Istoria unei rute paralele de angajare în învățământ: Eu am scris articolul 253. Noi am gândit autonomia școlii de a-și selecta resursa umană, PSD a transformat-o în șpagă electorală forever – Oana Badea, fost secretar de stat

13.507 vizualizări
Oana Badea / Foto: Facebook Oana Badea
Soluția găsită de Ecaterina Andronescu la titularizarea pe 253 declarată neconstituțională este și ea neconstituțională, a declarat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat Oana Badea. OUG-ul de miercuri pe educație introduce sintagma “contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului”. Cu alte cuvinte, contractele în derulare ale celor 16.000 de profesori angajați pe art. 253 declarat neconstituțional se modifică în contracte pe durata cât postul nu are titular. “Nu există decât contract pe durată determinată sau pe durată nedeterminată”, spune Oana Badea, care avertizează că avem de-a face cu “un soi de titularizare mascată”.

Membru PNL și fost secretar de stat pe preuniversitar în mandatul lui Daniel Funeriu, Oana Badea, astăzi primar în Aiud, a vorbit pentru Edupedu.ro despre motivul pentru care a apărut articolul 253 în Legea educației nr. 1/2011 și despre pericolele pe care le lasă în urmă OUG-ul pe educație de miercuri.

“Rămân uimită că se introduce sintagma: angajare pe durata viabilității postului. Păi nu există decât contract pe durată determinată sau pe durată nedeterminată. Ce mi se pare însă catastrofal este că la articolul 2 li se dă voie celor care ocupă posturi pe acest criteriu să participe la etapele de mobilitate a personalului didactic, care sunt doar pentru titulari. În consecință, articolul e la fel de neconstituțional pentru că ei tratează netitularul – aceștia sunt suplinitori, cei care mergeau la continuitate – deci tratează suplinitorul ca pe titular”, a declarat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat Oana Badea.

Rep: Cum și de ce a apărut în legea educației din 2011 articolul 253?
Oana Badea: Eu am scris articolul 253. Articolul 253 venea să rezolve o situație de fapt din sistem, după care trebuia să dispară: Așa cum știe toată lumea, un post este titularizabil [titularizabil = se poate angaja pe perioadă nedeterminată pe acel post un profesor – n.red.] dacă are o viabilitate de 4 ani [dacă este liber 4 ani – n.red.]. Era foarte curios cum puteai să stai 3 ani pe un post după ce obțineai uneori o notă foarte mare la titularizare și fix în al patrulea an, când trebuia să devină titularizabil, se întâmpla ceva la nivelul școlii și nu apărea ca titularizabil postul. Altfel spus, se crea o piață de posturi la continuitate care scotea din listele de posturi titularizabile o bucată bună de catedre. Articolul 253 venea de fapt sa se alăture conceptului de autonomie în selectarea resurselor umane la nivel de școală.

Legea în varianta inițială trecea angajarea profesorului de la inspectoratul școlar, deci de la nivel de sistem, la școală. Consiliul de Administrație al școlii trebuia să organizeze concursul și avea toată autonomia, pentru că orice entitate funcționează dacă își selectează singură resursa umană.

Nu s-a vrut nici asta [Guvernul Ponta a modificat masiv în 2014 Legea educației, printr-o OUG care a adus legii 97 de modificări; printre ele, executivul PSD a tăiat angajarea și concedierea personalului didactic la nivelul școlii, prevedere introdusă în legea din 2011, și a lăsat profesorul angajat ca înainte, în sistem – n.red.], iar 253 – care până la urmă instaura primul exercițiu de selectare și autonomie până la începerea angajărilor la nivel de școală – le spunea: ai avut 3 ani un profesor, ți-a plăcut cum a lucrat, păstrează-l în școală dacă există viabilitatea postului. Adică dacă tu știi că postul acela va fi liber mai mult de 4 ani, poți să-l titularizezi. El nu trebuia să devină o masă de produs voturi, ceea ce a făcut PSD în momentul 1 după aceea.

