Sute de elevi de clasele a III-a și a IV-a vor învăța după-amiaza, în Timiș, din cauza spațiilor insuficiente din școli, anunță Inspectoratul școlar. Care sunt cele mai aglomerate școli din Timișoara

2.341 de vizualizări
Foto: © Iuliia Petrovskaia | Dreamstime.com
Cel puţin opt școli din Timişoara vor fi obligate să aducă la ore numai după-amiaza sute de elevi din clasele a III-a – a IV-a, pentru că spaţiile în şcolile cele mai căutate de părinţi sunt insuficiente, a declarat, joi, inspectorul şcolar general adjunct Cosmin Hogea, citat de Agerpres.

Cele mai aglomerate unităţi de învăţământ din Timişoara sunt aceleaşi ca în fiecare an, respectiv, Colegiul Naţional Bănăţean, care este şi cea mai mare şcoală din judeţ, ‘Grigore Moisil’, Pedagogic ‘Carmen Sylva’, ‘C.D. Loga’, şcolile generale 30, 24 şi 19. Sunt foarte aglomerate, nu avem spaţii suficiente pentru unităţile de învăţământ. Cel puţin opt şcoli vor fi nevoite să facă ore după-amiaza, de obicei clasele a III-a şi a IV-a. Fiecare şcoală va decide cum se organizează, din acest punct de vedere“, a declarat inspectorul școlar general adjunct din Timiș, Cosmin Hogea.

Criza spaţiilor de cursuri va face ca şi în acest an unii elevi să înveţe în module (containere) care vor fi amplasate în curţilor şcolilor, notează agenția de presă citată.

Facem şi o analiză a situaţiei containerelor. Sunt aproximativ 18, ştiu că au mai cerut mai multe unităţi de învăţământ astfel de containere, dar nu cred ca au venit. Săptămâna viitoare vom avea exact cifrele“, a precizat Cosmin Hogea, potrivit Agerpres.

Adjunctul Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş a mai adăugat că înainte de începerea anului şcolar, echipe mixte de inspectori vor merge în şcoli pentru a face controale şi a verifica nivelul de pregătite pentru a-şi primi elevii.

În această perioadă, împreună cu celelalte instituţii responsabile, vom face controale în unităţile de învăţământ, pentru verificarea modului în care aşteaptă începutul de an şcolar. (…) Săptămâna viitoare, împreună cu Direcţia de Sănătate Publică vom face echipe mixte, care vor verifica situaţiile de avizare din fiecare unitate de învăţământ“, a precizat Hogea, într-o conferinţă de presă. 

Foto: © Iuliia Petrovskaia | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Nu mai vrea Campeanu tampeniile pe care le debita cu elevii dimineata-seara? Sa coboare din sferele inalte unde l-au cocotat politic aghiotantii si sa vada realitatea din teren: elevi care invata in 2-3 schimburi de nevoie. Ore facute prin pod, birouri, camere de materiale etc. Motivul? Lipsa de spatiu. Dar ce stie el?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Salariile personalului nedidactic și cadrelor didactice auxiliare nu vor fi majorate prin proiectul legii educației, potrivit ministrului Cîmpeanu: Diferența care deja există va fi și mai mare între didactic și nedidactic

„În lege nu sunt reglementate salariile nici pentru didactic auxiliar, nici pentru nedidactic. În momentul în care vom obține aceste creșteri salariale, diferența care deja există va fi și mai…
Vezi articolul

Reacție dură a geografilor la “scăparea” lui Andronescu: Includerea geografiei în invenția de probă de BAC numită Creativitate ne provoacă o nemulțumire profundă

Reacție dură a Societății Române de Geografie, la ideile vehiculate de Ecaterina Andronescu privind ba eliminarea Geografiei de la BAC, ba introducerea materiei într-un examen numit “probă de creativitate”. Explicațiile…
Vezi articolul

De ce se vor închide toate școlile dintr-un județ, în bloc, dacă vor exista localități cu zero rată de infectare? Consiliul Elevilor cere descentralizarea deciziei la nivelul școlii și dezaprobă creșterea de la 1 la 3 cazuri pentru pragul de trecere a unei clase în online

Consiliul Național al Elevilor (CNE) a transmis astăzi, într-un comunicat, necesitatea adoptării unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o școală, care să ia în calcul, pe lângă rata…
Vezi articolul

Ministerul Educației, în urmă cu doi ani: 1.057 școli, cu 327.718 elevi, au fost evaluate cu cel mai mare risc într-un cutremur, ceea ce înseamnă un potențial ridicat de decese și răni grave dacă școlile sunt ocupate în timpul unui seism

Într-un document publicat de Ministerul Educației în decembrie 2020, în cadrul proiectului de reabilitare a școlilor vulnerabile la cutremur, în derulare acum, instituția susține că în toata țara „1.057 școli,…
Vezi articolul