SURSE Jumătate dintre manualele depuse de Editura unică a statului la licitația de anul acesta au picat la evaluarea de calitate

1.097 de vizualizări
Jumătate dintre proiectele de manuale școlare depuse de Editura didactică și pedagogică la licitația deschisă de Minister au fost respinse, la evaluarea de calitate și de conformitate, au declarat pentru Edupedu.ro surse apropiate Ministerului Educației. Editura statului ar fi participat cu 37 de proiecte de manuale la licitația deschisă de Ministerul Educației pentru cumpărarea de manuale pentru clasa a VII-a și pentru celelalte clase, la disciplinele rămase descoperite de anii trecuți, potrivit surselor citate. Ministerul le-a comunicat astăzi participanților la licitație rezultate parțiale, și anume punctajele obținute de proiectele de manuale la evaluarea de calitate.

Rezultate parțiale ale licitației pentru manualele de clasa a VII-a au fost anunțate astăzi de Ministerul Educației către participanți, potrivit informațiilor obținute de Edupedu.ro. Centrul Național de Evaluare și Examinare – instituția din subordinea Ministerului care este autoritatea contractantă în licitație – le-a transmis companiilor participante la licitație rezultatele evaluării calității științifice a proiectelor de manuale depuse. Sunt considerate admise în evaluarea următoare manualele care au obținut cel puțin 95 de puncte din 100.

Proiectele admise acum intră în etapa evaluării financiare.

Ministerul Educației nu a făcut public niciun calendar etapizat al desfășurării licitației. Singurul orizont de timp pentru finalizarea evaluării proiectelor de manuale este fixat de Ministerul Educației în documentația de licitație publicată pe SICAP: termenul este 22 septembrie, adică două săptămâni după ce elevii de clasa a VII-a vor fi început deja școala.

Potrivit informațiilor Edupedu.ro, fiecare companie participantă la licitația pentru manuale școlare deschisă de Ministerul Educației a primit astăzi punctajul obținut de fiecare manual cu care a participat, la evaluarea de calitate. Dacă manualul a obținut cel puțin 95 de puncte din 100, acesta continuă procedura și intră în evaluarea financiară. După totalizarea punctajelor, se vor declara câștigatoare numai primele 3 manuale la fiecare disciplină, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute.

În punctajul final, prețul are o pondere de 10% (față de 15% anii trecuți), iar calitatea contează în proporție de 90% (față de 85% anii trecuți).

Firmele care nu sunt mulțumite de rezultatul evaluării științifice pot să ceară fișele de evaluare și apoi să depună contestații la CNSC. Însă de anul trecut cuantumul cauțiunii care trebuie depusă pentru fiecare contestație este majorat la 2% din valoarea lotului, ceea ce descurajează firmele să depună contestații.

De precizat că, anul acesta, cei care au participat la licitație au avut la dispoziție o lună pentru a realiza manualele de clasa a VII-a, acesta fiind termenul scurs de la lansarea licitației pe SICAP și până la închiderea aplicației în care firmele își puteau urca proiectele de manuale și documentația cerută. În urmă cu doi ani, editurile au avut la dispoziție 3 luni pentru realizarea manualelor evaluate apoi în cadrul licitației.

Contractele care vor fi încheiate în urma licitației de manuale vor avea o perioadă de 4 ani, la fel ca în cazul licitațiilor anterioare, se arată în caietul de sarcini. Instituția contractantă în cadrul licitației este Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), din subordinea Ministerului Educației. Tot CNEE coordonează evaluarea proiectelor de manuale școlare.

Manualele trebuie să aibă următoarele forme, potrivit documentației de licitație:
  • varianta tipărită – realizată într-un volum imprimat
  • varianta digitală – forma electronică a manualului, accesibilă pe www.manuale.edu.ro. Varianta digitală trebuie să aibă exerciții interactive, jocuri educaționale, animații, filme sau simulări, spune Ministerul
Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Csaba Asztalos, despre propunerea cultelor religioase de a introduce Religia la Bac, ca probă opțională: “În măsura în care s-ar revizui curricula de religie și ar cuprinde mai multe elemente ce țin de istorii ale religiilor, de etică, de filosofie a religiei, care să aducă cunoaștere în gândirea critică din perspectiva științelor, nu văd de ce ar fi o problemă”

Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Csaba Asztalos, a declarat într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro că, “în măsura în care s-ar revizui curricula de religie și ar cuprinde mai…
Vezi articolul

Apel de investiții în valoare de 37 de milioane de euro, prin PNRR, pentru renovarea, echiparea și digitalizarea unor biblioteci de la sate și orașe – ghidul pentru aplicanți, pus în dezbatere publică de ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a lansat în dezbatere publică apelul pentru ghidul solicitantului pentru proiecte de investiții în modernizarea unor biblioteci. Se poate aplica pentru investițiile anunțate prin PNRR,…
Vezi articolul

Un absolvent de liceu pedagogic care vrea să fie învățător și un tânăr cu studii superioare care vrea să se facă profesor pentru învățământ primar – ce trasee de angajare și profesionale vor avea, potrivit noii legi a Educației

Din anul școlar 2028-2029, absolvenții de liceu pedagogic vor da concursul național de ocupare a posturilor didactice, adică titularizarea, doar că vor putea fi angajați pe o perioadă determinată de…
Vezi articolul

Profesoara Anca Florea, despre birocrația din școli: Dacă ne căutați în birouri, avem mai multe bibliorafturi decât cărți – e o imagine a intoxicării educației de un spirit al dării de seamă, care e contraproductiv și vetust. Nu există minciună mai mare decât ideea că birocrația îți măsoară performanța

Aștept demitizarea acestei raționalități birocratice care ne ține la adăpost, spune profesoara Anca Florea, director adjunct al Colegiului Național B.P. Hasdeu din Buzău. Aceasta a caracterizat impactul negativ al birocrației…
Vezi articolul