Rep: Care este mecanismul de fidelizare a profesorilor pe filieră politică, prin acest articol?
Oana Badea: Noi am zis că în ultimii 3 ani poți să ocupi prin continuitate un post. Termenul era 3 ani pentru că atât era și valabilitatea notei de la titularizare. Dacă noi am fi avut altă abordare în minte, spuneam 7-10 ani. Am spus 3 ani, pentru că de fapt ăsta este termenul de continuitate. Ei au venit imediat după noi și au extins termenul, făcând un soi de titularizare în afara oricărei reguli a sistemului, pentru că oricum după 3 ani nota pe care o obțineau la titularizare nu mai putea fi folosită, ar fi trebuit să vii din nou la un concurs de titularizare. După 3 ani, nu puteai să mai intri în sistemul de continuitate, ci trebuia să vii din nou la examenul de titularizare și să obții o notă, conform legii. Noi am gândit autonomia școlii de a-și selecta resursa umană, în timp ce ei au transformat-o într-o șpagă electorală forever.

Și cum funcționează mecanismul: iau un 7 la titularizare într-un an, mă fac prietenă cu cei de la putere și defilez cu nota respectivă mulți ani. Deci articolul 253 trebuia să rezolve doar problema celor care luaseră note peste 7 la titularizare în cei 3 ani prevăzuți de lege că este valabilă nota de titularizare. Articolul trebuia să își termine viabilitatea când rezolva situațiile profesorilor cu notă la titularizare valabilă 3 ani. Atât. Apoi urma să intrăm pe angajarea la nivelul școlii. Articolul 253 era tranzitoriu, era o exersare până când toate concursurile de angajare urma să fie făcute la nivel de școală.

Motivele pentru care nu s-a dorit ca angajarea profesorului să fie făcută de către școală sunt multe:

  • se pierdea o piață gri a posturilor, o zonă în care se jucau directorii într-un fel pe care toată lumea îl cunoștea,
  • pierdeau importanță sindicatele, pentru că dacă duci concursul la nivel de școală dispare toată povestea cu mobilitatea de personal. Când angajarea este la unitatea de învățământ, eu dacă vreau mă angajez la școala X mă duc și dau concurs de angajare direct la școala X. Nu mă duc sa dau ca acum un concurs, după aceea mă pun pe listă, apoi se fac ședințe publice. Nu, ar fi fost mult mai transparentă procedura.

Rep: De ce articolul 253 nu a fost declarat neconstituțional încă din 2012, când s-a aplicat legea?
Oana Badea: Articolul 253 nu a fost atacat atunci la Curtea Constituțională. Ulterior, după ce au făcut modificările cei de la PSD și au lărgit termenul de 3 ani în care putea fi folosită nota de la un examen, a apărut decizia de neconstituționalitate. Acea modificare a fost declarată neconstituțională. Deci nu 253, ci modificarea pe care au făcut-o ei a fost declarată neconstituțională și după aceea au revenit cu această greșeală de câte ori au vrut să mai amețească niște voturi.

Rep: Care sunt efectele soluției găsite acum la contractele deja încheiate pe 253, prin OUG pe educație adoptată pe 3 aprilie?
Oana Badea: Părerea mea este că nu îi interesează decât voturile. Nu rezolvă cu nimic problema de bază din sistemul învățământ, și anume autonomia în selectarea resursei umane, asigurarea profesorilor calificați care doresc să facă muncă de calitate la catedră.

OUG de pe 3 aprilie introduce un soi de titularizare mascată. Nu poți să spui că suplinitorul poate beneficia de drepturile titularului, care de fapt este singurul așezat în etapele acelea din mobilitatea de personal.

Viabilitatea postului este un termen folosit în sistemul de învățământ preuniversitar pentru a stabili care post e titularizabil și care nu. Orice post mai mic de 4 ani nu este titularizabil. Trebuie să aibă viabilitate cel puțin 4 ani, pentru a fi titularizabil.

