu capul înainte și mâinile ocupate fie …… Să auzim declarațiile Oamenilor Valoroși din țară aceasta din acest pdv.Multumesc!

  12. Directorul trebuie sa fie manager. Dar nu manager cu hartii de la Casa de cultura, cumparate pe bani. Scolile merg prost din punct de vedere economic pentru ca directorii sunt pusi in functii politic si trebuie sa-si recompenseze firmele membrilor de partid cotizanti. Ajunge director un profesor de sport, lb.romana, istorie, geografie dar la dosar este plin de hartii legale dar cumparate pe bani. Pentru predare la clasa tebuie director cadru didactic dar sa fie ajutati si de catre ISJ pe specialitati pentru ca sunt multe cadre didactice care nu au nimic comun cu predarea la clasa dar se refugiaza in invatamint pentru un loc caldut din punct de vedere financiar si asteapta sa treaca ora si sa vina ziua de salariu.

  13. Noii directori sa fie aleși prin concurs…nu prin interesele fiecăruia😔 și așa cu concurs se fac măgarii…depinde de ce partid e la putere ..te susține chiar daca nu ai studii și nu știi ce-i cu tine… Concursul sa se de-a cu camere video ….

  14. Mai bine puneti menegeri pe post de sef de institutie si cadru didactic sef pe linie de predare la clasa! Si ar trebui examinati si profesorii titulari periodic(din cinic in cinci ani de exemplu) pentru ca multi se pălafoneaza (mai ales la tara)!

  15. O idee desi generoasa, cel putin ciudata. Profesorii sa aleaga viitorul sef. Sa ne aducem aminte ca in 2016 a fost pusa in practica aceasta idee. Nu ati participat la consiliul profesoral in care trebuia sa ne alegem directorul? A fost inainte de concursul de directori din decembrie 2016. Ati vazut ce haos a iesit? Cata orbire de putere, cata manipulare si cata lipsa de bun simt a scos la vedere acest consiliu! Profesorii trebuie sa stie ca un profesor bun nu este neaparat si un director bun, iar dl ministru ar trebui sa gaseasca o varianta mai sigura.

  16. dle ministru ,generalizati in toate instiutiile statului alegerea conducatorilor de catre salariati,apoi desfiinati facultatile de management, ca nu le mai vad rostul.

  17. În primul rând trebuie depolitizat învățământul!
    Directorii de școli nu trebuie să provină din rândul profesorilor, ci să fie manageri cu experiență de cel puțin 3 ani pe o funcție similară, care să ocupe această funcție prin concurs, iar subiectele să fie elaborate la nivel național, cu bibliografie din domeniul managementului instituțiilor, nu cum au fost subiectele de la ultimul concurs (de tot râsul- vezi aici:http://media.rtv.net/other/201610/ce-subiecte-s-au-dat-la-testul-grila-pentru-concursul-de-directori-de-scoli-si-care-sunt-raspunsurile-corecte_21376200.pdf)

    Vine un profesor să conducă o școală, care în afara faptului că a predat și a făcut un curs de management, nu știe să facă altceva.

    1. Cum să fie “alegerea” unui director un mod corect de a schimba conducerea unei școli? Cine a mai văzut să alegi directori? Pe ce criteriu? Cine e atât de naiv pentru a gândi că alegerea pentru director este obiectivă și profesionistă? Și apoi, atâta timp cât între profesori sunt unii care nu au dreptul să voteze pentru că sunt suplinitori cu examenele de titularizare cu note peste 8 deși lucrează poate în aceeași unitate de învățământ de mulți ani, cum să fie corect? Directorii au de dat concurs, și nu național. Niciun angajat în învățământ nu trebuie să dea concurs național ci unul la instituție, sau cea imediat superioară așa cum este peste tot. Titularizarea națională este altă aberație, de care se pare că se ține cu dinții. Și calitatea slabă a rezultatelor în educație nu se datorează neprofesionalismului ci modului prost de management al instituției educaționale. Descentralizarea și depolitizarea sunt de făcut împreună. Descentralizarea, adică ieșirea dintr-un sistem comun-ist! “Comun” adică pentru toată țara un examen!!

      1. Aberații sunt cele spuse de dumneavoastră!
        Titularizarea ca examen național, este singurul examen/concurs CORECT dintr-o instituție DE STAT! “Concursurile” care se dau in instituție sunt aranjate!
        Dacă nu sunteți capabilă de un examen corect, mergeți in alt domeniu, unde se dau concursuri aranjate!
        Când vă aud pe ăștia care criticati titularizarea, tocmai pentru că e un concurs corect, imi dau seama că sunteți din categoria celor cu aranjamente!

