Sute de părinți au semnat o petiție prin care cer să nu fie organizat un concurs separat de admitere în colegii

22.230 de vizualizări
Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com
Petiția „Fără concurs separat de admitere în colegii” a fost inițiată de un părinte și a strâns deja câteva sute de semnături până la ora publicării articolului. Amintim: Edupedu.ro a scris că Sorin Cîmpeanu a declarat recent că elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale.

Proiectul referitor la noua legea a Educației pentru învățământul preuniversitar prevede la art. 74 alin. (2) că “unitățile de învățământ liceal cu statut de Colegiu național pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de școlarizare. Restul locurilor se ocupă prin repartiție computerizată, în urma susținerii evaluării naționale”.

Inițiatoarea petiției consideră că această prevede ar putea avea următoarele urmări: „se încurajează meditațiile cu profesorii din colegii”, „dispare corectitudinea cu privire la admitere – se pot face subiecte cu dedicație”, „dispare transparența admiterii – corectarea se va face în colegiul respectiv, nu de către corectori din alte județe”, „este greu de evaluat nivelul copilului pentru a ști unde să se înscrie la admitere”, „nu se asigură accesul corect și transparent tuturor candidaților, nu doar pentru un grup dedicat”.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, subiectele ar urma să fie elaborate de Societatea de Științe Matematice, Institutul de Lingvistică, Academia Română, „de colective externe de experți, de colective de profesori dintr-un grup de 10-12 colegii care vor să se unească și să aibă subiecte unice”.

Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Subiectele de admitere la Colegiile Naționale „ar putea să nu fie elaborate de profesorii colegiilor”, spune ministrul Cîmpeanu / Dacă nu avem încredere în profesori, educația nu va face salturi de calitate
Elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale, potrivit propunerilor din noua Lege a Educației
Iunie 2021 – Admiterea la liceu organizată înainte de Evaluarea Națională s-ar putea întâmpla din toamna anului viitor – anunță ministrul Educației. Cîmpeanu: Elevii admiși la liceu ar putea să nu mai dea Evaluarea Națională. Poate un liceu să lase 25% din locuri pentru ocupare prin repartizare computerizată
Suplimentarea numărului de locuri la liceu pentru clasa a IX-a, cerută în două petiții de către sute de părinți

25 comments
  1. Faptul ca se da admitere separat este cel mai bun lucru posibil
    Sunt zeci de copii de la anumite scoli, fie din mediul rural sau urban ce sunt lăsați sa copieze ,ce vin cu note mari și întra la colegii și licee de renume dând la o parte un copil care a învățat ani de zile ,un copil ce din acest motiv poate ajunge la un liceu slab ales de calculator
    De ce va este frica ?
    Colegiul întotdeauna va alege ce e mai bun
    Niciodată nu va da la o parte o lucrare perfecta
    Aveți teama pt ca știți ca la acest examen nu ar face față
    Rușine!

    1. Ce spuneti dvs se poate rezolva simplu, fara a se mai lua in calcul media din clasele 5-8. Nu este nevoie de nimic altceva.

  2. Normal ca parintii își vor odraslele la licee de elita in urma unui concurs cu subiecte in general mediocre, cum este Evaluarea Nationala
    Ei stiu ca majoritatea celor care iau note mari la nivelul Evaluării Naționale, nu ar face față la un concurs cu subiecte de nivel ridicat,organizat la un colegiu de prestigiu.

  3. De fapt colegiile au un mare interes sa-si asigure clasele si normele stiind ca in viitor populatia scolara va scadea din ce in ce mai mult. De aceea vor admitere inainte EN si a repartizarii computerizate. Isi vor face cate clade vor dori, inante tuturor, fara sa intre in concurenta cu alte licee. Daca e corect sau nu, nu mai stiu.

