Teach for Romania organizează conferința ”Educație Incluzivă. Acces la învățare pentru toți”

238 de vizualizări
FIERST

 

În data de 5 aprilie, în București, la Hotel Ramada Plaza, va avea loc conferința Educație Incluzivă, din cadrul proiectului FIERST- ”From Inclusive Education to Real Scale Transfer”, organizată de Teach for Romania și Teach for All.

Subiectele conferinței se vor axa pe explorarea implementării educației inclusive la nivel national și european, dar și evidențierea impactul proiectului prin practicile profesorilor de la clasă.

Organizatorii au ales această dezbatere deoarece datele ediției din 2017 a Monitorului Educației și Formării a Comisiei Europene au arătat faptul că participarea la educație și activități de învățare depinde în mare măsură de mediul socio-economic. Elevii din mediile dezavantajate înfruntă provocări majore, iar acest fapt le îngreunează participarea academică și cognitivă, ducând la scăderea motivației.

În timp ce fiecare țară se confruntă cu provocări unice în satisfacerea nevoilor celor mai vulnerabili elevi, există și puncte comune ale acestor provocări și soluțiile care le corespund. Colaborarea dinte țări este benefică astfel:

• Crește numărul de cadre didactice care răspund nevoilor elevilor prin diseminarea celor mai bune practici pentru o educație incluzivă generată de educatori inovativi, care lucrează cu elevi din comunități marginalizate;

• Stabilesc comunități de învățare în școală, la nivel național și internațional, cu diferiți participanți la mediul de educație.

Astfel, în cadrul acestui eveniment, vor avea șansa să se întâlnească persoanele implicate în proiect în mod direct, precum profesori din școlile partenere, directori de școală din țară și din celelalte țări implicate în proiect, lideri de opinie din domeniul educației sau din domenii conexe.

 

Ce este FIERST?

Proiectul FIERST își propune să formeze profesori în scopul de a aplica metode de lucru la clasă privind educația incluzivă și să formeze comunități de practică în școlile partenere. Până la finalul acestui an școlar, vom lucra cu trei școli și 15 profesori, iar în anul următor vom lucra cu nouă școli și 45 de profesori. Scopul proiectului este de a-i pregăti pe profesori să folosească metode adecvate pentru toți elevii din clasele lor. Mai mult, la finalul proiectului ne dorim ca profesorii să dezvolte comunități de practică în școlile lor, în cadrul cărora să găsească soluții de lucru pentru toți elevii lor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Partidul REPER condamnă ferm decizia Guvernului de a înlocui probele orale de Bacalaureat cu media de la clasă şi de a elimina evaluarea naţională la finalul clasei a VI-a: Soluţie de avarie care nu face decât să submineze fundamentul evaluării obiective şi corecte a pregătirii elevilor

Publicarea proiectului de OUG de către Guvern prin care se va face echivalarea unor probe orale de la bacalaureat cu notele din timpul liceului arată că lipsa de competenţă şi…
Vezi articolul

BREAKING Sindicatele din educație amenință cu proteste de stradă, în Piața Victoriei din București, dacă Guvernul Ciolacu blochează creșterile salariale ale profesorilor și drepturile obținute prin lege

Sindicatele din Învățământ solicită Guvernului și liderilor partidelor aflate la guvernare ca salariile profesorilor să nu fie înghețate în anul 2025, potrivit unui comunicat de presă. În caz contrat, „este…
Vezi articolul

Spațiile în care învață elevii relocați din peste 900 de școli încă sunt verificate de inspectorii sanitari. Controalele au început în prima zi de școală și durează până pe 20 septembrie, potrivit Ministerului Sănătății

Încă nu s-au finalizat verificările inspectorilor sanitari în spațiile în care învăța mii de elevi relocați din cauza lucrărilor de reabilitare sau renovare. Controalele au început în prima zi de…
Vezi articolul