Doar două exerciții dintre cele 18 primite de elevii de clasa a VIII-a la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională 2023 au fost mai puțin abstractizate și au avut elemente care să amintească de aplicabilitatea matematicii în viața reală, conform subiectelor consultate de Edupedu.ro. Varianta extrasă pentru probă a fost varianta nr. 1.
UPDATE: Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2023
Este vorba despre problema 1 de la subiectul al III-lea, în care elevii aveau de explicat de ce peste 2 ani vârstele Mariei și ale bunicului său nu fac 60, și despre problema 6 de la subiectul I, în care elevii au o diagramă simplă pe care trebuia să o interpreteze corect.
Proba scrisă la Matematică a început la ora 09:00 și se încheie pentru majoritatea elevilor la ora 11:00. Elevii cu cerințe educaționale speciale pot avea 3 ore pentru rezolvarea subiectelor.
Redăm subiectele primite de elevi:
Ministerul Educației va publica baremul de evaluare și notare la ora 15:00.
Mâine, joi, 22 iunie, are loc următoarea probă, doar pentru elevii care studiază în școli cu predare în limba maternă. Rezultatele inițiale se afișează pe 28 iunie.
- 22 iunie 2023: Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 28 iunie 2023 (până la ora 14:00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
- 28 iunie 2023 (ora 16:00 – ora 19:00) – 29 iunie 2023 (ora 8:00 – ora 12:00): Depunerea contestațiilor
- 29 iunie – 4 iulie 2023: Soluționarea contestațiilor
- 4 iulie 2023: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
8 comments
Realizați că asta este ideea. Subiectele abstracte te învață, de fapt, cu soluții pe care le poți aplica oricând și oriunde. Particularizarea e o greșeală enormă
Problemele au fost abstracte… normal, doar e la matematica, ce voiati, sa fie cu poezii? Matematica e o stiinta abstracta si ne ajuta sa gandim logic si sa ne structuram mintea pentru a nu ajunge sa debitam titluri de acest tip, in care zbiara incompetenta.
1. Am ajuns la 7.5 fara sa pun mina pe creion in cam 15 min, uitindu-maa la ele.
2. Primul exercitiu e de clasa I din vremea mea. Ordinea operatiilor si adunare si scadere cu trecere peste ordin pina la 20.
3. Nimic complicat, nici o inmultire cu numere zecimale, nici o rationalizare de numitor, absolut elementar….
trei iezi albaștri jucau turca-n bătătură. 10 urși deschid poartă și încep să mance iezii. Cate șuruburi au balamalele de la ușa vecinului? Răspuns: Niciunul. Ferma e izolata-n vf muntelui. Abstractizarea lui peste. Daca zici cladire-n forma de paralelipiped, ceri aria laterală și vine unul si-ti scade golul ferestrei din suprafața betonului ..este corect răspunsul său ? au bă….Hai sa abstractizam o sută noua plus o sută noua…iaka fac două sute noi. Prostii…cu cât e mai scurt și mai clar enunțul cu atât e matematica pura….1+1 = 2 altfel plictisim pe cei ce vor să citească și să intre în lumea matematicii
Dureaza mai mult sa citesti subiectele decit sa le rezolvi. Daca si acum vor pica elevi, ma intreb pentru ce vor profesorii mariri de salarii.
matematica exact asta este: despre puterea de a abstractiza. obisnuiti-va!
Matematica are numeroase utilizări în viața de zi cu zi, însă într-adevăr abstractizarea este esența ei. S-o îmbraci în hainele “realității” nu înseamnă că o faci mai accesibilă. Dacă spui clădire în formă de paralelipiped și acoperiș ca o prismă regulată nu schimbă cu nimic rezolvarea problemei. Desenul nu va fi o clădire și un acoperiș, ci un paralelipiped și o prismă. Și atunci, de ce să ne mai complicăm? Nu se contrazice chiar spiritul matematicii?
tu esti despre puterea de a abstractiza