Modele de subiecte pentru examenul de titularizare din 15 iulie 2020 au fost publicate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele testărilor naționale. Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Descarcă de mai jos modelele de subiecte pentru titularizare 2020 și calendarul de titularizare.
Examenul scris de titularizare durează 4 ore și se desfășoară pe 15 iulie. Calendarul examenului de titularizare 2020 prevede că în perioada 11-15 mai se depun dosarele la Inspectoratul Școlar și în 25 mai – 30 iunie se susțin inspecțiile speciale la clasă. Primele rezultate de la titularizare 2020 sunt afișate pe 21 iulie, iar repartizarea candidaților are loc în zilele 29-31 iulie.
Modele de subiecte Titularizare 2020
Modele de Subiecte Agricultura Horticultura Profesori – Titularizare 2020
Agricultura Horticultura Profesori Barem
Modele de subiecte Agricultura Horticultura Maistri instructori – Titularizare 2020
Agricultura Horticultura_Maiștri instructori Barem
Alimentație publica Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Alimentatie publica Profesori – Barem 2020
Alimentatie publica Maistri instructori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Alimentatie publica Maistri instructori – Barem 2020
Artele spectacolului Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Artele spectacolului Profesori Barem 2020
Arhitectura Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Arhitectura Profesori Barem 2020
Arte vizuale Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Arte vizuale Profesori – Barem 2020
Asistenta medicala generala Maistri instructori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Asistenta medicala generala Maistri instructori – Barem 2020
Biologie Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Biologie Profesori – Barem 2020
Chimie Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Chimie industriala Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Chimie industriala Profesori – Barem 2020
Chimie industriala Maistri instructori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Chimie industriala Maistri instructori – Barem 2020
Comert Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Comert Maistri instructori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Comert Maistri instructori – Barem 2020
Confectii textile Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Confectii textile Profesori – Barem 2020
Confectii textile Maistri instructori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Confectii textile Maistri instructori – Barem 2020
Consiliere psihopedagogica Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Consiliere psihopedagogica Profesori – Barem 2020
Coregrafie Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Coregrafie Profesori – Barem 2020
Cultura civica si educatie sociala Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Cultura civica si educatie sociala Profesori – Barem 2020
Drept Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Economic, administrativ, posta Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Economic, administrativ, posta Profesori – Barem 2020
Economie si educatie antreprenoriala Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Economie si educatie antreprenoriala Profesori – Barem 2020
Educatie fizica si sport Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Educatie fizica si sport Profesori – Barem 2020
Educatie fizica si sport Antrenori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Educatie fizica si sport Antrenori – Barem 2020
Educatie muzicala Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Educatie muzicala Profesori – Barem 2020
Educatie muzicala specializata Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Educatie muzicala specializata Profesori – Barem 2020
Educatie tehnologica Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Educatie tehnologica Profesori – Barem 2020
Educator Puericultor Creșe – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Educator Puericultor Crese – Barem 2020
Electronica si automatizari Maistri instructori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Electronica si automatizari Maistri instructori – Barem 2020
Filosofie si logica, argumentare si comunicare Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Filosofie Profesori – Barem 2020
Fizica Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Geografie Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Geografie Profesori – Barem 2020
Informatica si TIC Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Informatica si TIC Profesori – Barem 2020
Istorie Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Istorie Profesori – Barem 2020
Kinetoterapie Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Kinetoterapie Profesori – Barem 2020
Limba engleza Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba engleza Profesori – Barem 2020
Limba franceza – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba germana moderna Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba germana moderna Profesori – Barem 2020
Limba germana materna Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba germana materna Profesori – Barem 2020
Limba italiana Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba italiana Profesori – Barem 2020
Limba latina Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba latina Profesori – Barem 2020
Limba maghiara materna Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba maghiara materna Profesori – Barem 2020
Limba și literatura română Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba și literatura română Profesori – Barem 2020
Limba rusa Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba rusa Profesori – Barem 2020
Limba sarba materna Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba sarba materna Profesori – Barem 2020
Limba slovaca materna Profesori – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba spaniola – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba turca materna – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba turca materna – Barem 2020
Limba ucraineana materna – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Limba română Grădiniță – Barem 2020
Matematica – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Pedagogie – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Psihologie – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Psihopedagogie speciala – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Psihopedagogie speciala – Barem 2020
Sociologie – Modele de Subiecte Titularizare 2020
Descarcă de aici Toate modelele de subiecte pentru Titularizare 2020
Ce este titularizarea?
Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată.
Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.
Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.
