Trei din patru elevi participanți la o consultare Salvați Copiii spun că au asistat ca martori la situații de bullying în clasa unde învață

406 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Circa trei sferturi (73%) dintre elevii care au participat la o consultare organizată de Salvați Copiii România afirmă că au asistat, în calitate de martori, la situații de bullying in clasa unde învață. Patru din cinci (82%) dintre participanți au spus că au fost martorii unor cazuri de bullying în școala unde învață, iar 45% în grupul de prieteni, potrivit unui comunicat al organizației.

Printre elementele de bullying menționate de participanții la consultare, care s-a desfășurat online în iunie a.c., se numără amenințarea cu violența fizică, umilirea, răspândirea de zvonuri cu caracter denigrator, excluderea din grup. 

  • În comunicatul de presă, ce anunță o acțiune a organizației pentru combaterea anxietății în rândul copiilor, este citată  Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România: „Ultimii ani au fragilizat sănătatea psiho-emoțională a copiilor, iar copiii trăiesc emoții puternice, pe care nu știu să și le gestioneze și atunci apar manifestări ca anxietatea, depresia, furia și chiar  bullying-ul, la școală. Este important să recunoaștem semnele, să vorbim cu copiii și să desfășurăm activități care să îi reînvețe să fie împreună, să se joace și să construiască relații sociale pozitive”.

Potrivit Salvați Copiii, care nu oferă detalii despre consultarea în rândul copiilor, în urma acestui sondaj s-a constatat că “un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenților, mergând până la consecințe extrem de grave, și anume tentative de suicid. În doar 8,1% dintre cazurile care au apelat la serviciile de consiliere ale psihologilor organizației în primul an de pandemie, diagnosticele au fost independente de contextul pandemic (opoziționism, ADHD/ADD, tulburări de vorbire, intelect liminar sau tulburări de neurodezvoltare)”. 

Salvați Copiii arată că, la nivelul organizației internaționale Save the Children, cercetările recente au arătat că unul din patru copii se confruntă cu anxietatea, iar de la debutul pandemiei, aproximativ 65% dintre copii au sentimente de neputință, de singurătate și de frică de izolare de cei dragi.

Foto: © Tero VesalainenDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Din păcate, Frunzele, spune un mare adevăr. Aceste practici sunt din ce în ce mai răspândite în școlile din România.

  2. Pai lucrurile astra se întâmplă și profesorilor când nu vor sa pună note elevilor care nu vin la ora sau sa dea note mari elevilor care nu învață. Directorul și secretariatul trebuie sa mănânce fără munca și fără sa facă ei ilegalități. Hartuiesc profesorul-problema și copii învață de la ei cum sa își trateze colegii – problemă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Greva generală a profesorilor și angajaților din Educație continuă și luni / Sindicate: Guvernul este singurul responsabil pentru continuarea acestei forme extreme de protest. Nu mai avem prim-ministru, nu mai avem miniștri cu care să negociem?

Cele două federații sindicale reprezentantive anunță că greva generală continuă, după al doilea anunț al purtătorului de cuvânt despre cum Guvernul propune aceleași măsuri enunțate în ultimele 4 zile. Federația…
Vezi articolul

DOCUMENT Noul coronavirus SARS-Cov-2 nu a fost eradicat – așa justifică Ministerul Educației un proiect de ordonanță de urgență pentru decontarea de tablete și laptopuri pentru elevi, studenți și profesori din fonduri europene, în condițiile din starea de alertă / „Neadoptarea de urgență ar duce la nerambursarea cheltuielilor”

Fundamentarea unui proiect de ordonanță de urgență care vrea să modifice o altă ordonanță de urgență este construită de specialiștii din Ministerul Educației în jurul expresiei „noul coronavirus nu a…
Vezi articolul