Subiectele de la examenul scris pentru directorii de școli vor fi realizate de profesori de la Universitatea din București, potrivit surselor Edupedu.ro. Este vorba despre subiectele care vor fi date la proba scrisă din data de 27 iulie, anunțată, dar pentru care nu există o metodologie de concurs sau un calendar aprobate oficial. Ministrul Sorin Cîmpeanu i-a mulțumit astăzi rectorului Marian Preda într-un discurs la o conferință organizată de DCNews, în care a spus: „Partea de examen scris am anunțat-o deja – mulțumesc domnului rector Marian Preda pentru colectivul de profesori din Universitatea București care își vor aduce o contribuție esențială la relevanța acestui concurs”.
De asemenea, Cîmpeanu a mai precizat că din comisiile de evaluare trebuie să facă parte şi experţi în resurse umane din firme puternice sau reprezentanţi ai universităţilor cu experienţă managerială, potrivit Agerpres.
- Concursul pentru directorii de școli va avea loc marți, 27 iulie, și pot participa toți cei care vor să fie directori, nu contează apartenența la Corpul experților în management educațional.
„Expiră mandatele tuturor directorilor de școli din România. Este nevoie de organizarea unor concursuri care să privilegieze competența. Partea de examen scris am anunţat-o deja – mulţumesc domnului rector Marian Preda pentru colectivul de profesori din Universitatea Bucureşti care îşi vor aduce o contribuţie esenţială la relevanţa acestui concurs, o spun deschis şi foarte clar – doar că, în etapa a doua, care se va desfăşura în această toamnă, avem nevoie de sprijinul tuturor universităţilor. Asta este o responsabilitate socială esenţială a universităţilor”, a declarat Cîmpeanu, la conferinţa ‘Responsabilitatea socială a universităţilor din România’, organizată de către DC News Media Group.
Sorin Cîmpeanu a precizat care este componența comisiilor de evaluare, din etapa a doua a concursurilor pentru directorii de școli:
„Pe scurt: etapa a doua este destinată tuturor celor care vor reuşi să ia mai mult de 7 la examenul naţional, după care se vor prezenta în faţa unor comisii. Comisiile de concurs, conform legii, sunt organizate de către Inspectoratul Şcolar Judeţean, deci o persoană va trebui să fie din partea ISJ. După aceea, pe modelul învăţământului universitar, în care comunităţile academice îşi aleg propriii lideri, am insistat ca doi profesori titulari, aleşi prin votul secret al Consiliului profesoral al fiecărei şcoli, să fie în această comisie de interviu, din care să se aleagă liderul. Să aibă un punct de vedere pe care să şi-l exprime. Cel de-al patrulea membru al comisiei trebuie să fie un reprezentant al autorităţii locale”, a explicat ministrul.
El a menţionat că al cincilea membru al comisiei de evaluare trebuie să fie un profesionist dintr-o firmă cu puternic departament HR sau un reprezentant al universităţilor cu experienţă managerială. Subiectele de la examenul scris pentru directorii de școli
„Iar cel de-al cincilea, care face diferenţa – îmi doresc foarte mult şi o să propun insistent acest lucru şi o să vă rog insistent să vă gândiţi să ne sprijiniţi – trebuie să fie un profesionist, provenit dintr-o firmă cu departament puternic de HR, şi avem deja firme solide care pot să pună la dispoziţie pentru trei zile, o săptămână, două săptămâni, fiecare cât poate, experţi pentru a participa în aceste comisii de interviu, pentru a avea o selecţie cât mai eficientă. De asemenea, un reprezentant al universităţilor cu experienţă managerială care să aibă un cuvânt de spus, să fi fost director de departament, prodecan, decan, prorector, rector sau să fie un profesor de management resurse umane, managementul educaţiei. (…) Deci, al cincilea membru poate să fie specialist în HR, fie din universităţi”, a mai spus Cîmpeanu.
Foto: Pixabay.com
4 comments
De la Drept nu e nimeni, avocat sau procuror? Nici de la Stiinte economice? Sau de la Arena Leilor? Parintii unde sunt?
Dacă înțeleg bine din comisie face parte un inspector din Inspectoratul Scolar. Cu toată stima, dar acest inspector nu a dat concurs. Deci ordinea corectă este
1.Inspector școlar general
2.Inspector școlar
3.Director
Inspirata treaba legata de cooptarea unor experti din privat,scoliti in resurse umane….
Daca lucrurile sunt vizate si de Universitatea Bucuresti poate vedem ceva schimbari,in multe locuri bantuie inca mentalitatea tipic comunista,sunt sigur ca unii isi calculeaza pensionarea anticipata….Sa vina oameni competenti,in orice corp profesoral gasim ,trebuie incurajati…
Asta e țara lui Papură Vodă.
Imi doresc…
As vrea…
Ar fi frumos…
Pare că legea nu mai contează.
Domnule ministru,
Publică metodologia de organizare,
Condițiile de participare,
Bibliografia de concurs.
P.S.
Un ministru nu e un fel de amfitrion care se plimbă pe la toate mesele si spune vrute si nevrute după cum e ,,contextul”
El explică legea si ii ajută si pe ceilalți să o înțeleagă.
P.P.S.
Nu putem înțelege cum ,,un reprezentant de HR al unor firme de renume” poate decide in 15 minute dacă va fi va fi condusă corespunzător o școală timp de 4 ani, de către un profesor candidat.
Impresia generală este că se dorește ca posturile de directori sa fie asigurate pe 4 ani pentru PNL si UDMR, cat mai repede înainte ca USR sa emită pretenții.
Adică o reglare de conturi politică.
Școala e deja politizată până la ultimul post de conducere.
Această meteahnă va duce la cele mai slabe performanțe posibile.