Tezele erau necesare, spune profesoara Florina Rogalski: Teza îi obligă pe elevi să facă sinteza. Trebuie să vă spun că elevii noștri sunt deficitari în a sintetiza lecțiile și ideile

2.577 de vizualizări
Foto: Yuri Arcurs | Dreamstime.com
Profesoara Florina Rogalski a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că tezele erau necesare: „Teza îi obligă pe ei (pe elevi – n.red) să facă sinteza. Trebuie să vă spun că elevii noștri sunt deficitari în a sintetiza lecțiile și ideile”. Florina Rogalski predă Limba și literatura română la Școala Centrală din București.

„Eu cred că teza era necesară. Nu, nu vezi pompieristic, de pe o zi pe alta, îl contrazic pe domnul profesor, pentru că teza este stabilită cel puțin cu o lună, o lună jumătate înainte. Teza îi obligă pe ei să facă sinteza. Trebuie să vă spun că elevii noștri sunt deficitari în a sintetiza lecțiile și ideile. Și nici nu fac conexiunile necesare nici în interiorul unui domeniu și cu atât mai puțin între domenii. Deci, lucrarea scrisă își avea importanța ei. Și încă ceva: nu uitați că majoritatea examenelor sunt scrise și este bine ca ei să fie obligați să dea o lucrare scrisă de o anumită anvergura”, a spus profesoara

Tezele școlare, obligatorii pentru elevii de gimnaziu (de la clasele a V-a până la a VIII-a, inclusiv) și pentru elevii de liceu, au fost anulate în anul școlar 2020-2021 de ministrul Monica Anisie, din cauza numeroaselor suspendări ale cursurilor față în față, în perioada pandemiei. În anul școlar 2021-2022 tezele au fost reluate prin decizie a ministrului Sorin Cîmpeanu, ministru care în același an le-a redus numărul, pentru ca în 2022-2023 ele să fie anulate de același ministru.

Anul școlar 2022-2023 a fost cel în care ministerul Educației a renunțat la organizarea pe cele două semestre, introducând 5 „module de învățare” cu 5 vacanțe. Tot în anul școlar 2022-2023, ministrul Cîmpeanu a introdus „Săptămâna verde” în timpul anului școlar, perioadă de 5 zile în care profesorii nu mai pot preda „clasic” elemente din curriculum, fără a prelungi numărul de zile de școală.

Ministra Deca, ce i-a urmat lui Sorin Cîmpeanu șefia Ministerului Educației, a decis menținerea tuturor acestor decizii: tezele eliminate, semestrele care se încheiau cu medii școlare înlocuite de module care nu au decât un singur rând de medii, la final de an școlar, înainte de vacanța mare, plus Săptămâna verde introdusă fără prelungirea anului școlar.

Tezele școlare erau obligatorii, până acum doi ani școlari, la clasele de gimnaziu și de liceu. Programarea tezelor se făcea de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

Foto: Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesoara Florina Rogalski, despre organizarea examenului de BAC în timpul cursurilor: Cum îşi permit decidenţii din Ministerul Educaţiei să perturbe complet şcoala? Ai compromis săptămâni la rând, după care vrei ritmicitate în predare și vrei ca acești elevi să aibă niște rezultate
Ministrul Educației Ligia Deca, despre reintroducerea tezelor și a semestrelor după recordul negativ înregistrat de elevii de clasa a VIII-a la simulare: Nu am avut o discuție pe reintroducerea tezelor / Nu a fost observată o legătură între structura anului școlar pe module și rezultate
Renunțarea la teze este o mare greșeală, o decizie foarte proastă, avertizează fostul ministru al Educației, Mircea Miclea: Degeaba dăm evaluări dacă nu folosim rezultatele pentru a optimiza învățarea
Organizarea anului școlar pe module este „defectuoasă” și „nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”, este de părere profesorul Cătălin Ciupală: Modulele au fost introduse după ureche, după părerea mea, și nu au fost făcute studii
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Aprilie 2022: Structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial. Școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe
Mai 2022: SURSE: Tezele obligatorii vor fi eliminate de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an. Numărul de note nu va mai fi normat în regulamente, ci fiecare profesor va decide câte note acordă
Martie 2022: VIDEO Cîmpeanu: Tezele vor fi eliminate de anul viitor. Susțin o evaluare standardizată și digitalizată la începutul și la finalul anului școlar / Structura va fi organizată pe module de 6-7-8 săptămâni de învățare
Martie 2022: Argumentele ministrului Educației pentru desființarea tezelor obligatorii. Cum a trecut de la „ultimul bastion” la „inutilitatea” tezelor în 4 luni
Noiembrie 2021: Tezele se vor da din 6 decembrie, s-a răzgândit Sorin Cîmpeanu, care anunță mai puține evaluări, fără să spună la ce discipline nu vor fi lucrări scrise semestriale: Elevii de clasa a VIII-a vor susține doar două teze și pentru cei de liceu s-a redus numărul de teze de la patru la trei
Noiembrie 2021: Ministerul Educației anunță că menține tezele. Sorin Cîmpeanu explică de ce sunt importante: Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fără a ne minți pe noi înșine
Noiembrie 2021: “Există o dorință foarte periculoasă de micșorare a duratei de cursuri, a numărului de ore, a tot ceea ce înseamnă școală” – ministrul Cîmpeanu, pe seama unei petiții cu număr mare de semnături, pentru renunțarea la teze
Octombrie 2021: Cîmpeanu: În cele două săptămâni din ianuarie 2022 se vor da tezele pe semestrul I
Să faci mai prost și mai puțin devine noua politică educațională de stat. Despre eliminarea tezelor școlare

7 comments
  1. Cine îi oprește pe profesori în a împărți materia în 2-3 și să organizeze teste (2-3 pe an)? Nu se vor numi teze, nu vor avea procent diferit la medie, dar materia va fi sintetizata; cine învăța pentru teze, ar învăța și pentru aceste teste.
    Nu absența tezelor e problema, nici măcar modulele nu ar fi problema dacă programa ar fi adaptată, dacă nu ar exista atâtea zile de școală fără școală…și atâția alți de dacă…

    1. Stai jos, habar nu ai ce e cu tine. Cata vreme esti obligat la notare ritmica modul de modul, tu crezi ca mai poate face cineva si notare de sinteza trimestrial? Cate note sa pun? Zece? Abia apuci sa notezi ritmic o data pe modul(Primul modul se pierde cu recapitulare si testare initiala).Nici nu apuci bine sa predai ca imediat ai de facut notare. Fereasca Dzeu sa nu pui nota intr-un modul si sa vina nu stiu ce ciufuta de inspectoare. Degeaba ii explici tu ca ai o ora pe saptamana si poti incheia si cu 3-4 note pe an. Deci nu neaparat modul de modul. Imediat iti spune ca nu e ritmica notarea cu o nota in octombrie si una in ianuarie. Dar daca pana si secretarul de stat a zis ca profesorul stie sa se organizeze cu evaluarea si nu are impuneri si restrictii anul acesta, de ce se cer 7 mii de note la o ora pe saptamana?

    2. “Nu absența tezelor e problema, nici măcar modulele nu ar fi problema dacă programa ar fi adaptată, dacă nu ar exista atâtea zile de școală fără școală…și atâția alți de dacă…” De acord.

  2. Tara ne vrea prosti…sa se revina la cele 3 trimestre clasice si la teze, sa se termine cu “saptamanile” altfel…sa se faca CARTE in scoala,
    Sa se desfiinteze inspectoratele scolare si sa se termine cu cerintele aracipului.

    Edupedu, stii cati angajati are aracipul acum ?
    De la 15 persoane s-a ajuns la 70 de persoane, pe acelasi volum de munca.

    1. Sustin intru totul ceea ce spuneti. Inainte de desele tematici ale ISJ si teroarea instaurata de ARACIP, aveam timp de predarea adevarata. Din cand in cand isi mai dadea cate unul din noi vreun grad si avea inspectie sau cate o asistenta la ora practic tot din acelasi motiv. In rest, ne duceam cu drag la ore, concepeam materiale, fise. Acum ne ingropam in hartii care mai de care mai tampite ale unor oameni si mai tampiti. Daca s-ar face un sondaj pe bune printre profesori, 8-9 din 10 ar spune ca se duc cu scarba la ore. Sunt unul dintre profesorii care de vreo 10 ani merge cu greata in suflet la scoala si cu speranta ca poate vine mai repede pensia. Eu nu am un ragaz in care sa gandesc macar la scoala.Nu mai spun sa ajung la toaleta sau sa mananc un sendvis. Merg cu scarba si frica totodata sa nu-si crape vreunul capul, sa nu vina cine stie ce inspectii sau multeleeee directive, machete, rapoarte de conceput si predat..ieri. Dar nu am ce face. Am 48 de ani, 2 copii la facultate, 2 rate si sunt mama singura, sotul a murit. Am invatat o viata si am dat sute de examene ca sa ajung aici si nu pot da cu piciorul muncii mele. Dar nici nu stiu cat va mai dura pana voi demisiona. Pentru ca, pe langa cele de mai sus, mai suntem si supusi oprobiului public cu o inversunare teribila. Dincolo de toate, profesorul, pentru avea rezultate, are nevoie de liniste, de placerea de a merge la ore. Nu de teroarea mosierilor din scoli din ziua de azi. Pupincouristii de serviciu ai partidului..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Testarea elevilor nu se mai face luni și joi săptămâna aceasta, ci marți și vineri din cauza întârzierii livrărilor de teste pe bază de salivă, anunță Ministerul Educației, care precizează pentru prima dată după contrele publice: Cîmpeanu și Arafat sunt „în permanentă legătură”

Testarea elevilor și copiilor de grădiniță nu se mai face luni și joi, săptămâna aceasta, ci marți și vineri din cauza întârzierii livrărilor de teste pe bază de salivă, potrivit…
Vezi articolul

Elevii vin în clasa a V-a și se vede această modalitate de a-l pune într-un fel pe celălalt într-o inferioritate, spune directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București: Se uită de unde sunt adidașii tăi, ce fel de telefon ai. Lucrăm cu părinții la aspectul acesta

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat pentru Euronews.ro că elevii vin în clasa a V-a și „se vede această modalitate de a-l pune într-un fel…
Vezi articolul

Guvernul României: Definirea manualului şcolar ca „bun de interes public” și „principal instrument de lucru al elevului” nu mai reflectă actualitatea realității din societate

„Definirea manualului şcolar ca „bun de interes public” și „principal instrument de lucru al elevului” nu mai reflectă actualitatea realității din societatea națională și internațională, raportat la diversitatea și importanţa…
Vezi articolul

Soluții radicale pentru a stopa violența în școli, propuse de Asociația Vedem Just: Exmatricularea elevilor pentru acte grave de indisciplină să fie reintrodusă, jignirea sau amenințarea la adresa profesorilor să fie considerate infracțiune de ultraj, iar părintele obligat să plătească o sumă profesorului defăimat

Să se reintroducă exmatricularea elevilor pentru acte grave de indisciplină sau comiterea de infracțiuni, începând cu vârsta de 14 ani, indiferent de nivelul clasei frecventate și regulamentul-cadru școlar să prevadă…
Vezi articolul