Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, referitor la temele elevilor, ca dirigintele să aibă grijă de coordonarea între profesori, „pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii”. Acesta a afirmat că „temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal.”
„Temele: am discutat și despre acest lucru, există reglementări, sunt reglementări mai vechi. Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal. De aceea, îi încurajez pe profesori să se coordoneze între ei și pe diriginte să aibă grijă de această coordonare, pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii”, a precizat Daniel David.
Despre temele pentru acasă
Recent, Ministrul Educației și Cercetării le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme „să sesizeze dirigintele, directorul școlii”. Dacă nu primesc răspuns, să se îndrepte spre inspectorat și abia apoi la minister, a spus acesta.
Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, pentru Prima TV, că „temele nu trebuie privite numai din perspectiva aceasta a formării, a învățării imediate”. Aceasta este de părere că temele sunt „un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției”.
Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București, a spus, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că elevii trebuie să vină să spună profesorului dacă a înțeles sau nu a înțeles ceva din temă sau din lecția predată. Dacă lucrurile sunt în neregulă, abia atunci să solicite ajutorul unui alt profesor, consideră Dana Bobocea.
Un studiu experimental condus de cercetătorul Dacian Dolean, care a explorat impactul temelor asupra elevilor de clasa a III-a, la Română și la Matematică, a întors „efecte uriașe la dezvoltarea cunoștințelor (2.58), dar și la rotunjirea numerelor naturale (0.71) și la aflarea termenului necunoscut (0.20)”, în condițiile în care „efectele medii ale programelor de intervenție educațională sunt în general pe la 0.1 dintr-o abatere standard”, a explicat acesta pentru Edupedu.ro.
Cercetătorul a declarat, într-un interviu acordat Edupedu.ro, că a derulat cercetarea pornind „de la premisa că la clasa a III-a timpul de rezolvare a temei pentru acasă nu ar trebui să depășească 40 de minute”. O altă specificitate a acestui experiment a fost implicarea părinților elevilor, care au fost sprijiniți cu ghiduri create special pentru ei să își ajute copiii cu efectuarea temelor pentru acasă.
În februarie 2023, Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce părinții trebuie să îi ajute pe copii la teme, în special în primele clase: “Recomand părinților, cel puțin la clasele I și a II-a, să-și dedice cât mai mult timp temelor copiilor și să se oprească din a formula în jurul lor expresii de genul: hai mai repede, să le terminăm ca să te joci, hai mai repede, hai să nu le mai lăsăm pe ultima sută de metri, să scăpăm de ele”. “Felul în care privim noi învățarea se duce în sistemul copilului ca un virus”, a spus Oana Moraru în podcastul Cu capul în Nori.
„Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n.red) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități.
Foto: © LCVA | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
31 comments
Și dacă se poate să facă și treaba ministerului. Stimate cadre didactice va rog să renunțați toți la dirigenție să vină onor domn ministru să facă toate situațiile pe care le cere. Poate se trezește totuși
Domnule Ministru, dirigintele este și profesor la alte clase, nu este învățător.
Când credeți că mai poate să discute cu ceilalți profesori să le spună când să programeze teste sau când și câte teme să le dea elevilor.
Este cam aberant ce propuneți.
Mai bine ați împărți pe module materiile precum educația tehnologica, educație socială etc. Și astfel se reduc orele de stat degeaba la școală.
Nu ar mai avea elevii 6-7 ore/zi la școală plus 2 ore teme, 1 oră învățat, ajung la un program de 9-10 ore pe zi de studiu.
Dacă mai fac un curs sau un sport, deja au o zi plină cu “trebuie să fac”, când mai au timp “să fie”?
Niciodată mai mult ca astăzi societatea nu a disprețuit efortul devenirii!
Despre asta e vorba!
Fantastic cum se depune atât de mult efort de ,,argumentare” cu atâtea fracturi de logică!
Observații:
O societate care nu prețuiește efortul devenirii lasă să pătrundă in sistemul de învățământ loaze :
-prin crearea de cadre legislative- vezi ,,descentralizarea” sub umbrela căreia se ascunde mai nou lipsa de răspundere ierarhică;
– prin susținerea pe posturi a unora care eludează/ nu respectă legile, asigurând ulterior -prin suplinire, prin titularizare – o masă de manevră suficient de mare cât să poată avea număr de voturi de acord la multe aberații votate de sistem!
