Testarea standardizată pregătită de minister “e total diferită de ce am făcut până acum”, profesorii nu vor face efort suplimentar pentru că nu corectează lucrările – secretarul de stat Sorin Ion

19.185 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com
Testele prin care va fi pilotată evaluarea standardizată, decise printr-un ordin de ministru publicat vineri seară, sunt un lucru “total diferit de ceea ce am făcut până acum în sensul că acest test va putea fi aplicat pe orice dispozitiv (…). Și nu presupune nici măcar pentru profesor un efort suplimentar, pentru că nu evaluează lucrările, ele se evaluează automat pe platformă”, a spus vineri, într-o intervenție la Radio România, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației:

Sorin Ion, despre pilotarea evaluărilor standardizate:

  • “Vom aplica o testare 100% digitalizată. Are dublu obiectiv: pe de o parte, pentru a sta la baza viitoarelor strategii ale Ministerului Educației, pe de altă parte de a măsura ceea ce s-a întâmplat în sistemul de educație din ultimii doi ani. Și, de ce nu, obișnuiești copiii cu sistemul de evaluare exclusiv digital, având în vedere, de exemplu, că de anul acesta testele PISA se aplică doar digital. Eșantionul de unități de învățământ conține șapte unități în fiecare județ al țării, alese pe toate nivele valorice, pentru că nu ne dorim rezultate distorsionate.
  • Important e de știut și pentru ascultătorii care vor fi în situația de a avea un copil în această testare este că modul de aplicare a testului este total diferit de ceea ce am făcut până acum, în sensul că acest test va putea fi aplicat pe orice dispozitiv electronic, de la calculator, laptop, tabletă, telefon inteligent șamd și că nu presupune nici măcar pentru profesor un efort suplimentar, pentru că nu evaluează lucrările, ele se evaluează automat pe platformă iar culegerea datelor e mult mai simplă, pentru că putem face analize complexe pe rezultate, pe fiecare item al testelor, astfel încât să ne fie foarte utile în scopurile pe care și le-a propus Ministerul Educației.”

Ordinul de ministru care prevede ca până la finalul acestui an școlar, 2021-2022, să aibă loc în 126 de școli, evaluări standardizate în cadrul unui proiect pilot, pentru toți elevii de clasele I-XI, mai puțin cei de a VIII-a, a fost redactat joi, în doar câteva ore. Ordinul a fost publicat vineri seară în Monitorul Oficial și include lista țărilor participante.

Citește și:
OFICIAL Ordinul de ministru privind pilotarea evaluării standardizate la limba română, matematică și istorie, până la finalul acestui an școlar pentru elevii din clasele I-XI, mai puțin pentru cei de a VIII-a, publicat în Monitorul Oficial / Protocolul de colaborare între minister și firma care va face evaluările este cu titlu gratuit, dar nu se menționează numele acesteia
Mai multe asociații de elevi și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali critică ordinul de ministru care introduce pilotarea evaluării standardizate în acest final de an școlar: Vor fi aceste teste în concordanță cu programa școlară și sunt avizate de minister?
BREAKING Ordinul de ministru care introduce testarea standardizată pilot începând cu acest final de an școlar la toate clasele, mai puțin a VIII-a și a XII-a, la limba română și matematică, a fost trimis pentru consultare partenerilor de dialog social – DRAFT

10 comments
  1. Marea testare standardizată înseamnă de fapt un algoritm ce amestecă la întâmplare itemii introduși intr-o bancă de date.

    Cu alte cuvinte o compilație de itemi diverși care să totalizeze un anumit nr de puncte.

    Dacă acești itemi din această bancă de teste sunt corelați cu programele școlare in vigoare si conținuturile predate pare să nu intereseze pe nimeni.

    Concluzia pare simplă.
    Fie este reclamă ,,gratuită” a unei anumite platforme fie platforma oferă un ,,demo” ce va avea un ,,succes răsunător ” astfel încât de la anul să curgă contractele.

    Ceva anchete penale ar mai domoli apetitul MEN pt. comisioane cu multe zerouri.

  2. Există deja evaluări standardizate la cls. 2, 4 si 6.
    De ce ar trebui încă o evaluare suprapusă peste ele?
    Privatizarea educației este din ce în ce mai evidentă.
    Nu elevii și evaluarea obiectivă vă interesează de fapt ci contractele, procedurile, să vă apară numele pe noi schimbări legislative, etc.

