Test de educaţie financiară. Ce ştii despre bani?

3.430 de vizualizări
bani, monede
Foto: Pexels.com
În 2016 OECD a publicat rezultatele unui test de cunoştinţe financiare aplicat în 30 de ţări de pe toate continentele. Au răspuns întrebarilor 51.650 de adulţi, cu vârsta între 18 şi 79 de ani. În medie, doar 56% au reuşit să răspundă la 5 din cele 6 întrebări. Ce au fost întrebaţi participanţii:
Întrebarea nr 1: Imaginaţi-vă că 5 fraţi primesc un cadou de 1.000 de lei în total. Dacă fraţii trebuie să împartă banii în mod egal, cât ia fiecare?
(întrebarea testeză abilitatea mentală de a face calcule aritmetice de bază – întrebarea este opţională)
Întrebarea nr 2: Acum imaginaţi-vă că cei cinci fraţi trebuie să aştepte un an ca să-şi primească partea lor din cei 1.000 de lei, iar inflaţia este de 5%. Când vor primi banii vor putea să-şi cumpere:
  1. mai multe ca acum
  2. la fel
  3. mai puţine decât ar cumpăra astăzi
(întrebarea testează înţelegerea impactului inflaţiei asupra puterii de cumpărare)
Întrebarea nr 3: Împrumuţi un prieten cu 25 de lei într-o seară şi el îţi dă înapoi 25 de lei a doua zi. Ce dobândă a plătit prietenul pentru acest împrumut?
(întrebarea testează înţelegerea conceptului de dobândă simplă)
Întrebarea nr 4: Presupunem că pui 100 de lei într-un cont de depozit, fără taxe şi fără comisioane, cu o dobândă garantată de 2% pe an. Nu mai pui alte sume în acest cont şi nici nu retragi niciun ban. Cât va fi în cont la finalul primului an, după ce va fi plătită dobânda?
(întrebarea testează abilitatea de a calcula o dobândă simplă la un depozit)
Întrebarea nr 5: Şi câţi bani vor fi in cont peste 5 ani?
  1. mai mult de 110 lei
  2. fix 110 lei
  3. mai puţin de 110 lei
  4. este imposibil de spus din informaţiile oferite
(întrebarea testează dacă respondentul este conştient de beneficiul acumulării)
Întrebarea nr 6: Adevărat sau fals? O investiţie cu profit mare este puţin probabil să fie riscantă. (sau Dacă cineva îţi oferă şansa să faci foarte mulţi bani, este posibil să existe şansa să şi pierzi foarte mulţi bani?
(întrebarea testează dacă pesroana înţelege relaţia tipică dintre risc şi câştig).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

STUDIU Bărbații asociază bogăția cu mașina, iar femeile, cu ideea de putere. Peste jumătate din populație nu poate acoperi din fonduri proprii o cheltuială urgentă de 5.000 de lei, iar 40% nu ar rezista măcar o lună cu economiile făcute / Trei sferturi dintre români se declară puțin sau deloc informați financiar

Aproximativ un sfert din populația activă din mediul urban, segment de populație cu un nivel de educație peste mediu, spune că nu poate cheltui 1.000 de lei într-o situație de…
Vezi articolul

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Ciprian Fartușnic, cercetător: Manualul este un instrument de lucru al copilului, dacă îl transformăm în propriul nostru instrument de predare, ne-am dat foc la valiză / Dacă nu îi învățăm să își pună la treabă cunoștințele, o să ne minunăm că, atunci când se anunță la un megafon, pe un aeroport, că s-a schimbat poarta, în limba franceză, după ce au făcut 12 ani de franceză la școală, pierd avionul

Invitat să le vorbească profesorilor despre rolul esențial al profesorilor în formarea competențelor elevilor, cercetătorul Ciprian Fartușnic a explicat că fiecare profesor are o libertate foarte mare în modul în…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Psihologul Domnica Petrovai: E foarte important să îi învățăm pe copii de mici să fie confortabili cu banii și să aibă competențe în zona financiară pentru că asta are impact direct asupra autonomiei emoționale și asupra învățării

Cu o experiență vastă de peste 26 de ani în domeniul psihologiei, Domnica Petrovai, psihoterapeut și fondator al companiei Mind Education, le-a vorbit profesorilor și directorilor la primul seminar al…
Vezi articolul