Toate notele de la fiecare disciplină, de la Evaluarea Națională, inclusiv cele date de fiecare evaluator în parte, ar trebui să fie publicate de Ministerul Educației și de școli, nu numai „notele finale”, potrivit metodologiei oficiale

40.035 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Centrele de examen și Ministerul Educației au tipărit, respectiv publicat online, lista rezultatelor inițiale de la Evaluarea Națională pe 3 iulie 2024. Conform metodologiei de examen aprobată prin ordin de ministru, instituțiile ar fi trebuit să publice toate „notele obținute la fiecare disciplină”. Adică ar fi trebuit să apară vizibile în lista cu rezultatele elevilor și notele date de cei 2, respectiv 4, profesori evaluatori ai fiecărei lucrări. Asta prevede ordinul nr. 6.155 din 31 august 2023, semnat de Ligia Deca, ministrul Educației, privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2023-2024.

Iată ce prevede ordinul nr. 6.155 din 31 august 2023:

Articolul 14 – „(2) Pentru comunicarea notelor obținute la examenul de evaluare națională, înainte de etapa de depunere și soluționare a contestațiilor, comisiile din unitățile de învățământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de evaluare națională care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învățământ de proveniență, notele obținute la fiecare probă scrisă, media sau mențiunile „absent“/“eliminat din examen“, după caz.”

În prezent, când au fost afișate rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională, au fost completate următoarele secțiuni: codul candidatului, nota – limba și literatura română, nota – matematică și media la evaluarea națională. De menționat este că în dreptul fiecărei discipline nu apar notele fiecărui evaluator, ci doar o singură „notă finală”, adică media aritmetică a celor 2 sau 4 profesori corectori.

Foto: Captură http://evaluare.edu.ro/
Ministerul a publicat doar ceea ce definește în metodologie drept „nota finală”, la articolul 11 din același ordin

Articolul 11 – „(1) În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică având două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

(2) În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note. După eliminarea celor două note/valori extreme, nota finală se calculează ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală și este înregistrată în catalogul evaluării naționale.”

În aceste condiții, în metodologie nu este precizată obligația afișării la avizier sau online doar a notei finale pentru fiecare disciplină, ci a tuturor „notelor la fiecare disciplină”. Or dacă elevul a obținut, așa cum este scris în ordin, nota evaluatorului 1, nota evaluatorului 2, iar în caz de diferență între ele mai mare de un punct, atunci și nota evaluatorului 3 și nota evaluatorului 4, atunci toate aceste note ar trebui, conform ordinului de ministru, să se regăsească la avizier/online.

Ministerul Educației încalcă, prin nepublicarea notelor complete ale elevilor, propria legislație terțiară.

De ce e importantă afișarea transparentă a notelor: acolo unde un elev vede că notele evaluatorilor sunt la distanță de 90 de sutimi, de exemplu, adică nota 1 a fost 8,60, iar nota 2 a fost 7,70, cu „nota finală” 8,15, va avea un indiciu mai util pentru a contesta evaluarea inițială sau nu. Va ști astfel că unul dintre profesori a găsit de cuviință să îl puncteze cu 8,6, deși ar putea fi avantajat la o eventuală contestație. În cazul în care ambii evaluatori ar fi dat 8,15, iar elevul ar vedea acest lucru, atunci ar ști că sunt slabe șansele ca la reevaluare să existe mari diferențe.

Despre rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024

La nivel national, 65 de elevi care au absolvit clasa a VIII-a au media 10 la Evaluarea Națională 2024, potrivit datelor comunicate de Ministerul Educației.

Peste 74% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională în 2024 au luat medii peste 5a anunțat Ministerul Educației miercuri, într-un comunicat de presă. Rezultatele sunt cele inițiale, înainte de contestații. Este cel mai mic procent din ultimii 4 ani. Față de anul trecut, scăderea este de aproape 2 puncte.

Un singur elev de la o școală din mediul rural, care a susținut Evaluarea Națională 2024, a luat nota 10 atât la Limba română, cât și la Matematică, potrivit rezultatelor consultate de Edupedu.ro. Este un elev de la Școala Gimnazială Iepurești, din județul Giurgiu.

Cele mai multe medii peste 5 la Evaluarea Națională 2024 au fost obținute în județele București, Cluj și Brăila. La polul opus, cele mai puține medii peste 5 vin din județele Vaslui, Călărași, Caraș-Severin.