    În rest, palavre si forme fără fond.

  3. Nu voi veți aplica.
    Nici măcar MEN ci o firmă privată.
    Aleasă cu dedicație prin încredințare directă.

    Sunt zeci de firme private românești care oferă servicii similare.

    P.S. Nimic, nu e gratis.

    P.P.S. Un boicot al C.N.E. si al cadrelor didactice v-ar trezi la realitate.
    Dar ați avut grijă să îngropați orice opoziție.
    O opoziție constructivă înseamnă mai multă democrație…

  4. Cred că aceste teste ar trebui să se aplice de anul școlar viitor în toate școlile din țară. De ce doar în 126 de școli?
    În felul acesta părinții nu vor mai face putea face presiuni asupra profesorilor să pună note mari. În prezent sunt școli în care părinții fac abuzuri și amenință profesorii dacă nu pun note mari. Sunt elevi care vin 1 lună la școală și trec clasa cu note mari. Nu este corect.
    TESTARE UNICĂ IN TOATE ȘCOLILE LA TOATE MATERIILE!

  5. Macar atat, ca nu supuneti profesorii unei corvoade suplimentare, adaugate simularilor si evaluarilor nationale din timpul scolii. In acea perioada inca se corecteaza lucrarile la evaluarile de clasa a sasea si ultimele teze.

  6. Ca sa folosesti testare standardizata trebuie sa ai manuale ca lumea, culegeri adaptate la testarea aia, o gramada de lucruri pe care institutul ala de cercetare a educatiei nu le face

  7. Povesti! Sunt doar niste banale grile rebotezate “Testare standardizata”. Adica ceva asemator cu testul pentru permise auto. Pare mai mult o ocazie de promovare a companiei private Brio care vezi doamne ar fi marea solutie pentru imbunatatirea rezultatelor in scoala romaneasca.

  8. Nu e vb.ca nu vor face profesorii efort de corectare.Elevii aia trebuie pregătiți pt.un astfel de test din toată materia anului, căci dacă rezultatele vor fi proaste, ei vor fi tapii ispășitori, arătați cu degetul.Venita asa hodoronc-tron, timpul este insuficient și probabil vor curge abonamente la Brio ale cadrelor didactice și ale elevilor, siliți de profesori, căci ei raspund dacă rezultatele unor teste cu care elevii nu sunt familiarizați vor fi proaste. Multa corupție în țară Asta!Daca lui Oprescu i-au dat 11 ani, poate se uita DNA-ul si in Educație, la care mai mari și nu doar la profesorii care dau meditații.

  9. Cat le iese la astia pentru contributia la dezvoltarea business-ului asta de testare a fraierilor? Pentru serviciile aduse o sa aiba si ei un os de ros la privat nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Euronews va lansa un canal TV de știri în România în colaborare cu Politehnica București. Mihnea Costoiu, rectorul UPB: Va fi un canal axat pe valorile și tematicile europene, vrem să fie operațional până la finalul anului cu circa 100 de angajați

Canalul de știri pan-european Euronews și Universitatea Politehnica din București (UPB) au semnat un parteneriat pentru a lansa Euronews Romania, un canal TVR de știri nou, independent, potrivit unor comunicate…
Vezi articolul

Învăţământul se poate desfăşura online pe perioada stării de urgenţă, lege aprobată azi de Senat, cameră decizională. Actul prelungește toate acreditările până la 30 iunie 2021

Învăţământul preşcolar, şcolar, preuniversitar şi universitar se poate desfăşura online pe perioada stării de urgenţă sau de asediu, prevede Legea educaţiei naţionale 1/2011 modificată, miercuri, de Senat, în calitate de…
Vezi articolul

Consecințe pentru profesorii-evaluatori care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor de la Bacalaureat și Evaluarea Națională. Cîmpeanu: Să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte

Profesorii-evaluatori de la Bacalaureat sau Evaluarea Națională care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor candidaților cu diferențe uriașe de punctaj ar putea „să nu mai corecteze vreodată” lucrări sau „cel…
Vezi articolul

România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate din ultimii 5 ani: locul 15 pe națiuni, în competiția dominată de China, Rusia și SUA / Descarcă subiectele de la internaționala de matematică

Lotul de olimpici la matematică al României a ocupat locul 15 pe țări la Olimpiada Internațională de Matematică 2020. Aceasta este prima olimpiadă internațională care nu a mai adunat într-o…
Vezi articolul