SURSE Profesorilor și inspectorilor din tabăra de restanțe la Pitești, chemați de Ministerul Educației să refacă actele normative pentru educația incluzivă, li s-a reproșat că cele pe care le-au făcut în 2023 „nu au fost bune”. Întrebarea lor: „Și de ce ne-ați mai chemat tot pe noi?”

5.463 de vizualizări
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Zecilor de profesori, directori de școli și inspectori școlari, prezenți zilele acestea la Pitești pentru a rescrie actele normative dedicate educației incluzive, pe legea educației Deca-Iohannis 198/2023, li s-a reproșat că munca lor din 2023, când lucraseră la aceleași acte, „nu a fost bună”.

Potrivit surselor Edupedu.ro, reproșul a stârnit nemulțumiri în rândul participanților, mai ales că Ministerul Educației i-a convocat la Pitești fără a explica ce anume a fost greșit în documentele precedente, pe care grupuri de lucru de profesori din țară le-au scris anul trecut.

Conform surselor citate, cei prezenți la Pitești s-au întrebat de ce au fost trimiși în „tabăra de restanțe” tot ei dacă rezultatele anterioare nu au fost considerate corespunzătoare. Unii ar fi ridicat întrebarea chiar către reprezentanții ministerului: „Și atunci de ce ne-ați mai chemat tot pe noi?”.

  • Amintim că unele inspectorate școlare nu au putut alege ce profesori, directori de școli și inspectori școlari să trimită la Pitești, numele acestora fiind impuse de Ministerul Educației, ceea ce a generat nemulțumiri dinainte de plecare.
  • Potrivit informațiilor Edupedu.ro, au mers la Pitești câte 2-5 persoane numite de Ministerul Educației din fiecare județ. Anul trecut, au fost elaborate mai multe documente pentru învățământul special și educația specială, care ar fi fost abandonate de Minister, procesul fiind reluat în tabără.

Întâlnirea de la Pitești pentru elaborarea actelor normative subsecvente legii educației 198/2023, de pe 11 pe 13 noiembrie, a început luni, zi de acomodare, în care participanții ar fi făcut schimb de impresii. Marți, ar fi plecat primii profesori din grup, iar miercuri, până în ora 12, „tabăra” a fost declarată încheiată.

Iată lista actelor normative subsecvente legii educației 198/2023 legate de învățământul special si educația incluzivă, potrivit celui mai recent calendar de implementare a acestora, aprobat prin OME 3.069/2024 și încălcat în repetate rânduri de Ministerul Educației:

  • Hotărâre de Guvern privind aprobarea metodologiei-cadru privind acordarea serviciilor educaționale și de asistență oferite beneficiarilor primari cu cerințe educaționale speciale, de stabilire a nivelului de sprijin necesar, precum și de implementare a planului individualizat de servicii – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea planurilor-cadru de învățământ pentru învățământul special – termen 31 martie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea programelor școlare pentru învățământul special – termen 30 august 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea programelor de asistență psihopedagogică pentru elevii din cadrul învățământului special și special integrat – termen 30 august 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea manualelor pentru învățământul special – termen 31 august 2025
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a educației incluzive în domeniul învățământului special și special integrat – termen 31 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea condițiilor de desfășurare a stagiului atestat de pregătire teoretică și practică în educație specială – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea standardelor specifice de calitate privind educația specială – termen 1 septembrie 2025
  • Ordin al ministrului educației privind înființarea și organizarea programelor universitare de masterat de psihopedagogie specială – termen 30 aprilie 2024 – DEPĂȘIT
  • Hotărâre de Guvern privind structura organizatorică și regulamentul de funcționare ale Centrului Național pentru Educație Incluzivă – termen 30 iunie 2025
  • Hotărâre de Guvern privind aprobarea procedurii de acordare a voucherelor educaționale pentru servicii de sprijin, intervenții psihopedagogice și materiale de suport – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind reperele de adaptare curriculară în funcție de nivelul de sprijin – termen 30 august 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea Standardelor privind asigurarea bazei materiale necesare pentru integrarea copiilor cu CES în unitățile de învățământ preuniversitar – termen 31 ianuarie 2025
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea Standardelor pentru realizarea camerelor resursă pentru suport educațional și psihopedagogic – termen 31 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea condițiilor de desfășurare a stagiului atestat de pregătire teoretică și practică în educație specială – termen 1 octombrie 2024 – DEPĂȘIT
  • Ordin al ministrului educației privind aprobarea procedurii de acces și participare pe piața forței de muncă și/sau în învățământul superior a beneficiarilor primari cu CES –  termen 30 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației și al ministrului sănătății privind înființarea, organizarea și funcționarea școlilor din spital și a metodologiei de organizare și funcționare a școlarizării la domiciliu și în spital – termen 30 decembrie 2024
  • Ordin al ministrului educației pentru aprobarea metodologiei privind procedura și criteriile de selecție a profesioniștilor din alte domenii fundamentale ale dezvoltării copilului și adolescentului: sănătate, consiliere/evaluare/terapie psihologică și asistență socială – termen 30 august 2024 – DEPĂȘIT

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Zeci de profesori, directori și inspectori, în tabără de restanțe la Pitești timp de două zile, pentru a scrie legislația secundară și terțiară care să facă aplicabilă legea educației Deca pentru educația incluzivă – surse / Cele mai multe acte normative la care lucrează trebuiau să fie deja aprobate

4 comments
  1. multe termene depășite…și Ministerul e depășit…spre exemplu, soția a primit ok pt că sa facă parte din comisia de elaboare subiecte pt bac,apoi,la o săptămână distanță au înștiințat -o că nu mai face pe Erte din această comisie pe motivul că nu ar fi răspuns la mesajul lor de înștiințare,deși are dovada că le-a răspuns prin reply la acel mesaj….dar probabil au oamenii lor,că altfel nu îmi explic… oamenii lor care fac mereu și mereu aceleași subiecte.

  2. Doamneeeee, ce minister autist. Total rupt de realitate. Un idiot arunca o piatra si alti idioti arunca alte MII de pietre. Si apoi se întreabă DE CE NU MAI E APA SI DA VINA PE PESCARI.

  3. Ministerul trebuie să înțeleagă că este total depășit de realitatea din teritoriu…… face metodologii și regulamente contrare legii sau care adaugă la lege, iar dacă îndrăznești să-i semnalezi ceva în sensul acesta ești ignorat sau chiar hărțuit! Nu mai zic de paralelismele create prin aceste acte normative…. Nu cred că mai există vreun domeniu în care să se aplice simultan legi în vigoare și legi abrogate, iar activitatea din sistem să fie ”reglementată” prin ordin de ministru. Dar așa se întâmplă când nu ești nevoit tu, cel care ai făcut astfel de ”norme”, să le pui în aplicare (de multe ori nici nu înțelegi ce scrie într-un ordin, oricât ai fi de priceput) și să semnezi, asumându-ți foarte multe riscuri.

  4. pe cine sa cheme? tot pe voi,sa le faceți că lumea de data asta:)) n or veni alții pt greșelile voastre,mai ales că sunteți inspectori și directori,unii…:))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

Problema Matematicii în școala românească este analizată de profesorul de Matematică Flavian Georgescu într-un articol publicat de educatieprivata.ro. Acesta pune în antiteza rezultatele de la olimpiadele internaționale de matematică, unde…
Vezi articolul

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul