Specialist american: Tendințe din educație ce vor avea impact major în 2019

2.743 de vizualizări
Câteva tendințe din învățământ, cu impact asupra pieței muncii, sunt prezentate succint la început de 2019 de un reputat profesor al Massachusetts Institute of Technology și ar putea fi relevante și pentru factorii de decizie din România, o piață de care, din cauza guvernării, elevii și studenții fug de ani de zile.

Anant Agarwal este profesor la MIT și CEO al platformei educaționale online edX, susținută de MIT în colaborare cu Harvard. Într-un articol pentru Forbes, el prezintă trei tendințe din învățământ care, spune el „vor revoluționa locul de muncă în 2019”. Toate țin cont de chestiuni precum evoluțiile tehnologice și impactul acestora asupra pieței muncii.

Cele trei tendințe menționate de Anant Agarwal:

Educația ce pune accent pe abilitățile hibride: pe viitor, angajații vor avea nevoie de un set hibrid de abilități, din diverse domenii, care se vor schimba pe parcursul carierei lor. În condițiile avansului tehnologic, a dezvolta abilități într-o singură direcție nu mai e nici pe departe suficient. Va exista o creștere a educației modulare

Educația prin intermediul tuturor canalelor, offline și online. Agarwal argumentează că, trăind într-o lume conectată, consumatorii pretind să aibă totul la îndemână, iar educația nu este o excepție. Cei care învață au pretenția să aibă acces imediat la informație și să își pună la bătaie cunoștințele rapid, în câmpul muncii.

Educația ce pune accent pe procese fundamentale – comunicarea, gândirea critică, diversele forme de colaborare cu alții, deciziile rapide – va fi în continuare critică, într-un moment de creștere a rolului pe care îl are tehnologia.

Citește și:

Ce trebuie să știe și să poată face un român care termină școala în 2030
Ce îi motivează pe elevi să învețe, metode de predare care funcționează și despre mindset, într-un Studiu McKinsey pe datele PISA
ANALIZĂ Cum se fac profesorii, în țările cu cele mai bune rezultate la testele PISA
Școala în Noua Zeelandă – Un model din cealaltă parte a lumii: Locul 12 în testele PISA, cu un curriculum care își dorește elevi cu încredere în sine și motivație

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației va asigura „la cerere” fiecărui elev și profesor laptop sau tabletă pentru educația online, potrivit unei modificări a Legii Educației aprobate de Parlament. Actul merge la promulgare

Legea care prevede dotarea elevilor și a profesorilor „la cerere”, de către Ministerul Educației, cu dispozitive electronice conectate la internet, a fost votată marți de Senat, în calitate de cameră…
Vezi articolul

Ministerul Educației va face o comparație a rezultatelor pe școli, până pe 15 iulie, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și de la examenul din vară – document

Până pe 15 iulie, Ministerul Educației va realiza o analiză comparativă a rezultatelor pe unități de învăţământ la simularea evaluării naționale şi la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a…
Vezi articolul

Admiterea la liceu „prin alunecare”, în școli în care elevii au ajuns în urma repartizării, nu a dorinței lor, plus pregătirea pentru meserii vechi – indicate de Măriuca Talpeș, de la Coaliția pentru Dezvoltarea României, drept cauze pentru care „condamnăm o jumătate de generație să fie șomeră în viitor” / 52% intră la liceu sub nota 6, considerat pragul nivelului 2 din PISA, al analfabetismului funcțional – analiză

Cifrele pe anul trecut, prezentate de Măriuca Talpeș, arată că 52% dintre elevii absolvenți de clasa a VIII-a intră cu media minimă admisă, de 6. Aceștia ajung în învățământul tehnologic…
Vezi articolul