Cu un asemenea management, statul poate oricând dovedi, din celălalt capăt (!), că resursa umană distribuită nu merită atenție și răsplată cuvenită!
Liderii sindicatelor au trăit din speranța naivă(!!!? ) a plătitorilor și au făcut jocul guvernanților!
Ne-au pus guvernanții întrebări frecvente tentante (dar pleonastice, uneori oximoronice) nouă, celor din sistem, încât să picăm în plasa consumului resurselor personale pentru validări argumentative care ulterior nu au contat pentru educarea resursei, pentru formarea unei culturi conștiente a muncii! Așa cum e și tema muncii individuale pentru obținerea progresului (= tema pentru acasă)! Am obosit în jocul acesta in care spuneți: ,, Ne pasă , vedeți, vă întrebăm pe voi, specialiștii!”, dar nu luați în considerare nici răspunsurile noastre in logica mersului firesc ( nu spre declin!) al umanității, nici limitele pe care le intâmpinăm (educația părinților, timp limitat din cauza transportului, resurse variabile datorate alegerilor comunității locale etc.)!
Ce e bazat pe șiretlic și lipsă de efort va avantaja in timp doar grupuri de interes, iar indivizii onești nu vor mai avea nicio șansă in țară- prin imposibilitate / lipsă de validare, de apreciere a societății!
Atât de multă ipocrizie – nestopată de cei ce puteau să o facă – nu s-a mai adunat în așa mare cantitate! Și, in continuare, ne facem că n-o vedem! (Argument: fișa pentru gradațiile de merit!)
Domnule ministru, puteați să schimbați regulile jocului! Am crezut că noi alegeri înseamnă o șansă pentru un punct de inflexiune! Am fost o naivă crezând în dumneavoastră, între mulți naivi (și mulți oportuniști care au râs la speranțele mele și care aplaudă acum continuitatea viziunii)!
Astăzi, a fi onest a devenit echivalent cu a fi naiv, neadaptat, idealist (culmea, asimilat chiar și cu a fi comunist ?!!?).
Cum capată noi valențe lipsa de educație!
P.S.Scaderea bursei- aia, despre care se zice că pe noi nu ne va atinge de mici ce suntem, deja ne-a mâncat din pilonul doi- 1000 de lei/ pers. la mine)! Nimeni nu vorbește despre asta!!!
Așa ne va lovi pe toți și lipsa educației! Pe nevăzute! Apoi ne vom mira și vom cădea…!
Vor rămâne in picioare cei a căror contribuție la fondul de pensii a fost mare, cu viziune măsurată “bine” de angajații bine plătiți ai statului român!
Ce cacialma este viața noastră! Ce pariu! Pierdut sau neonorat?
Dacă e să provocăm discuții pe noi idei…
Ce ați zice de micșorarea timpului petrecut de elev în școală și suplimentarea timpului alocat conexiunii cu familia, cu societatea?
Părinții adevărați nu sunt cei care ,,se scutură” de copii (,,să stea și opt ore in școală !” etc.). Ei suferă că nu au o conexiune mai puternică cu copiii, conștienți fiind de modul ușor, firesc in care comportamentele familiare ( și familiale!) se pot transmite! Societatea suferă și ea că tinerii nu sunt suficient de calibrați la viața reală!
Așadar, haideți să venim in școală cu mai mult outdoor sau cu un timp mai mic acolo petrecut! Eventual ales/ cerut conștient, in funcție de necesități!
Să venim cu avantaje pentru persoanele active care au copii in întreținere, cu legislație avantajoasă pentru firmele care acordă angajaților timp util pentru viața de familie, pentru coordonare de activități colaborative etc.etc. Câte se pot face astăzi altfel și inzecit mai bine ca in trecut!
Evident, ce e necesar unui copil nu e neapărat util altuia, dar diversificarea legislativă ar trebui să ducă la primii muguri de conștientizare a cine suntem, apoi la asumare a răspunderii pentru devenire!
Nu poți merge tot pe paternuri, calapoade, paturi ale lui Procust, pierzând din vedere diferența de viteză, de reacție a indivizilor!
Eu sunt convinsă că și o creștere a capacității de autocunoaștere va împinge societatea să ia rapid măsuri radical altfel pentru ce vor deveni școala, educația in viitorul apropiat!
Timpul, banii sunt resurse limitate de care nu ne putem bate joc la infinit!
un ministru habarnist. teoretic, in fiecare zi, discuțiile dintre profesori s-ar axa doar pe temele copiilor…
de asemenea, observ că s-au activat iar coafezele și parerologii despre cum , cat lucrează profesorii.
Domnule ministru, înțeleg că aveți idei multe și le vreți puse în practică, dar nu tot ce zboară se mănâncă … ! Ați lucrat măcar un an de zile în vreo școală ? Să știți că sunt și părinți care chiar vor ca ai lor copii să facă carte ( după stilul vechi ), vor teme, îi verifică la teme, îi duc la pregătiri…etc. śi, ne place sau nu ne place, dar din acei copii ies medici, informaticieni buni, etc. Dumneavoastră, s-ar părea că vă interesează doar opiniile acelor părinți care vor să …nu-și surmeneze copii pentru că așa ați văzut prin occident… Asta e, de 35 de ani ne-am obișnuit cu asta: orice ministru care vine, vrea să aplice aici ce a văzut prin America, altul în Franța, apoi vine altul care a văzut el când era student, prin Anglia…și tot așa, schimbări, după schimbări, bune, rele, nu contează, vor ei să arate că au lăsat ceva în urmă. Și de fapt ce au lăsat ? O mare zăpăceală, care li se datorează, fiecare venind cu propriile-i idei ( să nu le zic altfel ). Iar în această nebuneală, cine ar mai veni sâ lucreze ? ! ? ! ? Nirmal că CEI MAI SLABI ! Nici un părinte sănătos la cap nu și-ar da copilul să lucreze în această nebunie de învățământ. Am și eu copil, a terminat facultatea, dar nu l-am lăsat sub nici o formă nici măcar să se gândească la învățământ ! Ghiciți cine a venit la o școală vecină: o fostă colegă de clasă de a lui care cu gteu lua un 6 sau 7 …. Vor veni, într-adevăr, cei mai slabi ! Această stare din învățământ vi se datorează dumneaviasteă – tuturor miniștrilor din învățământ din ’89 până în prezent, tocmai pentru că nici unul nu ați venit cu un plan pe care să-l urmeze toți ci fiecare a venit cu ce i-a cășunat prin cap…
Domnule Stamate,
Mai e un lucru foarte grav care in mod real s-a întâmplat recurent în unele zone din țară: directorul ,,școlii de tip nou” a manipulat părinții impotriva anumitor profesori care își făceau bine treaba la clasă (și da, asta se facea și cu efort din partea familiei, a elevului)!
Împreună cu părinți care voiau posturi pentru copiii lor câștigate altfel decât prin efort individual, folosind împreună deviza ,,Nu stresăm copiii!”, a aruncat întâi îndoială, apoi a preluat și folosit incertitudinile părinților pentru a-și crește, apoi demonstra puterea de influență! Prin legislație lască sau eludată, a făcut imediat posibilă trecerea de E.N/ Bac. fără efort intelectual, înlocuit de unul pecuniar (sau oferind la schimb avantaje)! Ajutat de oameni ai sistemului aduși și ulterior susținuți de el, directorul!
Ani de zile, susținut politic pe post acest tip de director! Lăudat, gradat etc.!
Toate aceste strategii au dus in timp la o conduită de timpul ,,Nu rentează, domnule, educația!”. Bineînțeles, dublat totul de procentul alocat din PIB etc. .
Adevărul doare, dar trebuie spus!
Vrem să fie tot așa?
Dacă da, folosim tot acei oameni cu care se poate aranja (,, e înțelegător dl.x, pe lângă faptul că e … un profesionist” – de, el, directorul, l-a definit, l-a crescut…ca pe el- vs. ,,n-ai ce discuta, domnule, cu y”- in sensul vădit ,,nu e de-al nostru”)!