În București, numărul elevilor cu medii între 9 și 10 la Evaluarea Națională 2024 a scăzut cu 587, față de 2023 (echivalentul a 22 de clase cu câte 26 de elevi), astfel că un elev cu media 9,60 are mai puțini concurenți în fața sa în ierarhie, conform datelor Ministerului Educației. În acest context, este posibil ca mediile de admitere la unele licee de top să fie mai mici în 2024, față de 2023. 

Gabriel Ciora, profesor de Matematică la Școala Gimnazială din Giarmata, a declarat, pentru TVR Info, că „nu trebuie să fie o sperietoare nici matematica, nici profesorul care o predă”. „Clasa a VIII-a ar trebui să fie cumva o clasă în care să fie o recapitulare a cunoștințelor acumulate în casele anterioare”, a menționat acesta.

Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Citește și:
Profesorul Gabriel Ciora: Nu trebuie să fie o sperietoare nici matematica, nici profesorul care o predă. Clasa a VIII-a ar trebui să fie cumva o clasă în care să fie o recapitulare a cunoștințelor acumulate în casele anterioare
Care sunt exercițiile pe care nu le-au rezolvat aproape jumătate dintre elevii de la sate pentru a obține nota 5 la Evaluarea Națională 2024. Profesorul de matematică Flavian Georgescu: Un elev bun de clasa a VI-a putea obține nota 5
Vizualizarea lucrărilor de la Evaluarea Națională 2024. În zilele de 11 și 12 iulie, elevii din București vor depune o cerere semnată de părinte la centrul unde au dat examenul. Descarcă modelul de cerere / Solicitarea de vizualizare nu poate conduce la modificarea notelor
Lista școlilor din Iași cu medii de 10 la Evaluarea Națională 2024
Lista școlilor din Cluj-Napoca cu medii de 10 la Evaluarea Națională 2024
Lista școlilor din București cu medii de 10 la Evaluarea Națională 2024
Admitere liceu 2024. Directoarea Andreia Bodea: În ziua în care sunteți programați, părinți și copii, să aveți foarte clar în mână și doar să copiați pe foaie ordinea corectă a opțiunilor. Dacă copilul are anul acesta media 9,21, coborâți până la un liceu unde anul trecut s-a intrat cu 8,21
ANALIZĂ Rezultatele elevilor din București la Evaluarea Națională 2024, înainte de contestații: A scăzut numărul mediilor între 9 și 10, un elev cu media 9,60 are mai puțini concurenți în fața sa în ierarhie / Mediile de admitere la unele licee de top vor scădea
O singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024. Este de la o școală din județul Giurgiu
Ligia Deca: Rezultatele la Evaluarea Națională „nu sunt comparabile de la un an la altul” și „nu putem să facem comparație între subiecte” / De ce? E „o chestiune pur științifică”, spune ministra / Ea fusese întrebată în legătură cu scăderea procentului de note peste 5, față de anul trecut
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2024 este 74,4 – cel mai slab rezultat din 2020 încoace. Asta înseamnă că 39.100 de elevi sunt sub acest prag după 9 ani de școală
La Evaluare Națională 2024, aproape 40 de mii de elevi nu au reușit să ia media 5 / Rezultatele înainte de contestații
Topul județelor la Evaluarea Națională 2024: București, Cluj și Brăila au cele mai multe medii peste 5 la examenul de final de clasa a VIII-a / La polul opus sunt Vaslui, Călărași, Caraș-Severin
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2024. Prăbușire cu peste 84% a mediilor maxime, comparativ cu 2023. Doar 65 de absolvenți de gimnaziu au luat media 10
BREAKING Rezultatele Evaluarea Națională 2024 au fost publicate de Ministerul Educației. Vezi notele și mediile absolvenților de clasa a VIII-a, pe județe – LISTĂ

16 comments
  1. Aceasta generație este și dezavantajată ..sa nu uitam de școală online egală cu zero …sa nu uitam că nu s a mai luat în considerare nici media de la clase …

  2. Singura sancțiune e votul.
    Ceea ce a și fost in cazul lui Sorin Ion la CJ Dâmbovița și alți ISJ isti prin țară…

    Probabil Deca va candida si ea la parlamentare ca doar e sef de organizație la penele sec 3.

    Credeți că oamenii nu vor fi vrăjiți din nou cu promisiuni deșarte?

    Ba da! Apoi din 2025 vor deconta mult mai rău că până acum!

