Subiectele la concursul de directori “se vor baza pe rezolvarea unor situații concrete cu care se întâlnesc școlile, nu pe memorare” – Sorin Cîmpeanu

16.767 de vizualizări
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Candidații la posturile de director, în concursul de anul acesta, vor avea de rezolvat “situații concrete cu care se întâlnesc școlile”, nu subiecte bazate pe memorare, a spus luni seară, într-un interviu acordat Realitatea Plus, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Probele, a spus el, vor fi “teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de leadership.”

El a precizat că nu vor fi teste de “memorare”: “Memorare a ce? Memorare ordine de ministru, care se schimbă frecvent? Hotărâri de guvern care se schimbă foarte frecvent? (…) Dacă ai un draft [de nouă Lege a educației] pe 1 octombrie, ce sens are ca pe 15 octombrie să dăm subiecte prin care să verificăm memorarea?”.

Sorin Cîmpeanu la Realitatea Plus, despre tipul de subiecte la concursul de directori:

Moderator: Întrebare: De ce nu a fost pusă la dispoziția directorilor bibliografia de concurs de la intrarea în vacanță, să aibă timp lumea să învețe?

Sorin Cîmpeanu: Va fi. (…) Au timp (…) Subiectele se vor axa pe rezolvarea unor situații concrete cu care se întâlnesc școlile, nu pe memorare. Memorare a ce? Memorare ordine de ministru, care se schimbă frecvent? Hotărâri de guvern care se schimbă foarte frecvent? Sau memorare dintr-o lege pe care ne-am asumat că o schimbăm prin memorandum de adoptare a proiectului România Educată, la nivelul guvernului, cu termene foarte clare – 10 septembrie termen de implementare și 1 octombrie un prim draft al pachetului legislativ? Dacă ai un draft pe 1 octombrie, ce sens are ca pe 15 octombrie să dăm subiecte prin care să verificăm memorarea? Nu, vrem să verificăm înțelegerea…

Moderator: Aptitudinilor?

Sorin Cîmpeanu: Da. Teste de abilități cognitive, abilități manageriale și de Leadership. Atunci când v-am spus că garantez pentru relevanța subiectelor și pentru securitatea subiectelor, m-am gândit exact la aceste lucruri. (…) Mergem la elevi către renunțarea la teste de memorare și le dăm directorilor? Am fi…”

Vezi discuția de la min 24.50 în înregistrarea emisiunii:

Ministrul a spus, în emisiune, că detaliile organizării concursului urmau să fie publicate luni seară în Monitorul Oficial, lucru care nu s-a întâmplat. Potrivit calendarului și metodologiei obținute pe surse de Edupedu.ro, concursul de directori 2021 va avea proba scrisă pe data de 15 octombrie și vor fi organizate trei probe, cea de dosare, proba scrisă și proba interviului. La proba scrisă subiectele sunt, ca la examenul din 2016, standardizate, se mai arată în documente.

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
SURSE Regulile și metodologia concursului de directori 2021: Vor fi trei probe – de dosar, scrisă și interviu – subiectele sunt standardizate, rezultatul se dă pe loc / Cele 13 documente din dosarul de înscriere
Calendarul concursului pentru posturile de directori: proba scrisă are loc pe 15 octombrie – surse

4 comments
  1. Dar nu conteaza doar subiectele, metodologia de examen sau modul in care se desfasoara – cu sau fara camere sau alte chestii… Si PSD a organizat un concurs de directori ce parea … absolut ok! Dar in urma lui, in scoala unde lucrez, am avut 10 ani de zile director un specimen care nu stia boaba de limba straina, dar avea un fel de certificat eliberat de o universitate, ca el stie vorbi nu una, ci chiar doua limbi straine! Asta pentru ca era una dintre conditie sine qua non pentru participarea la concurs!
    Bine… o gramada de chestii nu stie el nici azi, dar evaluatorii inspectori au ajuns la concluzia ca e ok omu si poate conduce o scoala… Comisiile de evaluare sunt facute din oameni, nu?
    Ce ne spune ministrul batand cu pumnul in masa, e apa de ploaie… La noi in scoala se stie deja cine va ocupa functia de director. Si presupun ca e o pura coincidenta faptul ca e in echipa locala PNL. Mi-as dori nespus sa nu fie asa, si sunt gata sa-mi cer scuze daca situatia va dovedi ca altfel stau lucrurile, dar… ma tem ca nu va fi cazul.

  2. >> “Mergem la elevi către renunțarea la teste de memorare”
    Mare vorbitor de limba romana este acest domn. Ramai perplex :)).

    Si btw. “Leadership” in limba romana se scrie cu L mic.

    >> relevanța subiectelor
    Daca este test standard relevanta se poate calcula. Am insa dubii ca acest ministru va prezenta astfel de date.
    Un test relevant ar asigura corectitudinea si legalitatea evaluarii. “v-am spus că garantez pentru relevanța subiectelor” sunt vorbe goale.

  3. Ha ha ha. Ca sa nu se speteasca cu invatatul PnL istii. Ca n aveau nicio sansa sa ia concursul, de aia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înscrieri în programul gratuit CODE Kids pentru copiii între 10-14 ani. Cursuri de programare care se adresează elevilor cu note medii sau chiar sub medie / Directorul programului: Sunt județe în care părinții spun că nu își lasă copiii pentru că aceștia oricum ar sta prea mult să se joace la calculator și că ar avea foarte multe teme

Copiii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani se pot înscrie până pe 31 martie la cursuri gratuite de programare în cadrul proiectului CODE Kids, care se desfășoară în…
Vezi articolul

SURSE: Școlile nu vor fi închise în condițiile creșterii numărului de cazuri de gripă, vor fi doar recomandări pentru efectuarea triajului și purtarea măștilor de protecție de către elevi și profesori / Ședința la care au participat miniștrii Rafila și Deca s-a încheiat

Autoritățile din domeniul sănătății și educației au avut o ședință la Ministerul Sănătății, joi la prânz, pentru stabilirea scenariilor de lucru în perioada următoare, în contextul creșterii numărului de cazuri…
Vezi articolul

Câte 20 de profesori și directori din 216 școli participă, în martie și aprilie, la Studiul Principal TALIS 2024, făcut de OCDE în 50 de state, printre care și România / Cercetarea are și un modul de evaluare a cunoștințelor pedagogice generale ale profesorilor

Eșantionul TALIS 2024 are, în România, 4.000 de profesori participanți, potrivit unui comunicat dat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Eșantionarea și alegerea profesorilor a fost făcută…
Vezi articolul