Absolvenții de clasa a XII-a ar putea susține mai întâi probele scrise la bacalaureat 2021, potrivit primei variante de calendar propusă de ministerul Educației, document consultat de Edupedu.ro. Alte două variante propun o structură clasică, în care să fie mai întâi probele orale, de competențe. Propunerea are loc în condițiile în care la Ministerul Educației are loc luni ședința Comisiei de Dialog Social, potrivit anunțului făcut pe Facebook de ministrul Monica Anisie.
În prima variantă propusă, ministerul poziționează probele scrise primele și apoi cele de competențe. Asta ar însemna că prezența la probele scrise nu va mai fi condiționată de prezența la probele de competențe, ca în prezent, dacă propunerea va trece.
Probele scrise ar fi în săptămâna 14-18 iunie, iar afișarea rezultatelor inițiale ar avea loc pe 30 iunie 2021.
Diferența față de variantele următoare ar fi timpul mai mare pentru pregătire pentru proba scrisă între data finalizării cursurilor (4 iunie) și examenul propriu-zis de pe 14 iunie, timp în care în celelalte propuneri sunt prohgramate probele orale.
Sesiunea iunie – iulie 2021 – propunerea nr. 1
-
- 31 mai – 4 iunie 2021 Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
- 4 iunie 2021 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
- 14 iunie 2021 Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
- 16 iunie 2021 Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
- 17 iunie 2021 Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
- 18 iunie 2021 Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
- 22-23 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
- 23 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
- 24-25 iunie 2021 Evaluarea competențelor digitale – proba D
- 28-29 iunie2021 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
- 30 iunie 2021 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 – 18,00
- 1 iulie – 5 iulie 2021 Rezolvarea contestațiilor
- 6 iulie 2021 Afișarea rezultatelor finale
Sesiunea iunie – iulie 2021 – propunerea nr. 2
În varianta cu numărul 2, probele de competențe sunt poziționate ca și până acum, înaintea celot scrise, încep la doar 3 zile după finalizarea cursurilor, pe 7 iunie, iar cele scrise au loc tot pe 15-18 iunie. În acest caz afișarea rezultatelor are loc mai repede, pe 23 iunie.
- 31 mai – 4 iunie 2021 Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
- 4 iunie 2021 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
- 7- 8 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
- 8 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
- 9 – 10 iunie 2021 Evaluarea competențelor digitale – proba D
- 11 – 14 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
- 15 iunie 2021 Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
- 16 iunie 2021 Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
- 17 iunie 2021 Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
- 18 iunie 2021 Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
- 23 iunie 2021 Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 – 18,00
- 24 – 30 iunie – 2021 Rezolvarea contestațiilor
- 1 iulie 2021 Afișarea rezultatelor finale
Sesiunea iunie – iulie 2021 – propunerea nr. 3
A treia propunere începe cu probele de competențe pe 7 iunie, dar pune probele scrise mai târziu, pe 22 iunie va avea loc proba la limba română. Asta înseamnă o săptămână de pauză între competențe și probele scrise. Afișarea rezultatelor are loc pe 30 iunie, în acest caz.
- 31 mai – 4 iunie 2021 Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
- 4 iunie 2021 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
- 7- 8 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
- 9 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
- 10- 11 iunie 2021 Evaluarea competențelor digitale – proba D
- 14 – 15 iunie 2021 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
- 22 iunie 2021 Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
- 23 iunie 2021 Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
- 24 iunie 2021 Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
- 25 iunie 2021 Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
- 30 iunie 2021 Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 – 18,00
- 1 iulie – 5 iulie 2021 Rezolvarea contestațiilor
- 6 iulie 2021 Afișarea rezultatelor finale
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
7 comments
Fiind clasa a 12-a, consider ca probele orale ar trebui sa se echivaleze cu media din acest an scolar. Nu consider probele inutile, dar avand in vedere situatia in care ne aflam, este mult mai bine asa. Sa se desfasoare lucrurile exact ca si anul trecut.
bacul nu trebuie eliminat, dar competentele se pot echivala , exact ca anul asta, pentru a evita pierderea de timp si bani pentru lucruri inutile.
Doamna ministru își bate singura cuie în talpă. De abia ce ridica un subiect fără rost care iar va fi tăvălit în mass-media. Probele scrise sunt cele grele. Trebuie lasat timp elevilor sa învețe. Vine alt ministru care va schimba schimbarea poate si din acest motiv.
Se vede ca nu vor cu niciun chip sa renunte la probele de competente, care – in absenta notelor care sa conteze la medie- nu inseamna decat pierdere de timp si resurse de zece ani incoace. Nu au absolut nicio finalitate, in afara unor calificative care garanteaza tuturor promovarea, indiferent de nivelul competentelor atestate, si nu intra deloc in calculul mediei finale. Va dati seama ca lipsa totala de miza duce la aceeasi lipsa de motivare din partea tuturor participantilor.
Simultan cu introducerea lor, a avut loc eliminarea limbilor straine ca proba de bacalaureat cu note, ceea ce e unic in Europa si nu numai, si a dus si la scaderea mediilor la bacalaureat. Nu ne ramane decat sa ne intrebam, precum romanii odinioara : “Cui prodest?” Exista raspunsuri peste tot, inclusiv la Minister, in statisticile din ultimii ani cu privire la numarul celor care si-au echivalat aceste probe cu certificate lingvistice si permise ECDL ( $$$$$). Anul trecut erau mai mult de o treime din elevii capitalei!
E de vazut si cat de constitutionale sunt aceste probe, care introduc doua forme de evaluare in acelasi asa-zis examen, dintre care una implica cheltuieli importante. Contravin principiilor constitutionale care prevad gratuitatea invatamantului de stat si egalitatea de sanse si non-discriminarea intre elevi.
Bacalaureatul trebuie eliminat.Ma vad nevoit sa-l contrazic pe rectorul S.Campeanu,care a spus ca toti intelectualii din perioada interbelica au sutinut necesitatea Bacalaureatului.Nu-i adevarat!Intelectualii interbelici au criticat sistemul romanesc de invatamant.Recomand cartea lui Vintila Horia-un geniu al literaturii universale-,,Memoriile unui fost Sagetator”.In prima parte a cartii,autorul face o radiografie a invatamantului interbelic.
Eu zic sa eliminam școala de tot! Și transformăm profesorii în bone! Oricum, gasim tot ce vrem pe goagăl, ce atâta școală?!?
Nu v-a iesit gluma pentru ca n-ati inteles ce am vrut sa spun.Am numit un intelectual interbelic mai putin cunoscut,pe langa Cioran,Bacovia,Eliade.Vintila Horia conchide in cartea mai sus mentionata:,,Invatamantul romanesc ii mediocrizeaza pe cei buni si ii darama pe cei mediocrii.,,Cu alte cuvinte,invatamantul romanesc inseamna regres, si nu progres.Eu zic sa lasati glumele si sa cititi cartea.Daca mai apar astfel de glumeti pe aici,o sa-mi vad de drum.Poate ca la Oxford nu sunt bone pe post de profesori.Acesta le-o fi secretul.