„Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali.
Moderatoare: Adică care se exprimă cu dificultate?
Melania Dragomir: Da, avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi. Noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj.
Moderatoare: Copii care nu s-au născut așa, au devenit așa.
Melania Dragomir: Da, sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă. Grădinița prea puțin suplinește și atunci au ajuns (în situația asta – n.red). E foarte mare nevoie de logopezi în sistemul de învățământ. Da, pentru că au început copiii noștri să fie așa cum se spunea mai demult despre copiii surdomuților: nu mai vorbesc, pentru că au vorbit și au vorbit degeaba, da, ei folosesc limbajul semnelor. Așa încep să fie și copiii noștri, pentru că ei vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut.