Titularizare 2024. Profesorii suplinitori pierd postul dacă sunt eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativa de fraudă, potrivit metodologiei de mobilitate

11.337 de vizualizări
Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com
La Titularizare 2024, profesorii suplinitori pierd postul dacă sunt eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă, potrivit metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Vezi mai jos, în articol, sancțiunile pentru profesorii titulari și pentru debutanți.

Proba scrisă de la Titularizare 2024, concursul de angajare în învățământ, are loc pe 17 iulie 2024, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Ordinul de ministru care aprobă metodologia de mobilitate a personalului este Ordinul nr. 6.877 din 22 decembrie 2023.

Art. 64 – „(14) Cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2024, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare sau dacă este eliminat din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă”, se arată în metodologie.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2024-2025, prevede metodologia.

Art. 73 – „(4) Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria acelora menţionate la alin. (3) sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistați, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situaţie în care asistenții supraveghetori sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal. Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2024-2025.

Pentru cadrele didactice titulare/debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) eliminarea din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă constituie abatere disciplinară şi atrage după sine sancţionarea persoanelor respective în conformitate cu prevederile art. 210-212 din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare. Cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei eliminate din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă pierd această calitate începând cu data de 1 septembrie 2024. Președintele comisiei din centrul de concurs transmite, în scris, conducerilor unităților de învățământ situațiile privind candidații cu statut de titular/debutant prevăzut la art. 24 alin. (4) şi (6)/angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă”, potrivit metodologiei. 

Sancțiunile disciplinare prevăzute în Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023

La Titularizare 2023 au fost 26 de candidați care au fost eliminați din concurs pentru fraudă, iar în 2022 au fost 15.

Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii care copiază la Titularizare, sau care încearcă să copieze, nu mai pot fi nici măcar profesori suplinitori
OFICIAL Inspectoratele școlare vor stabili viabilitatea posturilor didactice, pentru anul școlar 2024-2025, nu școala, așa cum era până acum
OFICIAL Proba scrisă de la Titularizare 2024 este programată pe 17 iulie. Calendarului complet al concursului
DOCUMENT Ordinea etapelor de mobilitate în învățământ 2024. Noutăți: Profesorii care se titularizează în 2024 vor preda obligatoriu un an în școala în care sunt repartizați, inspectoratele școlare decid viabilitatea posturilor

15 comments
  1. Nu e treaba mea ce sa se facă daca nu sunt profesori de matematica sau fizica sau chimie. Ar trebui sa angajeze e ce pot sa spun.
    Dar cu siguranță sa menti orele și să le dai profesorului de muzica sau de sport sau de engleza sau unor analfabeți care nu iau examenul de titularizare la fizica sau chimie nu e productiv.

    Cu siguranță că te afectează unele desființări și vor veni și ele la vremea lor.

  2. Si pana acum pierdeau postul copiatorii. Nu puteau fi repartizati in anul respectiv, dar erau si cazuri cand pilosii care aveau continuitate primeau postul mai departe.

    Nu cred ca rezolva nimic, e oricum un nr infim de fraude, de regula debutantii care cred ca la titularizare copiaza ca la facultate sau la lucrare in gimnaziu.

    In rest, cred ca ar trebui stabilizat sistemul si terminat cu vacarmul asta anual de la resurse umane. Cred ca avem altceva mai bun de fcaut decat sa rotim suplinitori care e oricum in defavoarea elevilor

    Am vrut sa nfiintam o sectie noua si am renuntat ca ne era groaza ca nu aveam cadre la unele materii si nu doreste nimeni sa preia ore necalificate, materii noi inutile.
    Stiu ca fac altii, dar sa-si asume aceia faptul ca nu au calitate si nu niste fabrici de diplome.

  3. Nu se face ce vreti voi ca sa nu devina utila scoala pt educabili si societate.

    Doar cu suplinitori necalificati si gunoaie la catedra asiguri analfabetismul perfect.

    Intradevar daca ar interzice sa predea celor care au picat examenul sau celor care nu au promovat niciodata ar fi alta situatie mai clara mai buna mai predictibila.

    Nu stiu cum nu le e unora rusine sa suplineasca la peste 30 ani sau sa pice examenul sau sa plece din examen.
    Astia cred ca au fost cei mai prosti studenti care nici la privat nu sunt primiti.

    Probabil pt minister si isj e un deliciu sa ai gunoaie la catedra ca sa aiba si ei pe cine da vina de starea sistemului, ne mai baga si pe noi in aceeasi oala.

  4. Refoorma trebuie sa inceapa cu materiile, nu cu profesorii. Materiile fara profesori excluse si desfintate, sa NU se accepte suplinirea decat cel mult pe o luna si salar minim si neplatite vacantele ca sa nu mai incurajeze suplinirea si existenta unor ore pt rubedenii.

    Si facuta o lege care sa stipuleze ca cei care au picat la titularizare de un nr de ori sau au peste o varsta sa nu mai poata suplini.

    An de an secretariatul si directiunea avem treaba cu angajat gunoaie ca sa aiba cine sa stea la catedra la fizica si chimie. Ne-am saturat de mizeriile astea, sa le inlocuiasca cu alte materii la care sunt cadre. O ora de engleza in plus o ora de istorie de geografie de materii de specialitate de sport de mateatica de romana pregatire suplimentara perspective globale chiar si religie decat nitse prostii fara sens in societatea actuala.

  5. Am fost si eu la examen de titularizare prin al dolea an si am promovat cu succes si m-am angajat Stiu ca erau in sala niste accidente ale naturii ca nu le pot numi altfel ce ar fi cautat la examen la peste 30-40 ani. Am avut si in scoala asa ceva de cateva ori, jale, nu ar trebui primiti acestia in invatamant, cel mult i-as tine pe salar minim. Culmea o doamna cu gradul 1 nu stapanea copiii deloc la vreo 50 ani si nici nu era titulara, by era normala la cap oricum, cred ca avea ces. Se certa si cu noi in cancelarie, iar la clasa era cat pe cale sa o bata copiii. Trebuie cumva sa terminam cu asemenea situatii, scoase chiar si acele materii din plan daca nu sunt cadre si copiii sa faca altceva util.
    Am avut si bddutanti, praf si aia, au plecat unul si in timpul anului, e dezastru ce se intampla la unele materii devenite foarte obsolete si inutile, astfel imi explic situatia, sunt muoti fara vocatie pe niste materii care nici nu au ce cauta in curicula, in europa de vest nu se fac

    1. Ai postat nșpe comentarii sub toate numele posibile, cu aceeași idee fixă – n-avem profesori, să dispară disciplina respectivă!

      Tu mai și gândești, între două respirații? N-ai profesori de matematică, scoți matematica? N-ai profesor de științe reale, le desființezi?

      În prezent, sunt foarte mulți candidați în special pe limbi străine, religie, învățători și educatoare. Lăsăm doar posturi pentru ei, că la celelalte nu se prezintă nimeni, nu?

      De unde apăreți bre, minunaților?

  6. Eu m-am titularizat din primul an, nu inteleg ce cauta unii la suplinire dupa atatia zeci de ani. Niste mediocrii, analfabeti, o jignire pt elevi si pt restul colegilor.

    E un nr redus de fraudatori si de suplinitori, cred ca ne putem lipsi de ei si cred ca si de materiile lor de rahat, am auzit ca pe la chimie si fizica sunt profesori foarte prosti, probabil ca sunt materii de domeniul trecutului care nu mai au viitor si tinerii le ocolesc..

  7. In sfarsit sper sa fie un pas catre Desfintarea titulaturii si angajarea pe cate 4 ani ca in Germania de vest e solutia.

    Suplinirea trebuie desfintata, materiile fara titulari desfintate temporar

    Exista profesori daca se pot numi profesori, cu gardul 1 care nu au reusit sa se titularizeze nici in 40 de ani, cata mediocritate pot avea ia. Aia nu stiu nici ce materie preda, daca preda.

  8. Eu sunt de fizica, fiind multe posturi nu merg la examen, ma cheama anual scoala inapoi. Am deja 10 ani in aceeasi scoala. Nu are cine sa preia decat femeia de serviciu. Se da la examen materie de facultate la noi nu palavre ca la voi la romana engleza geografie si inginerie. Daca va dau un subiect de fizica de teoria relativitatii stati in coada, ziceti ca sunteti cu CES. Daca va dau o problema chiar cu materie de gimnaziu cu ecuatiile lui Kirchoff va arat ca nu stiti sa numarati nici pana la 9. Asa ca mai taceti cu fentatul examenului, chiar asa, sa dam cu totii la 2 ani examen sa vedem atunci, eu nici atunci nu ma duc ptr ca predau ce nu predati voi.

    hai sa comparam subiectele si materia:
    – la fizica materie de facultate, fizica teoretica la greu mecanica cuantica teoria relativitatii a lui Einstaein, termodinamica diverselor sisteme inclusiv a plasmei, statica si dinamica inclusiv a fluidelor (s-a dat chiar anul trecut asta), elemente de geometrie fractala, spatiul fazelor, ecuatiile campului (nu agricol cu credeti), mecanica statistica, oscilatii si unde, curent alternativ marimi carcateristice, ecuatii de stare in sisteme tranzitorii, astea-s doar 2% din temele care sunt de invatat ptr examen. Si cand zici termodinamica la noi nu inseamna sa vorbesti doar de dilatare a unui gaz si sa scrii doar ecuatia de stare cum fac aia la chimie ci trebuie abordate cu notiuni de matematica avansata de facultate cu diferentiale, asta a fst doar un exemplu.
    – probleme de liceu de olimpiada inclusiv cu toate alea

    – La engleza limbi si romana: compuneri de 100 de cuvinte ca la grupele de cresa cu ces
    – traduceri ca la google translate
    – povestit romane si nuvele scris poezii proprii

    – La inginerie si ed tehnologica: subiecte despre clasificarea suruburilor elementele unui ciocan,
    – operatii inustriale si agricole diverse: cum sa maturi curtea, cum sa pornesti strungul, cum sa pilesti cu pila, cum sa sadesti pomii in pepiniere cum sa stropesti cu substante ptr combatut daunatorii, cum sa verifici carburatorul, cum sa aplici lacul pe unghii, cum sa cosi 2 nasturi.

