Teach for Romania organizează conferința ”Educație Incluzivă. Acces la învățare pentru toți”

227 de vizualizări
FIERST

 

În data de 5 aprilie, în București, la Hotel Ramada Plaza, va avea loc conferința Educație Incluzivă, din cadrul proiectului FIERST- ”From Inclusive Education to Real Scale Transfer”, organizată de Teach for Romania și Teach for All.

Subiectele conferinței se vor axa pe explorarea implementării educației inclusive la nivel national și european, dar și evidențierea impactul proiectului prin practicile profesorilor de la clasă.

Organizatorii au ales această dezbatere deoarece datele ediției din 2017 a Monitorului Educației și Formării a Comisiei Europene au arătat faptul că participarea la educație și activități de învățare depinde în mare măsură de mediul socio-economic. Elevii din mediile dezavantajate înfruntă provocări majore, iar acest fapt le îngreunează participarea academică și cognitivă, ducând la scăderea motivației.

În timp ce fiecare țară se confruntă cu provocări unice în satisfacerea nevoilor celor mai vulnerabili elevi, există și puncte comune ale acestor provocări și soluțiile care le corespund. Colaborarea dinte țări este benefică astfel:

• Crește numărul de cadre didactice care răspund nevoilor elevilor prin diseminarea celor mai bune practici pentru o educație incluzivă generată de educatori inovativi, care lucrează cu elevi din comunități marginalizate;

• Stabilesc comunități de învățare în școală, la nivel național și internațional, cu diferiți participanți la mediul de educație.

Astfel, în cadrul acestui eveniment, vor avea șansa să se întâlnească persoanele implicate în proiect în mod direct, precum profesori din școlile partenere, directori de școală din țară și din celelalte țări implicate în proiect, lideri de opinie din domeniul educației sau din domenii conexe.

 

Ce este FIERST?

Proiectul FIERST își propune să formeze profesori în scopul de a aplica metode de lucru la clasă privind educația incluzivă și să formeze comunități de practică în școlile partenere. Până la finalul acestui an școlar, vom lucra cu trei școli și 15 profesori, iar în anul următor vom lucra cu nouă școli și 45 de profesori. Scopul proiectului este de a-i pregăti pe profesori să folosească metode adecvate pentru toți elevii din clasele lor. Mai mult, la finalul proiectului ne dorim ca profesorii să dezvolte comunități de practică în școlile lor, în cadrul cărora să găsească soluții de lucru pentru toți elevii lor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Moraru, mesaj pentru educatoare: În grădinițe, fie că îmbrățișați filozofia ‘în pădure’, ‘Reggio Emilia’, fie sistemele finlandeze, Waldorf sau Montessori, nu există abdicare de la metodica predării activităților în învățământul preșcolar

Pedagog și fondator de școală privată, Oana Moraru le transmite educatoarelor următorul mesaj: “În grădinițe, fie că îmbrățișați filozofia ‘în pădure’, ‘Reggio Emilia’, fie sistemele finlandeze, Waldorf sau Montessori, nu…
Vezi articolul

Școlile și grădinițele cu cea mai mică rată de vaccinare, în rândul profesorilor și angajaților, din Capitală – lista oficială / O grădiniță privată are doar 10% din personal vaccinat, iar una de stat 12,3%

65 de școli și grădinițe din București au o rată de infectare mai mică sau egală cu 50% în rândul profesorilor și angajaților instituțiilor, potrivit listei publicate de Inspectoratul Școlar…
Vezi articolul

Un cadru didactic poate fi numit coordonator pentru proiecte educaționale europene de către director, în școlile cu mai mult de 3 proiecte ale UE, anunță Ministerul Educației. Versiunea finală a proiectului de ROFUIP a fost trimisă la Monitorul Oficial

Directorii școlilor și liceelor în care se derulează mai mult de 3 programe ale Uniunii Europene (UE) în domeniul educației vor putea desemna un cadru didactic coordonator pentru proiecte educaționale…
Vezi articolul