Sunt 237 de mii de elevi care nu au internet și 287 de mii de elevi care nu au echipamente IT, anunță ministrul Educației / Sunt mai mulți elevi fără acces la educație online decât arăta recensământul oficial primăvara trecută. Datele vin după ce Guvernul a distribuit aproape 250 de mii de tablete și primăriile peste 100 de mii

4.575 de vizualizări
Foto: freepik.com
În momentul de față, după centralizările de până acum, sunt 237 de mii de elevi care nu au avut internet și 287 de mii de elevi care nu au avut echipamente IT, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Realitatea TV. Oficialul marchează astfel un eșec al guvernului Orban în criza Educației, numărul elevilor fără acces la școala online fiind mai mare acum față de raportarea din primăvara anului 2020, pe baza căreia s-a făcut achiziția de aproape 250 de mii de tablete din bani guvernamentali.

“În momentul de față să știți că raportările pe care le am sunt de 237.000 de elevi care nu au avut internet și de 287.000 de elevi care nu au avut echipamente IT. Am cerut un update în aceste raportări și vom vedea care este amploarea fenomenului. Dacă într-adevăr valorile sunt atât de mari înseamnă că va trebui să intervenim și cu alte măsuri în afara celor remediale”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

La recensământul inițial al elevilor fără dispozitive și fără internet, cel desfășurat în primavara anului trecut, Ministerul Educației a anunțat că erau aproape 250 de mii de elevi în această situație. Statistica a stat la baza achiziției de tablete, în valoare toatală de aproape 150 milioane lei, bani alocați din fondul de urgență aflat la dispoziția premierului, de la Guvern.

Licitația a fost lansată în vară, iar tabletele au fost distribuite școlilor în totalitate abia luna trecută. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spunea la începutul săptămânii că nu toate tabletele au ajuns la elevi din cauza că 20% dintre ele nu ar fi fost ridicate din diverse motive, fie că elevii aveau deja tabletă din alte surse, fie că părinții au refuzat sau că elevii cu părinții nu s-au prezentat să le ridice.

Pe lângă aceste tablete, Guvernul Orban a lansat o schemă paraleleă de decontare de tablete sau lapropuri din bani europeni, prin Ministerul Fondurile Europene, la care puteau participa școlile, primăriile, sau parteneriatele dintre școli și inspectorate școlare sau școli și primării.

Raluca Turcan, de exemplu, vicepremier în Guvernul Orban, anunța pe 18 noiembrie că ar avea cereri de decontare pentru peste 1 milion de tablete pentru elevi, cereri venite din parte primarilor.

“Referitor la partea instituțională, am derulat prin Ministerul Educației achiziționarea a 250.000 de tablete, prin ONAC, înființată de domnul Teodorovici, o procedură extrem de greoaie. Directorii au făcut propriile evaluări, ni s-a părut că suma este destul de mică, așa că am deschis un plafon pe fonduri europene de 100 de milioane de euro. Și ce să vezi, avem cerere de 1 milion de tablete cu o valoare de 350 milioane de euro. Vom ajunge până la peste 1 milion de tablete cu o valoare de peste 500 milioane de euro. Noi am introdus decontarea începând cu luna august”, declara atunci Raluca Turcan.

În plus, pe 5 august ministrul Monica Anisie anunța noi achiziții de laptopuri și echipamente pentru elevi: 74.000 de laptopuri pentru licee prin împrumut de la Banca Mondială și 200.000 de echipamente pentru gimnaziu din fonduri europene.

Foto: Freepik.com


3 comments
  1. Și totuși, s-au găsit 500 de mii de elevi care-l urmăreau pe “profu’ ” cumpănașu, e? Ce interesante informațiile care se bat cap în cap hehe

    1. Genial! La asta nu mă gândisem.
      Adevărul este că după o oră cu Cumpănașu pe Tik-Tok nu mai ai dispoziția necesară să o asculți pe plictisitoarea aia de profă…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii evaluatori vor participa online, în perioada susținerii probelor scrise de la Evaluarea Națională 2024, la sesiuni de instruire, potrivit unei proceduri a Ministerului Educației. Modul de aplicare a baremelor de evaluare și notare pentru fiecare probă, printre aspectele vizate

Profesorii evaluatori vor participa online, în perioada susținerii probelor scrise de la Evaluarea Națională 2024, la sesiuni de instruire organizate de Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale prin Centrul…
Vezi articolul

Ținta Ministerului Educației: Tot ce înseamnă învățământ tehnologic să se desfășoare în sistem dual până în 2029, adică mai mult de jumătate dintre copiii de liceu din România, spune secretarul de stat Sorin Ion

„Este o țintă ambițioasă a Ministerului Educației ca până în 2029, tot ce înseamnă învățământ tehnologic în România să se desfășoare în sistem dual, asta înseamnă mai mult de jumătate…
Vezi articolul

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul de română la admiterea la facultate. Asztalos: În cazul câtor etnici români în funcții publice reflectă BAC-ul nivelul de stăpânire a limbii române?

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării se autosesizează în problema examenului de limba română pe care Ministerul Educației le permite universităților să îl organizeze pentru absolvenții minoritari care vor să dea…
Vezi articolul