Dacă nu este adaptată tematica examenelor naționale la situația anului în curs, ar fi o negare a evidenței, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-un interviu acordat luni dimineață Pro TV. El a explicat astfel faptul că programa pentru Bacalaureat și pentru Evaluarea Națională va fi “puternic adaptată” la realitățile anului în curs. Oficialul a spus că elevii din clasele a VIII-a și a XII-a urmează să afle luna aceasta ce materie au de pregătit pentru examen.
Potrivit lui Sorin Cîmpeanu:
- Există solicitări din partea celei mai mari părți din societate de susținere a examenelor la datele planificate, cu prezență fizică. Dacă am păstra și exact aceeași tematică, ar fi ca și cum am spune că elevii nu au pierdut nimic.
- Dacă nu am adapta tematica la evidența din acest an, ar fi o negare a evidenței. Tematica de Bacalaureat și Evaluarea Națională va fi puternic adaptată la realitățile acestui an.
- Mai întâi să vedem dacă vor putea reveni la școală elevii claselor terminale. Vom anunța și modul în care am adapta programa de examen. În această lună vor afla ce materie au de pregătit pentru examen. Acesta e obiectivul nostru.
Tematica de examen înseamnă programa, care cuprinde competențele și conținuturile pe care le au de pregătit elevii din materia claselor V-VIII pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și din clasele IX-XII, pentru Bacalaureat.
Ministrul Cîmpeanu a vorbit despre modificarea programei pentru examenele naționale pe 12 ianuarie, când a anunțat modificări în funcție de ce au asimilat elevii și nu de ce au predat profesorii.
Pe 21 ianuarie, după o întâlnire cu oficialii din minister, președintele Federației Părinților anunța că noua programă pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a va fi publicată la începutul Semestrului al II-lea, iar elevii vor avea teste de antrenament după data de 15 februarie.
Pe 26 ianuarie aceeași Federație a Părinților a trimis către minister o serie de propuneri pentru modificarea programei de la Evaluarea Națională, pentru Limba și literatura română. Printre acestea se numără eliminarea din programa pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a a textului dramatic, a pronumelui posesiv și negativ și a propozițiilor circumstanțiale, plus modificări ale subiectelor de examen și trei teste de antrenament pe săptămână.
Citește pe larg declarațiile făcute de Sorin Cîmpeanu la Pro TV
Photo 197744171 © Iakov Filimonov – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
13 comments
Sunt de părere că ar trebui să se țină cont și de extrem de multa materie pierdută în semestrul 2 al anului școlar trecut .
Domnule ministru stiti ca sunt si copii de la tara?Copii in ani terminali care fac naveta dar din cauza legilor voastre nu au autobuz scolar pt .ca nu se poate pune caci nu sunt copii .Dar ei trebuie sa se trezeasca la ora5 dimineata pt a prinde autobuzul de 6 fara 10 ,ajung in oras la 6 jumatate si trebuie sa astepte sa se deschida scoala apoi sa se intoarca acasa la ora 16.30 pt ca are singurul autobuz la 15.45.Si mai trebuie sa invete pt.Bac.
Dumneavoastra cum v-ati simti daca ati sta 11 ore fara odihna?Ati mai putea invata dupa 11 ore state haihui?
Vorbesc in numele unui elev bun, aproape f.bun …si ma preocupa toata situatia..dar cei care au “lipsuri “ce vor face?
Din păcate, dl. ministru este ”puternic ” încadrat în prototipul caragelian. Se remarcă un contrast vizibil între aparența de a poza în ilustrul profesor și neputința de a transmite un mesaj coerent, asumat și responsabil. Întreb și eu , cumva dl a absentat de pe această planetă anul trecut , din moment ce afirmă că programa la examenele naționale va fi raportată la realitățile anului în curs? Alooo, nu se știe că s-au înregistrat lacune și în anul școlar 2019-2020! De aprox. 2 luni este ministru și nu a fost în stare să fixeze criteriile de stabilire a programei de studiu, pentru că e clar, de acest lucru se ocupă armata de funcționari și nu el personal.Cum oare prim ministrul UK și a asumat de 2 luni problema abordarii examenelor nationale pentru acest an. Asta înseamnă să ai autoritate și să fii responsabil, dl Cimpeanu nu poate , el face circ cu cămașa la vaccinare!