Domnule ministru, din câte știu, orice cadru didactic este suveran pe propriile-i ore. Nici măcar directorul nu poate nici măcar să intre la ore fără acceptul acestuia sau graficul asistențelor la ore…prin C.A…., darămite să le impui limitarea temelor… Cu tot respectul, dar aveți idei …discutabile. Consilierii dvs …
1 exemplu de la o școală din aceasta tara care respecta recomandarile și procedurile dumneavoastră, și consider ca sistemul de învățământ mai are o șansă. în rest copiii din ziua de azi nu mai știu ce-i ala timp liber .
p.s. cadrele didactice din ziua de azi , na întreb, când erau mici aveau timp liber .
se cred dumnezei marea majoritate , afectează grav starea copiilor , emoțională, introduc frica și teama . Cam asta este scoala noastră.
Lasă-ne cu astea.
Copiii din ziua de azi fac engleză, spaniolă, fotbal, meditații la matematică, înot, șah, karate, meditații la română, cursuri de programare etc. și îi scuză părinții că nu mai au timp și de școală, inafară de română și matematică la care dă examen și nici alea prea mult.
Vor timp liber? Foarte bine! Să nu-i mai frece părinții cu 100 de lucruri și să-i pună să se concentreze pe școală în loc să le spună că nu-i ajută la nimic materiile de pe pagina a doua…
bănuiesc că nu ești vreun părinte denaturat sa generalizezi?altfel, aberezi cu grație, snowflake.
Din nou domnul ministru ne spune ce sa facem, desi nu a predat niciodata intr-un liceu sau scoala. Aproape toti elevii fac xeroxul temelor cu 5 minute inainte de ora. Si el le plange de mila ce multe teme au!
profesorii se considera suverani. taie si spanzura.
Mentalitate de analfabet. De ce ai drept de vot?
aberezi, Mihai alias Alin etc.
Domnule David, sunteți rupt total de realitățile din învățământul preuniversitar. Cum să coordoneze dirigintele pe colegii sai? Credeți că un prof de română ar accepta vreodată ca un coleg de sport să aibă o urma de părere în ce privește activitatea sa? Orgoliile sunt uriașe în învățământ.
Eu nu sunt nici măcar din aceeași arie cu profesorul de română, ce idee să am despre cum își coordonează predarea și temele pentru acasă?! Omul care predă disciplina știe despre ce e vorba. Mă duc eu să-i spun să nu mai dea temă că au dat și cel de matematică și cel de chimie și deși au ore în zile diferite, elevul e prea stresat, după cum crede ministrul…
cum sa îi ajute părinții pe copiii cu temele ??
păi parintii sant la muncă , la platit impozite , la cumpărat mancare , la avut grija de gospodărie . E un concept nociv acest ajutor într o munca care este responsabilitatea elevului. Este efortul lui necesar evoluției lui .
Daca in trecut copiii ajutau părinții în casă și își faceau și treaba lor pt școala , acum părinții ajuta copiii in munca specifica varstei lor și prichindeii stau pe telefon .
Cand sunt depășiti , părinții apelează la meditații . In loc sa i lase pe copii sa se straduiasca singuri.
Ce lume este asta ? Cine a permis sa se ajunga aici ?? Cine are interesul sa avem niste copii lenesi , iresponsabili și niste părinți epuizati fizic psihic și financiar ?? pentru ca aceste instrumente care acum sunt prezentate ca ajutor gratuit , intro zi vor costa bani grei . Pentru ca in spatele acestor tehnologii de “ajutor ” sunt bani f multi ai investitorilor care asteapta profituri grase și de durata. E CA și cum il calmezi pe cineva oferindu i tigari gratis . Apoi apare consumul și dependenta . APOI PROFITUL.
Practica asta o fac și casele de pariuri , care te imping sa te înregistrezi și iti dau ei o suma inițiala pe care sa o joci . Ei iti alimentează cardul automat daca nu mai joci . Apoi , usor usor iti dau drumul din brațe.,Devi consumator , apoi .. victima. CASA IA TOT .
Ce lume e asta??
Sa fie clar , aceasta tehnologie “ajutătoare” , nu creează nicio competență suplimentara , niciun avans real . E doar o modalitate de a inhiba evoluția umana prin propriul efort.
Am sa i aduc aminte domnului ministru că funcția dezvolta organul.
Nu gândești , nu dezvoltți aceasta capacitate uimitoare a creierului care sta pe buna dreptate la baza evoluției umane.
De ce credeți ca medici recomanda învățarea pe tot parcursul vietii pentru a menține functia cognitiva viabilă ? Știinta demonstrează acest lucru , domnule ministru..
Ori aceasta cârja numită Ai , facilitează evitarea efortului de a invața încă din copilărie
foarte adevărat! rezonez intru totul cu cele expuse de dumneavoastră!
mai nou , temele pentru acasă , le face chatgptul . in caz ca domnul profesor nu stie.
ca sa nu i vada părinții ca isi fac temele in cateva minute , ( cei care au părinți ce se interesează de temele lor), copiii spun că se duc la bilioteca ca au nevoie sa studieze acolo din nu stiu ce atlase carti etc. părinții ii cred și in felul acesta nu stiu de gradul de analfabetism al progeniturilor , care tocmai ce s a instaurat cu ajutorul ai ului.
imaginați va ca un copil are 3 teme la trei materii : un eseu la româna , un proiect la istorie , o serie de exerciții la matematica. in loc sa le ia 3 ore . le ia MAXIM . 30 de minute . ca sa copie raspunsurile la mate , eseul la romana și proiectul la istorie.
Daca profesorii le permit sa vina cu temele in format digital , acele 30 de minute se evapora , raman maxim 3 minute , timp necesar adresarii in prompter a intrebarilor corespunzătoare. deci 3 ore se reduc la 3 minute .
pe urma , timpul rămas il petrec in mol , la aparate sau pur și simplu stand pe tiktok.
Spre seara se întorc acasa , epuizate de atata munca… “din câmp de la arat ”
Poate citește și domnul David , cat de inventiv a devenit elevul român.
După toate fofilările astea ” digitale” , vine cate o simulare care scoate tot gunoiul la vedere , gunoi aruncat apoi in capul profesorilor care ” nu și fac treaba”
păi n au cum.
Bucla predare- invatare -evaluare S A SPART !! S A FURAT EVALUAREA !!
au dispărut tezele și extemporalele și chiar daca mai e cate o lucrare de control , se copiază cu telefonul . Pentru ca nu a fost scos prin lege. SI profesorul nu i jandarm .
E un intelectual amarât a cărui singura arma este cuvântul. Mai ia și bataie daca cere telefoanele. E amenințat de părinți , care in primitivismul lor și dau totuși seama ca fara telefon nu se descurca loaza…
Am primit de la diverse persoane rugaminte sa rezolv , sub forma de ajutor , cat pot de repede ( sub o ora) un anumit test . Am aflat pe urma ca era un test pe telefon , niste quituri , dat la clasa , copilului lui. la fel sau descurcat și ceilalți copii , trimitand testul părinților , sa l rezolve babacii cu relațiile lor si sa le trimita rezolvarea urgent!!
Asta este avansul și avantajul tehnologiei. Suprima complet efortul de invatare al elevului, efortul de evaluare al profesorului , efortul părintelui de a scoate ceva din odrasla lui.
Educația a devenit zadarnica.
Cata realitate in acest răspuns. Aici suntem si de aici nu mai este decat pasul in care va disparea factorul uman – profesorul. Hartuit, marginalizat, demonizat, caruia i se traseaza comenzi absurde ca sa fie scos incompetent. Sufera cei cu adevărat cu vocatie. Marea majoritate, lobotomizati si spalati pe creier, nici nu mai simt nimic. Executa ca oile. Ala care iese din front este umilit, judecat, bagat la loc cu șuturile.
Învățământul a ajuns o bătaie de joc.
Nu mai ai voie să predai, nu mai ai voie să dai teme, ești obligat să pui note de la 10 în sus dacă nu ai materie de examen. Și dacă ai materie de examen orice notă de la 8 în jos vine părintele și face scandal că învață copilul acasă dar se stresează la orele tale… Nu vede că ăla copiază temele în 5 minute în pauză sau că le face la meditații…
În ziua de azi nu se mai predă, nu se mai învață. De evaluare nici vorbă. Ce-i aia să intri în clasa a 9-a cu note sub 5 la examen? Ce-i aia să fi luat la întrebări și pus să dai rapoarte dacă îl lași corigent pe unul care nu face nimic și nu știe nimic și pe ăla să nu-l întrebe nimeni nimic…
Nimeni nu mai e sănătos la cap…
Nu depasesc ! De aceea suntem unde suntem …..
