Termenul până la care școlile care vor să folosească exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2024-2025 se mai pot înscrie în rețeaua de școli pilot a fost prelungit până în data de 5 august

Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com

Școlile care vor să folosească exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2024-2025 se pot înscrie în rețeaua de școli pilot până la data de 5 august, potrivit unui anunț al Ministerului Educației, din data de 29 iulie. Inițial, școlile se puteau înscrie până în data de 5 iulie, potrivit unei alte adrese a MInisterului emisă în luna iunie. Pentru anul școlar 2024-2025, rețeaua de școli pilot va fi aprobată prin ordin de ministru până la data de 31 august 2024.

Școlile care vor să folosească catalogul electronic în rețeaua de școli pilot în anul școlar 2024-2025 se mai pot înscrie până în data de 5 august, potrivit unui anunț al Ministerului Educației, publicat pe 29 iulie.

“Unitățile de învățământ preuniversitar care doresc înscrierea în rețeaua de unități-pilot în vederea consemnării situației școlare a elevilor exclusiv în format electronic în anul școlar 2024-2025, se mai pot înregistra online până pe data de 5 august 2024, precizează Ministerul Educației.

Inițial termenul limită de înscriere pentru școli era 5 iulie 2024, potrivit unei adrese din luna iulie transmisă către inspectoratele școlare județene.

Cum se pot înscrie unitățile de învățământ

„Intenția de includere în rețeaua de unități-pilot care utilizează catalogul electronic se face prin completarea Anexei 1 – Solicitare de înscriere/reînscriere în rețeaua de unități-pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic şi transmiterea acesteia (semnată, ştampilată şi scanată) de către reprezentantul legal al unității de învățământ către Ministerul Educației, accesând formularul online: https://bit.ly/unitati-pilot-catalog2024″, potrivit adresei de mai sus.

Ce obligații au școlile care folosesc catalogul electronic

„Unitățile de învățământ din rețeau de unități-pilot care utilizează catalogul electronic:

– vor asigura prin contractele semnate cu furnizorii programelor/serviciilor de catalog electronic siguranța datelor cu caracter personal, în conformitate cu reglementările în vigoare;

– au obligația de a respecta toate prevederile aprobate prin Ordinul ministrului educației nr. 3896/28.03.2023 privind Standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în școlile-pilot.”

Potrivit documentului, școlilor le este interzisă solicitarea achitării acestor servicii de către elevi sau de către reprezentanții legali ai acestora. Pot fi folosite sume din finanțarea complementară, din proiecte cu finanțare externă, prin finanțări specifice ale autorităților publice locale, sponsorizări sau donații.

Cum vor fi selectate unitățile de învățământ

Potrivit metodologiei-cadru privind înființarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar autorizate cu statut de unităță pilot, acestea “sunt selectate de către Ministerul Educației, în contextul unor intervenții sistemice, în diverse domenii – curriculum, inclusiv adaptări curriculare pentru învățarea blended learning/online, carieră didactică, etică și integritate, evaluare și examinare, combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar, inclusiv combaterea și prevenirea bullyingului, asigurarea accesului la educație prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate învățării în sistem blended learning/online, prin pregătirea adecvată pentru tehnologii emergente, precum și altele asemenea.

Pot fi pilotate intervenții educaționale inovative, care pun în valoare viziuni și practici profesionale experimentate și împărtășite, cu impact asupra unității de învățământ, precum:


a) elemente noi de management al unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă;
b) elemente inovative la nivel de curriculum, arii curriculare, programe școlare, precum și noi
modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naționale, modalități de organizare/predare-învățare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare;
c) metode și standarde de evaluare a performanțelor elevilor ori metode de evaluare a progresului în dezvoltarea preșcolarilor, precum și intervenții inovative bazate pe date de cercetare psihosocială, pentru integrarea optimă în comunitate, pe piața muncii și în societate, în general;

Informații de context

În ianuarie, Federația Națională a Părinților (FNP) a solicitat ministrului Educației stabilirea unor norme specifice pentru utilizarea eficientă şi corectă a catalogului electronic, potrivit unui comunicat de presă.

Amintim că în anul școlar 2021-2022 au folosit exclusiv catalogul electronic 248 de școli. Cu un an mai târziu, în septembrie 2022, erau cu 494 mai mult, anume 742 de școli. La începutul lunii octombrie 2023, lista școlilor-pilot care folosesc catalogul electronic în anul școlar 2023-2024 a fost actualizată de Ministerul Educației. În total, 1.164 de școli utilizează catalogul electronic în acest an școlar.

În noiembrie 2022, Edupedu.ro a scris că platforme de catalog electronic se foloseau în școli din cel puțin 24 de județe și erau plătite fie de asociațiile de părinți, fie din fondurile locale sau ale școlilor, arăta un raport SAR privind digitalizarea în educație.

Obligațiile școlilor care folosesc catalogul electronic au fost stabilite prin ordin de ministru în luna aprilie 2023: toate cataloagele vor avea autentificare în doi factori pentru profesori, părinți și elevi.

Și anul trecut a fost prelungit termenul de înscriere al școlilor pentru a intra în programul-pilot de implementare a unui catalog electronic, până la termenul prelungit de 21 iulie. Inițial, termenul era 10 iulie. Atunci acest lucru a fost anunțat oficial printr-o adresă a Ministerului.

Citește și:

DOCUMENT Până pe 5 iulie, școlile care vor să folosească exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2024-2025 se pot înscrie sau reînscrie în rețeaua de unități-pilot. Model de solicitare
Exit mobile version