  4. Am inteles ca liceele vor sa isi organizeze propriile consursuri pentru a alege mai bine copiii pe baza criteriilor lor. Daca subiectele vor fi elaborate de Societatea de Științe Matematice, Institutul de Lingvistică, Academia Română, acest argument cade, adica problema ridicata de licee nu se rezolva. Deci, care este problema din actualul examen de evaluare pe care aceasta noua metoda doreste sa o rezolve? Nu am gasit nimic nici in Nota de fundamentare. Poate cineva de la Minister sa explice simplu: 1. care este problema pe care aceasta noua lege vrea sa o rezolve? 2. cum s-a identificat aceasta problema? 3. cum s-a determinat ca aceasta problema este relevanta pentru sistemul de invatamint? 4. cum se va rezolva aceasta problema prin noua procedura de admitere? Multumesc,

    1. iti pot spune eu de ce este necesar examenul pentru ca notele din timpul anului care pot face diferenta sunt clar subiective si nu reflecta realitatea. vezi cazul elevilor eminineti care au picat la evaluare. eu nu vad nimic rau in a se da examen de admitere si cu atat mai mult facut de liceu pentru a alege oameni cat mai bine pregatiti sau cat de bine pregatiti isi doreste respectivul liceu.

      1. Și pe sistemul actual de examene în cadrul evaluării naționale tot elevii cei mai buni ajung la colegiile bune, nu alții. Ah, că în ultima perioadă au fost subiecte tot mai ușoare la evaluare, de acord, dar asta nu justifică cu nimic solicitarea colegiilor. Copiii cei mai buni au luat note foarte mari și exact în funcție de aceste note se face ierarhia. Dacă subiectele erau mai grele, notele erau mai mici, dar ierarhia se păstra. Prin urmare, solicitarea colegiilor este lipsită de temei, dacă argumentul este selectarea unor elevi din eșalonul superior.

    2. Iti raspund eu: 1. Problema este ca baiatul lui tata, unde tata este mare stab/om politic/bogatan etc, nu intra cu EN la un liceu bun. Ca nu e in stare. 2. Problema s-a identificat cand stabul a fluturat niste euro/facut niste interventii pe la nasul directorilor de colegii. 3 problema nu are legatura cu invatamantul romanesc cum nici ministrul nu are vreo legatura cu acest invatamant. 4. Foarte simplu: cine trebuie sa intre primeste subiectele gata facute. Si aia cu selectarea elevilor potriviti …nici nu stiu ce vrea sa zica. Cei mai buni elevi aleg colegiile nationale. Despre ce vorbim? Ca a venit Gigel de la tara cu media 10 pe 4 ani si a picat la EN? Pai asta inseamna ca examenul de EN trebuie sa fie mai dificil. Si se face selectia naturala…

  5. Această petiție este semnată de a ei părinți ai căror copii au trecut clasa sau au obținut note mari cu pliculețul cu bani sau sacoșica.
    Dacă ai un copil care a obținut cinstit notele în școală nu ai de ce să semnezi astfel de petiție.
    La aceste concursuri au dreptul să participe toți eleviii, a scuze cei care au folosit plicul cu bani sau sacoșica sigur nu doresc să participe.

    1. Nu este adevărat!! O prostie ați spus. Eu nu am copil care sa dea admiterea dar o voi semna pentru că mi se pare o porcărie sa fie organizate concursuri de admitere cu subiecte alcătuite de profesorii din acele colegii! Cine nu va semna petiția probabil va face fix ce ați zis, va merge cu sacosica și cu plicul la profesorii din colegiul respectiv! De ce sa nu fie subiecte naționale?? Elaborate de oameni pricepuți din societăți de specialitate??

      1. pentru ca evaluarea nationala a demonstrat ca este facuta sa treaca toata lumea. uitati-va pe subiecte si va cruciti cat de slabe sunt!

        1. Da, aveți dreptate, dar vina aparține exclusiv ministerului. Pentru a masca calitatea slabă a educației, în special în perioada pandemiei, au dat subiecte ușoare. Rezultatul scontat și obținut a fost creșterea promovabilității. Punct ochit, punct lovit. Efectul secundar este că elevii foarte buni au obținut note foarte mari la cele două probe, iar la colegiile foarte bune s-a intrat cu medii foarte mari. Repartizarea s-a efectuat strict în ordinea mediilor. Dacă la anul la evaluarea națională se vor da subiecte mai grele (așa cum vă doriți și ar fi normal), mediile vor fi mai mici, dar în capul ierarhiei vor fi tot elevii cei mai buni, nu cei mediocri și în niciun caz cei care abia au promovat.

