Sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri – printre cele mai căutate lecții de Matematică pe o platformă online: noțiunile abstracte din programa școlară sunt cel mai greu de asimilat

7.564 de vizualizări
Foto: captură superscoala.ro
Noțiunile abstracte din programa școlară, cel mai greu de asimilat de către elevii români, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților unei platforme cu lecții de aprofundare și învățare a disciplinelor de examen. Aceștia au analizat comportamentul celor circa 30.000 de elevi abonați în anul școlar anterior și au observat că cele mai accesate lecții de matematică au fost sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri.

Cele mai dificile capitole ar fi fost șirurile de integrale din matematica de clasa a XII-a, precum și radicalii și numerele iraționale, mai arată documentul.

Pentru limba română, lecțiile cele mai căutate de către elevi sunt accentul, omonimele, omofonele și omografele, timpul imperfect al modului indicativ, modul conjunctiv, respectiv cazul acuzativ, conform comunicatului citat. Cele mai accesate de către elevi sunt cele care abordează concepte non-intuitive și reguli complexe, cu multiple excepții, mai spun reprezentanții platformei. aceștia dau și două exemple: accentul sau cazul acuzativ.

„Chiar dacă ne rotim în jurul unor teoreme fundamentale, cum ar fi de exemplu teorema lui Thales, teorema fundamentală a asemănării sau conceptele legate de linii importante în triunghi, cerințele problemelor aduc adesea o provocare suplimentară: ele nu sunt o simplă aplicație a acestor teoreme, ci necesită o abordare flexibilă și capacitatea de a intui conexiunile din spatele cifrelor și figurilor. La geometria în spațiu, de exemplu, putem avea o problemă standard care cere calcularea distanței de la un punct la un plan, dar va fi prezentată mereu într-o manieră diferită.

Scopul meu este ca elevul să poată intui, chiar din enunț, ce teoreme sau concepte trebuie să folosească, înainte să se apuce de rezolvare. Ideea este ca el să recunoască rapid legăturile esențiale: să se gândească de exemplu la centrul de greutate când vede mijloacele laturilor sau la asemănare atunci când are de demonstrat rapoarte. Acest antrenament de anticipare face rezolvarea problemelor mai simplă și mai eficientă”, spune Liliana Mitre, asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) și cofondatoare a proiectului.


3 comments
  1. Stau și mă întreb, la ce ne-au trebuit și la ce le trebuie și copiilor din ziua de azi, asemenea aberații, care nu le folosim în viața de zi cu zi? Doar ca să fie materie de umplutură? Alți copii din alte țări, daca aleg partea de real, fac porcăriile astea. La noi, să le amețim mințile copiilor, cu tâmpenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
identitatea de gen în școli

Interdicția discuțiilor despre identitatea de gen în școli, atacată la CCR: Președintele Klaus Iohannis a sesizat Curtea Constituțională cu privire la legea care interzice orice referire la identitatea de gen în școli și universități

Președintele Klaus Iohannis a atacat vineri la Curtea Constituțională legea adoptată pe 16 iunie de Senat prin care a fost interzisă în școli, în universități și în toate spațiile destinate…
Vezi articolul

Profesoara Mihaela Popa: În acest an școlar a fost o întreagă nebunie, cu documente, hârtii, în care profesorii făceau orice, mai puțin ore în fața elevilor / Zi de zi veneau hârtii de la Minister în care se spunea că se amână aplicarea sau se modifică un articol din lege

Fostul secretar de stat responsabil cu fondurile europene în Ministerul Educației Mihaela Popa a criticat lipsa de predictibilitate a legii educației, cu zeci de modificări și amânări care au avut…
Vezi articolul

Sorin Costreie, consilier guvernamental, despre finanțarea studenților în străinătate: Avem programe gen prima casă, de ce nu am avea și prima universitate? / Exodul creierelor n-ar trebui să ne sperie mai mult decât impostura masivă de „acasă”

Consilierul guvernamental Sorin Costreie a declarat pentru Edupedu.ro despre dezbaterile pe marginea propunerii colegei sale de Cancelarie Mara Mareș (ca tinerii români să primească subvenții de la stat pentru studiile…
Vezi articolul

Apel către autorități: Personalul medical din școli, trimis “în prima linie de prevenire și combatere” a epidemiei Covid-19, trebuie să primească instruire și echipamente de protecție – Comisia de Medicină Școlară

Personalul medical din cabinetele medicale și stomatologice din școli și universități, detajat de autorități la direcțiile de sănătate publică prin ordinul direct al primului ministru, este în prima linie de…
Vezi articolul