Elevii care intră în primul an de gimnaziu din Franța vor fi testați și la ortografie în cadrul Evaluării Naționale de la clasa a V-a pentru ca profesorii să poată lucra cu ei la această parte de limbă franceză pe care autoritățile din Educația din Republică o văd din ce în ce mai deficitară, potrivit FranceInfo. Măsura face parte dintr-un set propus de ministrul Gabriel Attal care crede că este oportună și organizarea unui concurs național de scriere și, ca recomandare pentru profesorii de limba franceză, renunțarea la textele de tipul „completează spațiile goale”, conform sursei citate.
Ministrul Educației din Franța, Gabriel Attal, spune într-un articol publicat recent de Le Monde că are încredere în “puterea cuvântului scris”, invocând “o datorie de exigență și de excelență” în această privință, mai ales că, potrivit lui, nivelul scrierii corecte scade în gimnaziile din țară: “Aproape un elev din trei nu știe să citească sau să scrie corect la intrarea în clasa a șasea”, a declarat acesta pentru cotidian, notează FranceInfo.
Când a enumerat o serie de măsuri propuse pentru implementare în școli, oficialul a recomandat “eliminarea utilizării textelor de tipul „completează spațiile goale” ca parte a procesului de învățare în primar și secundar”, după ce a insistat că “trebuie să facem mai mult și trebuie să facem mai bine”. Renunțarea la acest tip de exerciții ar urma să se aplice începând din acest an școlar.
Potrivit Le Parisien, la sfârșitul lunii august, înainte de începutul primului an școlar în funcția de ministru, Attal declarase deja că dorește să “pună accentul pe cunoștințele fundamentale” și promisese un “șoc al cunoștințelor” la școală. „Pentru a realiza acest lucru, el a anunțat că două ore pe zi vor fi consacrate învățării și exersării lecturii la Clasa Pregătitoare și că elevii de CM2 (Cours Moyen 2, adică al 5-lea an de școală primară și ultimul din acest ciclu, asemănător clasei a IV-a din România – n. red.) vor trebui să producă “cel puțin un text scris” în fiecare săptămână”, scrie sursa citată.
- Amintim că greșelile de ortografie la examene vor scădea drastic notele elevilor în Franța, după ce autoritățile din Educație au remarcat lucrări din ce în ce mai slabe în ceea ce privește scrierea, nota Edupedu.ro în luna iulie. Ministrul Educației de atunci, Pap Ndiaye, anunța o reformă a ortografiei de la școala primară până la finalul liceului.
De asemenea, ministrul își dorește ca Evaluarea Națională din primul an de gimnaziu să includă un “test de scriere”, pe lângă cel de citire, pentru a “detecta slăbiciunile unora și talentele altora”. Attal a mai declarat că ar dori să creeze “încă din acest an” un “dublu concurs național de scriere”: unul pentru elevii de la sfârșitul școlii primare și celălalt pentru profesori, “al căror talent și creativitate merită să fie mai bine recunoscute și împărtășite”, a mai transmis FranceInfo.
2 comments
La noi nu mai conteaza ortografia. Cind vezi absolventi de facultate care habar nu au sa scrie corect in limba romana, comentariile nu isi mai au rostul…
E binevenita testarea ortografiei si, in acelasi timp, greselile de ortografie trebuie sanctionate la teste si mai ales la examene. Sa nu se mai intample ca la Evaluarea trecuta ca un elev care a scris cu greseli de ortografie sa nu fie depunctat pt acestea si sa poata ajunge la aceeasi nota ca un copil care nu doar a rezolvat cerintele punctual, ci a si scris corect ortografic.
E inadmisibil sa fie trecute cu vederea greselile de scriere la un examen de limba romana. Francezii, englezii si orice alta natie nu accepta asa ceva la examenele lor de limba si nu coboara deloc stacheta in acest sens, desi ei au reguli mult mai dificile decat noi pt scriere si pronuntie.