Teze cu subiect unic pe școală la clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a, anunțate pentru semestrul acesta de Inspectoratul Școlar din București

17.959 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Teze unice la clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a vor fi susținute semestrul acesta în școlile din București, pentru a-i pregăti pe copii pentru examene, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general adjunct, Liliana Maria Toderiuc-Fedorca. Tezele unice de la gimnaziu și liceu vor fi susținute în semestrul al II-lea, deci peste aproximativ o lună, cu “subiecte care vor fi realizate în cadrul catedrei, de către toți profesorii din școală de Limba română și Matematică la gimnaziu, precum și de către toți profesorii cu discipline de Bacalaureat la nivelul liceului”, a explicat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general adjunct.

ISMB anunță aceste teze cu subiecte unice cu aproximativ o lună înainte de teze, în același an în care elevii de clasa a VII-a au susținut pentru prima dată simularea examenelor de Evaluare Națională.

Liliana Maria Toderiuc Fedorca / Foto: Facebook

Tezele cu subiecte unice le-am decis noi [Inspectoratul Școlar al Municipiului București – n.red.], nu sunt o sugestie din partea Ministerului Educației. Este un plan pe care ni-l asumam la nivelul ISMB“, a declarat Liliana Maria Toderiuc-Fedorca pentru Edupedu.ro. Aceasta a precizat că “sugestia noastră către unitățile de învățământ este ca așezarea elevilor la teze să fie ca la examen [câte un elev în bancă, în ordine alfabeticăn.red.]. Noi așa am considerat că ar fi util pentru elevi“.

Potrivit oficialului, printre obiectivele aplicării tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a se numără:

  • pregătirea elevilor cu condițiile de examen
  • pregătirea elevilor cu subiecte făcute de altcineva decât de profesorul de la clasă
  • majorarea procentului de elevi cu note peste 5 la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat 2019

Inspectorul școlar general adjunct din București a declarat pentru Edupedu.ro că “noi ne-am consultat cu responsabilii catedrelor din unitățile școlare, școlile din București știu că vor susține teze cu subiect unic semestrul acesta” și nu au existat directori care să fi fost împotriva acestei măsuri.

Liliana Maria Toderiuc-Fedorca a precizat că și până acum au existat școli care au susținut teze cu subiecte unice. “La Colegiul Național Gheorghe Lazăr, toate tezele sunt cu subiect unic, iar elevii sunt așezați ca la examen. Ne dorim să simulăm efectiv condițiile de evaluare“, a adăugat inspectorul școlar, pentru Edupedu.ro.

Decizia ISMB vine după ce ministrul Ecaterina Andronescu a anunțat că școlile din toată țara trebuie să organizeze cursuri remediale, pentru a obține rezultate mai bune decât până acum la Evaluarea Națională și Bacalaureat. La recomandarea Ministerului Educației, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat astăzi un plan de măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor la Evaluarea Națională 2019, care prevede aceste teze unice la nivel de școală.

Pe lângă introducerea tezelor cu subiecte unice, planul ISMB prevede că “fiecare unitate de învățământ va asigura ritmicitatea, obiectivitatea și calitatea evaluării curente/ evaluării la finalul semestrului al ll-lea, astfel încât promovarea clasei a VII-a, respectiv, a clasei a VIII-a să fie corelată cu capacitatea de obținere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Națională”.

Întrebată dacă asta înseamnă că le recomandă profesorilor să îi lase repetenți pe elevii care la teze nu relevă “capacitatea de obținere a unei note mai mari sau egale cu 5, la Evaluarea Națională”, Toderiuc-Fedorca a răspuns: “Nu. Ne referim la faptul că vrem să reducem diferențele dintre notele pe care le iau elevii la examen și notele de la clasă. Prin măsurile pe care le-am propus, vrem să îmbunătățim calitatea evaluării în școli. Sunt câteva cazuri unde am sesizat că e foarte mare diferența dintre media pe care a avut-o elevul la disciplină la final de gimnaziu și nota de la examen“.

În ceea ce privește Adresa MEN cu nr. 29400/28.03.2019, pe care ISMB își bazează planul remedial anunțat, inspectorul școlar general adjunct din București a afirmat că aceasta “nu cuprindea decât sugestia de a realiza un plan de măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor atât la Bacalaureat, cât și la Evaluarea Națională. Fiecare inspectorat și-a construit propriul plan de măsuri, cum a considerat mai bine“.