      2. Lucnea, vezi dumneata, această prezumție de vinovăție adresată profesorilor este cauza mqjoră a degringoladei în care se află învățământul.
        În orice pădure poți găsi un copac putred, dar e o nebunie “tratamentul,” cu incendierea pădurii !

    2. Total gresit. Tocmai, ca acei copii care vor face pregatire cu profesorii de la acele colegii au sanse mai mari, stiu la ce sa se astepte, lucreaza exact acele tipuri de subiecte care se vor da la examen.
      Adevarat ca inainte se dadea examen pentru fiecare liceu in parte, dar erau subiecte unice in toata tara

    3. Nimic mai greșit! Părinții care semnează această petiție sunt cei are își dau seama că sistemul actual de repartizare la liceu este unul foarte bun pentru copil. Dacă un copil nu intră la prima sa opțiune poate intra la a 2-a, a 3-a sau chiar și a zecea, pe când cu examen de admitere dacă nu intră la liceul unde a dat examen de admitere, merge la un liceu unde au mai rămas locuri, de obicei un liceu gen Agro, MIU. Am copil care a dat admitere anul trecut, a avut medie foarte mare și a intrat la prima sa opțiune, a terminat clasa a 9-a pe podium, pe meritele lui, fără meditații, dar nu susțin deloc examenul de admitere. Și mai am doi copii cu rezultate foarte bine, care cred ca ar intra la liceu dorit chiar și cu examen de admitere, dar tot o nedreptate mi se pare introducerea unui examen de admitere, mai ales pentru copiii care au început deja gimnaziul.

      1. Pe vremea mea dădeam și treapta a doua. Numai cei buni terminau liceul, restul mergeau la meserii.

    4. Vă înșelați. Această petiție este semnată de părinți care își doresc echitate și egalitate de șanse la admiterea la liceu. Actualul regulament al evaluării naționale (supraveghere audio-video, lucrări corectate în centre de evaluare din alte județe) a fost introdus cu ani în urmă pentru a pune stop fraudelor masive. Odată ce se va da frâu liber examenelor organizate în condițiile proprii decise de fiecare colegiu, se deschide poarta fraudelor, se realizează o întoarcere în timp, la vechile metehne. Dl ministru cere încredere în cadrele didactice, adică aceleași cadre care participau la fraudarea examenelor în trecut. De asemenea, ne asigură că la aceste examene private nu vor participa profesori care dau meditații elevilor de clasa a VIII-a, știind foarte bine că această prevedere este ușor de ocolit, deoarece profesorii nu declară aceste meditații.

      Această petiție este semnată de părinți care înțeleg că prin alocarea unui număr de 90% din locuri examenelor organizate în regim privat de colegii, vor exista numeroase situații în care elevi merituoși, dar care vor fi respinși cu note mari, nu vor mai avea ocazia de a intra la un liceu apropiat valoric, ci vor mai avea doar șansa repartizării la licee slabe. Practic vor pica elevi buni la colegiile de eșalonul 1 și vor ajunge taman la licee din eșalonul 3, pentru că locurile la colegiile de eșalonul 2 vor fi deja ocupate. Actualul mecanism de repartizare computerizată în funcție de ierarhia bazată pe medie este cel mai echitabil posibil și acordă aceleași șanse tuturor elevilor. Cei mai buni au cele mai mari medii și ajung la cele mai bune colegii.

  6. Iata ce scria presa in anii 2000, dupa ce Androneasca a introdus repartizarea computerizata.

    “Insa cele mai mari si mai multe nemultumiri le-a produs admiterea in liceu, mereu altfel dupa 1998. Pana la aceasta data, ca sa devina liceeni, absolventii de gimnaziu sustineau examen la liceul visat, iar cei ,,picati,, se duceau la scolile profesionale si de ucenici.