        1. Concursurile Naționale nu mai sunt viabile într-un sistem democratic, chiar dacă sunt de stat. În cazul în care nu v-ați dat seama: a alege un director de instituție nu se practică nicăieri, în nicio profesie azi, și cred că nici în lume. Astăzi, tocmai pentru că există Facultate de Management, de aici vin cei care învață cum funcționează tot felul de instituții, cunosc calitățile necesare pentru orice tip de angajat. Directorii de școli, aleși de către colegi, nu pot alege obiectiv, chiar dacă cunosc persona și îi acordă încredere pentru profesionalism. Pe de altă parte, dacă e pe alegere, din cauza altui concurs național aberant, prea mulți profesori suplinitori sunt eliminați din start de la vot doar pentru că ei “se plimbă, fără responsabilitate”, așa cum le place unora să creadă. În școli sunt mereu suplinitori fără să fie mai puțin pregătiți decât titularii. În caz că nu vă dați seama, cercul vicios al unui sistem politizat prin numiri de sus, și centralizat prin concursuri naționale, nu mai e funcțional. Presiunea din partea jumătății instituțiilor particulare – părinți și elevi – au deja răspunderi extinse, și au putere de decizie de asemenea. Poate e corect să voteze și părinții și elevii pe directori? Nu m-ar mira ca unii din sistemul public, obișnuiți să nu gândească dincolo de pătrățica lor, de interes sau de pregătire, dar frizând democrația, să propună că și aceștia să aleagă. Nu merge. O singură idee e corectă: concurs pentru directori prin sistemul de management pus la punct în interiorul sistemului, acolo unde trebuie să apară realmente secțiunea ( în Ministerul educației) care s-ar numi, poate: Managementul educațional. E adevărat însă că nu suntem pregătiți nici pentru asta. Suntem în urmă, pur și simplu. Și problemele vor rămâne ca atare până când natura va schimba generațiile care sigur, vor fi gândi prin specialiști iar nu prin amatori. Un directir nou trebuie să dispună de studii suplimentare manageriale și să aibă un proiect bazat desigur pe experiența de ani în școli, dar un proiect atât bine gândit cât și inovativ, cu inițiative personale care duc școala spre funcționare reală iar nu “din pix”, așa cum se cam face acum. Multe rezultate și date sunt forțate și false. Aceasta e realizatea.

  18. Alegerea Directorilor de scoli, de catre profesori, este cea mai buna decizie luata de un ministru in ultimii 30 de ani!!!

    1. A mai fost in 2012 o incercare si a iesit un dezastru. Nu toti profesorii buni sunt si directori buni. Sunt unii care isi doresc, sunt profesori buni, dar ca manageri nu fac fata, pentru ca pentru ei legea este o optiune, nu este obligatorie. Cunosc foarte bine 2 cazuri.

  19. La votul pentru numirea directorului TREBUIE sa fie prezente și cadrele didactice auxiliare, având în vedere ca toate problemele, indiferent de natura lor, trec pe la acești angajați.

    1. Domnule Voica, ce mai faceți? Încă nu ați ieșit la pensie? Mai aruncați cu mocirlă și anateme în studenții care vă sunt antipatici?

  20. Este acesta un semnal ca nu mai exista evaluatori competenti si integri pentru un examen desfășurat asa cum ar trebui? Da, ar fi bine ca un candidat sa aiba un aviz din partea titularilor (in care sa nu existe sesizări cu privire la legalitatea activității sale). Dar de aici si pana la a Lasa învățământul preuniversitar la mila oricui…

  21. Numai votul titularilor nu e de ajuns. Se poate ca un coleg să fie popular, dar să nu știe nimic despre management. Și atunci, destul de repede, se ajunge la haos. Un potențial director trebuie să aibă noțiuni de management, să nu aibă hibe privind respectarea legii, să nu transforme școala într-un spațiu de manevră pentru rezolvarea intereselor proprii (mergând până la constrângeri în cazul refuzului unor colegi), să manifeste obiectivitate în luarea deciziilor și, cel mai important, să respecte legea.
    Da, un examen/concurs e absolut necesar. Dar nu cum s-a procedat până acum (funcția dată cu dedicație pe baza susținerii politice, transmiterea subiectelor celor favoriți etc.).

