Elevii români participanți la Olimpiada Internațională de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori (IOAA) 2023, desfășurată în Grecia și aflată la a doua ediție, au obținut trei medalii de argint și două de bronz, anunță Ministerul Educației într-o postare pe Facebook. Patru elevi din cei cinci ai lotului țării sunt din școli de stat.
Olimpiada s-a desfășurat de pe 24 septembrie până sâmbătă, 30 septembrie, în orașul grecesc Volos, la a doua ediție, după ce anul trecut a fost inițiată de România, conform sursei citate. Copiii au avut până în 15 ani, se arată pe site-ul competiției din acest an.
Țările participante au fost China, Columbia, Cehia, Ecuador, Emiratele Arabe Unite, Estonia, Grecia, India, Nepal, Republica Moldova, România, Tailanda, Ucraina și Suedia.
Amintim că la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică – IOAA 2023, ținută în Polonia, în luna august, elevii români au obținut trei medalii de argint, una de aur și una de bronz pentru elevii români.
Iată premiile elevilor:
Trei medalii de argint:
- Palaghianu David, Colegiul Național „Ștefan cel Mare” Suceava, clasa a IX-a
- Pașca Nectarie, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Cluj-Napoca, clasa a X-a
- Bichir Theodor, Liceul Internațional de Informatică, București, clasa a X-a
Două medalii de bronz:
- Dumitrescu Maria-Nicole, Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț, clasa a IX-a
- Stoian Radu Ioan, Colegiul Național „Gh. M. Murgoci”, Brăila, clasa a X-a
Echipa a fost însoțită în Grecia de lectorul universitar dr. Cristian Pîrghie de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, membru al Comitetului Științific al olimpiadei, de coordonatorul principal, profesorul dr. Petru Crăciun de la Inspectoratul Școlar Județean Suceava, și de coordonatorul secundar, Elisabeta Ana Naghi, inspector pentru matematică și astronomie în Ministerul Educației, potrivit anunțului instituției.
„La această olimpiadă se susțin următoarele probe:
- Teoretică (pondere de 60%)
- Practică (pondere 40 %), probă de observare a cerului, compusă din:
- Probă observațională I – simulată – două hărți pentru fiecare emisfera – Nordică, respectiv Sudică;
- Probă observațională II – simulată – navigație pe cerul nopții;
- Probă observațională de zi pe cer înnorat (din cauza condițiilor meteorologice din Volos).
Această olimpiadă promovează conceptul STEAM, reprezentând abordarea educațională care formează competențe în domeniile științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii, prin înțelegerea fenomenelor din viața reală din perspective diferite, într-o manieră interdisciplinară, ceea ce deschide oportunități pentru consolidarea abordărilor integrate ale disciplinelor din aria curriculară Matematică și științe ale naturii, precum și abordări transcurriculare, având în vedere relația științelor cu arta”, mai transmite Ministerul Educației.