Rezultatele la titularizare în ultimii 12 ani
Vezi mai jos rezultatele de la examenele de titularizare din ultimii 12 ani, pe tranșe de note. Sursa datelor istorice este HotNews.ro.
Rezultate titularizare 2019
- candidaţi cu note între 1 şi 4,99: 3.388
- candidaţi cu note între 5 şi 6,99: 6.708
- candidaţi cu note între 7 şi 9,99: 9.368, adică 48,37%
- candidaţi cu nota 10: 92
Rezultate titularizare 2018
- candidați cu note între 1 şi 4,99: 16,39%
- candidați cu note între 5 şi 6,99: 33,81%
- candidați cu note între 7 şi 9,99: 49,13% (față de 46,84% – înainte de contestații)
- 124 de candidați au obținut nota 10 (înainte de contestații, 121 de candidați obținuseră nota maximă)
- La examenul de titularizare 2018 s-au prezentat 24.070 de candidați. Dintre ei, 2.531 s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, 61 au fost eliminați, dintre care 27 pentru fraudă, iar 34 pentru lipsa documentelor de identitate. Lucrările a 18 candidați au fost anulate la centrele de concurs din motive legate de nerespectarea metodologiei
- În 2018 au fost depuse 4.187 de contestații, iar pentru 2.721 de lucrări contestate notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.295 de lucrări notele au fost micşorate – Sursa: HotNews.ro
La titularizarea din 2018, cel mai ridicat procent de note peste 7 (interval 7 – 9,99) s-a înregistrat în județul Dolj (58,7%), iar cel mai scăzut în județul Caraș-Severin (30,04%).
Rezultate titularizare 2017
- candidați cu note sub 5: 19,29%
- candidați cu note între 5 și 6,99: 33,07%
- candidați cu note între 7 și 10 (titularizabili): 47,63%
- note de 10: 118 candidati au obtinut nota 10
Rezultate titularizare 2016
- candidați cu note sub 5: 18,67%
- candidați cu note între 5 și 6,99: 34,68%
- candidați cu note între 7 și 10: 46,65%
- note de 10: 83 de candidați (0,41%)
Rezultate titularizare 2015
- candidați cu note sub 5: 23,74%
- candidați cu note între 5 și 6,99: 36,80%
- candidați cu note între 7 și 10: 39,46%
- note de 10: 41 de candidați
Rezultate titularizare 2014 (înainte de soluționarea contestațiilor)
- candidați cu note sub 5: 4.639 de candidați (20,12%)
- candidați cu note între 5 și 6,99: 8.151 de candidați (31,22%)
- candidați cu note între 7 și 10: 13.161 de candidați (48,66%)
- note de 10: 158 de candidați
Rezultate titularizare 2013 (înainte de soluționarea contestațiilor)
- candidați cu note sub 5: 5.935 (20,11%)
- candidați cu note între 5 și 6,99: 9.476 (32,11%)
- candidați cu note între 7 și 10: 14.098 (47,78%)
- note de 10: 160 de candidați
Rezultate titularizare 2012
- candidați cu note sub 5: 17,85%
- candidați cu note între 5 și 6,99: 32,66%
- candidați cu note între 7 și 10: 49,49%
Rezultate titularizare 2011
- note sub 5: 29,69%
- note între 5 și 7: 38,67%
- note între 7 și 9,99: 31,53%
- note de 10: 26 (0,11%)
Rezultate titularizare 2010
- note sub 5: 23%
- note între 5 și 7: 39%
- note peste 7: 38%
Rezultate titularizare 2009
- note sub 5: 17%
- note între 5 și 7: 39%
- note peste 7: 44%
Rezultate titularizare 2008
- note sub 5: 18%
- note între 5 și 7: 37%
- note peste 7: 45%
Imagine de StartupStockPhotos de la Pixabay
Citește și:
-
Titularizare 2019: Subiectele și baremele de la titularizare au fost publicate de Ministerul Educației
-
Învățământul mai atractiv pentru tineri? Anul acesta la Titularizare au fost cei mai mulți absolvenți din promoția curentă din ultimii 9 ani
-
Titularizare: 24 de profesori au încercat să copieze la examenul de angajare în școală, anunță ministrul
-
Titularizare 2019 Regulile de examen: care sunt documentele necesare la intrarea în săli, greșelile care duc la anularea lucrărilor și cum se pot retrage candidații din examenul de titularizare
-
EXCLUSIV Noile contracte pentru profesori “pe durata de viabilitate a postului”. Ministerul Muncii: Sintagma nu este în legislația muncii. Contractul individual de muncă NU poate fi încheiat pe durata de viabilitate a postului
-
Istoria unei rute paralele de angajare în învățământ: Eu am scris articolul 253. Noi am gândit autonomia școlii de a-și selecta resursa umană, PSD a transformat-o în șpagă electorală forever – Oana Badea, fost secretar de stat
-
Profesoarele pot rămâne la catedră până la 68 de ani – decizie publicată în Monitor. Numărul profesorilor pensionari din gimnaziu și liceu s-a dublat în ultimii 5 ani
10 comments
Titularizare si Definitivat 2020:
Pe când o reformă la acest tip învechit si comuniste de examen ???