    In 1999 a aparut, potrivit legii din 1997, examenul de capacitate. In acel an, admiterea s-a facut tinandu-se cont de rezultatele la acest examen, plus o testare organizata de liceele unde se facea inscrierea.

    Anul urmator, testarile au fost eliminate pentru ca fusesera o catastrofa, iar admiterea in liceu s-a facut pe baza mediilor la capacitate si din gimnaziu. A fost un adevarat balamuc: copiii au plans, parintii au spart geamuri si au protestat in strada, motiv pentru care in anul 2000, admiterea s-a realizat pe transe de medii.”

    Repartizarea computerizata nu a fost tocmai smooth la inceput, mii de copii “gresisera codurile scolilor” si au ajuns la alte scoli decat cele dorite.

  7. In momentul in care se vor organiza concursuri de admitere la fiecare Colegiu in parte vor fi avantajati copiii care sunt pregatiti de catre profesorii din cadrul Colegiului. Examenele din cadrul Colegiului vor fi concepute de catre profesorii din acel Colegiu, deci clar ca daca ai facut pregatire cu profesorul X ai cu mai mult de 50% sanse fata de un copil care NU are posibilitati materiale sa ajunga la profesorul X.
    De ce sa nu oferim sanse egale tuturor copiilor prin repartizarea computerizata?
    Daca se va aplica aceasta lege, un copil care provine dintr-o familie cu venituri medii sau mici nu va avea posibilitatea sa aunga la un astfel de colegiu.
    Daca avem o singura clasa de stiinte ale naturii ce inseamna 10% din cei 28 de elevi? => 2,8 copii….oare este corect?
    Este foarte trist ce vreti sa faceti => sa discriminati acesti copii.
    Ca un ex. in Colegiul Gh. Lazar din Bucuresti, cum bine stiti au si gimnaziu, aici vin multi copii de” bani gata”…..dar la evaluarea nationala NU mai iau note suficient de mari sa ramana in colegiu, deci trebuie sa se duca la un liceu mai slab si trebuie sa lase locul unui copil care a invatat si poate nu are posibilitati materiale.=> ceea ce este corect.
    Daca se va da examen de admitere toti acesti copii de “bani gata” vor lucra la clasa si la pregatire exact subiecte asemantoare cu ce vor da la admitere => ceea ce Nu este corect

    Daca va pasa semnati petitia!

    1. Dvs, dincolo de faptul ca va ascundeti dupa asa zisul interes al copilului sărac, ii vedeți pe adulți conform felului dvs de a fi.

      1. Sunt foarte mulțumită de clarificările aduse pe acest subiect. Mulțumesc frumos. Sper sa înțeleagă mulți părinți și profesori tot ceea ce se întâmplă în jurul Educație!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admitere la liceu 2023. Până pe 8 mai, școlile vor actualiza datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a, în aplicația informatică SIIIR, potrivit Inspectoratului Școlar Mureș / Broșura cu locurile la liceu va fi publicată săptămâna viitoare

Până pe 8 mai, școlile vor actualiza datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a, în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR), potrivit unui anunț al Inspectoratului Școlar…
Vezi articolul

Din peste 182.000 de elevi care sunt astăzi clasa a VIII-a, 87.000 vor avea locuri la admitere în licee teoretice și economice. Restul vor ajunge în învățământul profesional – proiect

În clasa a VIII-a sunt înscriși în acest an circa 182.000 de elevi, potrivit centralizării făcute de ministerul Educației anul trecut pentru elevii de clasa a VII-a. Majoritatea absolvenților de…
Vezi articolul

Admitere liceu 2022. Candidații la probele de aptitudini și la cele de limbă modernă sau maternă vor avea numele anonimizate, potrivit unui precizări a Ministerului Educației / Probele încep astăzi, 18 mai, și țin până pe 20 mai

Numele elevilor de clasa a VIII-a care participă la susținerea probelor de aptitudini sau de verificarea a cunoștințelor într-o limbă modernă sau maternă, pentru admiterea la liceu 2022, vor fi…
Vezi articolul