  22. Sunt scoli unde au existat deseori prbleme intre asa numitele ,,gasti” ( esti cu actualul director sau cu fostul..etc).. Certuri , discutii , reclamatii.
    In aceste cazuri, cred ca cel mai nimerit ar fi ca directorul sa fie unul care vine din afara scolii, care sa aiba coloana vertebrala dreapta, care sa nu plece ureche in dreapta sau stanga…. etc., un om care sa cunoasca cum se manageriaza o institutie .

  23. Greșit total! Doar așa partidul va învinge! Păi cei care sunt membrii de partid se vor grupa și vor deveni o forță imposibil de învins! Așa că tot politic se va face numirea în această situație. Singura deosebire este că nu doar partidul de la putere poate să-și impună directorii ci și cei din opoziție!

  24. Presa din Olt anunta astazi ca luni vor fi anuntati noii directori! Deci nici vorba de alegeri in consiliile profesorale! Ce sa mai intelegem?

  25. Mi se pare o idee proasta deoarece sunt excluși de la luarea deciziei o grămadă de profesori (suplinitori si titularii cu norme in mai multe scoli) plus ceilalți decidenți din consiliile de administrație ale școlilor (reprezentații părințiilor, elevilor, agențiilor economici, primăriei si consiliului local). Votul acesta nu garantează in nici un fel ca va fi aleasa o persoana capabila ci doar o persoana populara cu prieteni multi, iar in timp va duce la formarea de clanuri.

  26. Examen!
    Competenta!
    Profesorii,ca de altfel majoritatea romanilor vor vota pe cel care ii deranjeaza mai putin.Cred ca numai de managementul scolii nu pot dormi.Interesul va fi la baza,pe principiul ma deranjezi,nu te votez.Un examen corect este cea mai viabila solutie si pune pumnul in gura la toata lumea.

  27. Suplinitorii dețin o oarecare pondere, deseori sunt discriminați, cu toate că aceștia sunt cei care muncesc mai bine și mai conștiincios decât titularii. Titularilor nu le pasă de rezultatele activității didactice, ci de cât pot câștiga de mult, din cât mai multe surse.

    1. Faceți afirmații greșite. Daca in scoala in care predați, există astfel de situații, nu generalizati. Indiferent ca esti titular sau suplinitor, dacă iti place ceea ce faci, o faci bine. Dar majoritatea colegilor mei, titulari, dar și suplinitori isi fac bine treaba!

  28. Pentru cei care fac comentarii sub anonimat. Nu înțeleg sensul comentariilor, daca nu aveți curajul răspunderii asupra celor sesizate. De cine/ de ce va ascundeți? Sub această tăcere întreg învățământul a fost invadat de nulității! Aveți curajul domnilor profesori care sunteți dedicați meseriei și nu acceptați in spațiul dv, să fiți sufocați de cei ce vin să-și facă norma! Titularizarea, asta, mare găselniță, să-l ții pe post până la pensie chiar daca nu are nici în clin , nici in manaca cu meseria de profesor! Acum se propune că tot ei sa voteze directorii!!! Din atâți învățați, o măsură buna nu rezultă! Cum sa așteptăm rezultate de la copiii, adulții de mâine!

    1. Suplinitorii dețin o oarecare pondere, deseori sunt discriminați, cu toate că aceștia sunt cei care muncesc mai bine și mai conștiincios decât titularii. Titularilor nu le pasă de rezultatele activității didactice, ci de cât pot câștiga de mult, din cât mai multe surse.

      1. Suplinitorii se impart in principal in 3 categorii. Cea mai numeroasa categorie sunt nulitatile aduse de un director incompetent intr-o scoala. Mai sunt si suplinitori ghinionisti care nu prea au pe ce sa se titularizeze desi reusesc note bune la concursuri , si acestia sunt tot la cheremul unui / unor directori. Iar ultima categorie de suplinitori este a celor necalificati. De aceea cred ca parerea suplinitorilor nu e obiectiva.

  29. O varianta buna, din punctul meu de vedere. Poate în felul acesta vor ajunge la conducere manageri adevărați, cu competente de management corespunzător într-o instituție de învățământ. Doamne ajută!

  30. Poate asa se face curatenie in sistem. Multi directori confunda institutia cu mosia lor si se poarta mizerabil cu oamenii din subordine. Directorul sa nu fie ales pe o perioada de 4 ani, ci anual. Daca este un bun manager poate sta un an sau 10.

  31. De examene corecte și criterii de selecție bazate pe rezultatele măsurabile, ați auzit?Nu sunt cunoscute clanurile, bisericile, alianțele, grade de rudenie, invidiile pe culoarea ochilor sau siretul de la pantof!! Aparent, am spune că va trec numai tâmpenii va trec prin minte, in fapt, numai interesele personale le promovați! Când veți scutură o dată sistemul asta abuziv și neperfoant?!

