Evaluarea sistemelor de educație vocațională, sub umbrela PISA, anunțată acum un an de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională, va fi pilotată inițial în patru țări și doar apoi extinsă, potrivit reprezentanților organizației.
Dacă, într-o primă fază a inițiativei, și-au anunțat participarea doar 11 țări, dintre acestea doar Australia, Germania, Portugalia și Emiratele Arabe Unite vor participa la pilotarea testării. Celelalte țări implicate în această fază inițială, Belgia, Brazilia, Irlanda, Olanda, Turcia, Marea Britanie și SUA urmează să susțină organizațional proiectul, ce va implica peste 100 de experți, reprezentanți ai sindicatelor, participanți la studiile profesionale/vocaționale, reprezentanți ai mediului de afaceri.
- OCDE a anunțat, în 2023, că intenționează să înceapă în doi ani, sub umbrela PISA; evaluarea sistemelor de educație vocațională, argumentând că, deși învățământul de acest tip este o parte esențială a sistemelor de educație, există foarte puține date comparative care să permită țărilor să evalueze performanța lor în domeniu.
OCDE arata atunci că, în țările membre ale organizației, mai bine de o treime dintre tinerii de 15-19 ani aflați în învățământul secundar superior erau înscriși în programe vocaționale, iar circa o șesime (17%) dintre cei care se înscriu pentru prima dată în învățământul superior urmează programe de scurtă durată care sunt preponderent profesionale.
Pilotarea în cele patru țări urmărește să evalueze cele mai valide instrumente de evaluare, pentru a asigura comparabilitatea și viabilitatea datelor, înainte ca analiza să fie extinsă „într-un număr mai mare de țări”.