Toate sindicatele din învățământ, elevii, studenții și părinții îi cer premierului Ludovic Orban o discuție de urgență cu privire la acordarea de laptopuri și tablete la cerere oricărui profesor și elev

8.398 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Toate sindicatele din învățământ, elevii, studenții și părinții îi cer de urgență premierului Ludovic Orban a întrunire în care să discute modul în care va fi aplicată concret legea care obligă Ministerul Educației să asigure, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning.
  • Solicitarea vine în contextul în care parlamentarii încearcă să modifice legea deja aprobată, astfel încât tabletele și laptopurile să nu mai poată fi cerute de toți elevii, ci doar de anumite categorii

Cele 6 organizații și sindicate au emis un apel comun în care cer ca la întâlnirea cu premierul să fie prezenți și miniștrii Educației, Finanțelor și cel al Fondurilor europene.

“Ținând cont de lipsa fondurilor necesare pentru asigurarea acestor dispozitive electronice tuturor cadrelor didactice și elevilor, dar și de timpul scurt rămas până la începerea anului școlar 2020-2021 pentru rezolvarea acestei probleme, se impune prezența, la această întâlnire, a ministrului finanțelor publice, cât și a ministrului fondurilor europene”, se arată în scrisoarea semnată de președinții Consiliului Național al Elevilor (CNE) – Antonia Pup, Alianţei Naţionale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) – Petrișor-Laurențiu Țucă, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP) – Iulian Cristache, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) – Simion Hăncescu, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” (FSE Spiru Haret) – Marius Nistor și Federația Națională Sindicală „Alma Mater” (FNS Alma Mater) – Anton Hadăr.

Comunicatul integral al celor 6 organizații și sindicate:

“Către Guvernul României
În atenţia Domnului Prim – Ministru Ludovic Orban,
Stimate Domnule Prim – Ministru,

Consiliul Național al Elevilor, Alianţa Naţionala a Organizațiilor Studențești din România, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater”, structuri reprezentative ale elevilor, studenților, părinților și personalului din sistemul național de educație, având în vedere contextual actual generat de dinamica evoluției situației epidemiologice naționale, determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și incertitudinile privind modul de începerea a anului scolar și universitar 2020-2021, vă solicită, în regim de urgență, o întrunire cu domnia voastră și miniștrii educației, finanțelor publice și cel al fondurilor europene, în cadrul căreia să fie discutate problemele urgente ale învățământului, respectiv:

  1. Aplicarea Legii nr. 109/2020 pentru completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 , care a intrat în vigoare la data de 9 iulie 2020 și în baza căreia, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să asigure, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning.”
  2. Subiecte de interes general care vizează elevii, studenții și corpul profesoral privind începutul noului an școlar/universitar.

Domnule Prim – ministru,

Din redactarea articolului 94 alin. (2) lit. z) a Legii nr. 1/2011, articol introdus prin articolul unic pct. 2 al Legii nr. 109/2020, rezultă neîndoielnic că legiuitorul a instituit în sarcina Ministerului Educației și Cercetării obligația de a asigura, la cererea acestora, fiecărui elev și fiecărui cadru didactic un dispozitiv, de tip laptop sau tabletă, conectat la internet.

Ținând cont de lipsa fondurilor necesare pentru asigurarea acestor dispozitive electronice tuturor cadrelor didactice și elevilor, dar și de timpul scurt rămas până la începerea anului școlar 2020-2021 pentru rezolvarea acestei probleme, se impune prezența, la această întâlnire, a ministrului finanțelor publice, cât și a ministrului fondurilor europene.

Pentru discutarea celei de-a doua teme, este absolut necesară prezența ministrului educației și cercetării.

Vă rugăm să aveți în vedere că, la 1 septembrie 2020 începe noul an școlar 2020- 2021, iar la 1 octombrie 2020 cel universitar, sistemul educațional fiind încă în așteptarea unor soluții unitare la nivel național, menite să permită desfășurarea, pe cât posibil, în condiții normale, a cursurilor.

Din punctul nostru de vedere soluțiile trebuie identificate la nivel național, neputându-se transfera în responsabilitatea unităților școlare și a autorităților administrației publice locale decizia privind începerea noului an școlar/ universitar. Nu trebuie uitat că evaluarea la final de ciclul de învățământ este națională, ceea ce presupune soluții identice pentru a se asigura egalitatea de șanse pentru toți elevii, indiferent de școala și localitatea în care învață. De aceea, este responsabilitatea Guvernului de a stabili un plan național unitar de începere, în bune condiții, a noului an școlar/universitar!

Cu speranța că veți da curs solicitărilor noastre,

Vă multumim și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate și implicare.”

