Temele pentru acasă au avantaje pentru copiii de școală primară, dar nu-i ajută aproape deloc, din punct de vedere al rezultatelor de învățare, pe cei care nu primesc ajutor – analiza unui cercetător britanic

Temele pentru acasă

Foto: Pexels.com

Studiile existente cu privire la utilitatea temelor pentru acasă indică faptul că acestea nu i-ar ajuta aproape deloc, din punct de vedere al rezultatelor de învățare, pe mulți dintre elevii de școală primară, un motiv central fiind neputința acestora de a-și face temele fără sprijinul oferit de profesori și de școală, susține un cercetător britanic într-un articol publicat în The Conversation. Acesta a coroborat studiile de profil și a ajuns la concluzia că, deși temele îi ajută la învățare pe elevii de gimnaziu și liceu și aduc diverse alte beneficii elevilor din primii ani de școală, ele nu i-ar sprijini academic prea mult pe aceștia din urmă.

Paul Hopkins, cercetător în domeniul educației la Universitea din Hull, notează că, în timp ce impactul temelor asupra învățării este verificat în cazul elevilor mai mari, datele disponibile pe această temă, când vine vorba despre elevii cu vârste de până în 11 ani, sunt mai puțin clare. De aceea, el prezintă încrucișat mai multe studii din ultimii 15 ani, pentru a vedea utilitatea temelor în rândul acestora din urmă și ajunge la o serie de concluzii:

Sunt studii, însă, care punctează avantaje diverse ale temelor, arată același cercetător:

Autorul comentează, în aceste condiții, că dacă obiectivul temelor date elevilor de școală primară este să dezvolte relația școală-familie, să acorde părinților un cuvânt mai greu de spus în procesul educațional, atunci ele pot fi de ajutor. Dar, arată cercetătorul citat, dacă acesta este scopul, temele nu trebuie folosite mijloace de îmbunătățire a rezultatelor de învățare sau măsurătorilor performanței școlare. “Orice temă trebuie să dezvolte încrederea și implicarea în procesul educațional atât pentru copii, cât și pentru părinți”, spune specialistul.

Citește și:
Temele pentru acasă – Cât de mult este prea mult? Primul studiu experimental implementat în România validează regula “10 minute pe nivel școlar”
Temele din vacanța de vară: Rolul lor este de consolidare a cunoștințelor și de prevenire a pierderilor, nu de transfer de responsabilitate de la învățător la părinte – avertizează cercetătorul Dacian Dolean. “Ușoară tendință de diminuare a abilităților la matematică” în vacanța de vară, pentru elevii care trec în clasa a II-a
Anxietatea cauzată de matematică: nivelul de competență al profesorilor și volumul temelor pentru acasă – printre principalii factori de influență, potrivit unui studiu internațional
Ce s-a întâmplat când o școală a făcut temele pentru acasă opționale – experimentul unei școli din Dubai
Exit mobile version