Pentru clasele I-IV, temele pentru acasă trebuie să fie diferențiate și să nu aibă un volum mare, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre recomandările pentru dezvoltarea profesională a învățătorilor în anul școlar 2024-2025.
Conform sursei citate, temele vor fi verificate şi corectate de către învățători şi discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate.
Iată ce prevede scrisoarea metodică a ISJ Brașov pentru învățători (la secțiunea
Caracteristicile temelor pentru acasă
- Temele pentru acasă la clasele I – IV să fie diferenţiate, relevante şi să nu aibă un volum mare.
- Tema se compune dintr-o parte comună, de nivel mediu, pentru toți elevii, la care se adaugă o parte diferențiată, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru alții.
Verificarea temelor pentru acasă
- Temele pe care elevii le efectuează acasă vor fi verificate şi corectate (cantitativ și calitativ) de către cadrul didactic şi discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate. Constatările făcute vor constitui punct de pornire pentru activităţile ulterioare.
- Pentru temele corectate se vor face aprecieri, recomandări care să aibă caracter constructiv pentru elevi.
Sugestii pentru eficientizarea învățării prin efectuarea temelor pentru acasă
- Temele să nu aibă rol punitiv!
- Să fie relevante pentru copii, în concordanță cu activitățile de învățare derulate în cadrul lecțiilor!
- Să necesite implicarea independentă (autonomia învățării, dezoltarea competenței-cheie de a învăța să înveți) a copilului, fără să fie necesar sprijinul unei alte persoane în rezolvarea sarcinilor de lucru!
- Să fie atractive, fără sarcini repetitive!
- Să aibă legătură cu viaţa copiilor!
- Rezolvarea temelor să intre în rutina zilnică!
- Să se respecte curba de efort!
- Dozarea temelor pentru acasă să țină seama de comunicarea cu profesorii din consiliul clasei!
Documentul Inspectoratului Școlar Județean Brașov poate fi consultat mai jos:
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
5 comments
Incredibil! Cât mai puțină școală, asta-i soluția? Atunci de ce ne mai mirăm că jumătate din tineretul țării e analfabet functional după 12 clase? Când te gândești că mai sunt cretini care înjură învățământul din perioada comunistă, când elevii știau să scrie și să citească din clasa a doua!
fără teme! la crăpat semințe!
“Stimații” și “respectabilii” profesori și învățători din sistemul de stat, 99%, vor face fix pe dos și le vor da elevilor foarte mult de scris pentru acasă, că vezi doamne nu au timp și lasă pe umerii părinților și al elevilor toate aceste lucruri. Copiii sunt din ce în ce mai “înecați” în teme, pe care nu reușesc să le facă pe toate, din cauza oboselii și a timpului prea scurt. Ei, învață și fac teme pentru acasă, câte 8-9 ore pe zi, mai mult decât programul de lucru al unui adult, cu foarte puține și scurte pauze de odihnă. Copiii nu mai au timp liber și pentru alte activități recreative și da, mulți profesori folosesc temele ca mijloc punitiv, ca să își demonstreze incompetența. La privat (unde este și copilul meu și copiii multor cunoscuți de ai mei), au zile în care nu au nicio temă pentru acasă. În zilele când au teme, le fac la școală și acasă se odihnesc și fac ceea ce le place, fără teama de a fi stresați de atâtea teme.
Du-te femeie la cratiță și nu te mai ambala. OanaM, faci ce faci și uiți să-ți iei pastilele.
@Lilu: cucoană se vede că ești un bugetar puturos, proastă și oarbă pe deasupra, că nu vrei să vezi realitatea din jur. Și apropo, eu nu gătesc, are cine să îmi facă de mâncare, tuto