Temele pentru acasă sunt benefice pentru copii, pentru că îi ajută să înmagazineze cât mai bine și corect informațiile de la clasă, dar unii profesori, ca să scape de anumite lecții, le dau copiilor, ca temă pentru acasă, să conspecteze din manual, niște informații pe care ei ar trebui să le transmită verbal acestora, pentru a înțelege lecția respectivă. Copiii au foarte multe teme pentru acasă. Au ajuns, săracii de ei, să lucreze ca un adult, adică 8-9 ore pe zi. Vin de la școală, mănâncă ceva, probabil și se apucă de teme, căci “stimații” profesori, nu își fac treaba cum trebuie la clasă, doar se plâng că au salarii mici (din contră au salarii frumușele pentru 18 ore pe zi și vacanțe cu nemiluita), iar la clasă mulți dintre ei nu știu să predea cum trebuie. Merg pe metoda comunistă dictare, dictare și iar dictare, fără să le explice copiilor și se așteaptă ca elevii să înțeleagă lecția respectivă și se miră dup-aia că elevii nu au chef de școală. Păi, trebuie schimbat, urgent modul de predare. Ora respectivă trebuie să fie atractivă, plus că ar trebui introdusă și tehnologia la clasă, în special la istorie și geografie, căci sunt multe clipuri video pe internet legate de aceste două materii. În concluzie, “stimați” profesori, schimbați-vă mentalitatea, că sunteți în secolul XXI, secolul vitezei și al tehnologiei, numai rămâneți închistați în secolul trecut.
darknight, sper că nu ești o loaza care nu are habar cate ore lucrează un profesor, ore care nu se vad, deoarece profesorul lucrează mult și acasă.in schimb, gura păcătosului de tine scris-a, 18 ore/ zi. nu sunt 18, dar depășesc cele 8 ore, iar vacantele nu sunt vacante ci concedii, și acelea fragmentate de diverse activități pe care un fierar betonist care ești nu ai cum sa le știi.
ora sa fie mai atractiva decat’ facebookul si tiktokul ?? SI siteurile pt adulti SI păcaneleonlie ?
Ia treci matale in față și fă oleacă de demonstrație sa vedem cam cum ?
cat despre ale 9 ore , sa sti că s doua . restul : rețele , moluri , barfa pe chaturi .
Noroc cu ghilimelele de la ‘ stimați’ , ca nu mai prindeam ce fel de material esti.
Sti , breasla asta profesorii , lucrează cu materialul clientului:
Nu poti face din coadă de câine , sîtă de mătasă .
în ultima vreme, școala a devenit școală pentru profesori și mai puțin pentru elevi. Accentul este pus pe ce trebuie sa facă profesorul și nu elevul. ar trebui sa ne concentram mai mult pe ce trebuie sa învețe elevul, ce competente trebuie sa dobândească acesta. dacă dirigintele ii organizează temele pentru acasă, cum va invata el sa-si organizeze și prioritizeze conținuturile ce trebuie învățate? cum va face fata elevul de astăzi, presiunii universitare sau din campul muncii de mâine? prea i-am obișnuit pe elevi, ca totul sa fie facilitat pentru ei, iar aceștia nu mai fac fata unor sarcini elementare ( de organizare, de ierarhizare, de respectarea a unor termene limita, etc). Scoala trebuie sa conștientizeze ca elevul este pionul principal, el trebuie transformat în regina, și nu regina (profesorul) sa acapareze toată atenția. După părerea mea, scoala trebuie sa formeze în primul rand și mai apoi sa transmită. Ce aptitudini formează scoala, dacă face totul în locul elevului, cum va invata acesta sa se descurce singur? Sa-i lasam pe elevi, sa fie ELEVI!
Foarte buna observația cu autodisciplina și organizarea proprie elevilor. Ei din clasa 1 trebuie sa stie ” ce au de facut pt a doua zi”
Mai nou la ASE București , s-a introdus un ” ajutor pt studenti ” , un soi de asistent AI care sa le spunea permanent ” ce trebuie sa faca” .
