Topul județelor la Evaluarea Națională 2024: București, Cluj și Brăila au cele mai multe medii peste 5 la examenul de final de clasa a VIII-a / La polul opus sunt Vaslui, Călărași, Caraș-Severin

26.478 de vizualizări
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2024 plasează Bucureștiul și județele Cluj și Brăila în topul celor cu cele mai multe medii peste 5 la examenul de la finalul clasei a VIII-a. Ministerul Educației a publicat rezultatele obținute de absolvenții gimnaziului la primul examen cu miză din viața școlară. Notele pe care elevii le-au aflat astăzi sunt rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională, înainte de contestații.

Cele mai multe medii peste 5 la Evaluarea Națională 2024 au fost obținute în județele București, Cluj și Brăila. La polul opus, cele mai puține medii peste 5 vin din județele Vaslui, Călărași, Caraș-Severin.

  • Spre comparație, anul trecut județele cu cele mai bune rezultate au fost Cluj, Brăila și Prahova, iar cele mai puține medii peste 5 au venit din Vaslui, Călărași și Teleorman (detalii aici)
HARTĂ Topul județelor cu medii peste 5 la Evaluarea Națională 2024, înainte de contestații:
Foto: edu.ro
Situația pe medii la evaluarea națională 2024
Judeţ% 5-10
B88,3 %
CJ85,9 %
BR80,3 %
PH80,2 %
GL79,1 %
SB76,4 %
BV76,2 %
SV76,2 %
AG76,1 %
BN76,0 %
IS75,6 %
GJ75,4 %
VL75,3 %
GR75,2 %
AB74,6 %
BC74,1 %
CT73,7 %
HD73,4 %
TM73,1 %
HR72,9 %
MM72,3 %
IF71,9 %
DJ71,6 %
CV71,5 %
BH71,4 %
BZ70,1 %
SM70,0 %
SJ69,8 %
AR69,5 %
MS68,6 %
NT68,4 %
OT68,4 %
DB68,2 %
VN66,6 %
IL66,2 %
BT65,3 %
TR64,8 %
TL64,6 %
MH63,9 %
CS63,8 %
CL60,5 %
VS59,8 %
TOTAL74,4 %
Sursa date: Ministerul Educației
Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Calendar admitere la liceu 2024

11 – 12, 15 – 22 iulie 2024: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a

Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită!

Numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului!

Completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere

NOTĂ: 1) Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024-2025, completează opțiunile în perioada 19 – 22 iulie 2023.

2) Candidații care au participat la prima etapă de admitere în învățământul profesional și dual și care nu au fost admiși, completează opțiunile în fișele de înscriere în perioada 20 – 21 iulie 2024

11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere

11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată

22 iulie 2024: Termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în  aplicația informatică centralizată 

Predarea/transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de  opțiuni  originale la centrul de admitere județean/al municipiului București

22 iulie 2024: Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată

23 iulie 2024: Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională

23 iulie 2024: Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată

24 iulie 2024: Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025

24 iulie 2024: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal 

Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București

25 – 30 iulie 2024: Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați

30 iulie 2024: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere

31 iulie – 2 august 2024: Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

Citește și:
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2024. Model de cerere pentru contestație – document
Admitere liceu 2024. Algoritmul de repartizare a elevilor explicat de autorii lui / Cum se calculează media de admitere și care sunt criteriile de departajare
Broșura Admitere la liceu 2024, pe județe: numărul de locuri pentru clasa a IX-a, ultima medie de intrare pentru fiecare specializare și profil
Top județe cu cele mai multe medii peste 5 la Evaluarea Națională 2023: Cluj, Brăila și Prahova / La polul opus sunt Vaslui, Călărași și Teleorman
„Fraudă fără precedent” la examenele naționale, acuză Consiliul Național al Elevilor după ce subiectele la Evaluarea Națională și la proba de Limba română de Bacalaureat 2024 s-au scurs la presă / CNE: o „veste proastă” într-un „an cu deosebită relevanță pentru viitorul politic al României”
Dosar penal deschis de poliție în Gorj după ce subiectele de la proba de matematică – Evaluarea Națională 2024 s-au scurs de la un centru de examinare
Anchetă la centrul de examinare din Gorj de unde s-au scurs subiectele la proba de limba română de Bacalaureat 2024: Cel mai probabil e vorba despre un elev, cu siguranță va fi identificat în baza camerelor de supraveghere – purtătorul de cuvânt al ISJ Gorj
Dosar penal pentru “divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice”, după ce s-au scurs subiectele de la proba de limba română de la Bacalaureat 2024, de la Colegiul Tehnologic Ion Mincu din Târgu Jiu
BREAKING Aproape 16.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a nu au terminat clasa sau nu au fost înscriși automat de școli la Evaluarea Națională 2024 / Numărul este cel mai mare din ultimii 5 ani și apare după ce Ligia Deca a trimis în școli, în ianuarie, 13 măsuri ca să combată fenomenul
Generația 2024 – ultima fără clasa pregătitoare. 30% dintre cei care au intrat în clasa I în urmă cu 12 ani nu au mai ajuns la Bacalaureat, adică peste 60.000 de elevi, cu 10 mii mai mulți față de anul trecut

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Orientarea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în funcție de 4 niveluri de sprijin, CJRAE și unitățile de învățământ special ar urma să asigure educația acestora în toate grădinițele, școlile și liceele, de masă sau speciale – proiectul legii Deca

Există mai multe modificări care privesc copiii cu CES (cerințe educaționale speciale) în proiectul legii învățământului preuniversitar: 4 niveluri de sprijin, adaptarea curriculumului și servicii complementare în funcție de cele…
Vezi articolul

În Grecia, utilizarea telefoanelor mobile la cursuri va fi interzisă din septembrie, a anunțat ministrul Educației / Elevii pot fi suspendați dacă încalcă regula și pot fi exmatriculați dacă înregistrează în clasă

„Telefonul mobil ar trebui să rămână în ghiozdanul de școală” – acesta este sloganul care stă la baza măsurii interzicerii telefoanelor la cursuri, potrivit ministrului Educației din Grecia, Kiriakos Pierakakis, informează…
Vezi articolul

Înscrierea în clasa pregătitoare 2020: Unde se fac programările pentru evaluarea psihosomatică a copiilor. Jumătate dintre Centrele județene nu au publicat datele necesare părinților

Prima fază a înscrierilor la clasa pregătitoare a intrat, teoretic, în linie dreaptă chiar de luni, prin publicarea informațiilor necesare pentru programarea evaluărilor psihosomatice a copiilor născuți după 1 septembrie…
Vezi articolul

„Au încercat un șantaj emoțional sau de altă natură, au încercat să îndrepte părinții și elevii împotriva noastră“, spune Marius Nistor, de la FSE Spiru Haret, despre cum a fost la Guvern, cu premierul Ciucă: Nu este normal așa ceva, dacă ne dorim să trăim într-o societate normală, democratică

Prim-ministrul Nicolae Ciucă și autoritățile guvernamentale „au încercat un oarecare șantaj emoțional sau de altă natură, au încercat să îndrepte părinții și elevii împotriva noastră“, a declarat la B1TV Marius…
Vezi articolul

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul