Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică

47.944 de vizualizări
Foto: © Marian Mocanu | Dreamstime.com
Punctuația și ortografia corecte ar fi trebuit să le aducă elevilor de clasa a VIII-a câte un punct la Subiectul al II-lea de la simularea Evaluării Naționale. Pentru mai mult de 72% dintre cei care au abordat subiectul, punctul pentru corectitudinea punctuației nu a fost acordat, arată datele Ministerului Educației.

Subiectul al II-lea era notat cu 20 de puncte, are o singură cerință și presupunea scrierea rezumatului textului la prima vedere primit de elevi, în cel mult 150 de cuvinte.

Punctuația, conform celei mai recente definiții date de Dicționarul Explicativ al Limbii Române (ediția 2009), este „sistemul de semne grafice convenționale (punct, semnul întrebării, semnul mirării, virgulă, punct și virgulă, două puncte, ghilimele, linie de dialog și de pauză, paranteze, puncte de suspensie) care au rolul de a marca propozițiile, frazele, pauzele, intonația, întreruperea șirului vorbirii etc.”.

În analiza grafică făcută de Ministerul Educației, după corectarea într-o platformă digitalizată, pe itemi, din acest an, de la simulare, putem vedea că 72,77% dintre rezolvări nu au primit punctaj deloc pentru respectarea normelor de punctuație. Mai precis, punctajul nu s-a acordat fiindcă au existat 3 sau mai multe greșeli, după cum menționează instituția.

Tot în analiza detaliată a acestui item se poate vedea că peste 63% dintre rezolvări nu au primit punctaj nici pentu ortografie, lucru care a fost decis pentru 2 sau mai multe greșeli de acest tip.

Aproape 60% dintre rezolvările elevilor pe Subiectul II nu au primit punctajul nici pentru corectitudinea gramaticală a textului, se mai arată în analiză.

Subiectele date anul acesta la simularea EN VIII pot fi descărcate de aici:

Baremul este acesta:

Rezultatele defalcate pe fiecare cerință sunt aici:

Foto: © Marian Mocanu | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


14 comments
  1. Din păcate, există școli unde s-a scos una dintre cele două table pe care se scria cu cretă și s-a pus in locul ei o tablă smart! Nu ni s-a făcut instructaj despre utilizarea ei; se decalibrează ( spațial și temporal) la fiecare închidere! Dar nu asta-i problema! Faptul că s-a scos o tablă de scris e cumplit! Mai ales la liceu! Până se usucă unde-ai șters, nu mai ai unde să scrii!

    Sunt mulți elevi care scriu de mână puțin astăzi, așa că orice exersare (supravegheată profesionist) a comunicării în scris ar fi fost utilă!

    Ni s-a spus că e necesar să ,,ne modernizăm”! Dacă modernizare înseamnă ca la ora de matematică să urmărești rezolvările scrise de alții/ să urmărești doar reprezentări grafice făcute cu programe specializate etc., ca intr-un film, într-o mare parte din oră, e comod, dar e o nebunie!
    Dar, la numărul mare de nebunii de azi, firescul s-a inversat!

  2. La subiectele pentru simularea la română din cadrul evaluării naționale sunt incluse nu mai puțin de 17 cerințe. Stimabili membrii ai comisiei… nici la BAC și nici la licență NU sunt atât de multe cerințe.
    Disproporția mă îngrijorează teribil în raport cu vârsta elevilor evaluați.

  3. E normal sa aibă asemenea greseli/ rezultate, din moment ce în clasa I nu se mai face caligrafie, în prezent se cere prea mult de la copii începând cu clasa I, iar materia este prezentata într-un stil stufos, nu are o logica, la limba romana se sar peste litere, iar la matematica se trece brusc de la numere mici la cele mari formate din doua cifre.copii nu inteleg prea bine literele și cifrele și hop se da multe teste ca profesorii sa fie acoperiți cu note. și esență ca copilul sa înțeleagă principiul…dispare. asta e efectul programei școlare și implicit al multora dintre profesori care nu fac altceva decât să-și primească un salariu și sa dea din umeri când noi părinții le aducem la cunoștință astfel de probleme. și nu un ultimul rand rezultatele copiilor la diferitele examene sunt rezultatul și a ,,muncii,, editurilor, care în loc sa se adune toate sa facă o carte la fiecare disciplina, ele își vad doar propriul interes în a-și face propriul manual, rămâne la alegerea fiecărei unități școlare să-și aleagă propria carte la fiecare disciplina. și de aici apar sincope în învățământ, deoarece oarecum respecta programa de învățământ fiecare editura are stilul de editare/ expunere a problemelor. și în final elevul nu are de câștigat. și ca urmare sa nu ne mire rezultatele pe care copii noștri le au la diferitele examene…

  4. Poate mai lăsați din brațe ecranele și puneri mana pe stilou.
    Scrisul de mana schimba creierul . este o abilitate de viață. la fel și ” cetitul cărților” .. „ că nu ieste alta şi mai frumoasă, şi mai de folos în toată viiaţa omului zăbavă ..„

  5. Se dorește schimbare ,se dorește scanare ,se dorește digitalizare …. Acestea sunt rezultatele deci haideți să nu fim ipocriți și să cerem elevilor niște lucruri care vor dispărea. Dați-le să vă facă lucrările digitalizate pentru generația de azi este pe limbajul lor.

  6. Ce bine că avem statistici și știți voi cel mai bine cum sta treabă la general !Dar ca sa putem evolua trebuie să știm fiecare dintre noi,individual,unde am greșit.Ce credeți că vor face profii?Nimic sau ceva de mântuială ,ca de obicei,in viteza și la gramada.Ce ușor e să-i bagi pe toți într-o oală și să-i consideri handicapați.Asa poate și mafia PSD să-și pună odraslele in posturi sus,că cică ei sunt peste majoritate,că știu să pună virgulele…Vai de capul nostru de tara de prosti !Nici măcar nu ne dorim să știm unde greșim și cum să facem sa nu mai greșim,ca sa evoluam.E ușor,dam vina pe cei mici, mulți și prosti dar în nici un caz pe sistemul mafiot care nu verifică nimic 8 ani de zile ci doar preda/dictează tone de informații după programe stufoase.Pe profesorii care doar predau ,de parcă ar lucra pe banda,nu-i ia nimeni la intrebari.Banii să curgă de la prosti….adica de la buget.Ce sa mai zic de feed back către părinți?Asta e SF !! Sunt sigur acum că 90% dintre părinți vor zice “al meu nu”.La fel și cu politicienii care distrug tara zi de zi.”Nu eu!Eu sunt un profesionist și un patriot”.Nimeni dar totuși cu o țară de inteligenți și doctoranzi nu știm nici limba noastră…și suntem si ultimii in toate statisticile UE.Dar noi nu,nici o vina,nimeni (mă refer la ai de au decizia).E dracu atunci….

    1. Ce tot vorbesti SF-uri? Profesorii NU ISI POT TINE ORELE din cauza comportamentului elevilor. Asa ca nu conteaza daca programa e buna sau rea sau prea incarcata, sau daca profesorii is bine pregatiti sau nu, sau au interes sau nu. La cum merge scoala acum si femeile de serviciu pot sa tina orele ca tot aceleasi rezultate vor fi.

  7. “E multi, si e smecheri”, asa se vad plozii analfabetilor veniti la oras sa faca bani. Astia de nu stiu sa scrie au de la parinti tel. de 5000lei si heroina la pachet, pe post de sandwich.Din parinti boi ce sa iasa? Pacat nu mai facem un canal sa.i puna la munca partidul…

  8. Această modalitate de corectare a devenit un surplus de stres pentru elevii implicați și pentru tot sistemul educației. Copiii aceștia au trăit emoții peste emoții în urma cu ceva timp și acum trăiesc o altă disperare. Ce repede uitam cum tot sistemul a fost pus la pământ de orele abandonate, predare online și multe altele. Nu era momentul acum să înlocuim mintea umană cu este acum.

  9. O mare problema este grafia. Multi elevi scriu neinteligibil…nu e in regula sa presupun ce au scris…dacă as citi literal…
    Lizibilitatea e 1p – 0,1 din nota si se acorda doar în cazul compuneri.
    Ar fi interesant sa discutați acest aspect…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele mai uşoare subiecte din ultimii 3 ani, la Matematică, la Evaluarea Naţională. Analiza profesorului Sorin Borodi arată că cele mai multe exerciţii au avut grad de dificultate 2, pe o scară de la 1 la 10

Examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2020 a avut subiectele cu cel mai mic grad de dificultate din ultimii 3 ani, potrivit analizei comparative realizate de profesorul de matematică…
Vezi articolul

La simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024 lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată, anunță Ligia Deca

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat generalizarea evaluării digitalizate începând cu simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, într-un mesaj pe pagina oficială de Facebook: „Lucrările tuturor elevilor care vor…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de “specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul