SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli

19.102 vizualizări
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com
Borderourile digitale și individuale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute la clasă cu elevii și părinții, n-au ajuns în școli, după cum au semnalat cititorii Edupedu.ro. Vineri, 23 februarie, la ora 14:16, Ministerul Educației a anunțat că rezultatele elevilor au ajuns la inspectoratele școlare și sunt în curs de a fi transmise școlilor „și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.”

UPDATE: SURSE Borderourile individuale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 au ajuns în școli. Profesorii le pot discuta cu elevii și părinții

Luni, 26 februarie, borderourile individuale încă n-au ajuns în toate școlile, deși Ministerul Educației transmitea vineri că „rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări”:

„Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, se arată în informarea Ministerului Educației.

Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Secretarul de stat din Ministerul Educației Sorin Ion a declarat pe 9 februarie la TVR că rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Informații de context. Prima simulare corectată digitalizat

Un profesor are de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, inclusiv de acasă, potrivit procedurii Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate.

Potrivit surselor Edupedu.ro, profesorilor li s-a transmis prin inspectoratele școlare județene, de la comisia națională de examen, să discute pe lucrări cu elevii abia după finalizarea corectării în toată țara.

Rezultatele simulării se transmit spre centrele de examen vineri și, mai departe, spre unitățile de învățământ arondate centrului respectiv, pentru a fi prezentate și discutate cu fiecare elev, a transmis comisia responsabilă cu organizarea simulării, conform acelorași surse.

Sorin Ion a explicat, la emisiunea Info Edu, pe 7 februarie, de ce nu se trec în catalog notele elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024: „Nu este foarte corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a”.

Procesul de corectare digitalizată prevede scanarea lucrărilor în sălile din centrele de examen, urcarea lor pe platforma de corectare digitalizată și repartizarea lor către profesori din toată țara, fără să fie din județul de origine al candidatului, în vederea notării. Corectarea digitalizată la nivel național a fost pilotată la Bacalaureat 2023 – sesiunea de toamnă și ar urma să continue în acest an la simulările de Bacalaureat, examenele propriu-zise și chiar și la concursurile/examenele profesorilor, potrivit ministrei Educației.

Ce subiecte au primit elevii la simularea EN VIII 2024

Vezi și: Profesorul Liviu Papadima, despre subiectele la limba română de la simularea Evaluării Naționale 2024: Verifică algoritmi pe care copiii îi deprind cu ajutorul meditatorilor, decât să intre în esența problemei, să fie capabili să înțeleagă ce citesc și să se exprime logic

Vezi și: Profesorul Cătălin Ciupală, despre subiectele la matematică de la simularea Evaluării Naționale 2024: Au fost bine gândite. N-aş dori ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024:
  • 5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă 
  • 6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă 
  • 7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă 
  • 23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor

Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

8 comments
  1. Din păcate, la Școala Generală Nr 24 din Timișoara borderourile digitale nu au ajuns nici până azi.

  2. “Subiecte de nivel mediu pentru un învățământ de masă”?
    Dacă este aşa dna ministru încercați să rezolvați şi dumneavoastră subiectele de la proba de matematică (ținând cont că ați avut examene de matematică şi în facultate nu ar trebui să fie o problemă dificultatea lor) şi apoi dacă nu vă este jenă de rezultat poate ne comunicați dacă ați trecut de nota 5. Şi poate le dați şi subalternilor să le rezolve.

    1. Cine sa le rezolve?Acei analfabeți?Nici diplome de Bac n au😊La noi in țară știți cum e? Analfabetul îl învață pe ăla care știe să scrie, să citească si să înțeleagă.)
      Și da, subiectele au fost grele,sunt sigur că cei care le au făcut sunt niste inconștienți.

  3. Această formă de corectare nu e decât un experiment nereușit .Stresul la care sunt supuși.copiii, părinții și profesorii e de neimaginat.Lucrătile nu se pot încărca pe platformă in fața copiilor, nu se știe dacă toate paginile au fost scanate corect și transmise, chiar dacă e digitalizat erori sunt la tot pasul.E vorba de viitorul copiilor noștri și de munca depusă de ei, de profesori depășiți de situație, Aceste milioane de euro cheltuite cu proiectul de digitalizare puteau fi folosite in alte scopuri.

  4. Doamnă ministru! aminti-va măcar că ați absolvit o Școală! de mare tradiție și cu profesori care v-au fost mentori adevărați! … Profesorii sunt temelia școlii!… Alții ca noi de la Mircea nu veți mai afla decât rareori .. Din păcate noi ne retragem… așa este mersul vieții. Dumneavoastră ar trebui să gândiți cine ne poate înlocui,..Succes!

  5. Nu este nimic de mirare… Acest minister, prin intermediul acestui ministru, întrece orice închipuire.. Nu știu dacă a fost vreodată astfel… “Domnia” lu’ tante Deca va intra în istorie…

  6. scanarea si trimiterea unei poze in format pdf nu e digitalizare, decat in masura in care la ministerul educatiei digitalizare inseamna ca se foloseste “dejitu”

  7. domnilor de la institutiile de control, justificati-va salariile si pensionarea la 40 de ani. mergeti in control la ministerul invatamantului. poate aflati cum e cu proiectulcu scanarea la examene. de ce scolile trebuie sa imprumute scanere una la cealalta, de ce birocratizarea si posibilitatea de frauda a crescut exponential. de ce consumul de hartie a crescut exponential. de ce nu e digitalizare? de ce s-a dat la o parte o aplicatie care functiona si s-a introdus o aplicatie nefunctionala , inutila si care arata a aplicatie facuta de elevi de gimnaziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like