Trei sferturi dintre prioritățile pentru 2020 ale Ministerului Educației pentru învățământul dual și profesional, copiate de la fostul Guvern

13.214 vizualizări
SURSA: pixabay.com
Unul dintre cele două obiective generale ale Ministerului pentru anul 2020 este acela de „corelare a programelor de studii cu cerințele de pe piața muncii”, potrivit Legi bugetului pentru anul viitor, aprobată de Guvern prin angajarea răspunderii în fața Parlamentului și consultată de Edupedu.ro. Atunci când sunt detaliate prioritățile și metodele de dezvoltare ale învățământului profesional și tehnic, circa 75% din program este copy-paste după cel al fostului guvern.

Iată care sunt, prin comparație în oglindă, metodele prin care Executivul vrea să dezvolte învățământul profesional și tehnic, după ce în primă fază anunță că va face această corelare „prin dezvoltarea de parteneriate cu partenerii socio-economici pentru dezvoltarea programelor din învățământul profesional dual și cel universitar, astfel încât să existe corelarea într-o măsura mai mare cu economia reala și cu prioritățile pe termen mediu și lung ale României”.

Din cele 12 prevederi, 3 sunt noi (25%), restul sunt luate cu copy-paste din textul fostului guvern. De remarcat că pentru acest domeniu al învățământului profesional au fost preluate de noul minister al Educației și Cercetării 90% din prevederile fostului minister al Educației Naționale.

Practic, singurele formulări noi sunt cele de la punctele 1, 3 și 4. Potrivit acestora promovarea invatamantului profesional si tehnic, a celui dual, se va face „corelat cu nevoile pietei muncii, inclusiv prin cresterea cifrei de scolarizare la aceasta forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic”. Actualul guvern are în plan să și „actualizarea instrumentelor folosite pentru a descrie ocupatiile si calificarile, curricula si materialele curriculare conexe” și ar dori „dezvoltarea de programe de calificare/ formare continua, in functie de nevoile inregistrate pe piata muncii”. Restul „priorităților” sunt copiate cu totul din documentul de anul trecut.

Aflați care este starea învățământului profesional și tehnic, ce specializări produc aceste școli și câte locuri de muncă se găsesc pe piață cu astfel de calificări.

FOTO: pixabay.com


2 comments
  1. Nene Mihai Peticila, spune-ne si noua, acest articol a fost scris la ordin…sau din proprie initiativa…? Fiindca doar inteligenta nu denota, istetime si bun simt nu mai arata….! Datorita oamenilor ca tine, tara asta coboara ca si nivel intelectual, iata, din cauza celor care atunci cand mintea-le slabita nu poate sa gaseasca o idee desteapta de comentat, inventeaza subiecte cu samanta de cearta, cu iz de sfada si de disputa, de parca n-ar fi destule de-astea pe la noi prin tara…. Neuronii matale n-a gasit altceva sa scrie, decat ca, iata, noul guvern copiaza, in legiferarile sale, pe cele ale vechiului guvern….! Si…care-i problema, Peticila Mihai, in loc sa spui ca, iata, noul guvern nu a plecat la modificat total si nemotivat, in multe randuri, cum facea coana Antonescu cu profesionalele (ai putea face un articol adevarat in care sa ne explici si noua ce-a avut in cap doamna atunci…? ) ci a pastrat lucrurile bune ale vechilor, fara alte porniri orgolioase si ambitii stupide de a face altfel decat psd-istii (nu pot scrie cu majuscule, iarta-ma….!) ? Arunci ca o baba tzatza de la marginea santului care nu face altceva decat sa stea si sa critice pe cei care lucreaza ceva prin sat…in sensul acela (daca poti sa intelegi…) spus de poet…:” …ce-ai cu noi, ma, pentru ce sa dam cu var…?”. Revizuieste-te, nea Peticila, pentru ca altfel tot un petic usor de inlocuit vei ramane, si usor de pus pe colo, pe colo, pe colo….!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calendar admitere în învățământul profesional și în școlile duale 2020: Toate școlile gimnaziale trebuie să organizeze în luna mai ședințe de instruire cu elevii și părinții, iar înscrierile în școlile profesionale încep pe 29 iunie

Toate școlile gimnaziale vor organiza în luna mai 2020 ședințe de instruire cu elevii de clasa a VIII-a și cu părinții acestora, pentru a le explica modul de înscriere în…
Vezi articolul

Regândirea evaluării elevilor, propusă prin proiectul “România Educată”, anunță consilierul prezidențial Ligia Deca: De prea multe ori evaluările sunt considerate un scop în sine

Proiectul România Educată va propune regândirea modului în care privim evaluările și a modului în care evaluăm competențele, anunță consilierul prezidențial Ligia Deca. Aceasta a declarat la Guvern, la un…
Vezi articolul

Admitere 2022. Nici jumătate din locurile de la școlile profesionale nu s-au ocupat în prima etapă / Au rămas peste 22.000 de locuri, iar cel puțin 1.860 de tineri vor ajunge aici

Joi au fost publicate rezultatele repartizării computerizate pentru admiterea la liceu 2022. Elevii au completat peste 2,3 milioane de opțiuni. În total 6.852 absolvenți, adică 5,87%, au rămas nerepartizați, potrivit…
Vezi articolul