Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din clasele V-VIII, publicate de Inspectoratul școlar Iași

9.031 de vizualizări
Model test adaptat la limba și literatura română, clasa a V-a
Inspectoratul Școlar Județean Iași a publicat teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, CES, din ciclul gimnazial. Pentru fiecare clasă s-au propus câte două teste pentru trei etape de evaluare (evaluarea inițială, evaluarea sumativă și evaluarea finală), corespunzătoare fiecărei clase. 

„Educaţia incluzivă încearcă să vină în întâmpinarea tuturor provocărilor legate de procesul instructiv-educativ al copiilor cu cerinţe educaţionale speciale. Astfel, a apărut necesitatea diferențierii procesului instructiv-educativ prin adaptarea curriculară care să țină cont de capacitatea de înțelegere, de ritmul de lucru și nivelul de cunoștințe ale elevilor cu CES. 

Prin adaptare curriculară înţelegem orice adaptare a conţinutului disciplinelor școlare, adaptări ale mediul de învăţare, adaptări în sfera procesului instructiv-educativ-evaluativ, dar și adaptări ale unor mijloace tehnice folosite în acest proces.

Materialul propus prezintă modele de teste de evaluare adaptate, pentru disciplinele limba română și matematică, ciclul gimnazial. Pentru fiecare clasă s-au propus câte două teste pentru trei etape de evaluare (evaluarea inițială, evaluarea sumativă și evaluarea finală), corespunzătoare fiecărei clase. În întocmirea acestor teste s-a ținut cont de nivelul minim al programei școlare corespunzător fiecărui nivel de studiu, stabilit prin standardele minime de evaluare. De asemenea, s-a avut în vedere ca cerințele formulate să fie accesibile, cât mai simple și ușor de înțeles, astfel ca elevul cu CES să nu aibă nevoie de explicații suplimentare. S-a urmărit armonizarea cerințelor formulate cu nivelul de înțelegere și de realizare a sarcinilor școlare ale elevului cu CES”, conform autorilor.

Model evaluare inițială la limba și literatura română, clasa a V-a – Varianta 1
DOCUMENT – Ghid de evaluare pentru gimnaziu. Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale

2 comments
  1. Cine a creat testul nu predă la clasă și nu știe ce înseamnă CES!
    Prietene, mai coboară din zenit!
    Ești rupt de realitate!
    Ca să ajungă să dea acest test la clasa a V-a, at trebui ca un set de oameni să fi lucrat cu un elev cu probleme (învățător, profesor de sprijin, poate şi un psiholog sau un logoped)! Așa că stai jos, 4!
    Prea mulți “doctori” în educație dau lecții gratuite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ciucă, la ședința Comitetului Interministerial OCDE: După aderarea la NATO și UE, deschiderea perspectivelor de aderare la OCDE este șansa unei noi etape de reforme și alinierea societății noastre la modelul democrațiilor consolidate

Premierul Nicolae Ciucă a condus astăzi prima ședință a Comitetului Interministerial OCDE, al cărui rol este coordonarea negocierilor și transformărilor necesare pentru admiterea României în Organizația pentru Cooperare si Dezvoltare…
Vezi articolul

Aproape 4 din 5 elevi de clasa a VIII-a, din mediul rural, nu au luat 5 la simularea evaluării la Matematică în județul Iași / La clasa a XII-a a scăzut numărul celor care ar lua notă de promovare pentru toate profilurile

39.58% dintre elevii de clasa a VIII-a din județul Iași au luat note mai mari sau egale cu 5, la ambele probe, la simularea Evaluării Naționale 2023, organizată de Inspectoratul…
Vezi articolul