Trei universități de stat, șase academii militare și 22 de universități particulare nu au dreptul să facă module pedagogice, care pregătesc viitorii profesori

5.635 de vizualizări
Pregătire gratuită la istorie
Foto: Facebook.com / Facultatea de Istorie
Peste 30 de instituții de învățământ superior din România nu fac parte din lista celor care au voie să organizeze cursuri pentru formarea psihopedagogică a viitorilor profesori, cunoscute sub numele de “module pegagogice” sau “DPDD-uri”, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. Din cele 67 de universități care pot pregăti cadre didactice, cel mai multe sunt de stat – 41, una este militară și alte 12 private. Este vorba despre ordinul 5.191 din 18 septembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial joi, 26 septembrie.
  • Amintim că Executivul European a recomandat ieri României, în Monitorul pe Educație 2019, “reproiectarea formării inițiale a cadrelor didactice“.
  • DPPD-urile reprezintă formarea inițială a profesorilor, iar falimentul acestor DPPD-uri îl vedem anual la examenele de titularizare și definitivat
  • Legea educației prevede din 2011 înlocuirea DPPD-urilor cu un masterat didactic, pe model finlandez
  • Potrivit surselor Edupedu.ro, unul dintre motivele pentru care universitățile s-au opus desființării DPPD-urilor și înlocuirii acestora cu masteratul didactic este dispariția de pe lista universităților care au dreptul să formeze viitorii profesorii a acelor instituții de învățământ superior care nu au facultăți de științe ale educației. Concret, ASE a fost printre cele mai vocale universități împotriva masteratului didactic, potrivit surselor Edupedu.ro, acest masterat amenințând financiar academia care și-ar fi pierdut dreptul de a forma profesori de economie

Ordinul publicat ieri prevede că „programele de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică sunt acreditate și se evaluează periodic de către Ministerul Educației Naționale”, prin ARACIS.

Din lista publicată de ministerul Educației pentru 2019-2020 lipsesc 3 Universități de stat:

  • Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila din București
  • Universitatea Maritimă din Constanța
  • Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara

Din cele 7 universități cu profil militar, doar Universitatea Națională de Apărare „Carol I” poate organiza asemenea cursuri.

În privința instituțiilor de învățământ superior privat, sunt 12 universități care au dreptul să predea modulele pedagogice, din cele 38 câte sunt în România, potrivit documentului citat.

În anul universitar 2019-2020 pot organiza Programul de formare psihopedagogică instituțiile de învățământ superior acreditate de mai jos:

În anul universitar 2020-2021 vor avea dreptul de a organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică numai instituțiile de învățământ superior acreditate care au parcurs/vor parcurge procedura de evaluare externă specifică acestui program și au obținut/vor obține, în perioada 1 octombrie 2015 – 30 septembrie 2020, avizul acordat prin hotărârile Consiliului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior sau de către o altă agenție de asigurare a calității, din țară sau din străinătate, înregistrată în Registrul european pentru asigurarea calității în învățământul superior (EQAR), mai prevede documentul.

FOTO: Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Încheierea anului școlar pe 25 iunie este mai puțin dăunătoare, pentru că nu va fi decalată Evaluarea Națională” – Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, despre propunerile de modificare a anului școlar în curs

Schimbările bruște ale structurii anului școlar în curs anunțate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, îi bulversează pe elevi, iar cea mai bună variantă propusă până acum este cea în care…
Vezi articolul

Paralelă între „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu și desființarea specializării de învățător de la liceele pedagogice, făcută de președintele Asociației liceelor de profil, Mircea Bertea

Posibila desființare a specializării de învățător din liceele pedagogice a fost comparată cu „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu de către Mircea Bertea, președintele Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi…
Vezi articolul