  3. Poate de data asta vor publica acest comentariu. Am intrebat la un alt articol, cum se poate verifica faptul ca lucrarea corectata este a elevului respectiv. Prof asistenti pot incarca gresit lucrarile. Verifica cineva la contestatii, inca o data, incarcarea corecta, astfel incat sa fie recorectata lucrarea elevului care s-a trezit cu 7 in loc de 9.50, nu cea a colegului cu nume aproape identic? Cine ne da certitudinea ca ne-a fost corectata lucrarea noastra, nu a altcuiva?

  4. Mult adevăr în ceea ce ați prezentat,d na Ileana.Experiența mea că părinte seamănă izbitor cu a dumneavoastră pentru învățământul primar și gimnazial.Insa la învățământul liceal totul a fost un coșmar,copiii și părinții fac atât de mult efort sa obțină note mari și fie admiși la anumite licee și clase ,însă la liceu
    totul este doar pierdere de timp din partea elevilor și doar ore bifate de profesori.Din aproximativ 34 de ore pe săptămână,profesorii nu participa efectiv la ore sau când vin nu fac nimic la un număr de aproximativ 25 de ore.Concluzia este că 3-4 profesori vin la ore,sunt implicați și sunt respectați de elevi.Invatamantul românesc este un coșmar,s a prăbușit total și nu știu cat de mult poate continua așa Dar,ceea ce este grav este că cei care pot decide schimbarea ,și anume profesorii nu doresc schimbarea ,ei sunt singurii care sunt mulțumiți in această ecuație elevi/profesori/părinți.Presedintele Johannis și soția lui sunt profesori și ei sunt oglinda profesorilor din Romania și anume superficiali,neimplicați,needucați ,lipsiți de empatie ,mincinoși ,leneși …..singurul lor scop fiind sa trăiască în confort și să mimeze un minim efort in fata celorlalti.Asta învățământul românesc,așa sunt cei mai mulți profesori ,ei sunt cei avantajati ,iar elevii și părinții sunt doar uneltele necesare pentru confortul lor. Toți știu ce se întâmplă în sistem,profesori,ministeriabili,lideri de sindicat,dar sunt așa ticăloși că nu vor schimbare.Sunt și prosti și nu și dau seama că învățământul asta din Romania de azi,are implicații și ne afectează pe toti.Romania esuata și cât de curând Romania îngropată

  5. Pentru comentatorii anteriori, cei care vor ei să vadă notele.Si dacă le vedeți ce? Sunteți voi mari experți ca să vă dati cu părerea legat de ce anume? Dacă erați voi asa mari specialisti erau si copii vostri bine pregătiti si nu mai aveati nevoie să stați ca milogii si să contestați note pe care oricum nu le intelegeti.

    1. Tocmai ce este explicat in textul stirii, daca aveti curiozitatea sa il cititi: “De ce e importantă afișarea transparentă a notelor: acolo unde un elev vede că notele evaluatorilor sunt la distanță de 90 de sutimi, de exemplu, adică nota 1 a fost 8,60, iar nota 2 a fost 7,70, cu „nota finală” 8,15, va avea un indiciu mai util pentru a contesta evaluarea inițială sau nu. Va ști astfel că unul dintre profesori a găsit de cuviință să îl puncteze cu 8,6, deși ar putea fi avantajat la o eventuală contestație. În cazul în care ambii evaluatori ar fi dat 8,15, iar elevul ar vedea acest lucru, atunci ar ști că sunt slabe șansele ca la reevaluare să existe mari diferențe.”

    2. Ai greșit subiectul.

      Tema discuției este că Ministerul își încalcă (din nou) propria metodologie!

      În timp ce toți ceilalți sunt sancționați când încalcă regulamente, metodologii etc la Minister nu e nimeni sancționat niciodată!

  6. ce mult ar conta daca cei care au doar grilele perfecte nu ar ajunge la liceu!!! de aici a inceput declinul. toti analfabeții sunt admiși la liceu.daca revenim la nota …nu 5, e rusinos de mica ..
    . la nota 7 ,ca minimum pt admiterea la liceu, sa vezi cum se îmbunătățește calitatea invatamantului. Dar ,nu ne dorim asta,dispar multe catedre , sindicatul comenteaza, prof pt scolile prof nu exista….. rusinos !