Structura anului școlar 2018-2019

Paștele ortodox este pe 28 aprilie 2019, iar cel romano-catolic pe 21 aprilie, când elevii au vacanță. Concret, Vacanța de Paști 2019 este în perioada 20 aprilie 2019 – 5 mai 2019.

Semestrul al II-lea
Cursuri:                                       11 februarie 2019, luni – 19 aprilie 2019, vineri
Vacanța de primăvară 2019:  20 aprilie 2019, sâmbătă – 5 mai 2019, duminică
Cursuri:                                       6 mai 2019, luni – 14 iunie 2019, vineri
Vacanța de vară 2019:             15 iunie 2019, sâmbătă – 15 septembrie 2019, duminică

Tezele școlare trebuie susținute cu cel puțin 3 săptămâni înainte de finalul semestrului, precizează Ministerul Educației. Olimpiadele naționale sunt organizate în vacanța de primăvară.

Săptămâna Școala Altfel se desfășoară în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe o perioadă de 5 zile consecutive, la decizia școlii.

Acest an școlar este printre cele mai scurte din ultimii 10 ani. Are 34 de săptămâni de cursuri, care totalizează 168 de zile efective de școală pentru copii (față de 175 în medie anii trecuți).

Excepție de la structura anului școlar de mai sus o fac clasele a VIII-a și a XII-a. Elevii termină liceul pe 31 mai 2019 și gimnaziul pe 7 iunie 2019.

Descarcă de aici Structura anului școlar 2018-2019

Rezultate Simulare Evaluarea Națională 2019 București

Simularea examenelor de evaluare națională 2019 a adus rezultate mai bune la Matematică pentru clasele a VII-a, unde au fost introduse testele grilă, decât pentru elevii de clasa a VIII-a. Potrivit rezultatelor comunicate de Inspectoratul Școlar București pentru Edupedu.ro, 60,78% dintre elevii de clasa a VII-a au luat note mai mari de 5 la simularea examenului de Matematică. La clasa a VIII-a, unde subiectele nu au fost grilă, 58,87% dintre elevi au obținut note peste 5.

Rezultate simulare Limba română în București:
  • Clasa a VII-a, note peste 5 (rata de promovare): 79,28% și 3 elevi au luat nota 10
  • Clasa a VIII-a, note peste 5: 82,47% și 12 elevi au luat nota 10
Rezultate simulare Matematică în București:
  • Clasa a VII-a, note peste 5 (rata de promovare): 60,78% și 108 elevi au luat nota 10
  • Clasa a VIII-a, note peste 5: 58,87% și 135 elevi au luat nota 10
Descarcă de aici datele statistice privind Rezultatele la simularea în București a examenelor de Evaluare Națională 2019 – clasele a VII-a și a VIII-a

Comparație cu rezultatele examenului propriu-zis de Evaluare Națională de anul trecut: 73,5% dintre elevi au obținut medii mai mari sau egale cu 5 la Evaluarea Națională 2018, potrivit HotNews.ro.

Photo by fotografierende from Pexels

Citește și:

 

 


4 comments
  1. Ar trebui mai intai evaluati acesti inspectori si profesorii. Apoi programa incarcata si lipsita de orice logica. Copii nu pot asimila materia decat daca este adaptata varstei lor si dezvoltarii psihice. Materia pe care copilul meu o studiaza acum in clasa a VIIa eu am studiat-o la liceu si nici acolo nu era atat de incalcita. In plus , se vor aceste ore remediale cu prezenta, in conditiile in care copii au cate 6 ore pe zi. Gandeste cineva in inspectoratul acesta ca pentru un copil de 13-14 ani trebuie sa mai exsite viata si dupa scoala? Ca trebuie sa faca un sport pentru a fi sanatosi ? Ca au nevoie de stabilitate si nu de modificari anuntate cu mai putin de o luna( simularea clasa a VII a , teze cu subiect unic, etc)?
    Ceea ce ma uimeste este ca aceste ore remediale, impreuna cu aceste teze cu subiect unic nu au ca scop intelegere materiei , ci CRESTEREA NOTELOR LA EVALUARI. Pe mine personal ma ingrozeste prostia si incompetenta acestor oameni, iar copii nostri vor ajunge sa fie scarbiti de tot ce este impus fara a avea o logica.
    Ar trebui regandita toata programa, dar nu in sensul de a o complica si mai mult, ci de a o adapta la dezvoltarea lor si in plus sa se renunte la aceste experimente aparute peste noapte.
    RUSINE SA LE FIE INCOMPENTILOR!