Aș dori să fac câteva precizări legate doar de generația care va finaliza anul acesta clasa a VIII – a, deoarece consider că nu a mai existat în istoria învățământului o serie de elevi pe care să se facă atâtea experimente. Și am să și argumentez:
1. prima generație cu clasa pregătitoare;
2. prima generație cu programe de studiu modificate, dar nu și cu profesori formați să predea după noile programe;
3. generația care nu a avut niciodată la început de an școlar manuale pe bănci și cărora părinții le-au cumpărat de la edituri pentru a avea pe ce să lucreze;
4. generația ale cărei modele de subiecte pentru EN au fost publicate în vara 2020 și modificate după începerea anului școlar, știut fiind faptul că nu se schimbă regulile în timpul jocului; se pare că urmează a treia modificare de subiecte;
5. generația cu evaluatori care nu au fost formați să corecteze pe noile tipuri de subiecte, știut fiind faptul că noul model de subiect de la limba romana implică foarte mult subiectivism.
6. generația care de aproape un an de zile nu a mai făcut ore cu prezență fizică și Dumnezeu știe ce fel de școală au făcut….
7. generația pentru care părinții au scos cei mai mulți bani din buzunar, acolo unde au existat acei bani, pentru a recupera pierderile de la școala online.
Lista de argumente este cu mult mai lungă, dar prefer să mă opresc aici și să pun o întrebare retorică:
Dragi decidenți din Ministerul Educației, dragi Federații de părinți, dacă copilul dvs. ar fi făcut parte din această,, generație experiment,, cum ați fi reacționat?
Ati punctat perfect. Pe langa acestea, la nivel national s-a luat masura de reducere a claselor de a noua la licee, dupa ce i-au pus pe copii sa opteze, chipurile pt a face o statistica a absolventilor de cls a 8-a, pt a ingrosa randurile la profesionale…pai dc tot au facut aceasta statistica si au vazut ca sunt solicitari cu mult peste locurile actuale din licee, cum isi permit ei sa reduca nr de clase? Cum isi permit ei sa trimita un copil la profesionala sau sa faca naveta in alt oras, pt a putea invata la un liceu normal? Sunt parinte al unui copil de cls a 8-a si sunt extrem de furioasa pt tot ce se intampla, astia isi bat joc de copii, dar si de noi, parintii, contribuabilii de pe spatele carora ei iau salariul. Sa le fie rusine!
De acord! Și în continuare nu avem anumite precizări legate de, de exemplu, spațiul acordat rezolvării, care este prea mic pe foaia de examen!
Domnul ministru emite elucubrații, că de obicei. Prin comparație, Anisie era “zeiță a înțelepciunii”, în timp ce Câmpeanu… “bate câmpii”…
Păi să adapteze programa de pandemie pt că oricum noi părinții a trebuit să ne ținem de elevi să învețe; e foarte greu și pt elevi și pentru dascăli cu orele online d-l ministru trebuie să țină cont de acest lucru performante oricum nu vor fi!Ar face bine sa nu introducă termeni noi !
Viata reala nu e adaptata.
Adevarul e ca Federatia Parintilor este cea care ar trebui sa stabileasca Programa de examen.
Profilul absolventului, competentele cheie si cele derivate, programa… da-le naibii! Cine reuseste sa le respecte, e un fraier care chinuie copiii!
Si te mai intrebi de ce ies numai analfabeti functional… Pentru ca in varful piramidei sunt oameni care urasc scoala si educatia!
Mai degrabă sa se renunțe la examene, decât o asa bătaie de joc.
Și la Evaluarea Națională de la matematică ar trebui schimbată programa… sunt mai multe exerciții în comparație cu anii trecuți și nu vom avea timp in 2 ore!
De acord! Și în continuare nu avem anumite precizări legate de, de exemplu, spațiul acordat rezolvării, care este prea mic pe foaia de examen!