“Asistentul virtual oferă: suport constant pe parcursul semestrului încurajare pentru implicare și progres în învățare clarificarea obiectivelor de carieră colectare de feedback despre cursuri ajutor pentru depășirea dificultăților de învățare memento-uri pentru examene și sprijin în sesiune răspunsuri rapide la întrebări administrative„
https://www.libertatea.ro/stiri/saro-asistent-ai-motivational-pentru-studenti-lansare-ase-bucuresti-5264925
se stie ca planificarea este o abilitate a creierului , mai exact a unei anumite zone , cortexul prefrontal .
deci handicapare asta e gandita până la maturitate, aparent cu cele mai bune intenții . Am senzația ca se dorește scoaterea factorului uman din ecuație ..
deocamdată e doar o strategie de marketing. dar Intr o buna zi va deveni realitate :
https://www.artisan.co/blog/stop-hiring-humans
p.s. vreau sa multumesc pe aceasta cale redatiei edupedu pt ca accepta sa prezinte toate fațetele problemei și pro și contra…
Omul ăsta e deconectat total de realitate.
Cred ca nici măcar nu citește regulamentele pe care le semnează sau care sunt in vigoare.
Din declarație rezultă ca NU a citit niciodată fișa postului de diriginte.
bună ziua, cred că timpul temelor a trecut…. daca e sa vb de un elev de gimnaziu, de ex, CLS 7, care are în cele cinci zile lucrătoare, un orar care cuprinde și zile cu 7 ore …de la 12 la 7, este clar că ar trebui sa aibă voința și organizare ff riguroasă. școala veche din Romania funcționa fix că cea de azi … 4 – 5 copii care învățau, natural… și restul. cred că și la adulți , mai tz,la orice job, sunt un procent mic de oameni care continuă sa lucreze creativ, continuam sa studieze, sa afle … și cei care, mare majoritate, se descurca, fac ce este minimal ” fisa postului” mereu invocată … noroc că există și astea, că altfel….
coordonarea între materii este :)).. ?? cum sa o facă dirigintele? :))
cred că pur și simplu …ar trebui că în cele șapte ore alocate din programul unui copil ( nu include jum ora- o ora pt o masă, cum ar fi normal)….. profesorii să coordoneze in așa super fel activitatea unui copil încât acel copil când pleacă acasă să fi meritat cele șapte ore petrecute în clasa ……. și atunci?????? pt ce teme, pt ce , eu, părintele sa terorizez copilul cu inca niște ore …. un copil care știe toate chestiile alea de le enumera cineva mai sus, tocmai pt că că este activ acasă, intelectual …… și a găsit soluția la teme. fix cat ii convine scolii sa ” controleze”???
Primul rol al unui ministru…. este exact asta…. sa propună teme de discuție și reflecție. Temele de acasă… da, e un subiect major….și nu e numai despre cum împărțim între noi , părinți/ școală timpul/ existența copilului, certandu- ne între noi…..
.. este, cred, despre cum mai este astăzi rostul temelor…..corelat cu felul în care da, tehnologia și tipul de dezvoltare re- organizeaza.. tot.
Tehnologia vs program de lucru de opt ore vs program de școală de 4 – 7 ore …. nu le au inventat copiii…
Că părinte mi – as dori sa stea copilul și opt ore la școală, doar sa fie cu folos… cat timp gândirea veche se baza pe repetare / învățarea/ intelegerea ce necesitau un timp îndelungat ..da, se întâmplau acasă toate astea, părea firesc să existe sarcini de fixare ( teme) a cunoștințelor…
dacă relația noastră în raport cu informația s-a modificat ( tenologia …) . e absolut normal sa ne întrebăm. ok, ce facem cu toate lucrurile care au legătură?.
copiii pot primi sarcini de rezolvat pt acasă … sarcini de învățare… dar..? după ce timpul pe care copilul îl petrece la școală/ nu acasă…a crescut… nu e firesc să nu întrebăm ce păstrăm și ce nu mai păstrăm cu orice preț?
….daca pt copiii mergem până acolo încât îi trimitem sa învețe în containere….. e trist, daca te uiți , pe de altă parte că, totuși, asta nu e pt că oamenii nu mai construiesc clădiri mai serioase …. este pt că noi ținem cu dinții de niste lucruri…. nu le putem schimba, când vb de copii….
…. teme precum toalete in curte și temele pt. acasă …sunt teme majore ale noastre, ale adulților, profesori și părinți, despre educație…..