Descarcă de aici, în format .PDF, comunicatul integral

Adresa comuna a tuturor asociațiilor și sindicatelor către Ludovic Orban


4 comments
  1. Dar cu “minoritatea” cum ramane? Cu noi cei care ne-am epuizat facand fise si lectii… cu noi cum ramane? Va invit sa dati zeci de examene, sa sustineti N lectii demonstrative apoi sa veniti sa predati pe un salar de 2521 lei asa cum fac eu (si asta pentru nenorocita mea pasiune de a preda). Sa nu mai iau in calcul naveta pe care o fac de ani de zile la cate 2 sau chiar 3 scoli… partial decontata! Inainte sa-mi invidiati “orarul scurt” si “vacanta”, va rog faceti un simplu calcul matematic! Va asigur ca timpul necesar pentru pregatirea lectiilor, fiselor, testelor e mai lung de 8 ore /zi si asta neluind in calcul zecile de teste pe care le corectam. In plus, cine ma plateste pentru educarea parintilor iresponsabili care uita ca au copii la scoala?? Dar daunele morale pentru toate injuraturile si amenintarile pe care le primesc pentru simplu’ fapt ca cer respectarea regulilor si fac notarea corect ( evident incepand cu nota 1)? La porcariile unor elevi sunt imuna dar tampeniile pe care le debiteaza adultii nu le pot tolera. Apropo, daca sunteti parinte, sunt curioasa cat timp petreceti cu copiii dumneavoastră?Cat timp ati petrecut cu ei cand si-au facut lectiile? Cat i-ati ajutat si cat i-ati motivat? Ce activitati impartiti cu copiii dumneavoastră? Oare sunteti parintele/omul perfect? ( cu siguranta acei putini parinti responsabili vor intelege acest mesaj dar nu cred ca dumneavoastră veti putea). Numai bine!

  2. Marea majoritate a cadrelor didactice nu au prestatare lucru în acest an, dar ș au încasat salariile cardurile de vacanta…
    Au tupeu!

    1. Nu, tu ai tupeu foarte mari sa faci astfel de afirmatii nefondate. Fiecare profesor nu doar ca si a facut datoria, si a facut o cu varf si indesat 24 din 24 si 7 din 7 si nu conform programului. Si a facut datoria fara ca ministerul sa il intrebe daca are cu ce, daca are bani de curent, abonament. Eu spre exemplu incarc cartela pe sarite, iar vara incarca doar sotul. Cineva spunea aici foarte bine ca s a cocosat de bani cheltuind la incalzire toata ziua si curent, avand copii si fiind doi profesori in casa. Lasati vrajelile si invrajbirile, ca nu ai venit tu sa-mi predai materia, nu mi ai platit facturile, nu mi ai platit ratele la laptop. V ati vazut in pandemie inchisi cu nevasta si copiii care trebuiau indrumati online si gata, v ati luat campii. Dar oare eu nu mi am luat campii predand si corectand teme pentru 15 clase la orice ora vrea elevul, ca deh, atunci are telefonul, ca apoi e la mama, la sora sau mai rau, e stricat sau nu are memorie sa salveze? Oare nu ti ai pus intrebarea ca asa cum eu nu stiu sa fac si nu ti judec meseria, nici tu nu stii ce profesez eu si ar trebui sa te abtii sa mi evaluezi calitatea predarii?? Pentru ca nu stiu cum sa ti spun, dar, stimabile, nu ne cunoastem. Nu prea ai de unde sti cat am facut eu, profesorul la predarea online. Am alti oameni carora le dau explicatii: am director, am inspectori. Am explicat in rapoarte, in dovezi si mai presus de toate exista dovada online publica, parintii care detin conturile elevilor, pentru ca stii ca minorii nu au voie sa faca un cont pe o retea de socializare. Deci am cui da socoteala. N a ajuns profesorul, chiar daca madam anisie si ar dori, sa dea socoteala parintelui, frizerului, omului de serviciu, vanzatoarei de la colt. Ca nici eu nu mi dau cu parerea despre munca ta, asa ca passss.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Moraru: Copiii care intră în grădinițe și clase primare cu probleme de atenție, vocabular sărac, logică dezorganizată, ies din școli și grădinițe tot cu probleme de atenție și de limbaj

“Cât progres se datorează creșterii și dezvoltării naturale? Cât progres vine odată cu programul educațional al școlii?”, scrie Oana Moraru, pedagog și fondator de școală privată, într-un text în care…
Vezi articolul

Bărbatul care a ameninţat-o cu moartea pe jurnalista Emilia Şercan şi-a recunoscut faptele / Foştii şefi ai Academiei de Poliţie, acuzaţi că l-au instigat, au fost trimişi în judecată de DNA

Fostul rector al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, Adrian Iacob, și fostul prorector al unității de învățământ Petrică Mihail Marcoci au fost trimişi în judecată de procurorii anticorupție, sub…
Vezi articolul