  32. In anumite inspectorate, pe 22 decembrie, inainte de investirea guvernului, s-a votat in consiliul de administratie al ISJ ca directorii care au avut concurs, si care si-au dovedit capacitatile manageriale, sa fie epurati politic si inlocuiti, prin numirea unor neaveniti care nu au avut niciodata concurs de titularizare pe post. Cazul unei invatatoare pretransferate pe post de profesor, in baza unui dosar, numita adjunct in 2019 tot de catre inspector, demisa de Consiliul de Administratie al scolii pentru incompetenta si abuz, dar numita acum director din pixul inspectorului general, la presiune politica. Totul dupa ce cadrele didactice ale scolii oferisera feedback negativ pentru ea la ISJ. Sper ca ministrul se va autosesiza legat de aceste abuzuri! Profesorii trebuie sa isi aleaga directorii! Inspectorii, numiti si ei tot pe pile si prietenii, pun doar pumnul in gura profesorilor.

  33. Ce se intampla cu directorii ale caror mandate expira in aceasta luna?
    Dar cu profesorii repartizati pe orele rezervate ale acestora?

  34. Este o idee foarte bună ca titularii cu minim 9 ore intr-o unitate de învățământ sa-si desemneze prin vot directorul.

  35. Excluderea profesorilor suplinitori de la procesul alegerii directorilor de scoli este o incredibila si revoltatoare discriminare. Nu ar trebui acceptata aceasta batjocura la adresa unor cadre didactice care si asa sunt discriminate prin statutul nemeritat de ,,suplinitor”. Cadrele didactice cu statut de suplinitori pot vota foarte bine in scoala in care au cele mai multe ore. De ce sa decida numai tutularii asupra celorlalti, mai ales ca se stie ca multi dintre ei au obtinut titulatura in scoala (data de director!) si nu in urma vreunui concurs.

    1. Pentru ca suplinitorul vine, sta un an si isi pune palma-n cwr si anul urmator pleaca. Abia are timp sa se dezmeticeasca privitor la propria-i materie raportat la o scoala noua, daramite sa-si dea seama de competentele si caracterul unui posibil candidat la directorat.

      1. ,,sa se dezmeticeasca la propria-i materie”,,,,,suplinitorul da examen de titularizare,are materia proaspata,nu e plafonat ca unii ,,anonimi”-titulari pe viata,fara examen,si isi face treaba mai bine decat crezi.Una e relationarea cu elevii si colectivul,alta e stiinta de carte.Nu amesteca mere cu pere!

  36. Este o discriminare față de profesorii titulari care au norma în mai multe școli. Să nu mai vorbim de suplinitori…..
    Vom fi obligați prin asta să ne formăm ,,clanuri” , ca să nu ajungă director unul sau altul…..
    Directorii trebuie să fie oameni competenți și nu oameni cu influențe la nivel local. Examenul este cea mai bună soluție.

      1. Niciun profesor nu poate decide obiectiv că X coleg poate fi director. Nu aceasta e procedura democratică ci doar încă o rămășiță comunistă ( votul directorului- votul partidului)… Directorii care concurează trebuie să prezinte proiectul lor de management al școlii în fața unei comisii și nu neapărat dintre profesorii din școală! Și nu alegi un profesor pe care îl propune prietenul candidatului…

  37. Excelent!atata vreme cat consiliul profesoral poate initia ,prin LEN si ROFUIP,demiterea directorului sau dir.adj.,este firesc ca si in cadrul procedurii de numire in functii ,consiliul profesoral sa aiba un ,,cuvant,,greu in acest sens!

  38. Minunata idee!Sunt scoli unde și femeia de serviciu e ruda ,ruduliță cu directorul.Acum or să fie clanuri.
    Directorii trebuie să susțină examen.Un examen cinstit și corect pentru că avem nevoie de oameni competenți și nu de marionete.Nu interviu,nici concurs de pupat in dos.Fara supărare.

  39. Problema este daca toate cadrele didactice vor intelege ce inseamna managementul scolii, nu sa aleaga dupa simpatii si antipatii, pe care e mai de gasca etc.

  40. Foarte bine, dar e târziu! Deja suntem înlocuiți de cadre didactice care nici măcar nu îndeplinesc condițiile minimale.

