Trei din patru elevi participanți la o consultare Salvați Copiii spun că au asistat ca martori la situații de bullying în clasa unde învață

406 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Circa trei sferturi (73%) dintre elevii care au participat la o consultare organizată de Salvați Copiii România afirmă că au asistat, în calitate de martori, la situații de bullying in clasa unde învață. Patru din cinci (82%) dintre participanți au spus că au fost martorii unor cazuri de bullying în școala unde învață, iar 45% în grupul de prieteni, potrivit unui comunicat al organizației.

Printre elementele de bullying menționate de participanții la consultare, care s-a desfășurat online în iunie a.c., se numără amenințarea cu violența fizică, umilirea, răspândirea de zvonuri cu caracter denigrator, excluderea din grup. 

  • În comunicatul de presă, ce anunță o acțiune a organizației pentru combaterea anxietății în rândul copiilor, este citată  Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România: „Ultimii ani au fragilizat sănătatea psiho-emoțională a copiilor, iar copiii trăiesc emoții puternice, pe care nu știu să și le gestioneze și atunci apar manifestări ca anxietatea, depresia, furia și chiar  bullying-ul, la școală. Este important să recunoaștem semnele, să vorbim cu copiii și să desfășurăm activități care să îi reînvețe să fie împreună, să se joace și să construiască relații sociale pozitive”.

Potrivit Salvați Copiii, care nu oferă detalii despre consultarea în rândul copiilor, în urma acestui sondaj s-a constatat că “un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenților, mergând până la consecințe extrem de grave, și anume tentative de suicid. În doar 8,1% dintre cazurile care au apelat la serviciile de consiliere ale psihologilor organizației în primul an de pandemie, diagnosticele au fost independente de contextul pandemic (opoziționism, ADHD/ADD, tulburări de vorbire, intelect liminar sau tulburări de neurodezvoltare)”. 

Salvați Copiii arată că, la nivelul organizației internaționale Save the Children, cercetările recente au arătat că unul din patru copii se confruntă cu anxietatea, iar de la debutul pandemiei, aproximativ 65% dintre copii au sentimente de neputință, de singurătate și de frică de izolare de cei dragi.

Foto: © Tero VesalainenDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Din păcate, Frunzele, spune un mare adevăr. Aceste practici sunt din ce în ce mai răspândite în școlile din România.

  2. Pai lucrurile astra se întâmplă și profesorilor când nu vor sa pună note elevilor care nu vin la ora sau sa dea note mari elevilor care nu învață. Directorul și secretariatul trebuie sa mănânce fără munca și fără sa facă ei ilegalități. Hartuiesc profesorul-problema și copii învață de la ei cum sa își trateze colegii – problemă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul

UPDATE Greva profesorilor, invocată de guvernanți ca motiv pentru întârzierea încărcării tichetelor educaționale de 500 de lei, pentru elevi, întârziate mai mult de 8 luni din vina autorităților / Ministrul Boloș: Din cauza grevei au fost amânări la livrarea cardurilor. Luni se vor încărca cardurile

Cei 55.000 de copii vor primi luni, 29 mai, tichetele educaționale de 500 de lei, după cum a transmis pentru Edupedu.ro Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene: „Luni se…
Vezi articolul

Ministerul Educației nu a publicat proiectele consolidate ale legii educației, în varianta rezultată după consultări, deși Sorin Cîmpeanu a spus că vor fi făcute publice săptămâna aceasta / Instituția încalcă termenul prevăzut de Legea 52/2003, de prezentare a proiectelor, care a expirat de 14 zile

Șirul lung al amânărilor și termenelor nerespectate în privința proiectelor de legi din pachetul România educată continuă. Ministerul Educației nu a publicat nici săptămâna aceasta, la două săptămâni de la…
Vezi articolul

Primăria Râmnicu Vâlcea cere mutarea centrelor de vaccinare din sălile de sport ale unor școli pentru ca elevii să poată face orele de educație fizică în condiții optime / S-au vaccinat mai puțin de 100 de persoane în aceste centre

Municipalitatea din Râmnicu Vâlcea a anunţat, miercuri, că a cerut Prefecturii şi Direcţiei de Sănătatea Publică să restrângă activitatea sau să mute cel puţin două dintre cele trei centre de…
Vezi articolul

UPDATE Subiectele de la etapa națională a Olimpiadei de Limba română pentru minorități 2024, de la Arad, nepublicate la o săptămână de la încheiere / Inspectorul Marius Gondor: Vor fi publicate curând. Nu există vreun termen, nu l-am depășit

Subiectele de la etapa națională a Olimpiadei de Limba și literatura română pentru elevii aparținând minorităților și din diaspora 2024, organizată pe 11-14 aprilie la Arad, nu au fost încă…
Vezi articolul