Mai schimbati METODELE invechite si comuniste de desfasurarea a EXAMENELOR DE TITULARIZARE SI DEFINITIVAT ! DE EX: INTRODUCETI TESTE GRILA LA TITULARIZARE SI DEFINITIVAT LA ORICE MATERIE ,DATI SI UN SUBIECT LA ALEGERE PENTRU CANDIDAT CA SA ISI SCOATA ETALAT CUNOSTINTELE PRACTICE IN DOMENIUL IN CARE VREA CANDIDATUL SA FIE PROFESOR. TEST GRILA SI LA ALEGERE
1) Necesitatea de a se introduce si teste grila !!!! (ca la medicina, etc… / cel putin jumatate din subiecte !!!!!!!!!)
2) Un punctaj normal pentru fiecare subiect – cu punctare si intermediara !!! Nu doar atribuirea unei note maxime sau minima la un subiect !!!
3) Se pune exagerat de mult pret pe memorare si redare cuvant -cu -cuvant de multe ori !!!!
4) Posibilitatea ca fiecare candidat sa-si vada lucrarea la contestatie !!!!!! Ceea ce nu se intampla deloc ! De ce acest mister ??? Cui slujeste ???? (aveti ceva de ascuns)?
5) De ani de zile sunt cam aceleasi procente de promovare, ceea ce inseamna ca acest examen e croit gresit, chiar daca cineva se pregateste serios, sansa sa fie evaluat gresit e mare mai ales datorita punctajului subiectiv si arbitrar, a lipsei de transparenta a lucrarilor evaluate, si a stilului de intrebari/ subiecte alambicate, si subiectivismului evaluatorilor de moda veche (aceeasi orgoliosi evaluatori – care vin mereu -mereu ca si la Inspectiile la clasa !!! Pe când rotirea cadrelor ?!)
Rugam respectuos o reconsiderare a subiectelor de examen, mai ales ca NU EXISTA MODELE DE BUNE PRACTICI – la acest examen PENTRU TOATE DOMENIILE DE PREGATIRE !!!!! DE CE NU SE DA PUBLIC, CATE UN MODEL CORECT REZOLVAT PE FIECARE DOMENIU, DIN ANII ANTERIORI (2018, 2019) CA UN EXEMPLU DE BUNA PRACTICA ???????????????? CANDIDATUL SA STIE UNDE A GRESIT SAU UNDE PUTEA SA FACA MAI BINE.DE CE ACEASTA LIPSA DE TRANSPARENTA FATA DE ACESTE EXAMENE? SUNT CUMVA INTERESE ?DE CE NU POT VEDEA CONTESTATIA MEA LA EXAMENELE TITULARIZARE SAU DEFINITIVAT SI DE CE NU SE AFISEAZA ULTERIOR REZOLVARILE DETALIATE SA STIE FIECARE CANDIDAT UNDE ANUME A GRESIT ? VA MULTUMESC SI ASTEPTAM SAU ASTEPT UN RASPUNS DE LA DVS !
Din păcate, pentru dumneavoastră, textul pare a fi mai mult o revoltă interioară față de frustrări interioare decât o propunere. Textul grilă este doar o formă (slabă, părerea mea, din simplul motiv că poate fi foarte coruptibilă) de evaluare. Partea teoretică, cel puțin la domeniul meu, încearcă explicit să vadă modul de aplicare a cunoștințelor pe materia respectivă. Adică, ceea ce cereți dumneavoastră (CA SA ISI SCOATA ETALAT CUNOSTINTELE PRACTICE IN DOMENIUL IN CARE VREA CANDIDATUL SA FIE PROFESOR).
Nu cred că se pune accent pe memorare și mot-a-mot, dar, hei!, părerile sunt opinii și opiniile păreri!
4) ””Posibilitatea ca fiecare candidat sa-si vada lucrarea la contestatie !!!!!! Ceea ce nu se intampla deloc ! De ce acest mister ??? Cui slujeste ???? (aveti ceva de ascuns)?”” Aveți clar un „cui” împotriva modului de organizare și corectare asta e clar.
Examenul nu este croit greșit, nivelul de pregătire este din ce în ce mai scăzut. Dacă de ani de zile sunt aceleași programe și sunt peste 50% dintre cei care dau examenul care îl dau cel puțin 2-3 ani la rând și notele sunt mici la ei și mari la alții, cred că este o problemă cu metoda și modul de învățare (apropos, noi asta vrem să facem, să îi învățăm pe alții să învețe, pe când noi înșine, nu știm să învățăm).
Cu respect, vă salut, și vă doresc succes la examenul de mâine! 😀
Buna ziua, De ce nu este si model pentru educatori sectia maghiara?
Titularizare 2020: Pe când o reformă la acest tip învechit de examen ???
1) Necesitatea de a se introduce si teste grila !!!! (ca la medicina, etc… / cel putin jumatate din subiecte !!!!!!!!!)
2) Un punctaj normal pentru fiecare subiect – cu punctare si intermediara !!! Nu doar atribuirea unei note maxime sau minima la un subiect !!!
3) Se pune exagerat de mult pret pe memorare si redare cuvant -cu -cuvant de multe ori !!!!
4) Posibilitatea ca fiecare candidat sa-si vada lucrarea la contestatie !!!!!! Ceea ce nu se intampla deloc ! De ce acest mister ??? Cui slujeste ????
5) De ani de zile sunt cam aceleasi procente de promovare, ceea ce inseamna ca acest examen e croit gresit, chiar daca cineva se pregateste serios, sansa sa fie evalut gresit e mare mai ales datorita punctajului subiectiv si arbitrar, a lipsei de transparenta a lucrarilor evaluate, si a stilului de intrebari/ subiecte alambicate, si subiectivismului evaluatorilor de moda veche (aceeasi orgoliosi evaluatori – care vin mereu -mereu ca si la Inspectiile la clasa !!! Pe când rotirea cadrelor ?!)
Rugam respectuos o reconsiderare a subiectelor de examen, mai ales ca NU EXISTA MODELE DE BUNE PRACTICI – la acest examen PENTRU TOATE DOMENIILE DE PREGATIRE !!!!! DE CE NU SE DA PUBLIC, CATE UN MODEL CORECT REZOLVAT PE FIECARE DOMENIU, DIN ANII ANTERIORI (2018, 2019) CA UN EXEMPLU DE BUNA PRACTICA ????????????????
Din păcate, pentru dumneavoastră, textul pare a fi mai mult o revoltă interioară față de frustrări interioare decât o propunere. Textul grilă este doar o formă (slabă, părerea mea, din simplul motiv că poate fi foarte coruptibilă) de evaluare. Partea teoretică, cel puțin la domeniul meu, încearcă explicit să vadă modul de aplicare a cunoștințelor pe materia respectivă. Adică, ceea ce cereți dumneavoastră (CA SA ISI SCOATA ETALAT CUNOSTINTELE PRACTICE IN DOMENIUL IN CARE VREA CANDIDATUL SA FIE PROFESOR).
Nu cred că se pune accent pe memorare și mot-a-mot, dar, hei!, părerile sunt opinii și opiniile păreri!
4) ””Posibilitatea ca fiecare candidat sa-si vada lucrarea la contestatie !!!!!! Ceea ce nu se intampla deloc ! De ce acest mister ??? Cui slujeste ???? (aveti ceva de ascuns)?”” Aveți clar un „cui” împotriva modului de organizare și corectare asta e clar.
Examenul nu este croit greșit, nivelul de pregătire este din ce în ce mai scăzut. Dacă de ani de zile sunt aceleași programe și sunt peste 50% dintre cei care dau examenul care îl dau cel puțin 2-3 ani la rând și notele sunt mici la ei și mari la alții, cred că este o problemă cu metoda și modul de învățare (apropos, noi asta vrem să facem, să îi învățăm pe alții să învețe, pe când noi înșine, nu știm să învățăm).
Cu respect, vă salut, și vă doresc succes la examenul de mâine! 😀
multumesc.
PENTRU INVATATORI?
De ce nu sunt si modele de subiecte pt. invatatori?
Modele de subiecte pentru invatatori ….???
Buna ziua ! am incercat sa descarc subiectul pentru geografie dar nu este incarcat doar baremul de corectare. Va rog daca se poate as dori sa il pot descarca. Multumesc