Trei medalii de aur și două de argint pentru elevii români, la Olimpiada Internațională de Fizică din Iran – IPhO 2024. Tot lotul provine de la un liceu privat

4.939 de vizualizări
Foto: IPHO 2024
Trei medalii de aur și două de argint au fost obținute de elevii olimpici români la Olimpiada Internațională de Fizică (IPhO) 2024 din Isfahan, Iran. Toți elevii din lot, precum și o profesoară coordonatoare sunt de la același liceu privat din București.

La această ediție au participat elevi din 46 țări ale lumii, potrivit unei postări a Ministerului Educației de pe Facebook.

Olimpiada, aflată la a 54-a ediție, se termină luni, 29 iulie, cu plecarea echipelor din Isfahan.

„România a participat cu o echipă completă (5 elevi și 2 lideri), iar rezultatele obținute de elevii români au fost de excepție, menținând România în vârful clasamentului internațional”, scrie instituția în anunț.

Iată rezultatele obținute de concurenții români:

  • Andrei Dragomir – medalie de aur
  • Alexandru Momoiu – medalie de aur
  • Ionuț Stan – medalie de aur
  • Mendel Mendelsohn – medalie de argint
  • Felix Tudose – medalie de argint

Patru dintre acești elevi au obținut medalii recent și la Olimpiada Europeană de Fizică (EuPho) 2024 din Georgia. Loturile participante de la ambele competiții de fizică sunt de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București.

Lotul României i-a avut lideri pe profesoara. dr. Delia Davidesc de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București și pe conferențiarul universitar dr. Sebastian Popescu, de la Facultatea de Fizică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

România la IPhO 2024 / Foto: Facebook.com/ Ministerul Educației

Anul trecut, România obținea locul 3 în lume la Olimpiada Internațională de Fizică ,după China, Coreea de Sud și Statele Unite. Un singur elev din lot învățat la liceu de stat.

Citește și:
Două medalii de argint și două de bronz obținute de elevele românce la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Fete 2024
O medalie de aur, patru medalii de argint și o medalie de bronz, obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Matematică 2024 – România, pe locul 12 din 108 de țări
Patru medalii de aur și una de bronz, obținute de elevii români la Olimpiada Europeană de Fizică 2024. Toți cinci sunt de la același liceu privat / Descarcă problemele de concurs
Medalii de bronz și o mențiune pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Biologie 2024, din Kazahstan. Cei patru tineri sunt de la licee de stat
Opt medalii de aur, argint și bronz pentru elevii români, la Olimpiada Europeană de Geografie 2024, anunță Ministerul Educației
Cinci medalii de argint și una de aur pentru elevii olimpici români, la Balcaniada de Matematică pentru Juniori 2024 din Turcia
Trei medalii de argint și una de bronz pentru elevii români la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale, competiție inițiată de România acum 30 de ani
Trei medalii de aur și una de argint pentru elevii olimpici români, la Olimpiada Balcanică de Fizică 2024, anunță ministra Educației

11 comments
  1. o modalitate foarte buna să îți faci reclamă și imposibil de combătut: PERFORMANȚĂ.
    sunt convins că acei olimpici nu plătesc nici o taxa de școlarizare la acel liceu privat. poate primesc chiar bursa de acolo. probabil că au fost descoperiți din vreme și li s-au oferit această oportunitate gratuit. cu siguranță, ceilalți plătesc și pentru ei. dar dacă sistemul funcționează, este foarte bine. in felul acesta câștigă și liceul și statul Român și acei tineri talentați și muncitori cărora li se oferă șansa de a atinge performanțe deosebite fara că părinții lor sa investească tone de bani in meditații particulare.
    Felicitări și mult succes tuturor!