Articolul din OUG-ul de acum spune că cel care a luat notă mai mare de 7 poate să rămână pe post, cu acordul Consiliului de Administrație, cât e viabil postul. Și dacă postul e viabil 7 ani? Atunci OUG spune că el poate sta. Dar dacă e 7 ani, înseamnă că el e titularizabil. Și ce vei face în cazul ăsta? Articolul din ordonanță nu spune “nu mai mult de 4 ani”.

Eu nu înțeleg de ce nu sunt tratați corect profesorii, mulți dintre ei participă la examenul de titularizare, iau note foarte mari, de 9:90, și nu se pot titulariza în anul acela, pentru că nu e niciun post titularizabil, pentru că posturile sunt ocupate pe această perioadă determinată.

Informații de background
  • Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. “Titularizarea pe 253” prevedea posibilitatea angajării unui profesor nu în anul în care a susținut examenul de titularizare, ci în următorii 6 ani de la examen, cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în școlile care anunțau că au posturi care sunt libere mai puțin de 4 ani. UDMR a vrut să extindă termenul de folosire a notei la 10 ani, președintele Klaus Iohannis a sesizat Curtea Constituțională cu privire la această extindere, iar judecătorii CCR au declarat tot articolul 253 neconstituțional.
  • Astfel, din vară, angajarea pe școală altfel decât folosind nota de la examenul din acel an a fost blocată.
  • A rămas însă problema: ce se întâmplă de aici înainte cu contractele în derulare ale profesorilor cu contract de muncă pe perioadă determinată
  • Guvernul Dăncilă a promovat pe 3 aprilie o Ordonanță de Urgență care vine cu următoarea soluție:
  • “Art. 93ˆ1 Consiliile de administrație ale unităților de învățământ pot hotărî modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului-catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat și concursul național de titularizare cu nota/media de cel puțin 7, în condițiile prezentei legi, și dacă postul este vacant. (2) Cadrele didactice calificate care beneficiază de prevederile alin. (1) au dreptul să participe la mobilitatea de personal, potrivit metodologiei elaborate cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministreului educației naționale.”
Citește și:

 


11 comments
  1. Asa ma regasesc in toate comentariile voastre, cel mai tare ma deranjeaza pretransferul, un ghiveci unde fiecare se muta unde are chef.
    Ma mai doare cand vin pensionarii si iti dau peste nas cu liceul lor pedagogic,ca doar atat au, facut acum 100 de ani, pe vremea cand se facea scoala, si facultatile noastre si titularizarile sunt 0. Le invit pe aceste doamne la un examen de titularizare sa vedem cum se descurca, m-am saturat de…noi am facut destul sa mai faca tineretul,. Pai nu primeste salar doamna asta ? Ba da, si inca ce salar, dar jumate din munca trebuie sa o faca ,,tineretul,, ca nu stiu,,umbla,, la calculator ba una ba alta.
    Eu as propune sa se dea examen de titularizare la fiecare 4-5 ani, sa vedem cine mai poate lua 7, si daca nu esti capabil sa te mai pensionezi.
    Ne obliga sa facem cursuri de formare, cine le face? Tineretul ! Ca ,,generatia de aur,, nu are nevoie de credite si mai ales sa vina niste mucosi sa ii invete pe ei, strategii metode etc. moderne ca ei stiu ce fac. Doar ei stiu sa predea si doar ei duc scoala in spate.
    Iar pe domnii ministrii ii invit la scoala unde predau eu, iarna, sa vada cum e sa predai la 10 grade in clasa, ca ti-e mila de bietii copiii cand ii vezi ca le-a inghetat mana pe pix si fundul pe bancile reci ca geata . Sunt multe ale bube in sistem , dar nimanui de la conducerea tarii nu ii pasa de educatie. Nimeni in campania electorala nu vorbeste de crearea unui mediu si climat favorabil bunei desfasurari a procesului educativ.

    1. Într-un liceu pedagogic se făcea mai multă școală decât în facultățile pe care le-ați urmat voi în ultimii ani. Ce e trist e faptul că voi credeți că toți au făcut studii ca voi. Nu se dădeau note pe referate copiate de pe internet, se susțineau examene serioase (inclusiv de admitere), cu materie predată în șase zile cu program de 6-8-10 ore pe zi. Multe dintre actualele învățătoare și-au obținut diplome de licență pe baza unor adeverințe de la așa-zise cursuri de perfecționare, unde nu învățai nimic. ,,Valoroasa” inițiativă îi aparține Oanei Badea, învățătoare ,,la baza”. S-au înmulțit învățătoarele și profesorii care scriu cu greșeli de ortografie, dovadă a pregătirii ,,superioare”!
      Dragă Any, dacă ai da examen de titularizare, l-ai pica cu brio! ,,domnii miniștrII?, ,,bietii copIII”? ,,Geata” și ,,betii” le consider greșeli de tastare, deși unei învățătoare nu i se permite așa ceva. Și nici scrierea fără diacritice. Fii mai modestă și mai realistă în privința valorii facultății urmate!

  2. Doamna secretar de stat e cel putin naiva. In Romania povestea cu autonomia scolii e o utopie. Daca se da liber angajarilor la nivelul scolii, invatamantul romanesc va fi pentru multi ani praf si pulbere: profesorii buni vor fi doar concurentii pilosilor si atat. Concursul de titularizare la nivel national este absolut necesar. Si-asa inca se fac ilegalitati la nivel de scoala, iar pentru asta directorii ar trebui sa plateasca prin privare de libertate. De asemenea vad absolut oportun un examen de verificare o data la 4 ani a profesorilor titulari cu subiectele candidatilor de la examenul de titularuzare din acel an, iar daca atunci si in urmatorul an nu iau note cel putin egale cu 7 sa piarda statutul de titulari. Pastrarea profesorilor peste varsta de pensionare este o aberatie. Sa fim seriosi, mai sunt ei purtatori de progres? Se taraie prin salile de clasa cu gandul doar la salariu. Nu mai vorbesc de profesori universitari care-si citesc in fata studentilor cursurile lor de acum 40 de ani.

  3. SCRISOARE DESCHISA ADRESATA DOAMNEI ANDRONESCU , observ ca sunteti preocupata de cei care au luat sub 5 ,ori de cei ce au iesit din examen .Insa eu va intreb ,DE NOI CEI CU NOTE PESTE 7 CARE NU NE PUTEM TITULARIZA DIN LIPSA DE POSTURI CAND VETI FI PREOCUPATA ?? Am luat si anul acesta nota mare, adica 9,20 si cu toate acestea risc sa raman fara post .Va veti intreba de ce , fiindca nu este niciun post titularizabil la romana ,iar cele rezervate sunt scoase cam asa ..pana in ianuarie , februarie etc .Mai bine zis pentru a descuraja lumea sa le ia pt ca sunt programate pentru pilele directorilor ,ori ale inspectorilor .Doamna Andronescu , de ce tineti batranii in functie ca titulari pana la 68 de ani, pana cand isi dau duhul la catedra ? Si noua de ce nu ne permiteti sa ne titularizam, desi luam an de an note foarte mari ??? Grija noastră cand o duceti??? Nu credeti ca in acest fel ne alungati efectiv din tara ???

  4. Sa -ti fie rusine , Oana Badea, tu ai deschis calea acestor fraude , ba cu art 253 ,ba cu pretransfer de la invatator la profesor fara examen ! Adica eu dau examen de titularizare an de an , mereu am luat peste 8 si vine un invatator titularizat cu 6 ca invatator si -mi ia postul FARA EXAMEN :El s -a titularizat cu 6 dand examen din aritmetica si ceva gramatica , eu dau an de an examen din Istoria Literaturii romane ,conspectez critica literara non stop , la gramatica dau din Gramatica Academiei , la Teoria literaturii din cele mai avizate carti din domeniu ,la Metodica din carti specifice , zeci , Alina Pamfil , Florentina Sanmihaian , Emilia Ilie etc si ,desi iau note mari , nu am post ,fiindca acesta e ocupat prin pretransfer de un invatator titularizat cu 6 , care nu a auzit in viata lui de asemenea carti !Si atunci unde e dreptatea ?? De ce nu ar fi obligati acesti invatatori sa dea examen ca si mine ?? De ce favorizati incompetenta ? DE CE ALUNGATI TINERII DIN TARA ?? DE CE MENTINETI BATRANII IN SISTEM NEPERMITAND TINERILOR SA SE TITULARIZEZE ?? DE CE SE PERMITE CU 253 SA SE TITULARIZEZE PERS. CU NOTE MAI MICI ?? Sa va dau un exemplu , un prieten a luat 8,49 la titularizare, romana .Era un singur post vacant pe judet timp de un an .Restul erau rezervate , ori pe bucati .Asa ca, avand nota mare a luat acel post vacant situat la o distanta de vreo 70 de km de casa dar a zis ca poate reuseste cu 253 .A vorbit cu directorul ,i -a dat si spaga , nu bani ci produse .Totul parea ok , pana spre final cand i s- a spus ca nu se poate .In fine a renuntat .In anul urmator a luat postul o preuteasa , fericita ca nu -l iau el .Ei bine , la ea s -a rezolvat , urgent a titularizat -o cu 253 ! pe loc !Pile ,aranjamente . El avusese nota mai mare la el nu s -a putut la ea ,da ! De ce ?? Din cate stiu avea rude sus popi sau ceva prin psd Asa ca sa ti fie rusine , OANA BADEA CARE AI DESCHIS POARTA UNOR ASEMENEA FRAUDE :De ani de zile, mii de posturi de romana s -au ocupat fara concurs de catre invatatorii titularizati cu 6 din aritmetica iar eu care iau mereu note peste 8 sunt netitular fac navete e peste 60 -70 de km . ma trezesc la 4 dimineata , ca sa prind trenul , schimb doua trenuri stau prin gari rebegita de frig si ma intorc acasa dupa ora 16 , ca asa am tren iar gari , trenuri , frig .Am si copil mic , noroc cu mama ca ma poate ajuta .Si invatatoarea cu 6 imi rade in nas imi spune ca nota de la titularizare e zero .Desi ea confunda metafora cu epitetul desi ia CD drept SB si invers ,desi are mari carente in pregatre ea e sefa si face totul sa ma umileasca , atunci sa nu va mirati ca la testele PISA ROMANIA E PE PENULTIMUL LOC ASTA DATORITA INCOMPETENTEI MULTORA TITULARIZATI FARA EXAMEN CARE NU MAI VOR SA MUNCEASCA EFICIENT :Intrebare , pana cand veti mentine aceste nedreptati ? Pana cand va veti bate joc de noi care nu ne putem titulariza din “lipsa de posturi ” Care posturi au fost fraudate fie prin 253 ,fie pretransfer de la invatator la profesor ,fara examen , fie tinand pensionabilii inca pe post ,desi nu mai sunt nici eficienti nici nu cunosc metodele moderne . PANA CAND VA BATETI JOC DE NOI ;PANA CAND NE ALUNGATI DIN TARA ;PANA CAND NE UMILITI ;PANA CAND NE TAIATI ARIPILE SI NE FACETI SA REGRETAM CA AM INVATAT SI CA NE -AM DEDICAT ACESTEI MESERII ;PANA CAND VA FUNCTIONA ACEST SISTEM FRAUDULOS DE TITULARIZARE ?? De ce nu ar fi obligati ca cei titularizati cu 5 -6 sa dea examen si sa – ne demonstreze ca sunt mai buni ?? De ce nu se renunta la 253 prin care se fraudeaza posturi ? Doamna Andronescu in stilul ei vadit psd mituieste niste profesori cu pile , de fapt , in ideea ca acestia vor vota psd !!! MITA ELECTORALA ! CAND SISTEMUL DE INVATAMANT VA PUNE PE PRIM PLAN COMPETENTA SI NU PILELE ? DE CE UNII SUNT TITULARIZATI PE VECIE PE VECHIUL SISTEM COMUNIST ??Iar altii practic sunt alungati din sistem ?? vreau niste raspunsuri !

  5. Majoritatea directorilor au tinut si mai tin ore “mascate” pentru persoane “apropitate. Dau 5-6 ore la cineva, alte 4-5 la altcineva si tot asa, Se aduna, anual, cel putin o catedra(norma). In acest timp sunt suplinitori calificati, cu note mari la titularizare, care se gandesc cu groaza ca in anul scolar urmator nu va avea ore si ca va trebui sa aleaga alta scoala sau sa dea din nou titularizarea. In acest timp sunt titulari care se fac ca predau si care nu fac decat sa chinuie elevii in sensul ca fie nu predau cum trebuie, fie ii terorizeaza psihic.

  6. Nu doar titularii participă la etapele mobilității cadrelor didactice, ci și suplinitorii și chiar absolvenții. Etapa se numește C.N.U. Partea cu autonomia este o chestiune de baroni locali. Când se va susține examenul de titularizare la nivelul unității, cu subiecte la nivel de unitate, atunci să vezi corupție. Asta urmărea PDL.

  7. O alta “anomalie” reala este ca un suplinitor care ocupa “temporar” si legal, un post prin concurs national cu medii peste 5 si peste 7, timp de 7 ani la rand, poate fi inlocuit de un titular (prin transfer , cu prioritate, fara o verificare a istoricului acelui post).

    1. Ceea ce am scris se intampla la Galati, acum , cand nu functioneaza site-ul edu.ro, dar cred ca mai sunt si alte cazuri. Ceea ce a scris Maria Berende este adevarat. Sunt titulari care au dreptul sa se transfere oriunde, chiar si in locul celor care dau examen sistematic ani la rand. Metodologia este facuta pentru pastrarea titularilor in sistem, chiar daca au dat examene acum 10-20 ani, chiar daca au facut doar un post-univ ptr calificare si pot inlocui oroce suplinitor calificat cu facultate integrala.

  8. Art 253 e o frauda , adesea se fac titularizari dupa cat da clientul directorului ori inspectorului .Caz concret , personaj nota titularizare fix 7 , in fata ei inca vreo 10 pers cu note mai mari . S -au luat candidatii in ordinea mediilor .De forma .Daca vreunul cerea scoala X inspectoarea ii spunea ceva de genu , “stii ungureste ?” Raspunsul frecvent era , nu ! “Atunci nu -ti recomandn scoala X , o sa faci fata navete, unguri etc .Asa ca renuntau .Cand a venit randul pilei si a cerut postul X scos pt un an vacant , i s -a spus .
    “bravo, asa da , e cel mai bun post “etc .Si pila l -a luat urgent .In acelasi an a fost titularizata cu art 253 , desi postul aparuse ca valabil doar un an !Asa ca noi, prostimea putem de de sute de ori acest examen , putem lua mereu note mari ,ca totul este egal cu zero .Functioneaza pilele .La fel tot o fraudare de posturi este trecerea de la invatator la profesor de romana ca titular FARA EXAMEN !!!! Adica el se titularizeaza ca invatator dand examen din aritmetica si ceva gramatica ,face apoi o facultate la distanta ,o termina cu chiu cu vai , dar are dreptul sa ocupe prin pretransfer post de romana , FARA EXAMEN :Si cand te gandesti ca s -a titularizat ca invatator cu nota 6 ! Si eu care iau an de an note peste 8 la titularizare raman pe dinafara !Tot gresita e ramanerea pensionabililor pe vecie ca titulari .inca trei ori 4 ani ! Noua ni se taie toate puntile .Putem lua si 10 la titularizari ,ca posturile se dau ocupate si gata ,ramanem tot suplinitori .Apoi directorii recurg si la o alta hotie , dau un post dar spun ca e doar “pana la data de ..” sa zicem ianuarie . martie etc .In realitate nu e deloc asa . postul e tinut pt X nimeni nu -i verifica NIMENI NU VERIFICA ! .Cunosc multe asemenea fraude .INTREBARE PANA CAND O SA VA BATETI JOC DE NOI CEI CE DAM EXAMEN AN DE AN SI LUAM NOTE MARI ,DAR NU NE PUTEM TITULARIZA DIN LIPSA DE POSTURI ? Care posturi au fost fraudate, fie cu 253, fie cu invatatoti deveniti profesori fara examen ,fie pensionabili NIMIC PT NOI ! Chiar vreti sa ne alungati definitiv din tara ? Chiar vreti ca cei care s -au titularizat cu 5 -6 sa aiba prioritate in fata noastra ? De ce nu stimulati competenta .De ce incurajati frauda si lipsa de competenta ? NICI SA NU VA MIRATI ATUNCI CA LA TESTELE PISA ROMANIA E PE PENULTIMUL LOC DIN 62 de tari testate ! NU ALUNGATI TINERII CU ACESTE APUCATURI COMUNISTE TOTI CEI CU 253 TOTI CEI CE AU OCUPAT POST DE ROMANA ;MATERIE DE EXAMEN FATA EXAMEN DE TITULARIZARE TOTI SA FIE SUPUSI UNEI VERIFICARI .PROPUNERE TOTI CEI TITULARIZATI CU NOTE SUB 7 SA FIE OBLIGATI SA DEA INCA O DATA EXAMENUL DE TITULARIZARE SI SA POATA PASTRA POSTUL DOAR DACA IA MACAR 7 .Sa nu se mai permita trecerea de la invatator la profesor fara examen de specialitate .Sa nu mai functioneze povestea cu pensionabilii care stau la catedra pana mor .Directorii care fraudeaza posturi sa fie deferiti justitiei .Sa se verifice povestea cu postul este valabal pana .. ianuarie februarie etc . INCERCATI SA STIMULATI COMPETENTA NU INCURAJATI FRAUDA SI INCOMPETENTA, NU ALUNGATI TINERII DIN TARA , NU VA BATETI JOC DE NOI !

  9. Accesul profesorilor care vor beneficia de prevederile noi ordonante la etapele miscarii personalului didactic ii transforma de facto in titulari ! Aceasta prevedere determina prin ea insasi o noua neconstitutionalitate ! Nu mai vorbim de aberatia ”Contract pe durata de viabilitate a postului” ! Oamenii fara demnitate si profitorii se bucura de aceste ilegalitati din plin !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SNSPA nu va intra în grevă: “Revendicările sindicatelor din învățământ trebuie să fie tratate cu seriozitate, dar nu prin grevă se rezolvă problemele semnalate”, spune rectorul instituției, Remus Pricopie

“Revendicările sindicatelor din învățământ trebuie să fie tratate cu seriozitate, dar nu prin grevă se rezolvă problemele semnalate. SNSPA nu va intra în grevă, toate activitățile didactice se vor desfășura…
Vezi articolul

Sorin Radu, rectorul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, despre interesul scăzut pentru Istorie: Reducerea dramatică a numărului de ore și înlocuirea unor profesori de istorie cu suplinitori au generat această reacție

Istoria nu mai este un domeniu atractiv pentru studenți. ”În ultimii ani, unele măsuri luate la nivelul Ministerului Educației, adică reducerea dramatică a numărului de ore de Istorie, înlocuirea unor…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu: Nu cred că vom avea mai mult de 70.000 de absolvenți de liceu peste trei ani. Ce se va întâmpla cu universitățile noastre? Soluția: studenții străini care aduc și taxe

Scăderea demografică “absolut dramatică” o face pe Ecaterina Andronescu să se întrebe “Ce se va întâmpla cu universitățile noastre?”. Într-o conferință la Constanța, ministrul Educației a interpretat astfel numărul copiilor…
Vezi articolul

Concurență puternică pentru Tudorel Toader la Universitatea AI Cuza din Iași: Tudor Luchian, profesor la Facultatea de Fizică, Liviu Maha şi Gabriel Mursa, profesori la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, candidează pentru funcția de rector

Tudorel Toader, fostul ministru de Justiție al lui Liviu Dragnea, are o concurență puternică pentru postul de rector al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Alți trei profesori din universitate…
Vezi articolul