Tribunalul București a decis eliberarea din funcție a directoarei Colegiului German Goethe din București, pentru că nu știe suficient limba germană. Decizie în primă instanță

8.407 vizualizări
Decizie în premieră pentru școlile cu predare în limbile minorităților: Tribunalul București a decis pe 24 iunie eliberarea din funcție a directoarei Colegiului German „Goethe” din București, după ce părinții s-au plâns în instanță că aceasta nu cunoaște limba germană nici la nivelul copiilor care intră în clasa pregătitoare. Decizia poate fi atacată cu recurs. Colegiul Goethe este singura școală din București cu predare integrală în germană.

Legea educației prevede, la articolul 97, că “în cazul unităților de învățământ cu predare integrală în limbile minorităților naționale, directorul are obligația cunoașterii limbii respective”.

  • Reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București au declarat pentru Edupedu.ro că “se așteaptă comunicarea sentinței”, după care ISMB va ataca decizia cu recurs.

Tribunalul București a hotărât pe 24 iunie că decizia emisă în 2016 de Ministerul Educației – Inspectoratul Școlar al Municipiului București privind numirea Ramonei Costache în funcția de director al Colegiului German Goethe este nulă. Instanța obligă Inspectoratul Școlar București să invalideze concursul organizat în perioada octombrie – decembrie 2016 pentru ocuparea postului de director la Colegiul German “Goethe”, concurs câștigat de Ramona Costache, și să o elibereze pe aceasta din funcție.

Decizia integrală a Tribunalului București:

Soluția pe scurt:
Respinge ca inadmisibile capetele 1 și 2 ale cererilor. Admite în parte cererea principală și cererea de intervenție principală. Constată nulitatea Procesului-verbal din 16.12.2016 emis de Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar al Mun. București referitor la validarea concursului organizat în perioada octombrie – decembrie 2016 pentru ocuparea postului de director la Colegiul German ‘Goethe’ în ceea ce o privește pe pârâta Costache Ramona.

Constată nulitatea Deciziei nr. 5979/21.12.2016 emise de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice – Inspectoratul Școlar al Municipiului București privind numirea pârâtei Costache Ramona în funcția de director al Colegiului German ‘Goethe’.

Obligă pârâtul Inspectoratul Școlar al Municipiului București să emită actele administrative prevăzute de art. 25 alin. 3 din Ordinul nr. 5080/2016 referitor la invalidarea concursului sus-menționat și eliberarea din funcția de director a pârâtei Costache Ramona.

Obligă pârâții Inspectoratul Școlar al Municipiului București și Costache Ramona la plata în solidar a sumei de 4990 lei către reclamantă, cu titlu de cheltuieli de judecată constând în onorariu expert. Cu recurs în 15 zile de la comunicare, cererea de recurs urmând a fi depusă la Tribunalul București. Pronunțată în mod public, astăzi, 24.06.2019, prin punerea soluției la dispoziția părților, prin intermediul Grefei Secţiei a II-a Contencios administrativ și fiscal”.

Sursa

Informații de background

Conflictul dintre Asociația de Părinți din Colegiul German Goethe din București și conducerea școlii a început încă de la câștigarea concursului de către aceasta.

În prezent, Asociația de părinți are trei acțiuni în instanță:

  • cea privind anularea concursului prin care Ramona Costache a fost numită director al Colegiului; este vorba despre dosarul în care Tribunalul București a dat pe 24 iunie prima decizie
  • o acțiune pentru anularea hotărârii Consiliului Local Sector 1, prin care s-a luat Colegiului sediul din Christian Tell pentru a fi acordat Școlii nr. 11
  • o acțiune prin care părinții și conducerea colegiului au atacat în instanță o decizie CNCD care a stabilit la început de ianuarie 2018 că elevii colegiului sunt discriminați, după ce școala a rămas fără sediul Christian Tell (sursa)

Asociația de Părinți a organizat în 2017 și un protest, în fața Colegiului, împotriva directorului pe care îl acuza că “nu întrunea condiția impusă expres de lege cu privire la cunoașterea limbii germane”, a relatat la acea vreme ZiuaNews.ro.

Părinții au trimis atunci un memoriu către Ministerul Educației și către Forumul Democrat al Germanilor din România, care a ajuns și la Klaus Iohannis, potrivit sursei citate.

 


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape jumătate dintre școlile verificate în Bihor nu au încă autorizații de funcționare. Principalele motive: acoperişuri degradate, fisuri pe partea exterioară a clădirilor, curţi neîmprejmuite sau lipsa frigiderelor pentru a depozita alimentele pentru elevi

Dintre cele 136 de şcoli şi grădiniţe verificate în august în județul Bihor, de o comisie mixtă, prin ordin al prefectului, nu au obţinut încă autorizaţiile de funcţionare, anunță Prefectura,…
Vezi articolul

Până vineri, toți diriginții și învățătorii trec în catalog cea de-a doua notă la purtare / Din 8 ianuarie, diriginții calculează mediile pentru acordarea burselor de merit și reziliență la clasa a V-a, pe baza notelor din primele două module de școală

Săptămâna aceasta, elevii claselor primare, gimnaziale și liceale primesc cea de-a doua notă la purtare. Din acest an școlar, elevii vor avea o notă la purtare pe fiecare modul, modificare introdusă…
Vezi articolul

Pfizer și BioNTech anunță că vaccinul lor anti-Covid oferă “un răspuns imunitar robust” în rândul copiilor cu vârste între 5 și 11 ani și este sigur pentru utilizare. Vor cere autorizarea și pentru această categorie de vârstă

Cele două companii au administrat câte două doze de zece micrograme, la trei săptămâni distanță, unui număr de 2.268 de copii. Nivelul anticorpilor generați a fost asemănător cu cel dezvoltat…
Vezi articolul

Ce declanșează comportamentul cyberstalkerilor. Diana Ioaneș, psiholog școlar: Stalker-ul, la încheierea unei relații, trăiește un sentiment de abandon exagerat de puternic, reiterat pe fondul unui atașament nesigur din copilărie. Care este forma corectă de parenting care poate proteja victimele

Părinții care doresc să-și protejeze copiii de cyberstalking și cyberbullying „ar trebui să încerce să creeze cu propriul copil o relație de încredere, de susținere, și mai ales în adolescență…
Vezi articolul