    Deci voi dati examene din povesti nemuritoare, se explica notele mari si concurenta mare la posturi chiar lipsa posturilor

    Desi sunt suplinitor am anual la scoala mea olimpici la fazele judetene la fizica. Voi frecati menta cu mare fast ca aveti gradul 1 si titulatura dar sunteti de valoarea piciorului broastei ca ati luat odata o titulatura cu subiecte de copii cu ces corigenti, ia sa dati voi la titularizare materia din 3 cursuri de facultate in 4 ore + probleme d eolimpiada si sa vedem ce note mai luati.

    1. Corect, subiectele la CNU pentru fizică sunt scrise de universitari care habar n-au (și n-au avut niciodată) ce se predă efectiv la școală (inclusiv la liceul teoretic real). Când vezi ani la rând subiecte de dinamica fluidelor la CNU și/sau definitivat… te iei cu mâinile de păr. Habar n-au!!

      Și apoi vin problemele, pe care, dacă vrei un punctaj respectabil, trebuie să le rezolvi complet și corect, nu merge cu aproximări și rotunjiri, iar în final, subiectul de metodică unde e de scris câte-un roman fluviu…

      Toate în 4 ore.

      Ca să primești apoi ”răsplata” de a merge într-o școală din rural unde copiii de a 6a nu știu nici tabla înmulțirii și când aud de traiectorii ”curbilinii” se sparg de râs, că ăla e nivelul… Și fă experimente (fără de care NU se poate, dacă vrei să înțeleagă ceva, măcar la nivel experimental) în laboratorul care nu există, sau dacă există, a fost dotat ultima oară când eram încă în Epoca de Aur….

  9. Toti cei care aproba astea nu au dat titularizare niciodata, sunt angajati in anii 90 si 2000 fara examene direct cu repartitie.

    Grade date cu plocoane si mese puse!!!
    Stim prea bine. Au copiat si la def.
    Oameni cu gradul 1 care nu-s in stare sa ia titularizarea.

    Asa ca voi sunteti impostori, sa se dea titualrizare la 4 ani la toti profesorii din sistem si sa va vedem atunci!!!

    hi hi

  10. Absolut normal. Nu poți fi fraudulos la catedră, alaturi de cei care au învățat in alti ani, la intrarea in sistem si la grade. S-ar chema impostură.

  11. Nu-și asumă examenul/ nu participă la examenul de titularizare, i-a postul până la examenul din unitate, obține notă la examenul din unitate și e suplinitor. Așa se fentează examenul de titularizare.

  12. Poate asa o sa dam afara cate 7 ani toti suplinitorii si revenim la normal.

    Ia sa copieze toti suplinitorii deodata la examen si sa vedem daca vor putea sa fie dati afara toti cate 7 ani si s afaca orele cu femeile de serviciu.

    Sa copieze toti suplinitorii d ela fizica si chimie sa vedem cum vor face orele fara dansii. Hahaha

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Andreia Bodea: La 5 atenționări se scade un punct la purtare, prin decizia consiliului profesorilor clasei, potrivit regulamentului școlii noastre. Unii au avut 2-3 atenționări, alții au avut 4 și s-au oprit

„La 5 atenționări se scade un punct la purtare prin decizia consiliului profesorilor clasei”, a declarat Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, pentru TVR Info. Din…
Vezi articolul

Polonia a aprobat o lege prin care activitățile desfășurate de ONG-uri în școli vor trebui să fie aprobate de supervizori guvernamentali. Opozanții spun că predarea despre drepturile LGBT va fi astfel îngrădită

Parlamentul polonez a adoptat miercuri o lege care va înăspri controlul guvernului asupra şcolilor şi despre care criticii susţin că va reduce accesul elevilor la informaţiile despre comunitatea LGBT, transmite…
Vezi articolul

Toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare 2025 / Model de raport

Toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare în anul școlar 2024-2025. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, Andreia Bodea: Unii elevi nu mai înțeleg pentru ce trebuie să învețe. Un elev de 17 ani mi-a spus că vrea să dea un tun și să se retragă. Noi în școală oferim modele, dar părinții nu ne lasă să ne facem treaba

Directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, Andreia Bodea, spune într-un interviu acordat TVR2, în emisiunea Educația la putere, că “unii elevi nu mai înțeleg pentru ce trebuie să…
Vezi articolul