  41. Sunt județe în țară în care inspectoratele au început cursa numirilor “din pix”, favoriți fiind de multe ori fruntașii din campaniile electorale, dar care nu au de a face nici în clin nici în mânecă cu știința conducerii unei școli. Vechii directori, oameni cu concurs pe bune organizat pe timpul guvernului Ciolos se vrea sa fie dați la o parte de pilele politice. Sper din inima că ministrul să oprească acest proces!

    1. Stimata doamna, la conducerea isj-ului din judetul meu a fost ani buni un profesor care a dat de 3 ori titularizarea si nu a luat-o, un profesor suplinitor, asadar. Si in ziua de azi este in Isj si este destul de sus. Tot un PNL-ist. Nu ma mai mira nimic.

    2. Aveți curajul domnule “profesor” începând cu nume și prenume, renuntand la animate și schimbați din interior sistemul! Schimbarea este in puterea voastră, voi acceptați nulitățile!

  42. Corect. Profesorii titulari ai unei scoli cunosc cel mai bine calitățile managerului lor. Felicitari domnului ministru!

  43. În școlile din mediul rural și în multe școli din urbanul mic, drept de veto vor avea numai profesorii de limba română, matematică, profesorii de învățământ primar și preșcolar. Cei mai mulți dascăli de geografie, istorie, educație plastică, fizică, chimie, biologie, etc. – adică vreo 60% din profesori – nu vor avea drept de vot.
    Domnul ministru nu știe asta, pentru că domnia sa nu a predat în școli mici discipline „mici”.

    1. Se pare că vor avea drept de vot numai titularii cu normă întreagă de la română şi matematică.

      În prezent sunt directori cu norme incomplete obținute la detaşări.

      În plus, unii directori scăpa de reducerile de ore cu un post de director unde sunt necesare numai 6 ore predare. Sunt normele lor complete rezervate publicate la concursul de titularizare?

  44. Profesorii titulari cu norma intreaga din scoli, sunt doar cei care au 18 ore (minim), adica toata norma intr-o scoala. Ei pot fi in scolile gimnaziale, doar de matematica, romana, sport sau cu dubla/multipla specializare, si invatatorii. La sate conditia este si mai greu de indeplinit.

    Vad ca profesorii care au BAZA intr-o scoala sunt exclusi in procedura (“baza”= adica minim 9 ore), si nu pot vota nicaieri chiar daca sunt titulari.

    Titularii devin mai intariti printr-o reglementare noua, tactica, care incalceste si mai mult aerisirea sistemului de fapt.

    Toate se fac dupa “concursuri pentru inspectorii generali”, care nu permit ulterior flexibilizarea inspectoratelor pe criterii noi de viziune si eficienta.

    Deci avem o propunere de mentinere a unui filon de profesori elitisti, nu neaparat profesionisti.

    1. Directorii vor trebui să fie titulari ai școlii. Sunt cazuri când niciunul dintre ei nu este titular în școală. Cred că este o condiție obligatorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Marius Nistor, FSE: După 8 zile de grevă în luna mai, avem colegi care au mai primit 85 de lei salariu. Și sunt hotărâți să continue / Declarațiile necugetate venite din partea factorului decizional, la cel mai înalt nivel, ne-au dus în situația în care pur și simplu nu mai vorbim de grevă generală, vorbim de o revoltă în rândul corpului profesoral

Primele zile de grevă le-au afectat mult salariul pe luna mai al celor care sunt angajați în acest conflict de muncă, a declarat liderul sindical Marius Nistor. Acesta a dat,…
Vezi articolul

Oana Moraru, mesaj pentru educatoare: În grădinițe, fie că îmbrățișați filozofia ‘în pădure’, ‘Reggio Emilia’, fie sistemele finlandeze, Waldorf sau Montessori, nu există abdicare de la metodica predării activităților în învățământul preșcolar

Pedagog și fondator de școală privată, Oana Moraru le transmite educatoarelor următorul mesaj: “În grădinițe, fie că îmbrățișați filozofia ‘în pădure’, ‘Reggio Emilia’, fie sistemele finlandeze, Waldorf sau Montessori, nu…
Vezi articolul

INTERVIU Iulia Voicu, profesoară la UNATC, Facultatea de Film: Educația cinematografică poate sprijini predarea disciplinelor și este esențială pentru o cultură sănătoasă a consumului de media în rândul tinerilor / Ce resurse au la dispoziție profesorii

Educația cinematografică este o componentă care are o legătură strânsă cu prezentul și poate contribui la cultivarea unui consum sănătos de materiale audiovizuale în rândul tinerilor, mai ales în contextul…
Vezi articolul