Top 10 cele mai dorite licee din București în opțiunile elevilor de clasa a VIII-a. Clasamentele pentru ultimii 3 ani

27.804 vizualizări
CN “Gheorghe Lazăr”, București / Foto: captură Google Street View
Pe primul loc în topul celor mai dorite licee din București, din punct de vedere al numărului de opțiuni exprimate de elevii care s-au înscris la Admiterea din anul 2018, a fost Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr”. Această școală a avut 513 opțiuni exprimate de către elevi, potrivit celui mai recent raport făcut de Inspectoratul Școlar al Municipiului București în colaborare cu Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională.

Iată clasamentul liceelor care au avut la Admiterea din anul 2018 cele mai multe opțiuni exprimate de către elevi.

Cele mai dorite licee din București:

Liceul
Sectorul
Numărul opțiunilor exprimate
1. Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”
5
513
2. Colegiul Național „Spiru Haret”
2
501
3. Colegiul Național „I. L. Caragiale”
1
473
4. Colegiul Național „Gheorghe Șincai”
4
468
5. Colegiul Național „Iulia Hașdeu”
2
357
6. Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”
3
332
7. Colegiul Național „Matei Basarab”
3
306
8. Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”
1
300
9. Colegiul Național „Sfântul Sava”
1
290
10. Colegiul Național „Grigore Moisil”
6
281

Citește și:

Se remarcă și în acest an școlar (2018-2019), orientarea elevilor de clasa a VIII-a mai degrabă către filiera teoretică 73,95% (8.269 elevi), decât spre filiera tehnologică – 5,77% (646 elevi) sau filiera vocațională 8,48% (949 elevi). Către învățământul profesional se orientează 2,32% (260 elevi), către învățământul profesional dual 0,51% (58 elevi), iar spre liceu și învățământ profesional special se orientează 46 elevi (cca 0,41%). Procentul celor nehotărâți este de 6,75% (755 elevi)”, notează în raportul citat specialiștii ISMB și CMBRAE.

Situația clasamentului în 2017

Iată care era situația opțiunlor elevilor în 2017, la liceele din top, potrivit raportului ISMB-CMBRAE.

Topul celor mai dorite licee din Capitală era puțin diferint în 2016, potrivit datelor oficiale.

Metodologie: Studiul din 2018 privind orientarea şcolară şi profesională a elevilor din clasele a VIII-a a fost realizat în urma unor chestionare aplicate unui unui număr de 11.181 elevi (78,02% din totalul populatiei şcolare din Capitală din clasele a VIII-a). Studiul s-a realizat în perioada 8-24 octombrie 2018.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Până pe 12 iunie, toate liceele au de finalizat pentru elevii din anii terminali completarea și actualizarea datelor personale înaintea încheierii în SIIIR a situației de promovare – adresă a Ministerului Educației

Până la data de 12 iunie, inspectoratele școlare trebuie să se asigure că toate unitățile de învățământ finalizează pentru elevii din anii terminali (potențiali absolvenți ai promoției 2024) completarea și…
Vezi articolul

Pentru profesorii care dau mediații, registrul declarațiilor de interese, introdus de proiectul legii educației, „este doar o problemă de birocrație, atâta tot”, “nu există niciun fel de rezolvare”, spune Marius Nistor, FSE Spiru Haret / „Există această piață a meditațiilor, pentru că avem o solicitare din partea părinților”

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că „faimosul registru de evidență al cadrelor didactice” este „doar o problemă de birocrație, atâta tot. Nu rezolvă…
Vezi articolul

Felul în care funcționează școala în pandemie, decis pe baza unui algoritm cu mai mulți indicatori, de la vaccinare la mărimea claselor – idee “agreată” de ministrul Educației și un secretar de stat de la Sănătate, spune Consiliul Elevilor

Modul de funcționare a unei unități de învățământ în condiții de pandemie ar putea fi decis pe baza unui algoritm care să țină cont de mai mulți indicatori: ministrul Educației,…
Vezi articolul