  2. Felicitări elevilor pentru reușita la această olimpiadă! Ca dovadă că sistemul privat de învățământ este net superior celui de la stat, unde copiii buni și care doresc să învețe sunt marginalizați de “minunatul” corp profesoral

    1. E o different imensă intre cele doua sisteme, într-adevăr.
      Școlile bune din invatamanantul de stat oferă performante medii net superioare școlilor din sistemul privat. Este de ajuns sa se arunce o privire peste rezultatele la bacalaureat.
      De exemplu, in acest an: 102 note peste 9, la acest liceu (din 251 de candidați);
      La liceul de stat, cu profil similar, 244 note peste 9 (din 283 canditati).
      Note sub 8: 58, fata de doar 5! Candidați ‘respinși’: 8 vs 1.
      Cât despre olimpicii pe banda rulanta, aceștia sunt recrutați pentru a îmbunătăți imaginea instituției. Primesc bursa, atâta timp cât produc performanta. O presiune inutilă pe umerii unor copii, doar pentru a oferi o imagine diferită instituției respective.
      Iar pentru performanta, munca acestor copii este imensă: multe ore pe zi dedicate exclusiv materiei respective.
      Din pacate, rar regăsim numele copiilor super-olimpici, după câțiva ani, in institute de cercetare adevărate in domeniul in care au fost forțați sa ofere performanta.

  3. Sunteți ”subtili” rău, nu glumă. Când câștigă cei de la stat ceva, nu menționați decât în articol că sunt de la stat. Când câștigă elevi de la privat, e acolo, mare, în titlu, să dea repede prima impresie celor care văd articolul.

    Pe site-ul oficial apar așa: pe locul I – China (5 medalii de aur), apoi Rusia (4 medalii de aur și una de argint) și apoi România (3 medalii de aur și 2 de argint) deci tot locul 3 (luat după medaliile de aur) exact ca anul trecut, când în lot era și un elev de la stat, cum scrieți voi mic de tot la final de articol. Deci unde-i marea diferență?

    Altfel, felicitări participanților și să vedem câți dintre ei chiar vor face ceva în țară și câți de-abia așteaptă să plece imediat ce termină liceul. Pe de o parte ne omorâți (tot voi, edupedu) cu cât de neimportante sunt olimpiadele, pe de altă parte, nu uitați să scoateți în evidență rezultatele la olimpiadă de parc-ar conta. Hotărâți-vă ce vreți.

    (Sunt curios câte zile va dura până apare – DACĂ apare – comentariul ăsta – știm, știm, redacție mică, multe comentarii, nu e timp, etc – al naibii de interesant cum apar instantaneu comentariile celor care aruncă cu noroi în sistemul public de învățământ. Mare știință, mare!)

  4. Adică au bani.Multi.Au bani de școală particulară care este f scumpă.
    Pentru meditații cât cuprinde pentru ca performanta nu se face asa ușor.
    Bravo lor!Și frumoși și deștepți și cu bani!!Ferice de părinții lor!

    1. Pentru ei școala aia foarte scumpă este gratuită, au bursă integrală. Deci frumoși, deștepți și posibil cu bani. O fi rău să ai bani?

      1. @Alis: te roade invidia, că alții au și tu nu ai? Ideal ar fi să te bucuri pentru reușita lor și să îți dea de gândit (dacă ești profesor la stat), că ar trebui să îți schimbi mentalitatea și modul de predare.

        1. Chiar ești analfabetă funcțional, OanaM. Dacă știam că vei citi tu, aș fi pus și niște emoticoane, poate așa ai fi înțeles.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O școală particulară pune la dispoziția tuturor școlilor din România, gratuit, materiale de comunicare și planificare a învățării la distanță, în contextul pandemiei de COVID-19

Școala internațională bilingvă, cu dublă acreditare, românească și britanică, Avenor College, pune la dispoziția celorlalte școli di nRomânia, private sau publice, atât materialele de comunicare cât și planul de gestionare…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă: 40 de matematicieni îi cer lui Sorin Grindeanu să trimită la Biblioteca Națională șapte exemplare din cartea scrisă împreună cu tatăl său pentru a putea fi consultată – G4Media.ro

40 de matematicieni din România îi solicită ministrului Sorin Grindeanu, într-o scrisoare deschisă, să trimită la Biblioteca Națională, conform legii, șapte exemplare din cartea scrisă împreună cu tatăl său pentru…
Vezi articolul

Primarul din Ciugud, Alba: Când intru în curtea școlii și 50 de copii îmi spun că vin fericiți la școală, când văd că școala a devenit neîncăpătoare pentru copiii noștri, în condițiile în care eram pe desființate, e clar că e o investiție bună / Descentralizarea în pandemie există

Când intru în curtea școlii și 50 de copii sar pe mine și îmi spun că vin fericiți la școală, când văd că școala a devenit neîncăpătoare pentru copiii noștri,…
Vezi articolul