  2. Și încă nu s-a spus totul!
    Remediala este impusă nu numai pentru Limba Română și Matematică, ci tuturor disciplinelor, mai puțin muzicii, desenului, educației fizice! S-a ajuns la o situație de-a dreptul absurdă și imposibilă întrucât elevii din grupul țintă selectați pentru remediere sunt cam aceiași și este evident că ei nu pot face remediere la fiecare disciplină câte 1-2 ore/ săptămână/ disciplină!!!!
    Suntem de-a dreptul căpiați pentru că nici nu ni s-a explicat clar! S-a creat o confuzie gravă care ne consumă resursele de timp în loc să ne concentrăm pe concursurile/ activitățile școlare care mai sunt în plan și de încheierea anului școlar așa cum trebuie!
    Nu știu cine a avut inițiativa extinderii remedierii la toate disciplinele, cu ore suplimentare de pregătire, dar nu este în regulă, ba chiar este foarte grav pentru că generează un haos total în programele elevilor și profesorilor!

  3. Rezultatele ‘slabe’ ale elevilor nu sunt pentru ca nu dau teze unice, nici pentru ca nu dau simulari, ci sunt din cauza cantitatii inutile de informatii pe care ei trebuie sa le acumuleze la fiecare din cele 13-15 materii saptamanal (inclusiv romana si matematica)! Revizuiti programa scolara la fiecare materie! Sunt materii la care trebuie sa invete pe dinafara lucruri inutile, invechite, neconforme cu dezvoltarea lor, etc., totul doar pentru nota – nu uitati ca la gimnaziu notele inca mai au pondere de 20% din nota de admitere! ‘Lucrati’…, dar din pacate nu in folosul copiilor… Destupati-va putin mintile si mergeti prin clase sa-i auziti si pe copii, si pe profesori….

  4. Au scolile spatiu (sali de clasa) pentru acest experiment?…
    Parerea mea e ca nu au, ca vor afecta programul celorlalte clase, ca sa faca loc copiilor din ultimii ani. Astfel, presiunea acestor examene (pentru care ne pregatim ca disperatii, de parca ar fi ceva nemaivazut) devine si mai mare, resimtita si de copiii mai mici, care observa cata tevatura e in jurul simularilor, tezelor, examenelor in sine…
    Nu examenul e problema, stimati heirupisti! Nivelul mediu al pregatirii elevilor este, nu mai ingrasati porcul in ajun… Si un exercitiu ca asta arata doar ca “lucrati”. Zic sa acceptam ca a continua sa cereti comentarii invatate pe de rost, nu inseamna educatie… Dar si asta e tot o dovada de lene – veti avea un singur barem pt toata scoala, asa cum acum aveti un singur comentariu de reprodus ” intocmai” de corectat in lucrari si va veti preface in continuare ca v-ati straduit.
    Cum o fi teza aia la liceu, la clase de filologie si limbi straine cu subiecte identice la romana si engleza?… Ca sa dau cel mai simplu exemplu.
    Teza e altceva decat bacul, se refera la notiuni noi, din ultimul semestru. Bacalaureatul opereaza cu un cumul de competente, dupa 12 ani de scoala. Am impresia ca unora le scapa structura procesului complex de invatare si evaluare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Academia Oamenilor de Știință din România susține că nu a știut de lansarea cărții lui Adrian Năstase cu Asociația Română de Prietenie cu China / Cine este Aurel Papari, cel care a folosit sigla: Colaborator al Securității, cu titlu de revoluționar retras de președintele Iohannis

Academia Oamenilor de Știință din România (AOSR) susține, într-un punct de vedere la solicitarea G4Media, că „nu a acceptat și nu a știut de organizarea” la Constanța, alături de Asociația…
Vezi articolul