    1. La un liceu teoretic, sansele sa intri cu mai putin de nota 7 sunt practic nule (cu exceptia liceelor de la Cuca Macaii)

  7. Rezultatele din ce in ce mai slabe , de la an la an, sunt ca urmare a unui cumul de factori. Un profesor nemotivat financiar nu va presta niciodata la nivelul real. Un profesor satul de predat , ajuns aproape de pensie , nu va preda cu drag. Multi profesori fac meditatii atat cu elevii de la clasa cat si cu altii din scoala. Desi nu e permis , o fac , si copiii si parintiì stiu asta , dar nu comenteaza. Insa copiii la clasa vad cand domnul sau doamna profesor ii dezavantajeaza la note in fata celor care fac meditatii.Care ar fi interesul de a preda la clasa ? Se preda high level , bifeaza materia si e ok. Se plang ca nu sunt elevii atenti sau ca sunt obraznici. Insa sunt profesori care nu se prezinta la ore , motivat intr-un fel , incat sa nu comenteze parintii. Sunt profesori care nu stimuleaza copiii , predau robotic , intra si ies din clasa cu o figura acra
    nemultumita si de multe ori tipa la ei ca nu ii mai suporta cand aud ca stau pe retele sociale. Ca pe vremea lor nu era ..Si ca sunt tampiti de cand cu atata socializare. De aici si reactia copiilor care isi pierd respectul si stiu ca nu vor crea niciodata o relatie cu adevarat elev profesor. Nu generalizez, sunt si profesori dedicati si elevi pe masura. Insa pentru a ajunge la un numitor comun fiecare trebuie sa evolueze si aici ma refer la tehnologie avansata -acceptare si utilizare . La nivel empatic conexiunea cu elevii nu se face tipand,jignind.Sunt profesori care se ascund sub carapacea “multilor ani de predare ” .Nu mai e suficient. Stiinta a avansat. Profesorii nu. Diferentele produc divergente. Si daca nu pot crea conexiunea cu elevii – vinovati , desigur , sunt parintii. Nu au fost in stare sa ii educe ! Nu i-a invatat respectul. Unii profesori nici nu cunosc parintii , nu se prezinta alaturi de diriginta la clasa , dar aplica etichete fara nici o problema. Intrucât stiu ei !
    Si cum rezolvam toate astea ? Subiecte de evaluare corectate exigent , dar nici o vizibilitate asupra corectarii lor. Nu stim ce note a dat fiecare profesor. Nu se vor afisa nici dupa.. decat daca ceri tu ca parinte sa mergi sa le vezi. Ai facut contestatie ok , nu , iar ok. Oricum vrem o generatie de muncitori . Nu de oameni care sa aibe capacitatea sa gandeasca, sa ia decizii. Vrem obedienta . Inclinare in fata cadrelor didactice care sunt Forta suprema.
    Ne miram ca ne pleaca copiii sa studieze in strainatate si incercam metode de retentie
    Cu ce ? Cu umilinte de acest gen. Din pacate mereu vom alerga unii dupa altii in incercarea de a arata cu degetul spre vinovat , in timp ce unii elevi se pierd si altii pleaca.
    Un parinte de absolvent clasa a VIII a , care a sustinut evaluarea , cu rezultate bune, dar cu un gust amar legat de toate aceste proceduri esuate. Urmeaza liceul , unde se pare ca vom trece prin acelasi proces de nepasare si lipsa de conexiune.

  8. În sfarsit un articol corect. Voiam să știu cele 2 note înainte de contestații. Eu nu am făcut… dar dacă trebuia… poate am pierdut…

    1. De acord. Inainte de contestatii trebuia sa vedem aceste note. Am facut contestatie dupa o discutie cu doamna profesor de romana, acum stam cu sufletul la gura… Daca vedeam lucrarea inainte sa depuneam contestatia poate renuntam sau poate nu, acum asteptam…
      Nu inteleg cum poate sa existe o diferenta mai mare de 1 punct intre doi evaluatori, exista un barem de corectare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Un milion de elevi români (peste 33%) fac școala exclusiv online – Monica Anisie / Nu avem informații că vreun profesor nu ar fi fost plătit, pentru că a refuzat să facă ore online – Luminița Barcari

“Elevii care învață exclusiv online sunt aproximativ 1 milion de copii”, a declarat luni ministrul Educaţiei, Monica Anisie. Datele oficiale arată că în acest an școlar în România învață 2,9…
Vezi articolul

Ministrul Educației, critic la adresa școlii online, după ce i-a picat internetul la o conferință pe net: Nu cred că școala din Popăuți are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației / Nu există „școala din Popăuți”, ci doar o stațiune de cercetare a oilor

Ministrul Educației a dat ca exemplu propria situație în momentul în care i-a picat conexiunea la internet, ca să explice dezavantajele școlii online, motiv pentru care toți elevii sunt în…
Vezi articolul